Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tatuointi ja lävistykset  (Luettu 141351 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #120 : 21.11.2009 15:35:36 »

Amatööritatuoijilla on yleensä se vika, että he a) hakkaavat tatuoinnin niin syvälle ihoon, että väri leviää vuosien saatossa ja tatska on ihan pilalla b) eivät ymmärrä kuvan muotokieltä ja kehon muotoja sekä sitä, miten kuva täytyy saada sopimaan kehon muotoihin oikein visuaalisesta ja c) yleensä amatöörit muussaavat ihon pinnan rikki, jolloin tatuointi alkaa rupeutua ja arpeutuu pilalle.

Valitettavasti tällaisia amatööriräpeltäjiä on myös liikkeissä töissä. Tästä läheltä löytyy liike, jonka omistaa tatuoija, joka väittää tehneensä kuvia jo 10 vuotta, vaikka todellisuudessa hän on suunnilleen ostanut ensimmäisen tatuointikoneensa avattuaan liikkeen...

Parhaiten siis tatuoijasta tietää, kun katselee netistä kuvia ja minä voin tietysti yrittää aina katsoa, että miltä se kuvan laatu näyttää Grin Minun pitää myös tulevan ammattinipuolesta osata katsoa kuvaa oikein Smiley
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #121 : 21.11.2009 15:53:44 »

Aiheesta kolmanteen pysyen kuitenkin tatuoinneissa.

Voiko päänahkaan ottaa? Miltähän se näyttäsi? Siis varmasti voi, mutta mietin vaan, että liittyykö siihen jotain haasteita tai varoituksia..

Lueskelin eilen tätä ketjua ja sain hassun ajatuksen - entä jos tatuoisi päähän (jäisi halutessa hiusten alle) labyrintin tai sellaisen ympyrän muotoisen spiraalin. Mitähän se kierosta minästäni / mielestäni kertoo? Smiley

En sitä varmaan tee, se oli ajatus vaan - mutta tatuointi alkaa jotenkin yhä enemmän ja enemmän tuntumaan hyvältä idealta. Smiley

Se olisi kuitenkin vain minua varten, enkä haluaisi sitä paikkaan, josta kaikki näkisivät heti ensimmäisenä. Päänahkahan olisi siitäkin hyvä, että se ei samalla tavalla veny kun muut kehon kohdat jos painoa alkaa kertyä enemmän. Smiley

« Viimeksi muokattu: 21.11.2009 18:33:52 kirjoittanut Anahata » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #122 : 21.11.2009 16:19:56 »

Amatööritatuoijilla on yleensä se vika, että he a) hakkaavat tatuoinnin niin syvälle ihoon, että väri leviää vuosien saatossa ja tatska on ihan pilalla b) eivät ymmärrä kuvan muotokieltä ja kehon muotoja sekä sitä, miten kuva täytyy saada sopimaan kehon muotoihin oikein visuaalisesta ja c) yleensä amatöörit muussaavat ihon pinnan rikki, jolloin tatuointi alkaa rupeutua ja arpeutuu pilalle.


Tuota tekniikkaa käyttää osa huulten kauneus tatuoinnissa.
Se huulen raja joko muusataan naulalla ensin rikki, että siihen saadaan arpikuvio
-> saadaan koholla oleva huulen raja ja tatuoidaan päälle arven parannuttua.

Aika monella staralla näyttää olevan huulet muokattu tuolla tavoin. Smiley

Toinen keino on hakata se väri suoraan syvälle,
mutta tuosta olen kuullut, että se voi myöhemmin, vuosien saatossa olla paskempi homma. Huh
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #123 : 22.11.2009 00:27:45 »

Joo, en valitettavasti tiedä kosmeettiisista tatskoista oikeastaan yhtään mitään, joten en osaa kommentoida  Grin ainakaan enempää mitä olen jo. Uskoisin kuitenkin, että huuliin tuo rikkominen sopii tietyissä rajoissa. Tehdäänhän "tatuointeja" myös skin removal-tekniikalla eli siis höylätään/nyljetään iho irti tiettyyn muotoon, jolloin tilalle kasvaa halutunmuotoinen arpikuvio. Vaikka sitten kukka rinnuksiin!

Päähän voi tehdä tatuointeja, ei sinänsä ole mikään ongelma - tehdäänhän alahuuleenkin suun sisäpuolelle  Grin Entisen kirjekaverini avomiehellä oli päänahassa useitakin tatuointeja. Ainoastaan jalkapohja on sellainen, ettei sinne kauheasti kannata tatuoida. Kuva joutuu niin kovaan kulutukseen, ettei se oikein kestä. Tatuointia kannataakin aina ajatella eräänlaisena taideteoksena - lähtisitkö sinä tekemään maalausta kankaalle, joka joutuu kovaan rasitukseen? Smiley

Sain myös vinkin miten voi testata sitä, miltä tatuointineula tuntuu! Ottaa etusormen ja peukalon kynsien väliin ihan pikkuisen ihoa ja nipistää oikein tujakasti. Eri kohdasta kroppaa nipistys tuntuu erilaiselle. Testasin ja se tosiaan tuntuu aikalailla samalle kuin tatskaneula! Ihan pieni sävyero siinä on, mutta ei kauheasti Smiley

Ihmiset tosiaan ottavat yleensä tatskan jonkin elämäntapahtuman kunniaksi tai kertoakseen jotakin itsestään ulkomaailmalle. Tatuoija ja tatuointeihin rakkaudella suhtautuva Michelle Palio on sanonut mm. että

-   Tattooing is about personalizing the body, making it a true home and fit temple for the spirit that dwells inside it.
-   I encourage you to look deeply within yourself to find your tattoo design, to discover the real passions and pleasures that spark your life.
-   Now I realize that art can be anything visual that provokes a reaction and, by prying open a door in your mind, it can take you somewhere that you never knew existed.
 
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #124 : 08.03.2010 07:54:15 »

Onpas ollut mielenkiintoinen keskustelu. Itsellä on tuo lävistysten määrä vaihdellut aika paljon vuosien varrella. Muutamia vuosia sitten niitä taisi olla lähemmäs kymmenen, mutta sinänsä aika harvinaista, että kun ne lopulta otin pois ei kukaan oikeastaan edes sitä huomannut. Yleensä myös ihmeteltiin, että onko sinulla oikeasti niin monta, joten ilmeisesti ne ovat siis istuneet naamaan aikaslailla hyvin. Nyt ei ole oikeastaan lävistyksiä ikävä, koska otin ne käytännönsyistä pois. Kyllä taustalla oli myös se, että tietty elämänvaihe jäi taakse ja tuntui luonnolliselta olla back to basics. Tällä hetkellä itsellä on ainoastaan kolme nännilävistystä ja ne luultavasti tulevatkin olemaan vielä pitkään, sillä ne tuntuvat niin osalta itseä. Minulle nuo nännilävistykset ovat lähinnä auttaneet siihen, että olen oppinut pitämään rinnoistani niiden kautta enemmän. Ehkä jossain vaiheessa voisin ottaa genitaalilävistyksen, mutta katsellaan sitä nyt vielä.

Itse olen haaveillut viimeiset viisi-kuusi vuotta siitä, että ottaisin sellaisen kokoselän tatuoinnin, jossa teemana olisi voima-tarotkortin symboliikka. Mutta vielä en ole sitä toteuttanut ihan rahan ja puuttuvan artistin takia. Haluaisin todella ensin löytää sen täydellisen tatuoijan itselleni, joka saisi siihen sen tunnelman mitä haen. Olen toisaalta myös odottanut, että kuinka kauan jaksan haaveilla kyseisestä tatuoinnista, sillä en ole sitä halunnut ottaa hetken mielijohteesta. Mutta alan olla pikku hiljaa aika varma, että sen haluan ihossani pitää. Kyseiset symbolit ovat aina puhutelleet minua ja antaneet voimaa, tuoneet parhaat puoleni esiin, joten luulisin kyseisen tatuoinninkin palvelevan noita tehtäviä =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #125 : 26.09.2010 16:16:02 »

Minulla on alaselässä tribaali, jonka keskellä on yin&yang tasapainottamassa. Ylimmän selkänikaman alapuolella minulla on pieni lohikäärme, joka itämaisessa mystiikassa on jälleensyntymän symboli. Vasemmassa nilkassa minulla on japanin- ja kiinankielisiä kirjainmerkkejä, jotka suurinpiirtein tarkoittavat: parantaja, rakkaus ja tie.

Lävistyksiä minulla on ollut vasemmalla puolella nenää kaksikin eri kertaa, mutta aina olen niistä joutunut luopumaan terveydellisistä syistä. Haaveena on vielä ottaa nenänpielilävistys joku päivä. Kielessä minulla on lävistys. Kielilävistykseni oli jonkin aikaa poissa, mutta laitatin sen takaisin, koska se on osa minua ja muutoin oloni on alaston.

Haaveena on myös vielä ottaa niskaan enkelinsiivet ja enkeliä tarkoittavat kiinalaiset kirjainmerkit. Oikeaan nilkkaan meinaan ottaa vielä omani ja lasteni kiinalaiset horoskooppimerkit hevonen, apina ja koira.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #126 : 26.09.2010 18:24:37 »

Olen nyt tässä yhtäkkiä saanut jonkin ihme innostuksen body paintingiin/henna tatuointeihin. Kenelläkään niistä kokemuksia? Olisi kiva kuulla markkinoilla olevista tuotteista ja väreistä. Ja onko ylipäätäänsä Suomesta saatavilla minkään sortin tuotepaketteja..
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #127 : 26.09.2010 20:54:43 »

Ihan korjatakseni, että ne eivät ole hennatatuointeja vaan maalauksia, koska tatuointi on aina pysyvä. Itse olen hennamaalauksia tehnyt kesällä 1998 kesätyökseni. Muistaakseni meidän hennat tuotiin ihan Intiasta asti, muuta en niistä nyt tiedä. Voithan toki kokeilla hiuksiin tarkoitettua satvahennaa (kultainen pahvipaketti, sisältää jauheen joka sekoitetaan lämpimään veteen), tehdä siitä mössön ja laittaa sen vaikka voipaperista tehtyyn pursottimeen. Joukkoon voi kaiketi lisätä jotain eteeristä öljyä, sillä käyttämäni henna tuoksui hyvälle. Ja hiustenvärjäyskokemuksesta tiedän, että satvahenna päässä ei tuoksu miellyttävälle.

Pursota hennamössöllä kuva iholle ja anna kuivua. Jos ei ihan anna heti hennan kuivua, vaan kostuttelee hieman, niin kuvasta tulee voimakkaampi. Mitä vaaleampi iho, sitä voimakkaampi väritys kuvaan tulee. Ja hennakuviot kuluvat normaalipesuissa pois. Eli jos tatuoinnista haaveilee, eikä ole ihan varma uskaltaako ottaa ikuista kuvaa, kannattaa harjoitella hennalla.



Ja mitä noihin omiin selän tatskoihin tulee, niin tajusinpa vasta vähän aikaa sitten, että tribaalini yin&yang on tunnechakran kohdalla ristiselässä ja lohikäärmeeni suurinpiirtein kurkkuchakran kohdalla. Hmm...  Huh
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #128 : 26.09.2010 22:44:02 »

Henna-jauhe kannattaa sekoittaa teehen tai kahviin, jolloin väristä tulee voimakkaampi Smiley Minä olen tehnyt henna-maalauksen joskus käteeni niin, että hennajauhe sekoitettiin teehen. Väristä tuli kauniimpi kuin pelkkään veteen sekoitettuna.

Vinkin minulle kertoi ystäväni, joka on asunut Intiassa kahteenkin otteeseen Smiley
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #129 : 27.09.2010 01:30:31 »

Mä oon nyt vuosikausien odottelun jälkeen löytänyt symbolin, jonka voisin ihooni ikuistaa.

Arkkienkeli Rafaelin tikari, jossa on kahden käärmeen lisäksi siivet.

Sitten eikun odottelemaan tilaisuutta tutustua sopivaan tatuointi-taiteilijaan. Smiley

We'll see.

/a
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #130 : 27.09.2010 16:01:15 »

Kuinka kauan tuo henna sitten pysyi teillä? Meinaan, että lähteekö ihan yhdellä pesulla? Itsehän olen joskus hennannut hiukseni ja ainahan sitä väriä meni pikkuisen iholle ja oli päivän pari siinä ennenkuin kului pois.

Entäs millä on hyvä maalailla, pensselilläkö?  2funny Ajattelin nimenomaan piirrellä kuvioita kasvoihini ja osa niistä on tarkkuuttakin vaativia. Jonkin sortin kyniä oli myytävänä ulkomaalaisissa nettikaupoissa, en tiedä onko niitä saatavilla suomesta.
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #131 : 27.09.2010 20:51:22 »

Mulla napalävistys. Olin haaveillu aika kauan sen ottamisesta, varmaan vuoden. Otin kun täytin 16 eikä porukat voinu vaikuttaa enää siihen että otanko vaiko en kun on tuo 16 rajana että voi ottaa ilman vanhempien lupaa. Cheesy

Otin koska mielestäni tuo on kaunis yksityiskohta keskellä massua (: Mulla on siinä semmoinen kirkkaanvärinen 'timanttipallo'. Ostin myös jonkun aika sitten semmoisen riippuvan korun jossa kirkkaanvärisiä (jännästi ne 'vivahtaa' helmen värisiksi välillä kun valo osuu Cheesy ) timantteja myös (; Vaaleansininisillä kivillä varustettu koru olis kiva myös (:
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #132 : 27.09.2010 23:12:36 »

Kyllä ne jokusen päivän kestää. Kasvoja varten kannattaa pyytää kaveri avuksi, niitä on vaikeaa tehdä yksin. Hennaa saa nimittäin pursottaa aika paksulti ja se lähtee leviämään helposti, eli jos voit maata selälläsi kun kaveri koristelee niin hyvä.

Voipaperista voi tehdä pienen suppilon, josta hennaa pursottaa, samoin kuin jos tekisi kermavaahtokoristeita täytekakkuun. Mitä pienempi reikä sen tarkempaa jälkeä saa.

Minulla tatutointimäärä on kasvanut nyt kolmeen ja toivon saavani ainakin yhden lisää vielä tänä vuonna.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #133 : 01.11.2010 01:48:13 »

Voi ei! Minulle tulee kankuista ja perhosista mieleen aina vaan tämä aivan hirvittävä epäonnistunut tatuointi  2funny

Katso jos uskallat, jos et välitä kankuista, älä katso Cheesy
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #134 : 01.11.2010 10:38:39 »

Jestas... *hurl* En kyllä kehtaa sanoa, mitä minulle tuosta tuli mieleen... se on kuitenkin K-18 materiaalia...  crazy2
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: