Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kehon oikea puoli sekä kaatuilu  (Luettu 44586 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #15 : 18.02.2006 20:26:09 »

Puuh ja lääh, nyt lopultakin aikaa, vastata kunnolla teille ystävät rakkaat.
Koko päivä oli sellaista lentoa jotta.

Ekaksikin Salomille:
Mulla on toinen jalka lyhyempi, joskus huimana tyttösenä olen käynyt kiropraktikolla ja se veteli koipiani ja runksautteli vaikka miten.
Sen jälkeen ne oli saman mittaiset, mutta huomasin tässä joku aika sitten, että ne on taas hieman eri mittaiset.
Joten voipi olla siinä itua. Oikeakätinen olen.
Sitten Chandra:
Heh, kyllähän miulla sellaisia toiveita on, jotka aion nyt toteuttaa ja yritän nyt tosiaankin elää niinkuin sydän ja oma sisin sanoo.
Vaikka se on vähän merkillistä koska aiemmin en oikein ole niin tehnyt.
Voihan tämä olla sellaista omille siivillekin nousemista, alku räpiköintiä...
Ja Tuulispää:
Voipi rahaopetustakin olla, koska loparithan mie otin ja karenssi on meneillään.
Tosin olevinaan olen varautunut tähän, auto vaihdettu halvempaan.
Mutta olen kyllä ihan viimeaikoina oivaltanut sen, että minulla on lupa kuitenkin toivoa ja haluta myöskin varallisuutta, vaikka olisinkin lähtenyt henkisen kasvun tielle. Että sikäli naulankantaan toi varvasjuttu.

Tuosta nyt oli kahta mielipuolta tuosta, onko se oikea puoli feminiininen vai maskuliinen, joten sitä pitänee sitten pohtia itsekseni...
Mutta itselläni on sellainen olo, kuin olisin kuoriutumassa munasta ja vielä kuitenkin niitä kuoria on ympärillä. Kunhan saisin loputkin pois tieltä, että pääsisin oikein kunnolla tepastelemaan ja kokeilemaan siipiäni.
Niin tuo on siis kuvaannollisesti... Smiley

Kiitos teille  Kiss Kiss Kiss
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #16 : 18.02.2006 22:36:37 »

Itselläni sellaista... Enkä tiedä tarkkaan, johtuuko psyykenongelmistani... Voitte "valaista" mikäli tiedätte. Jos järkytyn kovasti tai olen muuten isojen tunnekuohujen vallassa, tai vaikka innostun oikein kovasti, rupean änkyttämään, taikka sitten sananmukaisesti vaikka kävelen päin seiniä. Ja KYLLÄ, TÄYSIN selvinpäin !! Eli tuollaista tosiaan sattuu ihan selvänäkin... Kännistä nyt puhumattakaan...  Wink  idiot2 Hmmm...
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #17 : 19.02.2006 00:08:21 »

Sawotar tässä sulle terveisiä.
Yleisin syy vaivaasi on, kun oikean lapaluun välissä lihas kireytyy ja sen jälkeen on päänsärky aika kova ja oikean puolen alaselkä kipeä. Syynä on pari vaihtoehtoa tai molemmat eli sappi, maksa ja pohjukkaissuoli heijastelevat tälle alueelle kipuja ja suurimmalla osalla suomalaisista se on sappi, kun kiehuu sisäänpäin niin alkaa oireilla oikean lapaluun ja selkärangan välistä. Päänsärky viittaa sappeen sinulla elikkä päänsärky alkaa todennäköisesti oikeanpuoleisen niskalihaksen kipeytymisenä. Toinen syy on suomalisillekin yleinen johtuen hiirikädestä ja liiallisesta epäergonomisesta atk-työskentelystä. siinä jumiutuminen alkaa oikeasta ranteesta ja pikkuhiljaa etenee jäykkyytenä kohti alaselkää. Päänsärkykin alkaa päätetyöstä, kun käsien ja hartioiden kireydestä johtuen lihaset ei saa happea eikä lepoa.
Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta tärkeintä on  oppia kuuntelemaan itseä ja löytää syy-yhteydet kipuun. Jos liikunta laukaisee kivun niin syynä on toden näköisesti esim. nikamavirheestä johtuva hermopinne. Jos suvussasi on reumaa niin syynä voi olla piilossa oleva reuma tai fibromyalgia. Mutta toivotaan parasta ja kannattaa lähteä tutkiin elämää milloin kivut alkoi ja mikä ne aiheutti niin silloin alkaa löytyä syy-yhteys vyyhdin purkuun.


Selkälokille
Jos sulla on toinen jalka lyhyempi, niin todennäköinen syy siihen on vino lantio tai joku alaraaja luksaatio tai molemmat. Oikeakätisyys vaikuttaa meihin ihmisiin sillein, että kun kannamme ja teemme töitä oikealla kädellä vuosia niin vasta painoksi kropan on oltava vinossa vasemmalle. Kun niveliä ja luustoa tukevat lihakset menevät huonoon kuntoon tai liika rasittuvat niin se aiheuttaa vinon lantion ja usein skolioosin rankaan.
Lantion ja rangan oikaisulla siitä selviää ja sen jälkeen huolehtimalla lihaksista ja rangasta liikunnalla ja elintavoilla se pysyy kunnossa.
liikunta / liikkumattomuus pitää suhteutta omaan kroppaan sopivaksi, sillä nivelet voivat uudelleen mennä luksaatioon, jos lihaksisto ei ole kunnossa.

Sain hiljakkoin lainaksi kirjan nimeltä: sairas maailma, jossa todettiin meidän elävän aikaa, jolloin maailmasta ei löydy yhtään tervettä ihmistä vaan vaiva kirjo on pahentumaan päin. Helsingin asemalla odottelin junaa ja katselin ihmisten kiirettä, kuin olisivat muurahaisia he konkkaavat ja selkävääränä juoksevat kellon kanssa kilpaa.

Hautaanko meillä ihmisillä on kiire?Huh?

 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #18 : 19.02.2006 02:39:23 »

Nyt ei ole kokemusperäistä,vaan suoraan kirjatietoa änkytyksestä.
Eli mitä sairaudet meille viestittävät. coolsmiley

Kun ihminen änkyttää,ei hänen puheensa,kommunikoinnin väline pääse virtaamaan vapaasti.
Jos änkytät,on se merkki,että omat ajatuksesi,tunteesi ja vaistomaiset toiveesi aiheuttavat sinussa epävarmuutta ja että tietämättäsi haluat kontrolloida,mitä siitä tulee ulos.

Avaudu ajatuksillesi,tunteillesi ja toiveillesi,hyväksy ne tuomitsematta mitään niistä.
Silloin tarvittava itseluottamus kasvaa sinussa.Sen avulla pystyt avautumaan toisia kohtaan.

Toisaalta kun tuota ajattelee,niin tunnekuohun vallassa ehkä yrittää väkisin kontrolloida itseään.Jospa silloin vain on tarvis sanoa juuri ne asiat ulos itsestä,jotka tuon myllerryksen ovat aiheuttaneet.
Tai opetella keino(esim.meditointi),jolla rauhoittaa kuohun ja tulla tietoiseksi aiheuttajasta.

Mahdoitkohan saada Ozzette mitään selkoa tästä pohdiskelustani? Grin
tallennettu

Ozzette
Vieras
« Vastaus #19 : 19.02.2006 11:32:31 »





Mahdoitkohan saada Ozzette mitään selkoa tästä pohdiskelustani? Grin
Kyllä toki ! Kiitokset Chandra !  smitten Änk, änk...  Wink Ainiin, ja tulipa sekin nyt mieleeni, että eiköhän minun kohdallani nuo aivokemiat ole sen verran "viturallaan", että näitä lieveilmiöitä voi tulla... Psyykenongelmistani ja sen lääkityksestä, sekä alkoholismistani johtuen... Olen ns. juonut aivoni, jos nyt näin voidaan ilmaista.  Wink
« Viimeksi muokattu: 19.02.2006 19:21:07 kirjoittanut Ozzette » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #20 : 19.02.2006 22:11:24 »

Aivan oikein jo tuossa itse epäilit, eli ukkovarvas vastaa samaa kuin peukalo,eli mars planeetta ja sen tuoma agressio,ja oman voiman hallinta.
Smiley

Voi hyvänen aika, unohdin näköjään tekstissäni tarkentaa että oikeanjalan pikkuvarvas aina osuu. Kuvastaako se sitten jotain muuta vai samaa?
« Viimeksi muokattu: 19.02.2006 22:14:19 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
tuulispää
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 272



Profiili
« Vastaus #21 : 19.02.2006 22:32:48 »

[quote author=Rakkauden enkeli link=topic=4283.msg34988#msg34988 date=1140376284

Voi hyvänen aika, unohdin näköjään tekstissäni tarkentaa että oikeanjalan pikkuvarvas aina osuu. Kuvastaako se sitten jotain muuta vai samaa?
Lainaus


Pikkuvarpaalla/(samoin pikkurilli) on läksynä seksuaalisuuteen suhtautuminen,ja oikea kuvaa tulevaa. Huh
 Smiley Smiley Smiley
tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Merkurius Leijona
Venus Rapu
Mars Neitsyt
Keltainen Galaktinen Ihminen
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #22 : 19.02.2006 22:59:11 »

Pikkuvarpaalla/(samoin pikkurilli) on läksynä seksuaalisuuteen suhtautuminen,ja oikea kuvaa tulevaa. Huh
 Smiley Smiley Smiley
Hmm...  :Smiley
tallennettu
Nefertari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #23 : 24.02.2006 08:18:30 »

en viitsinyt lukea edes ketjua loppuun. Mutta käsistä katsoessa vasen on se tunne puoli=feminiininen ja oikea se työ=maskuliininen. Ja niinhän se menee, moni meistä on oikea kätisiä ja tietenkin sitä touhutaan sitten oikealla puolella muutenkin. Esimerkiksi astumme ensimmäisen askeleen aina mieluummin oikealla,kuin vasemmalla jalalla. Ei tässä  minusta ole kyseessä muuta, kuin että me ihmiset vaan touhotamme eteenpäin aina ja kaadumme sitten sille "vahvemmalle" puolelle. Ja yleensähän vasenkätisillä voi olla juuri toisin. Ja aivolohkommekin on jakautunut, mutten muista kummin...kuitenkin. 2funny
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #24 : 24.02.2006 11:04:51 »

.... Pitää kai pitää puhdistuskuuri, vaikka sillä risiinillä.

Se on myös oivallinen yskänlääke  Wink

En suosittele kuitenkaan ennen pitkälle hiihtoretkelle lähtöä, en ainakaan jos on hupullinen haalari  2funny
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #25 : 24.02.2006 11:09:19 »

... Mutta käsistä katsoessa vasen on se tunne puoli=feminiininen ja oikea se työ=maskuliininen. ...

Mielenkiintoista huomata, että tässä suhteessa meitä on kaksi kuppikuntaa  Smiley

*nostaa kuntakuppia Salomelle*

Luule Viilma opetti että energeettisesti vasen on maskuliini ja vasen feminiininen puoli, ja olen huomannut sen omassa kehossani paikkaansapitäväksi.  Smiley
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #26 : 24.02.2006 15:10:11 »

Moikka

Mielenkiintoista huomata, että on yhtä monta käsitystä kuin mielipisettä.

Energisyydestä huolimatta olisi tärkeää ottaa huomioon kokonaisuus, sillä jos kaatuilu johtuu lonkan alapuolella on kyseessä fyysinen vamma. Jos taas kaatuilun syntipukki onkin keskivartalossa niin syntipukki on psyykkinen. Jos taas kaatuilu johtuu yläpäästä on vika menttaali tasolla.

Puoli kertoo sitten energeettisesti onko vaiva maskuliininen vain feminiininen.
Vasen vastaanottaa ja oikea ojentaa suomen kansalla. eli isä vahtii vasemmalla ja äiti opettaa oikealla. ym. Näitä suomalisia sanontoja.
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #27 : 24.02.2006 15:44:14 »

Mä en kertakaikkiaan voi käsittää omallakohdalla, että mistä se johtuu.
Mie olen nurinniskoin ladulla alta aikayksikön ja analysointi on mahdotonta.
Viimeksi keskiviikkona painettiin 30km ja heti alkukilometreillä oli aivan tasainen osuus, ei ylämäkeä eikä alamäkeä.
Ja suksi liukui jonkun puunroskan päälle, niin en kerinnyt yhtään mitään kun jo kyntsähdin oikealle puolelleni.
Eli nyt siis puunroska oli syynä.
Mutta silti, mie mieheni kanssa yleensä hiihdän ja hän ei kaatuile KOSKAAN.
Että jokuhan se mättää.
Tässä yhdenkin kerran keuskahdin mahalleni ladulle ja jalat oli niin monella solmulla, että se olisuorastaan ihme, koska jalkani ovat aika lyhyet (152cm olen pitkä). En päässyt itse ylös, kun sukset ja kaikki oli sikin sokin. Mies tuli sitten irrottamaan suksen jalasta, niin sain koipeni erilleen. Miehenikin ihmetteli, että miten mie sainkin jalkani sellaiseen solmuun. Grin
Mutta vielä ei ole mikää kohta pahemmin venähtänyt ja ei mulla ainakaan osteoporoosikaan ole, koska ei ole mennyt luita poikki.  Wink Se on nyt testattu.
tallennettu
heguli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 175



Profiili
« Vastaus #28 : 24.02.2006 20:51:01 »

Hei Tuulispää!

Tiedätkö onko tästä kehon oppi -aiheesta olemassa kirjallisuutta? Olisi kiva tutustua aiheeseen lähemmin  Smiley
tallennettu

Aurinko,Venus: Kauris
Kuu,Jupiter,Neptunus: Skorpioni
Sideerinen Jousimies
Valkoinen maailmojen sillanrakentaja
Maa-kukko
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #29 : 24.02.2006 21:50:52 »

Kysäsempä uteliaisuuttani  Undecided

 mikä trauma se on , kun oikean jalan keskivarpaan kynnestä en saa sientä pois? Kaksikin kuuria olen lääkkeitä syönyt, Teatree-tippoja käyttänyt, Molkosaniakin. Mikään ei auta! Kynsi kasvaa paksuna ja puristaa kengissä.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: