Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uniemme salaisuudet  (Luettu 19726 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« : 29.08.2006 11:27:35 »

Me kaikki naemme unia, ihminenhan nukkuu noin kolmanneksen elamastaan.
Mutta mita tapahtuu kun olemme unien maailmassa:
Tutkimusten mukaan osaksi toistamme paivan tapahtumia-osaksi yritamme loytaa ratkaisuja ongelmiin unien kautta ja joskus taytamme salaisia toiveitamme, mutta viela on ns.enneunet-joista ei ole taydellista yksinmielisyytta alan tutkioiden kanssa.
Kaikkihan ovat nahneet putoamisunia tai unia alastomana olemisesta.
REM- vaiheen aikana kaymme jatkuvaa prosessia unitilan jatkamisen tai keskeyttamisen puolesta kasitellen sita valtavaa informaation maaraa joka on muistissa joko tietoisesti tai tiedottamasti.
Nyt kysynkin teilta- uskotteko uniin tai unien merkkikieleen- kun asia on kiinnostanut minua jo vuosia.  idiot2
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #1 : 29.08.2006 12:30:26 »

Äidilläni oli sanonta: "Joka uniaan uskoo se varjoaan pelkää." Tuossa asiassa olen edelleen eri mieltä; itse olen unissani saanut monta vinkkiä, viestiä, tunnelmaa, ennettä, neuvoa,,, minulle unet ovat aina merkinneet enemmän kuin haaveilu.

Toki osa unista on tapahtumien/toiveiden/pelkojen käsittelyä, jäsentelyä, päivittelyä....

Dreams are more than dreaming.
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #2 : 29.08.2006 13:24:49 »

Juuri tama enneunien kasittely on kaikkein mielenkiintoisin alue
Esim. nain unta monta vuotta sitten etta mieheni ja minun sankyyn tuli hiiri tai rotta.
Aamulla ihmettelin mika ihmeen uni ja tarkastin sen unikirjasta: sairautta
Myohemmin samana paivana mieheni tuli kesken tyopaivaa kotiin ja oli erittain huonovointinen.
Lopulta han meni terveyskeskukseen ja hanella oli sokeritauti.
En tuntenut tata unen merkkia ja tarkastin sen ja se todella piti paikkansa-eli oliko tiedoton mieleni lahettanyt minulle viestin jonka tiesi saavani selville-vai ns. enneuni?
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #3 : 29.08.2006 13:25:26 »

Kyllä uskon ehdottomasti unien merkkikieleen.

Olen pitänyt unipäiväkirjaa muutaman vuoden ajan, ja oppinut vähitellen omien unieni merkkikieltä. Kyllähän nuo perus Freudilaiset unisymbolitkin kai jonkin verran ovat yleismaailmallisia ja moniin uniin sovellettavissa, mutta olen kyllä sitä mieltä, että jokaisella on oma unikielensä, jota voi oppia tuntemaan ja tulkitsemaan.

Esimerkiksi aina jos olen stressaantunut, näen pakenemisunia. Monesti on ollut myös aikoja, jollon joku tietty uniteema toistuu yöstä toiseen, kunnes olen päivätajunnassa ja maailmassa saanut sitä symboloivan ongelman ratkaistua tai vietyä eteenpäin.

Sitten on tietty myös erilaisia välähdyksiä ja unia menneistä elämistä ja kommunikointia oppaiden kanssa. Tapahtuu usein silloin, jos vaikka nukahtaessani "valotan" ja puhdistan itseni. En tiedä onko silloin sitten kevyempi ja helpompi reissata menneisiin..Se on jännä kun tuollaisista unista herää, niin on heti sellainen jännä tunne, että tietää sen olevan jotain muuta kuin pelkkää unta.

Yksi juttu, mikä mulla on viimeaikoina tapahtunut unissa usein, ja haluaisinkin kysellä teidän mielipiteitä ja kokemuksia, on se, että olen monesti puhunut jotain vierasta kieltä, jota en päivätajunnassa osaa. Ihan tuossa muutama yö sitten puhuin sujuvasti arabiaa, ja viime viikolla jotain kieltä, jota en kyllä tunnistanut. Noista tulee aina jotenkin outo olo myös. Onko nekin sitten takaumia menneistä..mitä luulette?? 

Mutta siis ehdottomasti uskon unien symboliikkaan ja merkkeihin. Suosittelen lämpimästi vaikkapa unipäiväkirjan pitämistä. Sitä kautta pääsee hyvin sisälle omin uniinsa ja myös omaan itseensä.   

Elikkäs niinkun Ippuska tuossa sanoikin; dreams are more than dreaming   smitten
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #4 : 29.08.2006 13:42:07 »

Hei Diamond!

Kommenttina vielä tuohon sinun viestiin kun oli tullut just sillä aikaa kun runoilin tuota edellistä;
Tuollaisista suoranaisista enneunista mulla ei oo juuri kokemuksia.. mulla todellakin sijoittuu unet yleensä jonkun ongelman rakaisuun, omien tuntemusten selvittelyyn tai sitten trippailuun menneissä.

Olen miettiyt noita enneunia... mistä ne tulee ja mikä niiden tarkoitus on. Kyllähän ne varmaan on viestejä sinun korkeammalta minältä tai sitten oppailta. Tarkoituksena usein varoittaa jostain, tai sitten niinkuin tuossa sinun tapauksessa, valmistella jotain tulevaa asiaa varten. Ettei esim. uutinen sairaudesta tulisi ihan täydellisenä "shokkina".
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #5 : 29.08.2006 14:20:22 »

Niin varmasti ja me itse kai osataan parhaiten tulkata noita unien symboleja.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #6 : 29.08.2006 14:22:43 »

Hei Diamond!

..........
Olen miettiyt noita enneunia... mistä ne tulee ja mikä niiden tarkoitus on. Kyllähän ne varmaan on viestejä sinun korkeammalta minältä tai sitten oppailta. Tarkoituksena usein varoittaa jostain, tai sitten niinkuin tuossa sinun tapauksessa, valmistella jotain tulevaa asiaa varten. Ettei esim. uutinen sairaudesta tulisi ihan täydellisenä "shokkina".

Wink Smiley Jospa se "tiedoton mieli" onkin se tiedostavampi  :Smiley Cheesy

Samoin uskon, että Itse niiden sanoman ja tunnelman lopultakin parhaiten tulkkaa  Lips Sealed
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #7 : 29.08.2006 14:30:38 »


 Wink Smiley Jospa se "tiedoton mieli" onkin se tiedostavampi  :Smiley Cheesy

Ehdottomasti näinhän se on  Wink smitten
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
ametist
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 144



Profiili
« Vastaus #8 : 29.08.2006 16:02:54 »

Olen sitä mieltä, että unet ovat tietynlaisia merkkejä. Uskon unien johdattelevan ja laittamaan ihmistä miettimään "mitähän sekin nyt tarkoittaa" . Diamond; uskon että se uni oli enneuni, vain vertauskuvan kautta.
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #9 : 29.08.2006 16:08:41 »

Niin varmasti oli, vain jain ihmettelemaan miten tiedoton minani tiesi miten sain selville taman hiiri-rotta symbolin ja varmasti  uneni valmisti minua etukateen etten saa shokkia.
Onko sitten niin etta tiedoton mina tietaa etukateen KAIKKI tapahtumat  idiot2
tallennettu
ametist
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 144



Profiili
« Vastaus #10 : 29.08.2006 16:13:54 »

Tunnet itsesi varmaan sitten aika hyvin  Grin  mutta luulen, että tiedoton minä ei olekaan ihan tiedoton, vaan se tietää enemmän mitä kertoo, voi ehkä olla että se tietää koko elämämme,  Huh Sitä ei voi sitten muuta kuin arvailla  Smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 29.08.2006 16:22:22 »

Itselleni unet ovat olleet loputon viisauden lähde. Opin tulkitsemaan omia uniani 19-vuotiaana. En käytä koskaan unikirjoja, vaan freudilaista "vapaata assosiaatiota."

By the way, minä en ole nähnyt koskaan putoamisunia. Tiedän kyllä, että ne ovat muilla erittäin yleisiä.

Olen sitä mieltä, että uniemme kautta olemme lähellä alitajuntaamme ja sitä kautta myös yhteys henkimaailmaan on paremmin auki kuin hereillä. Tavallisissa unissa käsittelemme tunnemaailmaamme, ongelmiamme ja jäsentelemme milloin lähimenneisyyden, milloin kaukaisen menneisyyden asioita, mutta toisenlaisiakin unia on todella olemassa. Itse olen kokenut mm. seuraavaa:

-Unet entisistä elämistä
-Unet, joissa on oppaita ja nämä opettavat minua
-Unet, joissa oppaat antavat minulle tehtävän. Tehtävä tulee yleensä toteutukseen seuraavana päivänä.
-Telepaattiset unet
-Enneunet

Edelleen uskon, että jotkut irtaantuvat herkästikin ruumistaan unen aikana, ja seikkailevat yöllä milloin missäkin.

Omat enneunet ovat muuten sellaisia, että ne toteutuvat hyvinkin pian unen näkemisen jälkeen. Tällöin tapahtuman "palikat" ovat jo niin hyvin koossa, että omat valinnat eivät juurikaan tule tulevaisuutta muuttamaan.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #12 : 29.08.2006 16:42:05 »

Mina esim. en ikina ole nahnyt opasunia enka saanut tehtavaa(valitettavasti), ainoastaan muutama vuosi sitten nain pitkaan unta kadesta-pelkka kasi ja se heijasti valoa ja pystyin ymmartamaan kaden merkkeja.
Itse joskus kaytan unikirjaa ja joskus ymmarran taysin mita uneni yrittaa selittaa.
En usko etta unissa on jotain tiettya lainmukaisuutta, mielemme ja tilanteet vaikuttavat myos
uniimme.
Kiinnostaisi tietaa viela unisymboleista- onko kellaan unisymboleita jotka ovat kayneet toteen?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 29.08.2006 17:00:36 »

Omat enneunet eivät loppujen lopuksi ole kovinkaan symbolisia.

Tässä kuitenkin yksi ikävämmän puoleinen n. puolen vuoden takaa: näin unta maailmanlopusta, jonka oli määrä tapahtua vielä samana päivänä.

Tajusin jo unta nähdessäni, että tämä enteilee TAATUSTI jotakin. Varmistus asiaan tuli vuorokauden kuluttua: isäni oli sairastunut äkillisisesti, oli koomassa ja välittömässä hengenvaarassa.

Itse asiassa näin tuon unen melkein samalla hetkellä, kun isäni oli koomaan vaipunut. Maailmanloppu olisi tietenkin tietänyt kuolemaa, mutta niin se isukki vain elävien kirjoihin itsensä taas sinnitteli.  smitten

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #14 : 29.08.2006 17:08:36 »

Tata sanoisin jo varoitusuneksi ja varmasti tiesit etta jotain tapahtuu, onko se sitten oma tietotoimistomme tai enkelit taivaassa.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: