Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nyt tiedän mitä tarkoittaa sideerinen astrologia...  (Luettu 70793 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #45 : 06.10.2006 13:40:34 »

onhan sulla allekirjoituskin jo niin merkuriusmainen jotta..
neitsyen  merkurius havainnoi ja viestittää eteenpäin..
miten sinä itse sen merkuriuksen sitten määrittelet?
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #46 : 06.10.2006 13:48:16 »




Eläinradan merkeillä on jokin luonne ja meidän tehtävämme on selvittää se mahdollisimman totuudenmukaisesti, eikö vain. Tässä jo vastausta kysymykseesi. Meidän tehtävämme on siis määrittää tuo totuus.

Eläinradan merkkien luonne voidaan määrittää jo teoreettisestikin johonkin määrään asti. Merkkien luonne tällöin koostuu laatujen ja elementtien sekoituksesta sekä planeettahallitsijoista.

Näiden lisäksi tarvitaan vinhasti empiiristä tarkastelua, eli sitä mitä käytännön elämä osoittaa eläinradan merkeistä itse kunkin päässä, sydämessä ja silmissä.


Eikä se tee asioista vähemmän tosia vaikka olisivatkin empiirisen
todistuksen ulkopuolella. Esimerkkinä kaksi ihmistä.
Toinen nukkuu ja toinen tarkkailee. Miten on mahdollista
että tarkkaileva osapuoli saisi jonkin empiirisen todisteen
toisen unista ja sen laadusta, sekä varmentaa sen kaupan päälle?
Miten on mahdollista että nukkuva näkee unensa hyvin varmana,
toisen osapuolen tietäessä sen pelkkänä illuusiona?

Mielestäni tämä vertauskuva sopii astrologian tutkimiseen,
varsinkin sen, mistä ominaisuudet ovat lähtöisin...

joo ja ei jne...
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #47 : 06.10.2006 14:24:37 »

onhan sulla allekirjoituskin jo niin merkuriusmainen jotta..
neitsyen  merkurius havainnoi ja viestittää eteenpäin..
miten sinä itse sen merkuriuksen sitten määrittelet?

Sellaiseksi nopeaksi ja öh... tosi sellaiseksi nopeaälyiseksi.
Mä olen sellainen miettijä ja pohtija, en osaa valita?
Tykkään kaikesta kauniista, ja olen hurja suuttuessani, puolustan helposti muita ihmisiä (trop. Mars Oinas ja sid. Mars Kalat).
Se Merkuriusmainen nopeus puuttuu multa.

Mä olen niin kuin sid. Aurinko, Kuu ja Merkurius Neitsyt, ASC Kaksoset, Venus Leijona, Jupiter Härässä ja Saturnus on Jouskarissa.
Merkurius, Aurinko ja Kuu on kaikki yhtymässä keskenään.

Mulla on kyllä hyvin aspektoitunut Venus.
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
SoIfelt
Vieras
« Vastaus #48 : 06.10.2006 21:09:26 »

Selittäkää mulle, että kun mä olen moninkertainen Neitsyt (en tiedä Soifeltin efemideillä sitten), niin minkä takia en oikein ole sellainen Merkurius ihminen?
10.10.1988 klo 17.30 Pajala, Ruotsi.
Mä olen aika vaakamainen?


No ei sinussa Vaakaa ole. Neitsyt on pohdiskeleva ja sisältä päin herkän hermostuva merkki. Meridiaani (MC) on sinulla Jousimiehessä, eli sama kuin Sign:lla. Opiskele tulista Jousimiestä. Saatat löytää tällöin persoonasi todellisen puolen.

tv.
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #49 : 11.10.2006 20:59:49 »

Mitenkäs, kun trooppisen ja sideerisen astrologian merkkien luonnehdinnat tuntuvat eroavat niin kovin? Tai sitten minä olen ymmärtänyt väärin  Shocked

Millä tavalla esimerkiksi sideeriseen aurinkomerkkiini vaakaan vaikuttaa leijona nousevana ja kuu kaloissa?
Haluaisin nyt muiden avustamana tutustua itseeni mahdollisena vaakana, nousevana leijonana ja kuu kaloina...  :Smiley

Täytyy kyllä myöntää, että olen aika oikeudenmukainen tai oikeastaan pyrin sellaiseen....
tallennettu
SoIfelt
Vieras
« Vastaus #50 : 11.10.2006 22:03:16 »

Mitenkäs, kun trooppisen ja sideerisen astrologian merkkien luonnehdinnat tuntuvat eroavat niin kovin? Tai sitten minä olen ymmärtänyt väärin  Shocked


Oletko? Yritin jo aiemmin selittää, että merkkien alkuperäinen (puhdas) luonne on vesittynyt eläinradan perustan virheellisyyden tähden.


Millä tavalla esimerkiksi sideeriseen aurinkomerkkiini vaakaan vaikuttaa leijona nousevana ja kuu kaloissa?

Tuosta nousevasta merkistä en sano mitään, minä kun en usko nousevaan merkkiin ollenkaan. Mutta Kuun asema Kaloissa on ikäänkuin vähän eri puolella eläinrataa kuin Aurinkosi. Joka tapauksessa mielesi (Kuu) on nopeasti muuttuva, tunteellinen ja yksinkertainen. Sen sijaan psyykkeesi (Aurinko) on älyllinen, intuitiivinen ja monipuolinen. Ne eivät oikein luontevasti sovi keskenään. Kuu on sinussa epä-analyyttinen, mutta Aurinko hyvin viileä ja suhteellisuudentajuinen. Tälläinen luonne voi saada aina joskus äkkinäisiä puuskia ja tiuskimiskohtauksia, herkkyys vaivaa ja pitkää pinnaa ei aina löydy.



Täytyy kyllä myöntää, että olen aika oikeudenmukainen tai oikeastaan pyrin sellaiseen...


Suosittelen sinua tutustumaan sideerisiin kuvauksiin lisää, huomaa kuitenkin että täydellisiä ne eivät voi olla:

http://www.phpbbserver.com/sideerinenastro


tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #51 : 12.10.2006 14:06:58 »

Niin, mä varmaan jauhan samaa asiaa. Mutta kai olen yrittänyt selvittää sitä, miksi merkkien luonnehdintaa on ylipäätään muutettu? Onko se pelkän viihteellisyyden vuoksi? Mitä tällä viihteellisyydellä on edes haettu? Eikö joku ole halunnut olla neitsyt vaan on halunnut vaihtaa tähtimerkkinsä vaakaan, kun se on kuulostanut paremmalta  Grin

Niin ja en minä kartalleni tulkitsijaa hae, perusasiat näen itsekin, olisin vaan mielenkiinnosta halunnut kuulla miten esimerkiksi sideerisen vaa'an luonnehdinta eroaa trooppisesta.
Sideerinen, kun on minulle aivan uusi asia sinänsä ja tämä alkoi jo kuulostaa todella mielenkiintoiselta  Shocked
tallennettu
SoIfelt
Vieras
« Vastaus #52 : 12.10.2006 16:31:52 »

Niin, mä varmaan jauhan samaa asiaa. Mutta kai olen yrittänyt selvittää sitä, miksi merkkien luonnehdintaa on ylipäätään muutettu? Onko se pelkän viihteellisyyden vuoksi? Mitä tällä viihteellisyydellä on edes haettu? Eikö joku ole halunnut olla neitsyt vaan on halunnut vaihtaa tähtimerkkinsä vaakaan, kun se on kuulostanut paremmalta  Grin


Tapahtumien kulku on hyvin selvä: Eläinrata jäi aikoinaan väärälle perustalle ja niiden takana olevat sideeriset merkit siirtyivät aikaa myöten. Näin ihmisen todellinen luonne (=sideerinen merkki) ei enää vastaa ilmoitettua (=trooppinen) merkkiä. Tämä virhe yritettiin sitten korjata väärin keinoin; alettiin kuvata merkkejä enemmän tai vähemmän muutetulla tavalla. Vaaka on nykypäivänä "detaljinen punnitsija" ja palveluhenkisesti kaikkia miellyttävä idiootti. Todellinen luonne tämän valhe-merkin (vaaka) takana on kuitenkin Neitsyt, ja se selittääkin kaiken paremmin. Neitsyen luonne on alkuperältäänkin juuri yksityiskohtainen, velvollisuudentuntoinen ja muuttuva-laadulle tyypillisesti sopeutuva ja kiltti. Tätä todellista luonnetyyppiä ja sen merkkiä ei kuitenkaan haluta ottaa takaisin käyttöön, sillä mm. viihde vie ihmiset fantasioimaan.



Niin ja en minä kartalleni tulkitsijaa hae, perusasiat näen itsekin, olisin vaan mielenkiinnosta halunnut kuulla miten esimerkiksi sideerisen vaa'an luonnehdinta eroaa trooppisesta.
Sideerinen, kun on minulle aivan uusi asia sinänsä ja tämä alkoi jo kuulostaa todella mielenkiintoiselta  Shocked


Sideerinen Vaaka eroaa trooppisesta vaa´sta mm. näissä kohdin:

- sideerinen Vaaka on päättäväinen, eteenpäinvievä ja johtava-laatuinen ihan käytännössäkin.
- sideerinen Vaaka on puoleensavetävä, charmantti ja hallitsee vuorovaikutustaitoisesti.
- sideerinen Vaaka on oikeudenmukainen ja antaa palautetta ymmärryksellä ja suhteellisuudentajuisella asenteella.

Trooppinen vaaka ei ole päättäväinen, ei puoleensavetävä eikä järin oikeudenmukainenkaan. Kokemusta on.



tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #53 : 12.10.2006 19:05:54 »

ja teoistansa ihminen tunnetaan..
trooppinen mc-vaakani on ihan sideerisen ylypiä kun tuo pitääpi paikkansa..
että jotta kyllä nämä löytyy täältä trooppiseltakin,
onko se sitten paikasta kiinni?
eli olisin sideerisessä vaaka mutta nyt tuo vaakamaisuus näkyy minussa kaikessa tekemisessäni?
enkä vierasta trooppista  aurinko skorpioni:ni koska se taasen on
 aspect_con venus:een elikkä vaa an ja härän planeetan energiat ovat vaikuttamassa siihen,
ei tää niin yksselitteistä ole,joko/tai,
molemmilla voi asiaa selittää,
mutta helpompi omaksua yksi kerrallaan,
ja kun tajuaa noitten planeettojen energiat syvemmälti ja oikeesti sen vuodenajan energiatkin mistä merkistä on kyse,
ja toisaalta tarvitseeko sen minuuden kokemuksen olla merkkisidonnainen?
minulla on myös perääntyvä venus,ei niin tuiki tavallinen,
eli toisaalta minussa on paljonkin vaikkapa tuota vaakaakin tuolla luonnehdinnalla,
toisaalta aspektit ovat tärkeitä,
ja jos aatellaan niinkuin sign  allekirjoittaa että tärkeimmät kohdat löytyy asc ja kuunsolmusta,
niillä on karttani tarkin aspekti keskenään, askendentti jousimies aspect_tri kuunsolmu leijona,
00.05 astetta,eli loistava jupiter-aurinkoenergia,
eikö tuonkin voisi tulkita charmantiksi ja puoleensavetäväksi?
eli saman asian voi löytää/selittää monelta kantilta,
eikö,voiko?
trooppinen mc-vaaka puntaroi..


tallennettu
SoIfelt
Vieras
« Vastaus #54 : 12.10.2006 19:49:03 »

eli saman asian voi löytää/selittää monelta kantilta,
eikö,voiko?

Ei voi. Sekasotku-metodeilla ei luoda tulkintaa, vaan sekoitetaan toisten päät ja pyrkimykset totuuteen. Länsimainen astrologia on siitä esimerkki.

Kun kirjoitin merkeistä, tarkoitin niistä nousevia keskimääräisiä havaintoja. Mikä ihme sinut saa puhumaan sitten jostain aspekteista tai noususolmuista?

 tickedoff
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #55 : 12.10.2006 19:59:34 »

onko sinulla  chiron aspect_opp uranus kartallasi,
ehdottomaan totuuteen pyrkiessäsi?
minulla on

eikun se olikin  chiron aspect_opp pluto mutta ei se mitään,
samaan syssyyn ne mahtuu omalla kartallani

tai vahva juuppiter,
fanaattisuuteen asti?

tuo  chiron aspect_opp uranus kyseenalaistaa asiat..
« Viimeksi muokattu: 12.10.2006 20:04:43 kirjoittanut nikki » tallennettu
SoIfelt
Vieras
« Vastaus #56 : 12.10.2006 20:08:20 »

Kun kirjoitin merkeistä, tarkoitin niistä nousevia keskimääräisiä havaintoja. Mikä ihme sinut saa puhumaan sitten jostain aspekteista tai noususolmuista?
 tickedoff


Niin mikä?

 merkurius
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #57 : 12.10.2006 20:12:14 »

   signin allekirjoitus
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #58 : 13.10.2006 18:17:27 »

Allekirjoitan sign9:n allekirjoituksen  Cheesy Wink smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #59 : 14.10.2006 19:36:22 »

Samoin täällä  Cheesy smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: