Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuu kaloissa - kohtalotovereita?  (Luettu 20350 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #15 : 04.07.2006 11:42:27 »

Lainaus käyttäjältä: Lilja-82
Haluaisin kuitenkin hieman laajentaa kysymystä... Kun itselläni Kuu on tosiaan Kalat ja Nousumerkki Rapu niin kun saan jonkin tunnepuuskan, mieliala ailahtelee tai muuta tosi vesimäistä aaltoilua... niin olen siinä myrskyn silmässä miettinyt, että kumpaa osaa minusta tämä mielentila nyt edustaa sitä Kuu Kaloja vai Asc. Rapua. En ihan oikeasti osaa sanoa.

Mitenkäs muut joilla tämä sama kuvio?

...Samaa olen miettinyt, mutta joskus tulin pähkäilyssäni ajatelleeksi sitä, että tuo nousu-Rapuisuus minussa on enemmänkin se "tuhatkasvoinen" ja sosiaalinen (!) puoli, joka ei niinkään ole siellä tunnemaailmassa, vaan toimii lähinnä välittömien reaktioiden kautta. Ärtyminen, ilostuminen, punastuminen  Wink, kaikki nämä Ravun reagointia Smiley Kalat-Kuu on sitten jonkinlainen pysyvämpi tunnevire, ja se osa minusta, joka aistii pinnanalaisia virtauksia. Rapu-ASC reagoi pintaan, välittömään kosketukseen ja Kalat-Kuu syvempiin, jopa piilotettuihin tunteisiin.
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #16 : 04.07.2006 11:59:03 »

Pallaskissa, hmm enpäs olekaan koskaan ajatellut sitä noin... Että nousumerkki kertoo siitä välittömästä reagoinnista tilanteissa kun taas Kuumerkki sitten syvemmästä tunnevireestä ja suhtautumisesta elämään eikä välttämättä näy niin suorana reagointina.

Rapu muuten on sosiaalinen. Ei ehkä ihan sillä tavalla "sosiaalinen" kuin yleisesti ajatellaan vaan omassa ympäristössään ja piirissään. Sosiaalinen kuitenkin.
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #17 : 04.07.2006 12:03:35 »

Lilja-82, minusta Markku Mannisella on kirjassaan todella hyvä kuvaus Ravusta nousumerkkinä, kannattaa lukea, jos et ole kirjaan tutustunut. Tosin sitä ei ole enää saatavana kuin hyvällä tuurilla divareista tai kirjastosta.

No, sosiaalisen perässä oli huutomerkki osin siksi, kun aurinkomerkkini on Vaaka, ja se suurin sosiaalisuus kumpuaa sieltä. Ravun sosiaalisuuden olen mieltänyt enemmän sellaiseksi lämmöksi ja huolehtimiseksi läheisiä kohtaan, muiden osalta hieman varautuneemmaksi?
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #18 : 04.07.2006 16:59:41 »

Muistelinkin että Aurinkosi on sosiaalisessa Vaa´assa, mutta tuo toi siltikin mieleeni sen, että Rapu myös omalla tavallaan on sosiaalinen. Vaikka se sitten olisi enemmän juuri sitä lämpöä ja huolehtimista...

Nousu Rapu voi saada minut reaktion omaisesti seurassa vetäytymään kuoreeni yhtäkkiä, mutta laitan kuitenkin Kuu Kalojeni piikkiin, että tunnen joskus suunnatonta tarvetta olla yksin ja ihan rauhassa ajatusteni kanssa. Ei liittyen mitenkään sosiaalisuuteeni tai epäsosiaalisuuteen tai että haluaisin vetäytyä kuoreeni. Vaan miten sen nyt kuvaisi...

Jollain alitajuisella ja syvällä tasolla vaistoan ilmeisesti niitä toisten energioita ja myös alitajuisesti tulee sitten aina se hetki jolloin haluan olla ihan yksin ja yritän tasapainottaa omat energiani.

Onko se sitten tuo tr. Pluto neliö Kuu joka tekee tällä hetkellä sen, että toisaalta yksinäisyys tympäisee ja ahdistaa mutta sitten kun olen ihmisten kanssa niin sekin jotenkin tuntuu vaikealta ja raskaalta ja huomaan haluavani olla yksin.

Todella kummallista. Myönnän että mielialani vaihtelevat Rapumaisen tiuhaan tahtiin, mutta rehellisesti tunnen että tässä on jotain muutakin kuin vain minun mielialani.

Onko muilla Kuu Kaloilla ollut samanlaisia kokemuksia viime aikoina?
« Viimeksi muokattu: 04.07.2006 17:05:07 kirjoittanut Lilja-82 » tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #19 : 04.07.2006 17:12:36 »

Lainaus käyttäjältä: Lilja-82
Nousu Rapu voi saada minut reaktion omaisesti seurassa vetäytymään kuoreeni yhtäkkiä, mutta laitan kuitenkin Kuu Kalojeni piikkiin, että tunnen joskus suunnatonta tarvetta olla yksin ja ihan rauhassa ajatusteni kanssa. Ei liittyen mitenkään sosiaalisuuteeni tai epäsosiaalisuuteen tai että haluaisin vetäytyä kuoreeni. Vaan miten sen nyt kuvaisi...

Jollain alitajuisella ja syvällä tasolla vaistoan ilmeisesti niitä toisten energioita ja myös alitajuisesti tulee sitten aina se hetki jolloin haluan olla ihan yksin ja yritän tasapainottaa omat energiani.

Molempia. Manninen sanoi tulkinnassaan, että Rapu nousumerkkinä vaatii päivään edes yhden totaalisen hiljaisen ja yksinäisen hetken, hetken jolloin "saa vetää naamarin naulaan ja olla ihminen vain". Jatkuva reagointi väsyttää!

Kuu Kaloissa saa energiat sekoittumaan, mutta mielestäni kyseessä on paljon syvempi ilmiö kuin tuo tarve saada olla vain. Henkinen nahka on ohut, ja omassa tyynessä keskustassaan pysymiseen tarvitaan hyvät suojaukset! Ympärilleen ei kuitenkaan saa/voi rakentaa muuria, mutta jossakin vaiheessa elämisen ehdoksi tulee se, että tunnet omat rajasi.

Minä kyllä reagoin herkästi ja tunnemyrskyän, epäilen kuitenkin että syynä on raskaus eikä pelkät kosmiset vaikutukset Smiley. Tai sitten sekä että!
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #20 : 04.07.2006 17:26:27 »

Hmm, omiin kokemuksiini nojaten...

Olisiko tällä Rapu nousu ja Kuu Kalat yhdistelmällä sitten tekemistä juuri sen kanssa, että molemmat merkit varmasti vaativat sen oman yksityisyytensä ja rauhansa. Mutta Kuu Kalojen puolesta tulee se haaste, ettei rakenna sitä muuria ympärilleen, vaikka Nousu Ravulle se on suorastaan enemmän kuin helppo vaihtoehto...

Ah tuo voisi olla joku tämän hetken sloganini:

Jatkuva reagointi väsyttää  buck2
tallennettu
Dinah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 237



Profiili
« Vastaus #21 : 04.07.2006 20:22:12 »

Kyllä täälläkin polskitaan enimmäkseen tunteella, mutta onneksi elämä on opettanut myös roimasti realismia eli pää pohjamudassa jalat pilvissä vai mitenkäs se nyt oli...  idiot2 Grin  Kun puhutaan realismista, koen että sillä useimmiten tarkoitetaan pessimististä elämänasennetta. Mielestäni voi silti säilyttää todellisuudentajun, vaikka olisikin romattinen ja tunteellinen! Wink Usein ihmettelen miten ihmiset jaksavat olla niin tasaisia, ihan kuin vaan aina mietittäis mikä on järkevää, maallisia asioita kuten mitä syödään ja paljonko maksaa bensa... Kait se on kaloille tyypillistä että kauheasti ei arkisia suunnitelmia tehdä eikä mitään hintavertailuja. Mennään vähän fiiliksen mukaan!  Cheesy Enkä muuten koskaan tiedä paljonko tilillä on rahaa, se mua vähän ärsyttää itsessäni tuollainen suurpiirteisyys!  knuppel2     

Löysin paljon itseäni teidän viesteistä. Sisäinen maailmani on hyvin herkkä ja haavoittuvainen, intuitio ohjailee ja jotenkin sitä vain tietää asioita. Toisaalta yliherkkyys saa joskus liikaa epäilemään omia tuntemuksia, eli ruokkii huonoa itsetuntoa. Muuten en koe olevani ristiriidassa sisäisesti ja ulkoisesti, paitsi siinä että yleensä ihmiset luulevat minua vahvemmaksi kuin oikeasti tunnen olevani. Olen myös tosi ujo, mutta eivät ne usko sitä...  :Smiley Mahtaa johtua leijonavaikutuksesta. En osaa teeskennellä enkä valehdella, mutta en kyllä kaikkia tunteitani näytäkään muille, vain harvat ja valitut näkevät sinne syvyyksiin...   
tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
Dinah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 237



Profiili
« Vastaus #22 : 04.07.2006 20:46:54 »

...Piti vielä lisätä edelliseen, että minulle ainakin tämä astrologia on opettanut paljon siitä, miten hallita empatian tunteita: itseään ei saa unohtaa muiden kustannuksella ja rajansa pitää tuntea, vaikka myötätuntoinen olisikin. Nuorempana minulla oli taipumusta elää toisten ihmisten mielialoja myötäillen, ja olkapäänä sai toimia joskus liiankin kanssa. Viime vuosina olen oppinut tekemään omia ratkaisuja ja oikein tietoisesti "opetellut tuottamaan pettymyksiä", jos on tarve vaatinut.   
tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #23 : 05.07.2006 12:24:58 »

Olosuhteiden opettamana tiedän kokemuksesta, että myös minä osaan olla erittäin down to earth ja käytännöllinen. No, jonkin aikaa... Sitten se suurpiirteisyys vaan vyöryy sieltä eikä enää jaksa olla ihan niin tarkka.

Mietin kanssa joskus teininä tunnemyrskyjen keskellä, että ei ole todellista eikö kukaan muu mieti sitä että minkä takia me ollaan täällä ja mikä on elämän tarkoitus. Äitini oli ja on sellainen, että kysyy heti aamupalalla että oletko hoitanut sen laskun ja se ja se asia pitäisi hoitaa jne. Olen ihan että armoa
 buck2

Käytännön asioissa mun mottoni taitaa olla, että en kiinnitä huomioo ennen kun on ihan pakko. Muuten leijailen mieluummin jossain...

Kyllä minunkin mielestäni voi olla romanttinen ja haaveileva ja silti säilyttää todellisuudentajunsa. Miksei voisi.  Huh

Realismi taitaa olla toinen nimitys pessimistisyydelle, mutta lievempi sellainen...  :Smiley

Olen kuitenkin huojentuneena havainnut, että eivät ne muutkaan aina jaksa miettiä sitä bensan hintaa ja mitä tänään syödään, mikä on tarjouksessa...
 coolsmiley Ei tule niin suurpiirteinen ja huolimaton olo itselle...  Grin

 smitten

 
tallennettu
Sirumuru
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #24 : 05.07.2006 14:10:21 »

Minun pojallani on kuu kaloissa (nyt kohta 16 v). Arvatkaa,minkälainen yhdistelmä hän on, kun on merkiltään skorppari ja nouseva jousimies. Ja sitten tuo kuu kaloissa, eli on erittäin herkkänahkainen ja myös herkkä vaistoamaan muiden tunteita. Ja myös erittäin empaattinen. Mutta kun hän suuttuu, varsinkin jos kokee itsensä väärinymmärretyksi, niin sitten kaatuu seinät ja ovet....  Grin
tallennettu

Tänään ole kuin kotka ja lennä sinne missä unelmasi ovat.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #25 : 06.07.2006 13:27:59 »

suurpiirteisyyden yhdistäisin juuri kaloihin ja jousimieheen, jousimiehellä tosin hieman eri tavalla. huomaan sen itsessäni, mutta olen saanut niin tarkan markan kasvatuksen, että en ylettömään tuhlailuun pysty, ja tarkasti pidän huolen raha-asiostani. Ja kun joskus jotain turhaa sortuu ostamaan, niin kyllä kaduttaa..  Tongue

hmm. millähän tavalla rapu-nousu eroaa kala-noususta? ravunhan pitäisi olla se joka kerää sen suojamuurin ympärilleen, mutta kyllä sitä joskus itsessänikin huomaan. ehkä sitten johtuu tuosta hallitsevasta ravusta ja kuun sijainnista huoneessa 12. tuo huonesijainti taitaakin tuplata kuuni kalamaisuuden.

realistinen pyrin aina olemaan (johtuneeko sitten kasvatuksesta vaiko kauris-stelliumista), vaikka se pää tuppaa aina nousemaan sinne pilviin.  Smiley en taida olla vielä löytänyt sitä harmoniaa vetisyydestäni.
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #26 : 10.07.2006 16:52:26 »

Ave,

Jousimies ja Kalat ovat todellakin molemmat aika suurpiirteisiä merkkejä, olen huomannut. Mutta itselläni varmaan korostunut 6. huone taas tekee sen, että osaan olla myös todella pikkutarkka. Eikä tuo suurpiirteisyys puoleni pääse ihan vallan karkaamaan käsistä...  :Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #27 : 29.01.2007 10:02:40 »


Täällä myös yksi  kuu  kalat (2.huoneessa)

Kyllähän tuo(-kin) kait kartalle tuo sitä herkkyyttä vaistota ja empatiakykyä ja vähän liiaksikin.
Toisaalta, mitä enemmän on tullut ikää ja kokemuksia, sen enemmän olen oppinut jotenkin tuota herkkyyttä ohjamaan ja kanavoimaan hiukan eritavalla.
Lapsena tuo toisten tunteiden aistiminen oli hämmentävää, sillä en oikein osannut ymmärtää, miksi ihmiset puhui ja teki toista, mitä tunsi.
Siihen sitten tottui ajan kanssa ja oli vain todettava, että näin se vain menee sitten täällä.
Jokin kuitenkin minussa kapinoi sitä "valheellisuutta" vastaan, enkä itse moiseen suostunut kokonaan koskaan. Säilytin vain "hiljaisuudessa" tuon tunnevaistoamisen herkkyyteni parempia aikoja odotellessa. Grin
Ja tietysti tuo oma identiteetti myös hämärtyy ja menee hakuseen helposti tuolla tapaa.
 kalat tyyppinen ihminen kai tarvitsisi muutaman hyvin ehjän peroonallisuuden lähelleen, eikä missään tapauksessa hajanaista persoonaa, joka emotionaalisesti ja energeettisesti on hajallaan ympäri "kosmosta". Wink

Monen monituista karikkoa ja heitteikköä on tullut kuljettua ja koettua ja jossain vaiheessa ymmärsin, että esim tämä peiliteoria ja monet muut "opit" voivat suistaa  kuu kalat ihmisen täysin raiteiltaan ja saada aikaan vaikka minkälaisen identiteettikriisin.
Samoin kuin jotkut opettelee, etteivät reagoi suoraan emootioihinsa (omiinsa) on  kuu kalat opittava myös samaan, mutta aivan eri perustein. Hän kun saattaa elää muidenkin tunnemaailmaa, koska vaistoaa ne ja jos ei ole vielä täysin selkeäksi muodostunut nämä emotionaaliset rajat, mistä alkaa minä ja mistä sinä, sitä voi ihan turhaa energiaa kuluttaa prosessoimalla muiden energioita ja samalla sitoa ihmisiä itseensä.

Uskon, että monet väsymiset, heikkoudet ja päihteisiinkin taipumuksellisuudet, saattavat johtua osaltaan siitä  kalat tyypeillä, että hänen omat rajansa ovat hämärtyneet ja näin ollen on erittäin kuluttavaa ja rankkaa elää "energeettisesti" hyvinkin laajaa elämää.
Eihän se vaistoamisen- ja empatiankyky mihinkään katoa, vaikka etsii ne oman minuutensa rajat, päinvastoin, oma elämä tervehtyy ja tuota "kykyään" voi käyttää ihan oikeasti sen jälkeen tarkoituksenmukaisesti sitomatta itseään muihin ja muita itseensä. Silloin mahdollistuu aito toisten "palveleminen", jos kokee että se "kutsuu"....

Enkä usko, että tämä on vain  kuu kalat :jen juttu, vaan monen muunkin, joilla tuota herkkyyttä löytyy kartalta jossain muussa muodossa ja ehkä ihmistyypiltä, joka kokee enemmän suoraan itsensä kautta kuin peilaten ulkoisen kautta.

Minulla lisäksi vaikuttaa
Pluto oppositio Kuu
Neptunus sulkeutuva kolmio Kuu
Uranus oppositio Kuu
Chiron yhtymä Kuu
Jupiter oppositio Kuu
Venus yhtymä Kuu
Aurinko avautuva sekstiili Kuu

En tiedä liittyikö nämä näkemykseni juuri  kuu kalat :hin, se oli vain oletukseni..  Huh





tallennettu
Illusion
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34



Profiili
« Vastaus #28 : 01.02.2007 14:39:30 »

Eipa oo tullut hetkeen kirjoteltua talle palstalle. Nyt vahan jotain raapustan. Mulla on kuu Kaloissa ja voi taivas... Siis se miten ne toisten tunteet imee itseensa ja ei tieda mista alkaa oma mina ja mista toisen mina jne.! Solmussa oon usein tallasten tuskatilanteiden kanssa!

Joo, koen olevani hirvean herkka. Ei varmaan auta toi Aurinko Rapu yhtaan tilannetta ja nousuvaakakin ei ole siita kovimmasta paasta. Oon miettinyt, et onko Kaloilla jokin taipumus (vai Ravuilla?!) tukeutua muihin liikaa, ku musta tuntuu, etta etsin jotain turvasatamaa tai vastaavaa, et pysyisin paa veden ylapuolella enka hukkuisi aaltoihin. Menipa taas selkeeks... Huh

Yritan ajatella herkkyyttani voimanani, mut niin monissa tilanteissa oon musertunut sen alle ja se on heittanyt verkkonsa mun yli. Niin ja toissa saan aina kuulla siita, etta ma oon koko ajan jossain muualla enka tassa todellisuudessa. Pitaisi kuulemma kiinnittaa enemman huomiota mita ymparilla tapahtuu eika lahjakkaasti haaveilla ja kuvitella omia ihania juttujansa. Mut minkas voi ku todellisuus ei vastaa kuvitelmiani useinkaan. Oma sisainen elama on paljon rikkaampi ja kiinnostavampi!  Cheesy


tallennettu

Aurinko Rapu, Kuu Kalat, Nouseva Vaaka
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #29 : 03.02.2007 11:11:39 »



Ex-mieheni on  kuu kalat

Ei kestä mitään itseesä kohdistuvaa arvostelua(negatiivista).
Peittää herkät tunteensa hyvin.
Aurino  skorpioni, nousu  neitsyt
Masentuneisuutta ja alkoholin väärinkäyttöä, todellisuudenpakoa sitä helppoa tietä käyttäen..."Pää täyteen kun pännii"...Mielialojen vaihtelua...
 buck2



tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: