Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saturnuksen vaikutus?  (Luettu 34126 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kooky
Vieras
« Vastaus #45 : 24.09.2006 16:11:24 »


 Huh

http://koti.mbnet.fi/neptunia/astrology/saturn2.htm
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6590


Profiili WWW
« Vastaus #46 : 18.04.2010 15:44:41 »

En harkitse uuden aiheen aloittamista,
vanhassa retro-Saturnuksessa vara parempi,
ja Merkuriuskin retroaa,kaivelee vanhoja, etsii re-connectionia,
ja vielä ystäväni Auringon päällä,
ja minähän olen lojaali ystävilleni,
joten etsin tämän ketjun itse asiassa hälle  Wink
kun tuli puhetta ns. "kulta-ajasta",
ja taivaskin ON RASKAS juuri nyt,
ja RETRO  saturnus on yodin kärkenä juuri nyt,
 aurinko (kultaa..) 28  oinas aspect_sex neptunus chiron 28-29  vesimies,
kärkenä  saturnus rx 29  neitsyt,
ja  uranus 28  kalat kantana.

Ja nyt retroamaan Katynin pariin..
tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #47 : 18.04.2010 16:19:02 »


mikä on Katyn ? asteroidiko, vai onko hän sun ystäväsi....
tallennettu

nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6590


Profiili WWW
« Vastaus #48 : 18.04.2010 17:16:51 »

tuhansien niskalaukauksien paikka Venäjällä,
jonka muistojuhlaan Puolan presidentti oli matkalla,
putosi taivaalta ja
kuoli ja kuopataan..

Katynin historiasta tuli äsken ohjelma,
ja illemmalla tulee elokuva aiheesta ykkösellä.

Tekisi melkeinpä mieli tehdä kartta maalis- huhtikuulle 1940..
what was happening in the sky on those days..

0-asteinen  pluto rx  leijona
 aspect_squ saturnus Härän alkuasteilla,
 merkurius  aspect_con Lilith  kalat,
 jupiter aspect_con aurinko oinas,
 chiron rapu
« Viimeksi muokattu: 18.04.2010 17:26:54 kirjoittanut nikki » tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #49 : 18.04.2010 17:26:51 »


ahaa. mulla on ollut telkku kiinni koko viikon. sen Puolan presidentin surullisen kohtalonkin kuulin netistä....


enpä ehdi tänäänkään katsoa. dokumentit on tv'n parasta antia.

tallennettu

känkkäränkkä
Vieras
« Vastaus #50 : 19.04.2010 17:58:44 »

 Wink

Harkitsen katsovani dokumentin.

Voisin kuvitella jotta kulta-taivas olisi raskasta kantaa.. Voisiko tätä "nykyajan" materialistismin huippua nähdä kuvainnollisesti liitettäväksi nykyaikaiseen kulta-aikaan?? kun täällä ollaan viime aikoina varsinkin puhuttu asioiden verrannolisuudesta ja käänteisistä puolista. Kaunis onkin rumaa jne. Kun kyllähän se kaikki saasta ja avaruusromu varsinkin ohuessa ilmatilassa, painaa... sukupolvien riesaksi elämien loppuun saakka.  Cry

Huomasin että olitte kirjoitelleet  saturnus :sta sen ollessa ylvään kuninkaallisessa  leijona :n merkissä. Ja siitä retroilenkin itse omiin aivoituksiini takaisin.
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #51 : 22.04.2010 20:01:54 »

Saturnus on mun kartalla todella vahvassa asemassa ja olen kokenut Saturnuksen todella vahvasti elämässäni. Onhan  saturnus mun kartan hallitsija.

 saturnus skorpioni 8. huoneessa.

Aspekteja:

 saturnus puolineliö aurinko
 saturnus aspect_squ mars
 saturnus aspect_sex neptunus
 saturnus aspect_con pluto
 saturnus aspect_tri kuunsolmu

Niin, skorpioniset teemat ovat olleet vahva osa elämääni. 8. huoneen teeman mukaan Saturnus pistää tekemään töitä ja realisoimaan perintöasiat. Perintö vanhemmiltani on eräs suuri teema elämässäni, tiedän tämän jo nyt. Nimittäin perintö on arvokas, mittava, rahallisesti siis. Mutta... Tämä perintö ei ole sellainen, että voi siitä vaan lopettaa työt ja elää perinnön varassa. Ei, ei... Tällöin iloa olisi vain hetkeksi. Vaan perintö on sellainen, että kärsivällisellä, pitkäjännitteisellä suunnittelulla ja työllä, voi saada tämän perinnön arvon kasvamaan, jopa moninkertaiseksi ja tällöin perintö olisi pesämuna vanhemmille päiville ja seuraaville sukupolville Smiley

Näin kitetyttäisin tuon 8. huoneen perintöteeman ja miten se koskee omaa elämääni. Toinen teema 8. huoneelle on uudelleensyntyminen, seksuaalisuus. Rajoittava  saturnus 8. huoneessa... Edelleen vellon lapsuuteni haavoissa, jotenkin unohtaminen ja ylipääseminen näistä on niin vaikeaa Cry  Joku pieni asia saattaa tuoda kaikki ikävät muistot mieleen ja kipu alkaa taas... En pysty unohtamaan. Seksuaalisuuden suhteen olen aika rajoittunut, jos olen epävarma. Ollessani täysin varma toisen tunteista ja oma olotila on hyvä, seksuaalisuus virtaa tällöin pintaan, skorpionimaisella voimalla. Olen sitoutuja henkeen ja vereen.

 aurinko puolineliö saturnus : Isäni oli oikea tyranni, sain osakseni arvostelua, jos tekemiseni eivät kelvanneet isälleni. Isäni myös saattoi julkisesti arvostella ja vertailla mua esim. muiden lapsiin. Olen aika pessimistinen luonne ja itsetunto on koitoksella usein.

 mars aspect_squ saturnus : Olen perfektionisti. Teen töitä todella kovasti, ajan itseni helposti loppuun. Tuntuu siltä, että elon tie on raskas. Vaadin itseltäni ja muilta tosi paljon. Itsetunto on huono, koen aina itseni riittämättömäksi, vaikka raataisi itsensä puhki. Okei, olen saanut paljon hyvää aikaan ja myös menestystä opinnoissa, mutta ko. aspekti vaatii sen, että muistaa myös levätä paljon sekä harrastaa, jolloin mielessä pyörii muut kuin työasiat yms.

 saturnus aspect_sex neptunus : Olen enempi realisti kuin toivoton uneksija/haaveilija.

 saturnus aspect_con pluto : Ehkä voimavarani, jonka ansiosta olen selvinnyt muutoksista ehjänä. Auttaa jaksamaan, jotenkin sitä vaan asiat järjestyvät kuitenkin jotenkin päin.  pluto myös 8. huoneessa, ehkä odotettavissa on todellista (valta)taistelua perinnöstä sitten joskus...

(sekä  pluto aspect_squ mars , joka on voimakas aspekti, voimaa ja tahtoa riittää tarvittaessa ja saatan jyrätä oman tahtoni lävitse joko hyvällä tai pahalla. Vihaisena vaarallinen aspekti, reagoin voimalla ja sitten saattaa huonekalutkin lentää... Olen jo vähän oppinut hallitsemaan tuota, mutten joka kerta. Positiivinen siinä mielessä, että annan voimaa myös muille, jaksan kannustaa ja rohkaista, vaikka esteitä olisi edessä Smiley )


Osaisiko joku tulkita Saturnuksen aspekteja asteroideille? Kun nämä jäävät aika hämärän peittoon:

 saturnus aspect_tri kuunsolmu
 saturnus aspect_sex ceres
 saturnus aspect_tri vesta
 saturnus puolineliö Onnenpiste
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Johanne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Profiili
« Vastaus #52 : 23.04.2010 19:23:02 »

Minulla on  saturnus  kaksoset 12.huoneessa pienen R kirjaimen kanssa. (En löytänyt merkkiä tuolla R:lle.)
Olisi kiva tietää, mitä tuo oikein tarkoittaa. Ei taida olla kovinkaan hyvä juttu tuo R?  Huh
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Kuu - Kauris
Asc - Rapu
Mc - Vesimies
Dc - Kauris
Ic - Leijona
Asterix
Vieras
« Vastaus #53 : 23.04.2010 19:30:12 »

Minulla on  saturnus  kaksoset 12.huoneessa pienen R kirjaimen kanssa. (En löytänyt merkkiä tuolla R:lle.)
Olisi kiva tietää, mitä tuo oikein tarkoittaa. Ei taida olla kovinkaan hyvä juttu tuo R?  Huh

Pikku r tarkoittaa peruuttavaa planeettaa.
Hmmm.. huono ja huono, kait se riippuu ihan muistakin kartan tekijöistä,
mutta perinteisessä astrologiatulkinnassa se on mielletty hankalaksi,
mutta itsellänikin on peruuttavia planeettoja kartalla ja silti tässä on elämässä pärjätty ihan hyvin,
-silläkin alueella, mihin se peruuttava aspekti osuu. Smiley
tallennettu
Johanne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Profiili
« Vastaus #54 : 23.04.2010 19:37:24 »

Juu! Olen tainnut pärjätä elämässä kyllä jopa oikein mainiosti, mutta tuntuu, että kaikki pitää aina kokea vaikeimman kautta. Eli sieltä, missä aita on korkeimmillaan!  Smiley
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Kuu - Kauris
Asc - Rapu
Mc - Vesimies
Dc - Kauris
Ic - Leijona
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #55 : 10.05.2010 20:31:03 »

Hmm.. Aloin tässä vain pohtia, että omalla synt.kartalla saturnus muodostaa seuraavanlaisia aspekteja: aspect_con kuu ,  aspect_tri aurinko ,  aspect_tri jupiter ja  aspect_opp chiron

Mitäköhän nämä mahtaisivat tarkoittaa ?
« Viimeksi muokattu: 10.05.2010 20:37:44 kirjoittanut maurimourulainen » tallennettu
Pööpö
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12



Profiili
« Vastaus #56 : 02.06.2010 18:46:56 »

Hei nyt kyllä löytyi oikea paikka mulle! Täällä ilmoittautuu melkoinen saturnikko!
Eli aika vekkulisti aspektoitunut tämä saturnus mun syntymäkartalla:
 saturnus kalat 12. huoneessa
 saturnus aspect_opp aurinko kuu
 saturnus aspect_squ askendentti
 saturnus aspect_tri mars jupiter
Lisäksi se on kärkiplaneetta karttani leijassa ja kultaisessa kolmiossa. Laitan tohon nyt ton kartankin mukaan, niin voitte katella.
Mä oon tosiaan työssä se ahkera puurtaja, otan asiat huumorilla jne. Mulla on ollu pienestä asti jonkinlaista sosiaalista ongelmaa, johtuisko se sitten 12. huoneesta? Aina ollut sellainen tunne etten kuulu joukkoon ja olenkin viihtynyt yleensä ikäistäni vanhempien seurassa. Jotenkin tuntuu että se tietty hälläväliä-kapinateinivaihe on jäänyt kokonaan multa pois, vaikka vielä nuori olenkin.  Musta tuntuu, että mä oon aikalailla loppujen lopuksi kääntänyt noi saturnuksen haasteet omaksi voitokseni, vaikka onhan tässä kaikenlaista alamäkeäkin ollut..
http://koti.mbnet.fi/neptunia/astrology/saturn2.htm <-Tuolla on tosi mielenkiintosta juttua, mikä sopii aikaa hyvin meikäläisen fiiliksiin.
tallennettu

Aurinko Neitsyt
Nouseva Härkä
Kuu Leijona
Merkurius ja Venus Vaaka
Mars Rapu
Saturnus kalat
Neptunus ja Uranus Kauris
Pluto ja Jupiter Skorpioni
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #57 : 03.06.2010 00:14:20 »

Perääntyvistä...


Juu! Olen tainnut pärjätä elämässä kyllä jopa oikein mainiosti, mutta tuntuu, että kaikki pitää aina kokea vaikeimman kautta. Eli sieltä, missä aita on korkeimmillaan!  Smiley


Sama juttu. Kartallani 6 perääntyvää planeettaa, myös  saturnus

Kaikki tehdään pitkän kaavan kautta, vaikeimman kautta, ehkä myös hitaammin (opinnot tuppaa viivästymään vuosimääräisesti) mutta ehkäpä myös syvällisemmin.


tai en tiedä mihinkä oikein vertaan. en kai mihinkään. vaikeasti, hitaasti ja syvällisesti.
 

saturnus

tallennettu

Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #58 : 05.06.2010 00:39:46 »

Saturnus on mun kartalla todella vahvassa asemassa ja olen kokenut Saturnuksen todella vahvasti elämässäni. Onhan  saturnus mun kartan hallitsija.

Sellanen vähän ot kysymys, että mikä on kartan hallitsija, millä perusteella jokin planeetta tms. on kartan hallitsija? Vai perustuuko tämä Pulleniin? Tietämätöntä kiinnostaa Smiley
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #59 : 05.06.2010 12:09:18 »

Ihan vaan kysyin kun en tiedä. Tuon toisen kysymyksen liittyminen aiheeseen meni aika korkeelta ohi. Tuskinpa mä nyt paremmaksi tällä tiedolla muutuin Huh
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: