Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saturnus syntymäkartalla  (Luettu 30073 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hannari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 76


Gingerbread.


Profiili
« Vastaus #45 : 28.08.2009 15:11:17 »

saturnus oinaassa ja 11.huoneessa, taitaa olla alentuma kyseessä buck2
Aspekteja löytyy tasan 2:
saturnus aspect_squ venus
chiron aspect_kvi saturnus
tallennettu

askendentti rapu
aurinko kalat 10.huone
kuu vesimies 9.huone
merkurius kalat 10.huone
venus kauris 8.huone
mars kalat 11.huone
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #46 : 28.08.2009 17:07:35 »

saturnuksen huonesijainti ilmoittaaelämänalueet
-jolla tunnet olevasi riittämätön, avuton, yliherkkä tai kömpelö
-missä alitajunta tulee herkästi pintaan
-missä olet eniten puolustuskannalla
-jolla hlö on kaikkein ´kriittisin toisia kohtaan
-jolla ihminen eniten kokee ympäristön vihamielisyyttä tai vastustusta, mikä johtuu omasta alemmuudentunteesta tai alentuvasta asenteesta
-jolla olet kaikkein pikkumaisin
-joilla toisten syyttäminen vaikeuksista ei tilannetta paranna
-joilla on ryhdyttävä tutkimaan itseään ja alitajuisia motiiveja ja syitä, mistä vaikeudet voivat johtua

muutokseen tarvitaan ylpeyttä, positiivista minäkuvaa ja itsetietoisuutta merkin mukaan ominaisella tavalla.

Mulla on saturnus skorpionissa, neljännessä = kodin huoneessa. huone vaihtuu skorpionista nopeasti jouskariksi, jonka olen tulkinnut näin = kotiani käytetään syvälliseen transformoitumiseen, joka muuttuu välillä konkreettiseksi matkailuksi. (Olen muuttanut usein.) Olen myös keräillyt hyviä Skorpioniystäviä kämppäkavereistani. Saturnus aspektoi neliöllä venuksen ja ascendantin on  aspect_tri kuuhun ja sulkeutuvassa sekstiilissä jupiteriin. Miten nämä varustavat neloskotihuoneen saturnusta?Huh En kai ole ihan toivoton tapaus tuon paikoilleni asettumisen kohdalla Sad * yrittää tiedostaa, tiedostaa kaiken* Tongue
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #47 : 07.02.2010 20:46:52 »

Itellä saturnus (kauriissa, jolloin se vielä korostuu) viidennessä huoneessa. Jossain aiheessa ihmiset olivat päätelleet, että me olemme ujoja esiintyjiä mikä ei ainakaan minun kohdallani pidä paikkaansa. Minähän olen vielä suuntautunutkin esiintyjä-alalle. Se on todella suuri osa minua, on aina ollut ja tulee aina olemaan.

Itse koen kylläkin saturnuksen niin, että se tuo minulle ahkeruutta ja pitkäjänteisyyttä sekä myös omistautuvuutta (tuplana, kun se on vielä omassa merkissään). Minun on vaikea huvitella kun työt ovat tekemättä. En ole myöskään koskaan ollut mikään "partyparty" enkä ole koskaan elänyt ns. Normaalia nuoruutta kaverien kanssa juhlimassa osittain varmaan siksi ettei minulla ole tiivistä ystäväpiiriä ja toisekseen, minä uhrasin aikaani työskennelläkseni päämäärieni eteen. Nytkin, kun muut juhlivat minä lusmuan kämpillä. Saturnus tuo myös pidättyväisyyttä rakkauteen? Tuosta en tiedä kun kuten varmasti muut  joilla saturnus 5:sessa tietävät, minäkin tulen aloittamaan seurustelun myöhään jos nyt olleenkaan. Olen melko laiska, en jaksa lähteä mihinkään baareihin. Huoliani minä en oikein osaa jaata kenenkään kanssa, en ole todellakaan helposti avautuvaa tyyppiä.

Mutta yleisesti, saturnus tekee ihan siedettäviä aspekteja. Minua kiinnostaisi tietää enemmän tuosta  saturnus aspect_opp jupiter aspektista, onko kellään kokemuksia? Saturnus siis viitosessa kauriissa ja jupiter 11-huone ravussa.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #48 : 07.02.2010 23:16:41 »


Mc82, miten näit siitä Pullenin tulkinnasta kartan voimakkaimman aspektin? Mistä sen katsoit? Kuulostaa kyllä voimakkaalta tuo sinun  saturnus aspect_con pluto sijainti. Onkohan meidän ikäluokalla, jolla tuo yhtymä on kartallaan, joku vastuu ja valta -teema? Tuosta 8.huoneesta tulee mieleen, että jospa se myös kannustaa pohtimaan syvällisesti ja kriittisesti sitä henkistä perintöä mitä olet saanut vanhemmiltasi ja suvultasi. Ota tuo kuvio sellaisena, että sinä itse päätät mitä perintöä haluat säilyttää mukana ja mistä haluat luopua. tr.  pluto menee nyt sinulla muistaakseni 12. huoneessa, joten sekin varmasti auttaa tuossa. Hyvä tilaisuus opetella irti päästämistä.  Smiley

Tuoltapa löysin mielenkiintoisen aspektin, sama minullakin  saturnus aspect_con pluto, siihen väliin jopa mahtuu Vestakin...ja 8.huone, joka muutenkin on minulle se työläin huone. Itse olen kokenut tuon Saturnuksen tuossa todella turvakseni, kun Pluto ravistelee maailmaani ja Rapuna vaivun välillä omiin syvyyksiini (aurinko myös samassa huoneessa). Saturnus nostaa minut vähän kuin niskasta ylös välillä ja näyttää elämän realiteetit. Uskon että juuri tuo yhtymä takaa sen, että nostan pääni mistä vaan, pystyn joustamaan ja organisoimaan elämäni uudelleen. Ja taas Pluto voi ravistaa minut puusta alas, jos alan jossakin asiassa kukkoilemaan (molemmat Leijonassa).
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #49 : 07.02.2010 23:29:18 »

Olen tätä saturnushommaa nyt oikein ajatuksella koittanut pohtia ja:

Siis saturnus (kaurisaurinkoni hallitsija) 4.huoneessa  skorpioni
avautuvassa neliössä  askendentti  leijona
sulkeutuvassa neliössä  vesimies  venus
myös laskusolmu 4.huoneessa  skorpioni

mutta en pääse puusta pitkälle (okei, olen myös niin samberin väsynyt, että nimenikin voisi tällä hetkellä olla vaikka Teppo)

olen suhteessa  skorpioni aurinko  askendentti skorpioni ja olen huomannut hänen kyllä maadoittavan minua. Kuvittelen aina, että henkisissä piireissä ei saa ajatella niin, että toista ihmistä tarvitsee elämässään, mutta minä ainakin tarvitsen häntä, koska hänen kauttaan "pääsen aurinkoon(i)" 5.huoneeseen.

Onko tässä teidän mielestänne jotain järkeä? Tai en oikein tiedä, miten tuota hiukan hankalasti aspektoitunut saturnusta pitäisi ajatella?
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #50 : 07.02.2010 23:41:05 »

Minä en kyllä yhdy tuollaiseen ajatukseen; 'henkisissä piireissä ei toista ihmistä tarvitse'.''

Juuri siinä toista tarvitaankin, ehkä ei ihan kainalosauvana, vaan kirkkaana peilinä. Joskus se peili jopa voi olla kirkkain silloin, kun toinen kääntää selkänsä (iso tila peilille).

Puhuukohan tässä  saturnus aspect_con pluto ?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #51 : 07.02.2010 23:48:17 »

Minulle on jostain kummallisuudesta syntynyt sellainen käsitys / mielikuva, että
toista ei saa tarvita (ehkä tämä nyt jokin ajatusvammani) ja sitä ajatusta en itse kannattele.
Juuri tämän ihmisen kautta kasvan juuriini ja hänenkin juuriinsa ja verkostoon kiinni, sieltä niitä peilejä syntyy. Olen pitkien ihmissuhteiden tyyppi, ystäviä on sieltä 4-vuotiaasta asti, ja nämä suhteet ovat niin monitahoisia, että jokaista ihmisyyden puolta on niin hiottu.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6594


Profiili WWW
« Vastaus #52 : 08.02.2010 00:15:26 »

Onhan sitä sanottu että kaikista "kiintymyksistä pitäisi pyrkiä vapaaksi"
ja tätä mielestäni kuvastaa  saturnus :n risti,MATERIA tuolla yläpuolella tuossa symbolissa.
AINOA planeetta jossa se on siten.
Kun vertaa sitä esim.  venus:n "tarvitsevaan, materialistiseen" ristiin.
Ilmeisesti juuri tämän vuoksi Saturnus on  vaaka:n hierarkinen hallitsija,
että me ymmärtäisimme olla "tarvitsematta" toista. Ettemme sitoisi toista omaan tarpeeseemme vaan kasvaisimme henkisesti sen "yläpuolelle".
Tätähän  saturnus vaaka on meille opettamassa oikein retroamisen kera kun ei heti mene kalloon... uglystupid2
nimim. tr  saturnus rx 4:vaaka: aspect_sex :kuu:4  leijona
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #53 : 22.02.2010 16:44:30 »

En tiedä vihatakko tuota planeettaa kartalla, vaiko rakastaa... crazy2

Pahimmillaan se osaa olla aivan perkele,
parhaimmillaan avain kasvuun.
hitto.

Oma  saturnus on keskeinen koko kartan kannalta, sillä se on T-ristin kärkiplaneetta.
Tuosta t-risusta onkin sitten ollut lyhyen elämäni aikana haittaa ihan tarpeeksi, ja lisää varmasti piisaa kasvoi koettelemusten saattamana tai ei.

Sellaiset vibat tuosta, ja intuitioni on yleensä pettämätön.

 saturnus siis 10 huoneessa, 2 asteen päästä 11. huoneen kärjestä (Kumpaan tuo muuten tulkitaan? Ei kai nyssentään peräti molempiin... Cry)

 saturnus tekee siis 4 kappaletta neliöitä.
3 härkään 8. huoneeseen jossa venus mars chiron ja
1 skorpioniin 2. huoneeseen jossa niinkin tasapainoinen planeetta kuin  uranus majailee... :Smiley

Kaksi aivan erilaista energiaa  saturnus ja  uranus kosketuksissa tuonne räjähdysalttiiseen  mars venus yhtymään härkään

Ehkä olen sitten ratkaissut tuon kuvion saturnuksen avulla. Hmm..
Suurempia perversioita en ikävä kyllä omaa, vaikka varsin vapaamielinen olenkin erilaisiin rakkaudenilmaisumuotoihin, vai miten sen nyt sanoisi.

Isäni on hyvin saturnusmainen, tosin ehkä kevyempi ja mieleltään vilkkaampi..
(Eikös ne kaurispainotteiset tahdo vanhemmiten ollakin??)

Miessuhteissani ei juuri tuota saturnuksen häivähdystä ole nimeksikään ja nyt tässä opetellaan tulemaan toimeen omillaan. Yksin. Eli en ole miestä vailla.

Kyllä tuo  saturnus liittyy kartallani ihan miessuhteisiin. Valitettavasti.  knuppel2

Pojallani on muuten  saturnus aspect_con aurinko että niin se vaan pyörii se piiri pieni.



tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #54 : 04.11.2010 01:23:19 »

Voisiko olla, että meikäläisen saturnus kaloissa viittaisi siis jonkilaiseen liialliseen herkkyyteen ja myötätuntoon joissain asioissa?Tai en tiedä, voiko myötätuntoa olla liikaa.Mutta jotenkin minun on ainakin todella vaikea sanoa kenellekään, jos en jaksa enää heitä.Ja alan aina säälimään kaikkia, jotka eivät periaatteessa sääliä tarvitsisi.Esimerkiksi Hitleriä säälin katsoessani dokumenttia hänestä  idiot2
Minulla myös  saturnus kalat ja vieläpä  aspect_con kuu ja säälin kaikkia sellaisia joita ei nimenomaan tarvitsisi sääliä Cheesy

Aloin tässä vaan miettiä, että kun siskoni kartalla on  saturnus aspect_con aurinko kalat . Mitä tuo meinaa ?
« Viimeksi muokattu: 04.11.2010 01:25:04 kirjoittanut maurimourulainen » tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #55 : 04.11.2010 13:56:47 »

Tulipas muuten vielä mieleen, että kun  saturnus on mun kartan hallitsija ja sijaitsee 8. huoneessa, niin miten tuota voisi tulkita materian kannalta? Eli rahasta on turha puhuakaan, Saturnus ko. huoneessa tarkoittaa automaattisesti köyhyyttä, katkeruutta ja nälkää? Vai sitä, että esim. pääsee hallitsemaan suvun omaisuutta ja se on ihan Saturnuksen oppien sisäistämisestä kiinni, tuleeko tästä menestystarina vai pannukakku. Joka tapauksessa, vaatii paljon työtä, mikään ei ole ilmaista tällä sijainnilla. 8. huonehan liitetään rahaan perintöjen muodossa.

Isäni puhuu jo perinnöstä, joka ei ole ns. helppoa rahaa, jolla eletään puoli vuotta makeaa elämää. Ei. Ko. perintö vaatii paljon työtä, järkevää ja kauaskantoista suunnittelua, impulsiivisuus ei tässä tilanteessa auta lainkaan. Vain aika, kärsivällisyys, kova työ ja fiksu suunnittelu kääntävät tuloksen voitoksi.

Tuntuu siltä, että Saturnus ja 8. huone ovat määränneet yhdessä kohtaloni, koko homma tuntuu vain siltä, että kaikki tiet vievät tähän suuntaan, teki mitä tahansa Huh

Muuten tuon 8. huoneen Saturnuksen tunnen siten, että mun on vaikea unohtaa menneisyyttä. Monet menneisyyden asiat kummittelevat jatkuvasti mielessä, en vain osaa unohtaa Cry  Ja kun tämän lisäksi Saturnus on pitkämuistisessa  skorpioni :ssa, niin sen vaikutus tehostuu. Tämä vanhassa roikkuminen tietysti sitten tekee hallaa rakkauselämän kannalta, kipeät muistot saattavat satuttaa parisuhdetta. Ja samalla, kun haluaisin päästää irti ja unohtaa, niin pelkään muutoksia - ehkä se vanha luo sitten turvallisuudentunnetta.

Seksuaalisuudesta, jonka estoisuus liittyy Saturnukseen ja 8. huoneeseen: Kun olin pieni, niin meillä pidettiin seksiä likaisena asiana, jota ei kannata harrastaa. Tämä tietysti lapsena kuultuna vaikuttaa jonkin verran oman seksuaalisuuden kehitykseen, kun normaalissa ja luonnollisessa asiassa et saa tukea. Itse olen asian kanssa paininut ja lapsuudenajan mustamaalaus seksistä on tietty jättänyt jälkensä mieleeni näin aikuisenakin. Työnsarkaa riittää vielä ja suhteellisen pienikin takapakki voi saada mut vetäytymään jälleen kuoreeni, jolloin jo tehty työ saattaa olla turhaa.

Kauhea nälkä ja väsyttää, joten siksi teksti on täyttä ajatuksenvirtaa ilman järjen häivää :Smiley

Joo, ne Saturnuksen aspektit vielä:

 saturnus puolineliö aurinko
 saturnus aspect_squ mars
 saturnus aspect_con pluto
 saturnus aspect_tri kuunsolmu
 saturnus aspect_sex ceres
 saturnus aspect_tri vesta
 saturnus aspect_sex vertex

Aika kovalta näyttää Embarrassed Tosin asteroidit ja pisteet vähän pehmentävät. Tuo  saturnus aspect_tri kuunsolmu tuntuu aika karmalliselta, kovaa työtä, jos teet ja jaksat olla kärsivällinen hitaidenkin muutosten edessä, on tie auki kohti pohjimmaista tarkoitusta Smiley
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: