Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko Uranus hörhöjen ja ufoihmisten planeetta?  (Luettu 25308 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« : 31.01.2009 20:45:34 »

Kuulin eräältä astrologilta tuollaisen 'heiton': Uranusihmiset ovat ufomiehiä ja hörhöjä!

Hahhahhaa! Eipäs ole ihmettelemistä, jos innostunkin astrologiasta ja milloin mistäkin huuhaasta, sillä ehkä Uranut juuri luo syntymäkartallani aika voimakkaita aspekteja:

 uranus aspect_tri kuu
 uranus aspect_con merkurius
 uranus aspect_con venus
 uranus aspect_opp jupiter
 uranus aspect_kvi askendentti

Uranukseni Kaksosissa huoneessa 7.
Lisäksi nuo asteroidit:

 uranus :aspect_con:Ceres
 uranus aspect_tri Lilith

Tässä vielä Sepon tietopaketista tuota Uranusta, jonka turvin voi tutustua transiitteihinkin.



Uranus haluaa opettaa meitä hyväksymään elämässämme asioita ja muutoksia, joita järkemme ei riitä ymmärtämään. Uranuksen kierto eläinradan ympäri kestää n. 84 vuotta eli ihmisiän. Sattumoisin Uranuksen löytäjä Willian Herschel eli juuri 84-vuotiaaksi. Tällainen kiertoaika kuvaa inhimillistä mahdollisuutta saada elämän aikana yhteys kosmisiin energioihin. Edustaessaan kosmista sykliä antaa Uranus astrologian välityksellä ihmiselle tilaisuuden olla tietoinen kauttaan tapahtuvan koko maapalloa koskevan muutoksen aikataulusta.

Kosminen Uranus-sykli ei tietenkään kysy ihmisen lupaa muutoksille, vaan ne tapahtuvat joka tapauksessa. Olosi vain saattaa huomattavasti helpottua, kun tiedät olevasi tällaisen muutosprosessin kohteena. Lohduttavaa on myöskin tietää, ettei tämä Uranuksen edustama muutos koskaan ole ihmiselle haitallinen. Päinvastoin se poikkeuksetta muuntaa konkreettiset olosuhteemme ympäristössämme ja yhteiskunnassa tapahtuvia muutoksia vastaaviksi.

Monilla meistä on kuitenkin omat pinttyneet ajatusrakennelmamme, jotka eivät halua taipua ajan vaatimiin muutoksiin. Pitäessämme kiinni omista henkilökohtaisista suunnitelmistamme Uranus-jakson aikana, muutumme kosmisen maailmankaikkeuden syöpäsoluksi ja saamme vastaamme sellaisenluonnon ja ympäristön hyökkäyksen, ettei elämässämme jää kiveä kiven päälle. Uranus-jaksolla tulevia muutoksia ei pidä edes yrittää ymmärtää, niihin tulee vain sopeutua parhaalla mahdollisella tavalla, olivatpa ne mitä hyvänsä ja tulivatpa millä elämän alueella tahansa. Puu, joka ei taivu myrskyssä, katkeaa. En kehota sinua taistelemaan Uranuksen muutosvoimia vastaan, mutta jos sinussa elää epäilys nyt lukemaasi kohtaan, niin siitä vaan testailemaan heti seuraavan Uranuksen ohituksen tullessa kohdalle. Eihän suomalainen usko, ennen kuin kokeilee, joten siitä vaan.

Koska Uranus on ensimmäinen kosminen planeetta, se ohitusta tehdessään alistaa kaikki aiemmin käsitellyt planeetat ja niiden energiat palvelemaan kulloinkin edustamaansa muutosta. Hyväksyessämme Uranuksen edustamat uudistukset elämässämme palvelemme koko maapallon kehitystä ja palkkiomme on oleva sen mukainen. Tätäkin voi kokeilla ja mieluummin ennen edellä mainittua paljon riskialttiimpaa vaihtoehtoa.



tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #1 : 01.02.2009 01:31:11 »

Mulla  uranus jousimies löytyy 10. huoneesta tehden tarkkaa aspect_con keskitaivas :lle - ja olen muuten juuri sitä sorttia, joka on vähän omalaatuinen tyyppi työpaikalla. Mulle on tärkeää juuri semmoinen "vapaa" työilmapiiri ja se, että saan rauhassa toteuttaa itseäni - en muuten hirveästi kumartele pomoille, pakko myöntää :Smiley

Urkki on synt. kartalla aspektoitunut:

 uranus aspect_con keskitaivas
 uranus aspect_con aurinko
 uranus aspect_tri kuu
 uranus aspect_con jupiter (väljä!)

Osaisikos joku tulkita nämä:

 uranus aspect_kvi kuunsolmu
 uranus aspect_squ vertex

Asteroideissa:

 uranus aspect_con pallas
 uranus puoli- aspect_squ juno (joo, myönnän, että omalaatuiset miehet vetävät puoleensa  Grin )

Tietyllä tavalla olen se ikuinen kapinallinen, teen vähän mitä mieli tekee piittaamatta sen kummemmin muiden mielipiteistä.. Kiltti ihminen kuitenkin :Smiley  Varmaan tuo vahva  saturnus -painotus kartalla rauhoittaa ja estää munaamasta itseäni.. Kaikkein eniten aspektoitunut planeetta kartallani taitaa olla  neptunus , ja päänsisäinen elämä, vaistojen maailma, kauneus, herkkyys sekä lämpö ja luottamus ihmisiin ovatkin ehkä ne suurimmat taustavaikuttajat. Lämminsydäminen, herkkävaistoinen, tasapainoinen friikki siis, heh Tongue
« Viimeksi muokattu: 01.02.2009 01:37:29 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6594


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 01.02.2009 01:46:36 »

mc 82
ainakin  uranus aspect_con pallas ja heität ilmaan älynväläyksiä,joista toiset eivät saa kiinni,ehkä 10 vuoden päästä tajuavat..
 uranus puolineliö  juno Sinä olet puolisona,vaimona "sopeutumaton" ja ehkä siksi omalaatuiset miehet kiinnostavat?
 uranus aspect_kvi kuunsolmu ja elämän päämäärä voi olla vähän pimennossa,
jotkut kohtaamiset aiheuttavat sisäisiä jännitteitä,yllättävät?
 uranus aspect_squ vertex mutta nämä kohtaamiset myös kasvattavat,jättävät jälkensä molempiin osapuoliin

oletko sinä visiönääri?
tulevaisuuteen orientoitunut ihminen,jonka jalanjälkiä tavan tallaajan on vaikeeta seurata? ei ummarra..
tallennettu
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #3 : 01.02.2009 03:18:11 »

uranus aspect_con venus

Minulla on myös tämä aspekti erittäin tarkkana kartalla 3. huoneessa skorpionissa. Samaan "kolariin" tulee solmu parin asteen päässä. Tuo on rakas, vaikkei haasteeton kuvio. Erityisen läheiseksi olen  kokenut tulkinnat, jotka liittävät  uranusvenus kontaktit jazziin: Ilmeisesti ovat yleisiä jazzmuusikkojen kartoilla.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #4 : 01.02.2009 08:31:19 »

Minulla on myös tämä aspekti erittäin tarkkana kartalla 3. huoneessa skorpionissa. Samaan "kolariin" tulee solmu parin asteen päässä. Tuo on rakas, vaikkei haasteeton kuvio. Erityisen läheiseksi olen  kokenut tulkinnat, jotka liittävät  uranusvenus kontaktit jazziin: Ilmeisesti ovat yleisiä jazzmuusikkojen kartoilla.


Modernin jazzin ystävänä myös minulla on ei mitenkään yllättäen tuo kuvio. Mikä suhde sillä on jazziin, (oikeastaan myös kaikkeen musiikkiin joka ottaa vaikutteita jazzista, erityisesti progerockiin ja sen sukuiseen kauraan), tuo todellakin kuvaa improvisaatiopohjaista (Uranus) taidetta (Venus), erityisesti puhuttaessa free jazzista.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 01.02.2009 15:02:16 »

Voisinpa ymmärtää tuon Uranuksen yhteyden jazziin, sillä jos olette tutkineet joskus jazzin historiaa, niin se jos mikään on rikkonut vanhat tabut! Se on ollut myös yksi voima rikkomassa amerikkalaisten musta-valkoinen rajoja. Sehän on rockin pohjaa!

Eräs ystäväni sanoi, että hänen kotonaan ei mikään musiikki ollut niin syntistä kuin juuri jazz.

Joten musiikin maailmassa onko mikään repinyt jotakin niin rikki tai pakottanut tunteita vapaana ulos kuin jazz?

Musiikista puheen ollen, kun minäkin tuollaisen omaan, olen aina ihastunut kaikkeen sellaiseen, mikä rikkoo vanhoja rajoja, kuten klassisen ja rokin yhdistelmät, klassinen viulu ja seksikkyys. Ja ehkä se että nuoruuteni kansantanssit ovat muuntuneet discotanssiin, itämaiseen ja flamencoon.

Onko Uranuksen heikkous sitten noissa kuvioissa juuri tuossa repimisessä sinne tänne eikä mihinkään opi keskittymään kunnolla.  Huh
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #6 : 01.02.2009 16:31:34 »

Voisinpa ymmärtää tuon Uranuksen yhteyden jazziin, sillä jos olette tutkineet joskus jazzin historiaa, niin se jos mikään on rikkonut vanhat tabut! Se on ollut myös yksi voima rikkomassa amerikkalaisten musta-valkoinen rajoja. Sehän on rockin pohjaa!

Eräs ystäväni sanoi, että hänen kotonaan ei mikään musiikki ollut niin syntistä kuin juuri jazz.

Joten musiikin maailmassa onko mikään repinyt jotakin niin rikki tai pakottanut tunteita vapaana ulos kuin jazz?


Ei se olisi ihmekään. Väittäisin että nykymusiikki on pohjimmiltaan velkaa Miles Davisille jonka tuotanto ei ole vanhentunut pätkääkään vuosikymmeniin, hänen musiikkinsa olisi yhtä hyvin voitu levyttää eilen, tänä aamuna tai huomenna - samalla improvisaatiopohjalla väänsivät myös monien nykyisten genrejen esi-isät 70-luvulla, esim. industriaalin keksinyt Throbbing Gristle ja Can, joita pidettiin samaan tapaan shokeeraavina ja nerokkaina. Ironista muuten että edellämainittu nimesi erään levynsä "20 Jazz Greats" :Smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 01.02.2009 19:45:48 »

Minulla ei ole mitään sen isompaa kartta-aineistoa ufointoilijoista, mutta vastikään katsoin erään sellaisen karttaa ja tällä henkilöllä Aurinko, Merkurius ja askendentti ovat Vesimiehessä, Uranus kartan hallitsija. Lisäksi hänellä on erittäin voimakas Kalojen merkki, 12. huone ja vahvasti aspektoitunut Neptunus.

Kertoman mukaan hän tapaa harva se yö astraalimatkoillaan humanoideja..

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #8 : 02.02.2009 05:53:05 »

Venus/Uranuksen ja jazzin yhteyden tiivistää ytimekkäimmin legendaarinen Sun Ra:

http://www.youtube.com/watch?v=sApYx27yfnw&feature=related


Jo 30-luvulta. Shocked
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 02.02.2009 19:30:54 »

Tuosta minun Uranuksestani..ja Ceres-äitiydestäni...
Nehän ovat molemmat 26 astetta kaksosissa. Voisin ymmärtää, että Uranus pakotti minut maailmalle kulkemaan, kaikki science fictio-kirjat lukemaan läpi, kokeilemaan eri ammatteja, eri harrastuksia, muutenkin elämää monella lailla ... ennen kuin
olin valmis äitiydelle, aika myöhäisellä iälläni vasta!

Uranustako siis voisin syyttää? Tai kiittää? :Smiley

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #10 : 03.02.2009 11:30:43 »

Jatkan hieman juttua tuosta jazzin yhteydestä Uranukseen.

Sun Ra (22.5.1914-30.5.1993) ei ole jäänyt aivan samalla tavalla historiaan kuin Louis Armstrong, Miles Davis tai Coltrane, ehkä juuri siksi että nerokkuudestaan ja tuottavuudestaan huolimatta hän yhtyeineen oli valkoiselle suurelle yleisölle aivan liian psykedeelistä kamaa, jopa hipeille. Vaikka elinaikanaan hän oli tunnustettu nero, joka osasi ennakoida mm. musiikin tulevaisuutta, ja oli kollegojensa arvostama, kehotti yhtyeensä muusikoita ajattelemaan musiikin tekemistä Maan ulkopuolisesta näkökulmasta, häntä pidettin jo nuoresta saakka tyystin seonneena johtuen yliluonnollisista kokemuksistaan, erityisesti uskostaan että oli jonkinlainen Saturnuksen lähettiläs.

Hän oli kuitenkin myös scifi-kauhukirjailija H.P. Lovecraftin aikalainen ja tämän kauhuelementtejä lukuunottamatta omasi samoja vaikutteita (muinainen Egypti ja avaruusoliot) mikä ei sinänsä ollut ajalle mitenkään epätyypillistä, elettiinhän 30-luvun pulp-scifin kukoistuksen aikaa. Mikä teki Sun Ra'sta poikkeuksellisen tässä suhteessa oli kyseisten elementtien esiintuominen ajalleen poikkeuksellisen radikaalilla tavalla, esiintymisasuista itse esiintymisiin sekä kaiken takana olevaan filosofiaan. Hän yhteineen edusti avaruusaikaa ennen avaruusajan koittamista.

Verrattaessa Sun Ra'n ja H.P.Lovecraftin karttoja, edelliseltä löytyy nerokas Merkuriuksen ja Uranuksen trini ja jälkimmäiseltä Kuun ja Uranuksen yhtymä. Kuu hallitsee kirjailijoita joten ei mikään ihme että yhdistettynä Uranukseen kirjoitti nimenomaan scifiä. Merkurius hallitsee puolestaan älyä ja ilmaisua, joten Sun Ra'n maine sekopäisenä nerona ei siis ole astrologisesti aivan tuulesta temmattu; kyseinen aspekti mahdollisti hänelle sekä musiikillisen nerokkuuden että hänen oman käsityksensä ulkoavaruuden lähettiläänä.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 03.02.2009 19:48:05 »

En ole tutustunut Sun Ra'han. Sinulla Kato Vega on tietoa paljon ja taidat olla jazzystävä.

Tuli vain mieleen, kun tuossa yhden kirjan luin jo ihan väsyksiin asti kaiken maailman tutkimuksista, niin onkohan kukaan tutkinut astronomia/astrologiaa musiikinhistoriaan rinnastettuna.

Jos mikään niin musiikki on yhteydessä universaaliseen rytmiin. Jopa siltäkin näkökulmalta, että musiikki olisi lähinnä jumalallista ääntä. Musiikkihan on värähtelyä, josta emme tiedä minnekä asti se kiirii ja mitä saa aikaan. Tai vaikka näin päin, ettemme tiedä, mistä värähtelyistä minkäkin ajan musiikki syntyy. Ja miten nuo värähtelyt sitten liittynevät yhteen ihmisen tarpeen ja tajunnan kanssa? Tai niiden tasojen kanssa.

Kun joskus luin, että 'ääni' on tulevaisuuden terapia- ja hoitomuoto....

Mutta tämä on taas sellaista ajatusten helinää, jota en osaa kiteyttää. Cheesy

Jos jazz olisi Uranus-musiikkia, niin kyllä Pluto on räjäyttänyt sen rokkiin! Kun taas asteroidit ovat tuoneet meditatiivisen unettavaa (ja joskus jopa kiukustuttavan teennäistä lässyä) mukanaan.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 03.02.2009 20:02:43 »

Otin tähän varsin Wikipediasta:

Blues [blu:z] (engl.) on afroamerikkalaisen musiikin tyylilaji, joka kehittyi Yhdysvalloissa 1800- ja 1900-luvun vaihteessa mustan väestönosan keskuudessa. Se syntyi afroamerikkalaisen hengellisen musiikin, työlaulujen ja valkoisten Britanniasta tuomien kerronnallisten balladeiden pohjalta. Blues vaikutti suuresti ensin jazzin ja bluegrassin syntyyn, ja myöhemmin se oli perustana rhythm and bluesin ja rockmusiikin synnyssä.

Uranus löydettiin 1781. Ulla Palomäki Pluto-kirjassaan liittää sen Ranskan vallankumoukseen, mutta yhtä hyvin voi sen liittää myös orjakauppaan Amerikan ja Afrikan välillä, jossa mustien veljeys tiivistyi musiikin kautta ja teki oman vallankumouksen.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Lizzy
Vieras
« Vastaus #13 : 04.02.2009 14:56:50 »

Tämähän on mielenkiintoinen aihe.  Smiley

Minulla tuo "hörhö"  uranus osuu keskelle  jousimies stelliumia.

 uranus aspect_con venus olen pienestä asti käynyt Porin jazz festivaaleilla. Minun mielestä jazz jos mikä on livemusiikkia! En siis ole sitä ikinä oudoksunut, päinvastoin sopivina annoksina pidän todella.

 uranus aspect_con merkurius hmm olen itse kokenut niin että minun on joskus vaikea ilmaista ajatuksiani ymmärrettävästi tällä aspektilla. Unohdan että muut eivät ehkä ole samalla "taajuudella". Juu voisin kai helposti saada sekopäisen leiman.  Grin Ehkä tuo yhtymä on vielä jotenkin räjähtävämpi kuin kolmio?
Paitsi että kirjoittamisen olen huomannut olevan itselleni loistava keino ilmaista ajatuksiani!

Vielä musiikkiin palatakseni niin jos  uranus aspect_con venus on jazzia niin onko
 uranus aspect_con merkurius sitten syntikka-elektropop/rockia  Cheesy

Siitä itse pidän valtavasti.  smitten

Mutta mites sitten  uranus aspect_con aurinko  Shocked Huh
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #14 : 04.02.2009 16:26:03 »

Sinullahan Lizzy on yhtä voimakas Uranus kuin minullakin. Samalla lailla lähekkäin Aurinko, Venus, Merkurius välissä Ceres samalla astemäärällä Uranukseen. Tosin eri merkeissä. Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: