Äänestys
Kysymys: Nousevamerkkisi?h
Oinas - 9 (1.7%)
Härkä - 15 (2.9%)
kaksonen - 36 (6.9%)
rapu - 53 (10.2%)
leijona - 82 (15.7%)
neitsyt - 58 (11.1%)
vaaka - 64 (12.3%)
skorpioni - 76 (14.6%)
jousimies - 65 (12.5%)
kauris - 31 (6%)
vesimies - 21 (4%)
kalat - 11 (2.1%)
Äänestäjiä yhteensä: 477

Sivuja: 1 ... 13 14 [15]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nousevamerkkisi  (Luettu 134214 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #210 : 05.12.2013 11:43:23 »

Jahas, 11 nousukalaa näköjään ilmoittautunut, mutta vain yksi kirjoittanut viestin. No töötätäämpä vähän tähän sitten.
Minulla on nousu kalan alkuasteilla ja Jupiter myös 18 astetta kaloja. Toinen kalojen hallitsijoista siis, mitenkäs tärkeä tämmöinen sijaishallitsijuus on Neptunuksen rinnalla? Uranuskseni on 18 astetta jousimiestä ja Merkurius 18 astetta neitsyttä ja nämä planeetat muodostavat t-ristin. Aurinkoni on 15 astetta neitsyttä 7. huoneessa ja Uranus on 9. huoneessa. Kochin huonejärjestelmää käytän.
Tuohon nousumerkin ja aurinkomerkin polariteettiin liittyy myös kehto-kuvio, joten se on melkoisen tärkeä seikka kartan avaamisen kannalta.

Tutustuin vasta hiljattain astrologiaan ja olen tiennyt vain neitsytauringostani ennen sitä. Nousukalat selittääkin sitten jo melkoisesti. Tuntuu, että sopeutuu mihin porukkaan vain, varsinkin nykyään. Skorpionipainotteisuus (veikkaisin) kartalla kuitenkin on ollut esteenä nuorempana syvälle myötätunnolle ja siten yhteyden luomiseen tuntemattomiin ihmisiin. Toisaalta tuntuu, että ennen minua pystyi manipuloimaan helposti tai minä otin helposti vaikutteita muilta alitajuisesti. Kuu-Pluto-Venus stellium skorpionissa + Kalat-nousu ja lisäksi tietämättömyys on ollut varmaan syynä, että minulle on jäänyt helposti tunteet kytemään pinnan alle ongelmatilanteita kohdatessani. Onneksi neitsyt-puoleni on sitten käynyt tilanteet läpi juurta jaksain myöhemmin ja Uranus on varmaankin tuonut mukaan objektiivisuutta ja uusia tuulia vanhoihin pinttyneisiin kaavoihin. Onkos tuo Chiron kuinka voimakas planetoidina verrattuna planeettojen voimaan? Se kun on 21 astetta Kaksosia konjuktiossa Lilithiin vastapäätä Uranusta. Se tekisi tuosta t-rististä ison neliön ja varmaankin jollain tavoilla sen ymmärtäminen voisi auttaa asioissa. Miten iso orbi annetaan yleensä nousulle tai keskitaivaalle konjuktioon?
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #211 : 07.12.2013 16:45:37 »

Jahas, 11 nousukalaa näköjään ilmoittautunut, mutta vain yksi kirjoittanut viestin. No töötätäämpä vähän tähän sitten.
Minulla on nousu kalan alkuasteilla ja Jupiter myös 18 astetta kaloja. Toinen kalojen hallitsijoista siis, mitenkäs tärkeä tämmöinen sijaishallitsijuus on Neptunuksen rinnalla? Uranuskseni on 18 astetta jousimiestä ja Merkurius 18 astetta neitsyttä ja nämä planeetat muodostavat t-ristin. Aurinkoni on 15 astetta neitsyttä 7. huoneessa ja Uranus on 9. huoneessa. Kochin huonejärjestelmää käytän.
Tuohon nousumerkin ja aurinkomerkin polariteettiin liittyy myös kehto-kuvio, joten se on melkoisen tärkeä seikka kartan avaamisen kannalta.

Tutustuin vasta hiljattain astrologiaan ja olen tiennyt vain neitsytauringostani ennen sitä.


Holy cow! Sinussahan taitaa olla ainesta vaikka ammattilaiseksi!    Shocked
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #212 : 07.12.2013 21:47:47 »

Heh, ai sen voi sanoa tosta noin vaan. Smiley Onhan tässä ollut vähän sellaista kutinaakin, mutta turha alkaa keulimaan, kun ei osaa kuin lapsen askelia vasta. Kolahtanut kyllä kovaa astrologia itselleni, eikä ole hävettänyt kertoa tutuillekaan siitä. Mutta kyllä toi oma kartta osuu niin hyvin itselläni kohdilleen, että ei tää voi olla toimimatta. Mennyt nyt tosiaan monta tuntia per päivä itseopiskeluun ja netissä pyörimiseen aiheen tiimoilta sen jälkeen kun tämän löysin. Loputtoman syvältä kuin itse avaruus tämä astrologia tuntuu, mutta mikäs olisi sen motivoivampaa! Paljon on löytänyt piilotettuja puolia itsessään ja se on auttanut asioiden käsittelyssä ihmissuhteissa ja eteenpäin pääsemisessä. Tiedän ainakin sen jo, että tulevaisuuteni on auttaa muita ihmisiä yhä enemmän ja laajemmin. Täytyy vain olla valmiina sitten kun sen aika tulee. Mars kauriissa puolen asteen  aspect_tri Aurinkoon ja Jupiterin  aspect_sex Marsiin taitaa hoitaa kyllä sen puolen. Smiley Vähän on kyllä omasta puolesta silti ongelmia tehdä aloitetta joissain asioissa, onneksi on intuitio ja pyörä pyörii itsestäänkin.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #213 : 10.12.2013 10:55:38 »

Heh, ai sen voi sanoa tosta noin vaan. Smiley

Tietysti hieman riippuu siitä, milloin tarkalleen ottaen on "hiljattain" viestissäsi,
mutta ei se yleensä kai kovin pitkään toviin viittaa...

 :Smiley
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #214 : 11.12.2013 01:54:54 »

Olen tainnut hieman päälle kaksi kuukautta tutkia astrologiaa. Huomaa hyvin tuon kauris mars  aspect_tri  neitsyt aurinko aspect_con neitsyt merkurius kun ei vaan voi olla tutkimatta aihetta aina vaan lisää. Meinasitko siis, että kartallani on jotain merkkejä lahjoista astrologiaa kohtaan? Huomasin tuossa, että nousukalani on muuttuvien merkkien kriittisen neljännen asteen kohdalla. Mitähän tämä tarkoittaa? Varmaan tasoittaa tuota polariteettia kalojen puolelta, kun vastapuolella on tuo  aurinko aspect_con merkurius.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #215 : 11.12.2013 12:46:34 »

Hienoa, että ilmaantuu muitakin nousukaloja, kun on kuitenkin harvinaisempi merkki nousulle.  Smiley

Ritsa, kun kerran olet aurinkoneitsyt, löytyykö tuo aurinkosi 6. vai 7.huoneen puolelta? Auringonlaskun aikaan syntyminenhän (aurinko descillä) on myös yksi perustavia asioita määrittelevä tekijä. Tulee mieleen nimittäin, että auringonlaskun aikaan syntynyt nousukala varsinkin on herkkä toisten ihmisten tuntemuksille ja ihmissuhteet ovat hyvin tärkeässä roolissa hänen elämässään. 6.huoneen puolella tuo viittaisi siihen suuntaan, että elämäntehtäväkseen kokee tai elämässään ajautuu tilanteisiin, joissa auttaa ja palvelee muita. 7.huoneen puolella taas korostuu enemmän vastavuoroisen suhteen tärkeys, ja on varottava sitä, ettei elä liikaa vain toisen ihmisen kautta ja määrittele itsensä sen kautta, miten on suhteessa muihin (tämä kun nousukalan kohdalla vielä korostuu). Tasapainoinen ja vastavuoroinen ihmissuhde 7.huoneessa auringon omaavan nousukalan elämässä on tärkeä tukipilari.

Omaa nousukalaani kun tässä taas jokin aika sitten mietin, tuli mieleen, että lopulta monet ihmiset näkevät minut aina viattomana ja hyveellisenä. Vaikka en ole mikään moraalin vartija ja kyseenalaisia asioita omastakin elämästäni löytyy, aina välillä saan kuulla jotakin, että minulla on korkea moraali tai minä olen kunnollinen tai muuten jotenkin puhdas. Voisiko tämä johtua nousukalasta sitten? Onko muilla nousukaloilla samoja kokemuksia?
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #216 : 11.12.2013 13:24:16 »

Muistat oikein,  aurinko merkurius keskitaivas jouskarissa,  kuu askendentti kaloissa sekä  jupiter ravussa nelosessa (tuplaylennys siis). Ohan siinä jupiterin vaikutusta kerrakseen.  :Smiley
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #217 : 11.12.2013 16:38:41 »

Ave^^: tuossa ylempänä ensimmäisessä viestissäni tähän topiciin mainitsen tuosta Auringosta 7. huoneessa. Avovaimollanikin on Aurinko 7. huoneessa. Ihanaa peilausta löytyy, eikä oikein tiedä, että mikä on kenestäkin johtuvaa. Vaikka sillä ei onneksi enää ole väliä. Smiley Johanna Karpovin Astrologian opas (2013) kirjassa puhutaan kalat-neitsyt polariteetista. Tuota mainitsemaasi tasapainoa ihmissuhteissa on täytynyt/joutunut viime aikoina vahvistamaan. On helposti alistunut mihin vaan, kun itselle ei ole niin väliä kuka voittaa. Itse tietää kuitenkin, että kaikki voittavat. Silti olen nyt oppinut sen, että on tärkeää pitää pintansa tietyn pisteen jälkeen, sillä liika nöyryys ei opeta mitään kenellekään. Minusta tuntuu, että minut ihmiset näkevät sellaisena kuin alitajuisesti haluavat/tarvitsevat. On täytynyt karsia ennakkoluuloja todella paljon pois, ettei omat ongelmani heijastu takaisin itseeni muiden kautta.

Sinikiviuhko: Minullakin löytyy tuo kalat jupiter aspect_opp  neitsyt merkurius aspect_con aurinko (lukee muistaakseni siinä 1. viestissä tähän ketjuun) Voi mooses, katsoin juuri missä Urania sijaitsee syntymäkartallani ja se on 19 astetta rapu. Juuri siellä missä Jupiter ja Lilith on pyörinyt ja konjuktoinut viime aikoina. Ja sillä on vähän päälle asteen  aspect_tri jupiter. Kuinkas muutenkaan! Cheesy Lisäksi Quincunx tuohon mainitsemaasi Uranukseen, mutta en ole tuohon aspektiin ehtinyt perehtyä. Liikkuuko tuo Urania kuinka nopeasti taivaalla?

Edit. Näköjään "She takes over three years to orbit the Sun, spending around two months in each sign, retrograde and orbit dependent."
« Viimeksi muokattu: 11.12.2013 17:07:06 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #218 : 11.12.2013 19:10:57 »

Ritsa, miten menikin sitten autuaasti ohi, jos se kerran jo luki tuolla.  Grin

Mielenkiintoinen lause tuo: "On helposti alistunut mihin vaan, kun itselle ei ole niin väliä kuka voittaa." Itse kun olen aina ajatellut, että se juuri on vahvuutta, että ei yritä aina voittaa ja antaa toisten esimerkiksi tuoda itseään esille jos se on heille tärkeää. Mutta mulla taitaa tuon jouskarin ja seiskahuoneen  mars aspect_con pluto skorpioni paketin vuoksi olla sitä voittamisen halua sellaisissa mittapuissa, että on tärkeää kalan kautta opetella tuota nöyryyttä. Ehkäpä sitten jos sulla on kartalla merkittävässä asemassa tuo kala-neitsyt akseli, niin nöyryys menee helpommin liian pitkälle? Toisaalta iski silmään tämäkin lause: "sillä liika nöyryys ei opeta mitään kenellekään.", kenelle sinun pitäisi mitään opettaa ja miksi? Miksi se sinun tehtäväsi on? Tärkeintä on, että muistat omat tarpeesi elämässä, mutta koetko, että sinun jostain syystä pitäisi opettaa jotakin muille?
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #219 : 11.12.2013 19:33:27 »

Hyviä kysymyksiä Ave^^  Smiley Ehkä olen itse opetellut liikaa nyt tuota nöyryyttä ja on aika palata hieman takaisinpäin. Tältä ainakin tuntuisi, tilanteen mukaan aina tietysti. Minusta on aina tuntunut, että olen se henkinen hihhuli kaveripiirissäni, joka on aina alakynnessä. Ei sinänsä yllättävää tässä ajassa ja maailmassa. Olen toisaalta ainakin aluksi aina hullaantunut tietyistä asioista siinä määrin, että olen tuputtanut asioita liikaa muille. Kai siinä tuli jossain välissä oppituntia siitä, että esimerkin kautta eli elämällä ja toimimalla nämä asiat saa muillekin todellisiksi. Ehkä tuo opettaminen oli väärä sana, mutta kehittymiseenhän kaikki oliot täällä maan päällä loppujen lopuksi tähtäävät. Tärkeää minulle on ollut antaa myös muille olla oma itsensä ja kulkea oma tiensä. Kyllä nää mun näkemykset tulee täältä ulos ihan tyrkyttämättäkin.  Grin

En näistä transiiteista oikein vielä tiedä paljoa, mutta osui silmään muitakin "sattumia". Katsoin tuota Sinikiviuhkon laittamaa linkkiä (Kiitos! Hyvä blogi tuo.) Tein uudestaan astro.comiin kartan, jossa on mukana myös Asteria, 658. Transiitti Urania on nyt yhtymässä transiitti Merkuriukseen (jos niin voi olla?) Transiitti Asteria (intuitiivisen astrologian asteroidi?) on nyt yhtymässä tuolla rapu 20 asteessa! Siis siellä missä Jupiter & Lilith on seilannut edes takas ja syntymäkarttani Urania on. Hahah. Elämä on yhtä sattumaa, vai onko?  Tongue
tallennettu
Anitaaah
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 269



Profiili
« Vastaus #220 : 11.12.2013 20:15:12 »

Vastauksia ja kommentteja kurkistelin ...
15,2% vastanneista näyttää olevan nousultaan leijonia.
Kuinka se kohdallani näkyy .. hiukset ! Ja sisääntulo huoneeseen ..
niistä olen saanut palautetta .. ei voi olla huomaamatta, kuulemma.

aurinko skorpioni
askendentti leijona
kuu kalat
tallennettu

~  kulkekaa nyt-virralla kuin kuunsäteellä ja seuratkaa sen valoa  ~
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #221 : 12.12.2013 09:16:30 »

Hei, nousuleijonien hiukharja.set, se on kyllä ihan totta. Upee on.
tallennettu
Valosiipi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2



Profiili
« Vastaus #222 : 25.01.2014 18:30:26 »

Täällä keikistelee nouseva neitsyt aurinkonaan härkä.
Neitsyen piirteet kyllä huomataan... pyrkiminen täydellisyyteen on avainsanana turhankin usein.
Leijona näkyy (tietysti) tunteissa tosi voimakkaasti. Kaikki tunteet mitä vaan tulee, tulee aina täydellä latauksella. Esimerkiksi kovia raivonpuuskia on miltei mahdoton hallita.

 aurinko harka
 askendentti neitsyt
 kuu leijona
tallennettu
Sivuja: 1 ... 13 14 [15]
  Tulostusversio  
 
Siirry: