Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ärtynyt paksusuoli  (Luettu 37056 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #15 : 13.02.2007 21:43:37 »

Hih, olettekos muuten ikinä ottaneet hierojalta vatsahierontaa?

Meille opetettiin sellaista tuolla hierojakoulussa. Sen tarkoitus oli nimenomaan aktivoida paksusuolta ja herätellä sieltä mutkakohdista kuona-aineet lähtemään.
Jos kiinnostaa, niin kannattaa hierojaltaan kysäistä, osaako tuon homman.
Sitä täytyisi kylläkin tehdä useamman kerran, yksi kerta ei vielä hirveästi tilanteeseen vaikuta. Mutta jos muutenkin hierottaa useamman kerran, niin siinä samalla voi pyytää myös tuon paksunsuolen/vatsan käsittelyn.
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #16 : 17.02.2007 16:31:44 »

Kävi aloekapseleiden kanssa sillai että oksensin parin tunnin kuluttua lentokoneessa kaiken ulos...  buck2 en uskalla enää ottaa niitä! perhana, hukkaan meni parikyt euroa  tickedoff kun vatta ei kestänyt. Seuraavana päivänä oikein särki suolistoa oikealta ja vasemmalta  Huh
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #17 : 17.02.2007 16:42:10 »

Miksi aloekapseleja?Eiko tippoja loytynyt ja tyhjaan vatsaan veteen sekoitettuna
Kapselit ovat paljon voimakkaampia-eika oma vatsani olisi niita kestanyt. Harmi
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #18 : 17.02.2007 16:43:25 »

ei ollut tippoja! oli mehua mutten halunnut ostaa sitä kun se ei olisi kestänyt kovin kauaa...  Embarrassed
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #19 : 17.02.2007 18:27:58 »

Vesilasilliseen saa laittaa VAIN 2 tippaa ja muuten suolihuuhtelussakin kaytetaan aleotippoja ja siihenkin vain muutamia tippoja.
Eiko sinun kannattaisi kayda vatsatahystyksessa ja jattaa kaikki rasvainen ruoka pois-alkoholia ei saa ottaa tippaakaan. Jopa oma laakarini sanoi etta ei saa ottaa kapseleina, harmittaa puolestasi.  Embarrassed Mehusta en osaa sanoa mitaan.
tallennettu
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #20 : 14.12.2009 15:38:15 »

Yli kymmenen vuotta kestäneet vatsakivut diagnosoitiin juuri ärstyneen suolen oireyhtymäksi. Valitettavasti kivut ovat pahentuneet viimeisen vuoden sisällä, vaikka ruokavalioni on jatkuvasti terveellisempi. Ilmeisesti ei kuitenkaan sitten tarpeeksi terveellinen, kun kipuja kerran on jatkuvasti. Nytkään en viitsisi tästä tuolista nousta, kun vatsa on niin kipeä. Ilmeisesti viikonlopun pikkujoulut aiheuttivat suurta tuhoa (mutta oli se kyllä oikeastaan sen arvoista).
 
Ajattelin, olisiko jostain "radikaalimmasta" hoitokeinosta hyötyä? Jos esimerkiksi kävisin suolihuuhtelussa, sitähän oli tuossa aiemmin kehuttu. Huomasin, että kotikaupunkini klinikassa suolihuuhteluun yhdistetään otsonihoito, jossa huudeltuun suoleen laitetaan otsonikaasua. Kuulostaa vähän oudolta, mutta se kuulemma puhdistaa hyvin myrkyistä ja bakteereista - tuli vain mieleen, että toivottavasti ei tuhoa sitten niitä suoliston hyviäkin bakteereita.

Aloe Vera - ja piparminttuteestä on tuntunut olevan pientä rauhoitusta vatsalle, ennaltaehkäisevässä mielessä. Luonnollisesti kyseessä on valkoinen-, yrtti- tai vihreätee, sillä ei tällä vatsalla mitään mustaa teetä aleta juoda.

Lääkäri suositteli minulle apteekista ostettavaa pellavarouhetta. Onko kenelläkään kokemusta pellavatuotteista? Käsittääkseni kyse on perinteisestä vanhan kansan parannuskeinosta.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #21 : 14.12.2009 17:51:23 »

Yli kymmenen vuotta kestäneet vatsakivut diagnosoitiin juuri ärstyneen suolen oireyhtymäksi. .....

Ajattelin, olisiko jostain "radikaalimmasta" hoitokeinosta hyötyä? Jos esimerkiksi kävisin suolihuuhtelussa, sitähän oli tuossa aiemmin kehuttu. Huomasin, että kotikaupunkini klinikassa suolihuuhteluun yhdistetään otsonihoito, jossa huudeltuun suoleen laitetaan otsonikaasua. Kuulostaa vähän oudolta, mutta se kuulemma puhdistaa hyvin myrkyistä ja bakteereista - tuli vain mieleen, että toivottavasti ei tuhoa sitten niitä suoliston hyviäkin bakteereita.

Aloe Vera - ja piparminttuteestä on tuntunut olevan pientä rauhoitusta vatsalle, ennaltaehkäisevässä mielessä. Luonnollisesti kyseessä on valkoinen-, yrtti- tai vihreätee, sillä ei tällä vatsalla mitään mustaa teetä aleta juoda.

Lääkäri suositteli minulle apteekista ostettavaa pellavarouhetta. Onko kenelläkään kokemusta pellavatuotteista? Käsittääkseni kyse on perinteisestä vanhan kansan parannuskeinosta.

Hei "Violette"

Itse sain avun vatsaongelmaani,
kun illalla söin 1/2 dl pellavansiemeniä pienen vesimäärän kanssa
juuri ennen nukkumaan menoa.
Viikon kuurin kävin läpi,
vaikka kansanparantaja neuvoi kahden  viikon kuuria.
Siemenet tekivät jonkinlaisen kalvon suolen pintaan
ja sen myötä suoli pääsi rauhoittumaan.

Suolihuuhtelusta saat varmasti myös apua.


 smittenElämänilo  smitten
« Viimeksi muokattu: 14.12.2009 20:57:17 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #22 : 15.12.2009 09:07:15 »

Ärtynyt paksusuoli ja mahahaava on minulle merkkejä siitä, että ihmisellä on käsittelemättömiä ristiriitoja, surua tai elämässä on konkreettisesti jotakin, mitä siihen ei halua tuoda. Etsimällä itsestään vastauksia ja tasapainottamalla elämänsä vaivasta pääsee eroon.

Minä en seitsemän vuotta sitten sallinut surua itselleni. Äitini oli kuollut ja syyllistin itseni todella voimakkaasti, olin katkera ja todella negatiivinen. Minulle tehtiin jos minkälaisia kokeita, tähystyksiä, kokeiltiin vaikka mitä lääkkeitä, mutta mikään ei auttanut. Kärsin alkavasta mahahaavasta, palleatyrästä ja ärtyneestä paksusuolesta. Tilani oli todella kivulias. No pikkuhiljaa aloin käsitellä suruani, pääsin itseni kanssa tasapainoon ja oireet loppuivat. Viisi vuotta sitten ärtynyt paksusuoli jälleen kerran alkoi oireilemaan todella rajusti. Silloin muuttamalla elintapojani, käsittelemällä stressini, miellyttämisentarpeeni ja tasapainottamalla itseni parannuin. Eräs ystäväni kärsii tällä hetkellä melkoisia vatsakipuja ja hänellä on todellinen akuutti tilanne ummetuksen kautta. Tein hänelle emotionaalisen matkaprosessin ja hänellä oli todella syviä ahdistavia tunteita yhden pienen tapahtuman vuoksi. Nyt suolisto on alkanut toimia paremmin.

Uskon hyvin vakaasti siihen, että lähes kaikki fyysiset oireet pohjautuvat tunne-elämän häiriöihin ja parantuminen lähtee sisäisestä ymmärryksestä. Kinesteologia, matka-prosessi ja rosenterapia ovat todella hyviä toimintamuotoja, joita voin suositella.
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #23 : 15.12.2009 13:19:36 »

Ostin just nuita pellavansiemeniä...Mulla on siis jo toista viikkoa ripuli ja vatsanväänteet, vein juuri ulostusnäytteet labraan mutta tuloksiin menee se 3-4 päivää, että näin Sad Mulla todettiin todella paha maitoproteiiniallergia ylä-asteella, johon sain vahvan kortisonilääkityksen ja täysin maidottoman dieetin..No, kuten voi arvata herkistymisiä tulee koko ajan lisää iän myötä...Olut ja omenasiiderit menivät hiljattain pannaan, samoin makaroonia en voi kuvitellakaan syöväni enää, muita viljatuotteita jonkun verran..Keliakiaa ei ole verikokeissa todettu mutta sehän ei siinä välttämättä näy..

Mitä tunnepuolen lukkoja mulla on ollut/tiedostan, niin 3-vuotiaasta asti sairas isäpuoli, joka nälvi, haukkui ja yritti eristää 17 vuoden ajan kunnes muutin kotoa pois...Ei siinä mitään, mutta mun piti olla äidin mielestä siinä tilanteessa se AIKUINEN, jonka piti pysytellä hiljaa kun 50-vuotias ukko räkyttää mulle joka ikinen päivä...No, kyllähän mä yritin olla se aikuinen ja suodattaa ne mutta voin sanoa, että ydinräjähdyksiä mun puolelta tapahtui harvase päivä, kun toinen saa puhua ja tehdä mitä sattuu ja itse lapsena en saa edes puolustautua...Varmaan jotain patoutunutta vihaa ja katkeruutta mussa on paljonkin, joka sitten saattaa purkautua myös nykyhetkisissä suhteissa aika ajoin..En vaan ymmärrä, miten musta on tullut näin vihanen sellasen mitättömän ukon käppänän takia, kun en ole sitä ikinä isänäni pitänyt tai ollut mulle mitenkään tärkeä eikä ole tarvinnut hakea häneltä hyväksyntää..Mutta tottahan se on, että jos laitetaan vaikka kadulta joku random -tyyppi nälvimään lasta sen kriittisen kasvun ajan (3-20v) ja lasta vaaditaan olemaan se "hiljainen", viisas aikuinen siinä tilanteessa, niin hermohan siinä lopulta menee, aivan sama onko ihminen läheinen tai ei   
tallennettu
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #24 : 15.12.2009 22:46:02 »

Olen myös usein mietiskellyt vatsakipujen mahdollisia henkisiä syitä. Minun elämässäni ei mitään järjettömän suurta draamaa ole ollut, mutta joskus on ollut hankalaa. Vatsakipuni alkoivat, kun menin kouluun - eli silloin, kun minua alettiin kiusata koulussa. Muistan, kuinka hirveä paikka se pienelle tytölle oli. Olin vain oma itseni, ja tuntemattomat lapset tulivat haukkumaan, potkimaan ja lyömään. Jotkut opettajat välittivät, joitain ei olisi voinut vähempää kiinnostaa, yksi oli jopa kiusaajien puolella.

Jälkeenpäin kun mietin, olin melko täydellinen kohde kiusaamiselle - otin kaiken itseeni, ja syvästi (jotenkin rapumaista? Kuu ravussa, nimittäin). Rakensin identiteettini muiden haukkujen pohjalta. Syy kiusaukseen oli, että olin pullea (vanhempien mielestä sopivaa ravintoa lapsille olivat mikropizzat ja -purilaiset...) ja kieltämättä melko omalaatuinen. Oli minulla aina ystäviäkin, ikinä en sentään joutunut olemaan yksin. Kiusausta kesti koko ala-asteen ajan, yläasteella ja lukiossa oli vain muutamia tapauksia, jotka selvitin itse. Elämää ei helpottanut se, että veli aloitti hakkaamiseni, kun olin 10-vuotias. Siis kyse ei ollut mistään pienestä läpsimisestä, vaan suoranaisesta pahoinpitelystä. Verta tuli, hiuksia lähti, olin aina mustelmilla. Vanhemmat luulivat, että liioittelin riitojamme. Katkeroiduin aivan järjettömästi, enkä suostunut puhumaan perheenjäsenilleni pariin vuoteen, ellei ollut ihan pakko.

Oletteko lukeneet Caroline Myssin Henkinen Anatomia -kirjaa? Kirjassa sanottiin, että vatsakivut liittyvät usein minäkuvan ja itsetunnon ongelmiin. Ainakin minun tapauksessani tämä sopii hyvin. Olen yrittänyt taistella ja olen välillä saavuttanut itsevarmempia aikoja elämässäni, muttei kipu ole helpottanut. Muukin stressi varmasti vaikuttaa. Esim. viimeiset puolitoista vuotta ovat olleet normaalia stressaavampia monistakin syistä ja vatsakivut ovat selkeästi pahentuneet, vaikka itsearvostukseni on ollut normaalia korkeammalla.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #25 : 16.12.2009 14:04:21 »

Violette suosittelen sinulle Brandon Baysin kirjaa. Hän on kehittänyt hyvän hoitomuodon fyysisiin kipuihin, jotka voivat olla jonkun vaikean elämäntilanteen johdosta syntyneitä.

Luen itse parhaillaan Caroline Myssin kirjaa toipumisen taito ja siinä kirjoitetaan, että aina negatiivisuus ei ole suinkaan ainoa sairauden aiheuttaja, sillä sairas voi ilmetä myös vastauksena rukoukseen. Se voi fyysisesti johdattaa meitä syvän ymmärryksen ja oppimisen polulle, jota me emme muutoin olisi lähteneet seuraamaan. Se voi kannustaa laajentamaan omaa tietoisuuttamme tai ymmärtämään paremmin elämän suurta tarkoitusta.

Tämä on uusi ajattelutapa minulle, mutta todellakin uskon siihen. Se antaa ajattelua.
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #26 : 16.12.2009 16:04:19 »

Minä en tiedä mikä suoleani vaivaa (on jo vaivannut kauan, ainakin neljä vuotta). Kun ala-vatsa on alinomaa turvonnut, enemmän tai vähemmän. Syön terveellisesti, en juo tai polta tai syö kovin mausteisia tai rasvaisia ruokia. Kipuja ei ole. Mutta jonkun verran ilmaa saattaa olla/muodostua syönnin yhteydessä. Jätin maidon pois pari vuotta sitten kun huomasin sen ärsyttävän, se helpotti hieman mutta vielkään ei suolisto tunnu olevan normaali. Uloste on yleensä (tosin sekin aina vähän vaihtelee sekä koostumusta että väriä) löysää, varsinkin jos on syönyt jotain kuitupitoista illalla. Lääkärissä testeissä olen käynyt. Ne eivät tienneet mitään, sanoivat että suoles on ihan OK, ei siellä ole mitään paitsi että sulla on suolentoimintahäiriö. Eivätkä tienneet mistä johtuu. Ruokavalion tarkastivat, ei valittamista. Että kiva.  Sad
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #27 : 17.12.2009 09:34:19 »

Eli voisiko kyseessä olla laiskasuoli tai jopa sen peristaltiikkan nk. rytmiongelma?
Tuohon saat apua hieromalla oikealta ylös ja vasemmalta alas suuntaisesti vatsaasi päivittäin. Ja itämaisen tanssin on sanottu (joissakin tutkimuksissa myös todettu, kuulemma!) auttavan paksusuolen funktioita.
Mutta tässä nostan päätäni ja korostan, KUINKA tanssitaan  police Eli liihoittelu pitkin salia ei varmasti auta vatsaa, mutta kunnon keskivartalo työskentely (ts. liikkeiden oikeaoppinen tekeminen) varmasti auttaa...
Huomaan asian jo itse, kun en treenaa... hajut ovat pöyristyttäviä, kaasua kertyy  buck2 eli tavara ei kulje ja alkaa käymään...
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #28 : 17.12.2009 12:30:19 »

Itämaista tanssia olen harrastanut ja siis kyllähän ne liikkeet saattaa hieman helpottaa.. Mutta eivät paranna kumminkaan. Voiko sitä edes parantaa?
tallennettu
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #29 : 17.12.2009 21:10:43 »

Eileithyia: Itsekin olen kolmisen vuotta napaani tanssituttanut, mutta tuntuu, että se minulla melkeinpä lisäisi kipuja välillä. Maha ei tykkää, kun sitä käännellään ja väännellään.

Elämänilo: Olen nyt kokeillut pellavalimaa muutaman päivän ajan. Ensimmäisellä kerralla yökkäilin ja syljeskelin siemeniä takaisin mukiin, mutta kyllä se tästä alkaa sujua Smiley
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: