Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ahdistavin Jussi pitkään aikaan?  (Luettu 4302 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« : 12.06.2013 11:34:48 »

Kuten aiemmin on tullut todetuksi, juhannus lienee valtaosalle suomalaisista
vuoden ylivoimaisesti ahdistavin juhla, koska silloin Pimeys alkaa taas käydä
pikkuhiljaa päälle "lailla pommikonelaivueen".

Tänä vuonna, anno Domini 2013 jussi lienee tavallistakin angstintäyteisempi,
koska aatto sattuu juurikin kesäpäivän seisaukselle, ja  Täysi Kuu, tuo
ihme suurin öisen taivahan, on aivan ns. huulilla.

Niinpä on odotettavissa, että väkivallanteot, hukkumiset, alkohoolimyrkytykset ja
sen sellaiset suomalaisen kulttuurin peruspilarit saavuttavat vuoden ehdottoman huippunsa
 tuon viikonlopun aikana...

Ja kun ilmakin taitaa olla tuolloin tuskaisan nihkeän helteinen (liki 30 astetta?) suuressa osassa
maatamme, on kaikki emmeet valmiina sille, että iltapäivälehdet saavat
runsain mitoin mainiosti myyvää lööppikamaa!

 Huh Shocked
« Viimeksi muokattu: 12.06.2013 11:39:15 kirjoittanut sideman » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5936



Profiili
« Vastaus #1 : 12.06.2013 12:00:32 »

Jaa-a, kumpikohan mahtaa surkeustilastoissa johtaa, joulu vaiko juhannus?
Minä oon aatellu että joulu se on se surkeuden multihuipentuma, kun pitäs niin olla perhettä ja lämpöä ja valoa talven keskelle pimeään...ja sit ku ei ookkaan. Jussina jos ihan vaan ryyppäät ja rällästät, pääset homman ytimeen eikä siitä niin tarvii ressaantua sitten.
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #2 : 12.06.2013 12:30:49 »

Se on nää "pakkojuhlat" jotka saa ihmiset ahdistumaan ja sitten ryypätään pään täyteen kun ei jakseta, arjen huolet ja murheet oikein kasaantuvat päälle kun on vain pakko olla kotosalla. Mulle nää ei sinänsä merkkaa juuri mitään, joulusta toki nautin kun perhe kokoontuu ja ollaan kaikki yhdessä  Smiley
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 12.06.2013 12:36:40 »

Itse juhlin perinteisiä pakanallisia juhlia eli seisauksia ja tasauksia. Minusta on mukavaa, että kerrankin kesäpäivän seisaus osuu oikeasti siihen minun omaan juhlapäivääni. Juhlintani tosin ei ole mitenkään tiettyihin rituaaleihin sidottua tai määrämuotoista, kunhan itsekseni muistan juhlistaa tärkeää kohtaa vuodenkierrossa.

Sinänsä minulle on aivan ykshailee mitä muut juhlivat ja aivan ykshailee, että kristinusko on keikannut vanhat pakanalliset juhla-ajankohdat omille juhlilleen.

Eivät juhlapäivät ole mikään poikkeus siitä säännöstä, että jos tekee niinkuin luulee muiden haluavat tai luulee että 'kuuluu tehdä' sen sijaan, että tekisi just tasan prikuulleen mitä itseä huvittaa, niin kakkaahan siitä ennen pitkää tulee käteen. Ehkä nämä juhlapäivät toimivat oppimiskokemuksina velvollisuusjuhlijoille, jotka sitten ennen pitkää riittävän monen kurjan 'nyt täytyy tehdä asia X, koska on juhlapäivä Y"  -kokemuksen jälkeen ymmärtävät asian ja alkavat tehdä just tasan niinkuin itseä huvittaa.  Smiley
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #4 : 12.06.2013 12:43:40 »

Totta. Me tehtiin ihan omat rituaalit perhen kanssa jouluna kun ennen tehtiin niin kun kuuluu ns.
Minusta olisi jo korkea aika erottaa kirkon ja valtion ja poistaa nää pyhät ja keksiä tilalle jotain muuta.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 12.06.2013 13:13:07 »

Jos juhlapyhät poistettaisiin, poistuisi arkivapaita, mistä työnantajat toki kyllä tykkäisivät. Tuskin onnistuu se, että saataisiin juhlapäiviksi ne oikeat tasaukset ja seisaukset, joten sinänsä minulle on ok että ovat kristillisten juhlien kohdalla - vanhemmilta uskonnoilta 'varastettuina' ne kun osuvat suht oikeille kohdille. Itse pidän eräänlaista 'juhlakautta' noin viikon verran ko. juhlapäivien ympärillä, joten siihen yleensä sattuu myös se kristillishenkinen vapaapäivä myös.

(Isompi ongelma minusta tässä epäpyhässä kirkko-valtio allianssissa on yhteisöveron tuotto, jossa suoraan loukataan uskonnonvapautta: Jos ei-kristitty perustaa osakeyhtiön jonka osakekannasta omistaa itse koko 100%, tämän yrityksen täytyy silti maksaa yhteisöveroa jonka tuotto menee kirkkokunnille. Myös risoo Kampin kappeli ja se, että minun verorahoillani palkattuja kunnan sosiaalityöntekijöitä pidetään siellä töissä. Ihan se ja sama vaikka kuinka väittävät että kyllä ko. kappelissa voi käydä ei-kristitty. Juu, voi käydä, mutta ei HALUA käydä ja silti hänenkin verorahoillaan sinne niitä sosiaalityöntekijöitä kustannetaan.)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: