Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: polyamoria  (Luettu 5200 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Aniel
Vieras
« : 07.05.2006 14:02:43 »

http://www.soneraplaza.fi/ellit/artikkeli/0,2705,h-1994_a-319075,00.html

Tuossa on linkki polyamoriasta kertovaan juttuun. Viisaat ihmiset, kertomaa mielipiteitänne... Aihe on itselleni varsin ajankohtainen... Enkä tiedä mitä teen kun sydän huutaa ja toisaalta tiedän olevani haavoittuvainen ja mustasukkainenkin... että onko polyamoria vain erilaista ihmisenä olemista vai ovatko sellaiset ihmiset täysin traumatisoituja ja keksineet keinon saada läheisyyttä...

 Undecided
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #1 : 07.05.2006 14:12:00 »

Viisaudesta nyt sanos niinkään smitten mutta oman kantani voin esittää.Itse olen yksiavioinen, ei uutta ennekuin vanha pois :Smiley ja mun luonteelle ei sopis, että miehellä olisi monia naisia tickedoff sen verti omistushaluinen olen knuppel2 vaikka kuinka kääntelis sellaista ajatusta, niin ei sitten millään onnistus uglystupid2 en kyllä itsekkään jaksas pyöritellä monia suhteita yhtäaikaa buck2 yhdessäkin tekemistä Wink
tallennettu
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« Vastaus #2 : 07.05.2006 14:15:30 »

Tuota...polyamoriassa sanotaan, että miksi tyytyä siivuun kun voi saada koko kakun ! Eikös kuitenkin aina jonkun sitten täydy tyytyä siivuun tai ei saa edes siivua.., kun tuskin kaikista polyamoristeja tulee Huh Näin ollen kuulostaa lähinnä itsekkyydeltä, rakkaus taitaa olla melko kaukana....tämä siis minun mielipiteeni. Wink Wink Wink
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
VE!
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 312


Profiili
« Vastaus #3 : 07.05.2006 17:37:18 »

Hyväksyntää, kehuja ja arvostusta saa kyllä hakea itsensä ulkopuolelta vaikka iäisyyksiin saakka. Polyamoria on vaan tehokkaampi keino yrittää etsiä "pelastusta" toisesta. Siinä kun saa oikein luvalla vaihtaa paria tai ottaa yhden lisää, kun alkaa kyllästyttämään, toisen luonteenpiirteet ei miellytä tai pitäisi kohdata rakastumisen jälkeinen todellisuus (Monissa yksiavioisissa liitoissakin tietysti etsitään kumppanista pelastajaa, mutta tässä ei nyt puhuta siitä). Minusta se että napsitaan jokaisesta kumppanista sopivat luonteenpiirteet kuin rusinat pullasta tarkoittaa sitä että omia kulmiaan ei joudu pahemmin hiomaan, eikä kasvua tapahdu. Ja masentavan usein noihin suhteisiin yksi osapuoli joutuu tahtomattaan (pelkää leimautuvansa vanhanaikaiseksi, menettävänsä rakkaansa, olevansa vain omistushaluinen ja kehittymätön jne.) Kyllähän se nyt kuulostaa hienommalta kun voi sanoa että elää polyamorisessa parisuhteessa, kuin että oma hellu pettää tai itse haluaa koinia muitakin kuin omaa siippaa.

naminami ja pusipusi, tosiasiahan on yleensä se että vaan panettaa.

Sitäpaitsi muita ihmisiä voi rakastaa ilman seksiä ja ilman suhdetta. Ei siihen polyamoriaa tarvita (ei sillä, ei tavallistakaan parisuhdetta). Suhde vaan on siitä kätevä, että siinä saa vaatia toiselta paljon enemmän, ja saa kuvitella omistavansa.

Toisten pään sisällehän ei kuitenkaan pääse, eikä toisten sydämiä tunne, että siinä mielessä en väitäkään etteikö maailmassa olisi hienosti toimivia kolmiosuhteitakin. Ja kaikkihan riippuu siitä mitä elämältään etsii. Jokainen eläköön ihan miten haluaa, mutta omista motiiveista on oltava rehellinen. Ja toisia ei saa satuttaa.

Piis, laav änd andörständin...
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #4 : 07.05.2006 17:51:29 »

Niin, henkisellä tasolla voi rakastaa ja välittää monista, mutta fyysisesti en jaksaisi itse olla monen kanssa, mutta en nyt sitä tuomitsekaan. Ei liha sen kummempaa ole kait kuin henki, tauteja nyt voi olla. Kun löytäis edes yhden kiinnostavan kerrallaan, sekin olis jo jotain heh.  :Smiley Tai no siis, mitä eroa sillä on että kokeilee yhden yön juttuja (jotka muistuttaa kaikki toisiaan) ja se että on monen kanssa? Tai siis jos rakastaa monia, pitääkö niiden tulla sarjatulituksena vai erikseen vai yhtaikaa? Hoh-  toistaiseksi on ollut siveellinen tauko aina tapausten välillä.

No henk koht on aina suhteet loppuneet kun toinen nainen tullut kuvaan vaikka olisin niille naisille ja miehille anteex antanut. Suhde ei vaan ole jatkunut.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2006 17:53:22 kirjoittanut JupiterGirl » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Aniel
Vieras
« Vastaus #5 : 08.05.2006 10:13:04 »

Aika samanlaisia ajatuksia itselläni on, etenkin VE kirjoitti hienosti. Toisaalta, kun nyt ei ole parisuhdetta ja itsekin kaipaa läheisyyttä ja kun kommunikaatio kuitenkin toimii niin päätin ottaa riskin - jos rakastun ja mies alkaa kaivata uutta naista niin peli on varmaan aika selvä siinä kohtaa ja sen hänelle ilmoitinkin. Ja toisaalta ilmoitin myös sen, että mikäli itse kohtaan sopivan perheenperustajamiehen niin meidän suhteemme loppuu sillä hetkellä. Helpottavaa kyllä puhua asioista suoraan, tähän mennessä pelkät seksisuhteet on olleet niin niin vaikeita kun on joutunut jäämään arvailujen varaan, miten tässä käy...  Wink
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: