Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Äiti ja isä kartalla  (Luettu 8568 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« : 26.04.2006 21:15:44 »

Mites ihmiset löydätte omat vanhempanne syntymäkartaltanne?

Useimmiten tunnutaan Aurinkoa pitävän isän mittana, Kuuta taasen äidin. Paul von Gerich mainitsee vanhempien kuvastajiksi myös Saturnuksen (isä) ja Venuksen (äiti). Hänen mukaansa lapsuudessa/nuoruudessa Aurinko ja Venus osoittavat ensisijaisesti vanhempien asemaa, vanhuudessa taas korostuvat Kuu ja Saturnus. Päivällä syntyneillä  aurinko ja venus ovat voimakkaampia, yöllä syntyneillä taas kuu ja saturnus

Isän huoneena pidetään käsittääkseni perinteisimmin 10. huonetta, jota myös uran ja julkisen minän huoneeksi kutsutaan, äidin kamarina taas pidetään 4. huonetta, joka taasen kuvastaa kotia ja yksityisyyttä. Samainen herra von Gerich kuitenkin esittää asian näin; yöllä syntyneillä 10. huone kuvastaa isää, 4. huone äitiä, mutta päivällä syntyneillä asia on toisin päin!

Tuo 10. huoneen ja 4. huoneen vaihtaminen päikseen oli minulle se juttu! Mun on aina ollut hiukan vaikea hahmottaa isäni asemaa siellä 10. huoneessa, jossa Neitsyen hallitsema Aurinkokin loistelee. Tuosta kun voisi saada hyvinkin sellaisen kuvan, että hänellä on ollut jotenkin paraati paikka elämässäni ja että hänellä olisi ollut suuri ja monessa mielessä positiivinen merkitys persoonallisuuteni ja nimenomaan sen julkisen minäni kehityksessä. Tosiasiassa hän on loistellut elämässäni lähinnä poissaolollaan. Hän ei koskaan pystynyt sitoutumaan elämääni ja kantamaan minusta vastuuta siinäkään määrin kuin äitini. 4. huone ammottaakin tyhjyyttään ja sen kärkeä pitää hallussaan viileän etäinen Vesimies, joka sattuukin olemaan isäni aurinkomerkki!

Myös suhde äitiini on ollut monin tavoin vaikea ja ongelmallinen. Silti voin jotenkin paremmin hyväksyä hänen asemansa siellä 10. huoneessa. Kyllä hänellä ja hänen toimillaan on ollut ehdottomasti voimakkaampi vaikutus persoonani kehitykselle, kuin poissaolevalla, etäiseksi jääneellä isälläni. Jollain kierolla tavalla voisin jopa nähdä hänen vaikuttaneen siihen positiivisestikin; hänen oma epäkyspyytensä pakotti minut kasvamaan kypsäksi ja se tuska, jonka läpikäymiseeni hänellä oli oma, voimakas vaikutuksensa, ohjasi minut oman luovuuteni lähteille (10. huoneessa myös Leijonan hallitsema Venus). Oikein osuvalta tuntuu sekin, että 10. huoneen jakavat keskenään Neitsyt ja Leijona. Lähempänä MC:tä kellivä Venus on vielä tiukasti Jellonan hyppysissä, mutta Aurinko onkin livahtanut sinne Neitsyen helmoihin. Ei liene sattumaa, että äitini on sekä kuu- että aurinkomerkiltään neitsyt! Kuitenkin hänellä on IC Leijonassa ja  leijona on myös hänen hallitseva merkkinsä.

Aika hyvin siis pitävät omalla kohdallani paikkansa! Moni asia tuntuu näin päin katsottuna paljon osuvammalta.

Mites muut? Onko muilla päivällä syntyneillä ollut vaikeuksia hahmottaa omia vanhempia sieltä syntymäkartalta ja voisiko tämä von Gerichin tekniikka tuoda selvyyttä sotkuun?
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #1 : 26.04.2006 22:14:10 »

Hei Katjaquu ja kiitos mielenkiintoisen aiheen aloittamisesta
..yritin katsella vanhempieni näkymistä kartaltani tuon von G:n metodin mukaan ja 4. huoneesta toden totta löytyi isän todennäköinen  askendentti eli Kauris. Muuta vertailupintaa en kyllä tuohon metodiin löytänyt..

Kaikkea muuta mielenkiintoista kyllä. Isäni on painottunut kolmoshuoneeseeni ja hänen kanssaan onkin aina tuota älyn peistä taiteltu. Äidillä on taas mm. Aurinko kakkoshuoneeni kärjellä eli maanläheisissä asioissa (miten sulla on nää pyykit näin ja raha sitä ja tätä) asioissa..

Lisäksi huomasin tällaisia juttuja. Isän  neptunus kuu yhtymä on suoraan oppositiossa Chironin-planeettaani ts. hänelle ollut lienee kova pala paitsi saada tyttövauva myös ei niin terve vastasyntynyt..Pettymystä, pettymystä?
Äidillä on taas pluto neliössä Saturnukseeni ja voi sitä valtataistelua ja välillä ihan fyysistä käsikähmää eritoten tuossa murkkuiässä.

Jännää oli myös se että kummallakin on neliöt Aurinkooni ja samalla yhtymä Jupiteriin. Mitähän TÄMÄKIN tarkoittaa? Heillä siis keskenään isän aurinko aspect_con  äidin kuu Jousimiehessä, Jupiterini päällä ja neliössä Aurinkooni. Lisäksi äidilläni on  kuu aspect_con Chiron, mikä tekee myös nuo samat kuviot. Ja tuo kuvio hänellä itsellään voisi tarkoittaa että äitiys on häntä kai haavoittanut, paitsi minun kauttani myös sisarusteni.

Harmi vaan, ettei heidän tarkkaa syntymäkellonaikaansa voi kai selvittää, niin saisi nuo  askendentti merkit heiltäkin paremmin selville..
« Viimeksi muokattu: 28.04.2006 23:00:57 kirjoittanut enska » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 27.04.2006 11:51:57 »

Tervehdys,

Nikulan "Synastriassa" neloshuonetta pidetään isän huoneena ja kymppihuonetta äidin huoneena. von Gerichin metodissa voi olla myös ideaa, mutta en ota siihen nyt kantaa.

Minulla on siis MC Vesimiehessä, kymppihuone on tyhjä, IC siis Leijonassa, neloshuoneesta löytyvät Pluto ja Uranus yhtymästä toisiinsa neliöstä Aurinkoon.

MC kuvastaa hyvinkin äitiäni, hänhän on aurinkomerkiltään Vesimies ja itse asiassa hänen aurinkonsa on täsmälleen yhtymässä Aurinkooni. Isäni on aurinkomerkiltään Leijona ja näin ollen IC-merkkini kuvastaa häntä hyvinkin. Sen sijaan tuo neloshuoneen planeettakompleksi, joka neliöi Aurinkoa, viittaisi vaikeaan isäsuhteeseen (Aurinkohan kuvastaa myös isää, Kuu äitiä), mikä ei kohdallani pidä paikkaansa. Sen sijaan minulla on ollut hyvin vaikea ÄITISUHDE.  Kuu sijaitsee Härässä huoneessa 11, eikä se ole erityisen vaikeasti aspektoitu. von Gerichin mainitsema Venus on myös helposti, ellei jopa loistavasti aspektoitunut.

Traumaattinen äitisuhde on ollut niin elämää hallitseva teema, että ihmetyttää, miksei kartalta löydy siihen viittaavia aspekteja. Ilmeisesti ne löytyvät vasta karttavertailusta.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #3 : 27.04.2006 12:16:11 »

Lilli ja muut, miten näkyisi isä vaikeudet? Se että isä on ollut poissa ja aiheuttanut paljon vaikeuksia ja harmia lapsilleen? Alkoholismia, riitoja ja sen sellaista.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #4 : 27.04.2006 12:17:03 »

Niin, eli minulla 10 huoneessa merkurius kaloissa. 4.huoneessa on sitten saturnus ja jupiter.
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #5 : 27.04.2006 14:22:44 »

Artemis, oletko syntynyt yöllä vai päivällä? Jos tuon von Gerichin oppeihin uskomme, niin päiväsyntyneenä kuvastaisi 4. huone isääsi. Saturnushan myös liitetään isään, joten sen huonot/vaikeat aspektit esim omiin henkilökohtaisiin planeettoihisi voisivat kertoa tuollaisesta vaikeasta isäsuhteesta.

Mikäli olet syntynyt yöllä, pitäisi sinun siis tämän metodin mukaan etsiä isääsi kuitenkin tuolta 10. huoneesta. Kalojen negatiivisiin teemoihinhan kuuluvat mm. riippuvuudet (tässä kohtaa alkoholismi).

Ja tosiaan aurinko ja saturnus planeetoista edustavat isää. Että niiden aspekteja kannattaa tutkia (löytyykö esim paljon aspect_squ tai aspect_opp+)

Mulla tuo isän poissaolevuus toteutui kartalla hyvin 4. huoneen täydellisenä tyhjyytenä. Siellä ei siis ole yhden yhtä asteroidiakaan, ei onnenpisteitä ei mitään. IC Vesimiehessä tehostanee viileän etäistä suhdetta ja toteutui tosiaan myös isäni aurinkomerkkinä.
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #6 : 27.04.2006 15:19:38 »

Mun kartalta näkee lähinnä sellaista että äiti on ollut poissaoleva kun taas isän vaikutus pitää karttaa tyystin hallussaan (MC Rapu, faijan aurinkomerkki.) Yhdessä ne on kumminkin pitäneet kovaa kuria (IC Kauris,  saturnus aspect_tri keskitaivas.)

Että silleen. Sad
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #7 : 28.04.2006 07:54:16 »

Olen päivällä syntynyt ja saturnus tekee oppositiota aurinkoon, kuuhun, venukseen ja marsiin... Eli taitaa olla että neloshuone todella kuvaa isää minulla.
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #8 : 28.04.2006 14:14:35 »

saturnus tekee oppositiota aurinkoon, kuuhun, venukseen ja marsiin...

Mulla tulis nyt tuosta asetelmasta sellainen mielikuva, että isäsi on vaikuttanut rajoittavasti ja sisäisiä ristiriitoja aiheuttavasti sekä persoonallisuutesi ( aurinko), että tunne-elämäsi ( kuu) kehittymiseen. Tuo rajoittava, ristiriitoja aiheuttava vaikutus ulottuu ehkäpä myös arvomaailmaasi ja omien luovien voimiesi löytämiseen ja käyttöön ottoon ( venus), sekä hillitä ja lannistaa jollain tavalla dynaamista toimintaa ja tarmokasta taistelutahtoa ( mars). Tuota  venus aspect_opp saturnus koskevaa mielikuvaani tukisi myös se, että muistelisin sun jossain ketjussa valittaneen, että haluaisit olla taiteellinen, mutta et usko omaavasi lahjoja sillä saralla. Kuitenkin kartallasi taisi jotain melko selkeitäkin viitteitä tällaiseen lahjakkuuteen olevan, vai käsitinkö oikein? Ehkä nyt olisi viimeistään aika uskoa ne todeksi ja murtautua niistä isän rajoittavista energioista Wink

Toivottavasti et loukkaannu noista "arvailuistani". Tosiasiassahan en tiedä mitään sinun ja isäsi suhteesta ja olen vasta tässä näitä asioita ja käsitteitä itsekin opiskelemassa. Saattaa siis mennä metsään ja rytinällä Grin. Joka tapauksessa sellainen tunne mulle tulee tuosta asetelmasta kartallasi, että huolimatta siitä, että isäsi on ollut fyysisesti paljon poissa kuvioista, niin henkisellä tasolla hänellä on ollut suurikin vaikutus oman persoonasi ja itsetuntosi muokkautumisessa, eikä valitettavasti kaikkein positiivisimmassa mielessä.

Mutta mieti tota juttua ja päätä itse, onko siinä perää. Ja jos on, niin tosiaan kuten sanoin, niin nyt voisi olla hyvä paikka murtaa ne sinuun istutetut negatiiviset ajatuskuviot ja ennakkoluulot koskien itseäsi ja omia kykyjäsi. Huomata, etteivät ne ehkä sinun omia ajatuksiasi olekaan, eivät välttämättä edes isäsi, vaikka hänen toimistaan sellaisen käsityksen olet voinut saadakin. Ja ennen kaikkea; ettei niillä välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa!
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #9 : 28.04.2006 14:57:05 »

Kiitos Katja-Q. Jotenkin sanasi osuivat todella oikeaan, ihan häkellyin ja jopa liikutuin. Noin se on pitkälti jotenkin mennyt.
Lienee vaikuttanut myös siihen miten suhtaudun vieraisiin miehiin, tai tavallaan jopa pelkään  :Smiley Kunhan tutustun niin tulen hyvin juttuun mutta olen epäluuloinen aluksi..
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #10 : 28.04.2006 15:08:23 »

Mielenkiintoinen kysely, Katja-Q. Smiley

Minulla äiti ja isä näkyvät kartalla aika selkeästi, etenkin äiti. Äiti on aurinko-Vesimies, Mars-aurinko-yhtymä. Minulla on kuu Vesimiehessä ja Venus Oinaassa. Lisäksi äidin kuumerkki on Vaaka, eli Oinaan vastamerkki.

Isä taas on aur-Skorpioni, Jupiter yhtymässä aurinkoon (ja kuu Vesimiehessä). Minulla aurinko Kaloissa (vesimerkki), Jupiter siihen väljästi yhtymässä, MC:kin Jouskarissa. Saturnus on myös veden merkissä, eli Ravussa. Olen syntynyt aamulla, mutta ennen auringonnousua. Mikään noista indikaattoreista ei tee varsinaisesti kovin haastavia aspekteja keskenään, ainoastaan Saturnus ja Venus ovat neliössä. Vanhempieni suhde on aina ollut hyvä, samoin minun suhteeni heihin joitakin nuoruuden yhteenottoja lukuunottamatta ihan ok.

Minusta isäni ja äitini näkyvät hauskasti myös seiskahuoneessani, sillä siellä ovat Vesimiehen (äiti) hallitsija Uranus (Skorpionissa eli isän merkissä) sekä Skorpionin (isä) hallitsija Pluto Vaa'assa (eli äidin kuumerkissä). Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« Vastaus #11 : 02.05.2006 16:38:44 »

En tiedä tajusinko oikein mutta alanpa selittämään silti. Cheesy
Eli siis jos vanhempien asemaa kuvastaa aurinko ja venus, niin pitää hyvin paikkansa. Äitini on vesimies aurinkomerkiltään ja on jäänyt etäiseksi jollain tavalla (tosin isäni ja äitini erosivat), myöhemmin sain tietää (n.14-vuotiaana) että äidilläni on skitsofrenia. Kalat kuvastaa ainakin isääni jolla alkoholiongelma ja ei mikään niin ihana naisystävä. Riitel paljon kotona, ne riidat olivat jopa väkivaltaisia minun puolelta Sad

10.huoneessa oli rapu ja isäni on rapu horoskoopilta.

4.huoneessa oli kauris mutta en ole varma äitini nousevasta merkistä.
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #12 : 10.05.2006 21:01:47 »

Mä en ole kanssa ihan varma, katonko ja tulkitsenko näitä nyt ihan oikein....

Mulla on siis 10. huoneen kärki  vaaka, eli se liittyy isään,
10. huoneesta löytyy pluto skorpionista ja vesta vaa'asta.

Isällä  vaaka saturnuksessa ja neptunuksessa... Vaikuttaako ne jotenkin tähän?

Vestan yhteydet opintoihin: tutkija, kirjanoppinut, valistus, oppineisuus, valaistuminen, opettaja, professori, guru, valonkantaja, esoteeristen ja todellisen opetusten ylläpitäjä. Vestan yhteys yksilön työhön ja palveluun: työnarkomaani, uhraukset tavoitteen saavuttamiseksi, henkilökohtainen antautuminen palvelemaan, elämän kestävä ura, fanaattinen kiihkoilu, karman läpikäyminen.

Isä todellakin oli mulle jonkinlainen guru. Loisti kyllä poissaolollaan juurikin tuon työnarkomanian takia... Teki töitä loppuun asti. Työ oli isälle kaikki kaikessa. Olin siitä katkera joskus lapsena, mutta myöhemmin olin isästä vain mielettömän ylpeä, kun tiesin miten häntä arvostetaan työmaailmassa... Vahva ja mystinen, kuin pluto skorpparissa, kyllä, mutta ei negatiivisella tavalla. Isä oli viisas mies, rakasti perhettään. Hän on kasvattanut mua henkisesti ehkä enemmän, kun kukaan muu ihminen. Olen aina kunnioittanut isää hyvin vahvasti.

4. huoneen kärki oinaassa, eli äiti.
sieltä löytyypi venus oinaassa.

Ja äidilläkin on tuo venus oinaassa, (myös  merkurius mars pallas ja juno oinaassa) mitenkähän tulkitaan? No, äidin kanssa välit on olleet aina lämpimät ja tempperamenttiset. Ollaan hyviä ystäviä. Sielunsiskoja...

Selviä yhteyksiä ei näy, kun äiti  aurinko kalat ja isä  aurinko neitsyt

Nyt kyllä harmittaa kun ei vaan tajua mitä pitäisi katsoa mistä ja miksi...
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: