Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rohkeus?  (Luettu 13014 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« : 20.01.2016 19:19:16 »

Mietin rohekutta eri muodoissaan. Sitä on niin monenmoista...on fyysistä rohekutta; hurjapäisyyttä, josta tietty ekana tulee mieleen  mars oinas energia. Ja sitten on toisenmoista rohkeutta; rohkeutta kokea tunteita, rohkeutta kohdata itsensä, rohkeutta seistä omilla jaloillaan; niin kovin monenmoista sorttia.
Miten mikäkin merkki ja planeetta mielestäsi edustaa rohkeutta? Kullakin lie oma tapansa ja kykynsä tässäkin.
Pohdintani liikkeelle siitä, että omasta mielestäni olen erittäin rohkea kohtaamaan oman itseni ja omat tunteeni. En tarkoita että se olisi ollut/ tulee olemaan helppoa, mutta olen suorastaan taistellut tien sitä kohti, jotta voisin taas päästä eteenpäin.

Mietin, että olisiko omalla kohdallani tirehtöörinä tuo stellium, joka on 2/3 huoneessa,  merkeissä: kalat oinas, planeetat:  venus mars vesta kuu

Pohtinen tätä lisääkin, mutta jätän tämän tänne nyt vain, pitää mennä tältä erää.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 899



Profiili
« Vastaus #1 : 20.01.2016 23:54:18 »

Mielenkiintoinen ajatus ja mielenkiintoista pohdintaa. Olisiko stellium jo sinänsä rohkeutta kuvastava? Vai ajattelenko niin, koska itselläni on sellainen?  2funny

Mars voisi tosiaan kartalla kertoa jotain rohkeudesta. Itselläni se on  kauris ja minä olen rohkea käymään käsiksi arkisiin asioihin, jotka pitää hoitaa. Kyllä, sekin on mielestäni rohkeutta. Odotan kun tr.  pluto saavuttaa  mars, ehkä tuota extreme urheilua sitten...  :Smiley
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #2 : 21.01.2016 02:00:25 »

Hmmms... mielenkiintoinen aihe ja ajatuksia herättäviä vastauksia. Smiley

just, et joka merkillä ja planeetalla ja kartallaan on omanlainen rohkeus elämässään. monenlaista rohkeutta asiassa ku asiassa.

mut jos nyt tuli puheeks  mars.. niin oikeestaan en oo aatellukkaan sitä sillain rohkeus mielessä....koska,  mars  harka 8. huoneessa näkyy sillai peruskallio-meiningillä. Eli ei näy sillai "perus arjessa". vaan joskus sillai ääriolosuhteissa. muuten oon vaan tasanen tallaaja.

Mut Sillonku ihminen on venyny ja paukkunu pitkälle jossain kamalassa asiassa.

eli jos oli mikä tahansa "kriisi" hätä, tarkotan semmone tosi tosi hätä, niin osaan toimia niissä puitteissa jotenki maanläheisesti, rauhallisesti, rationaalisesti  selvittäen ja koettaen saattaa asiat hätiköimättä päätökseen tai jatko toimentpiteisiin. Ja olla siinä läsnä sen kanssa kellä on just siinä tilanteessa "kriisi"/Hätä.

Ku ihminen on shokissa, niin oon yleensä ollu se, joka workkailee esim. ne muut asiat mitä pitää hoitaa, esim. hautajais-järjestelyt, yms. muut "arki asiat". Jos vaikka läheinen on saanu vakavan sairauskohtauksen ja joutuu olemaan sairaalassa pitkään, niin niiden ohella, sen surun ohella hoitelen niitä "kuluvia asioita", laskuja, yms muita talousjuttuja, lemmikeitä yms... Koska jos ihminen on tosi venyny ja syvissä syövereissä, niin ei sillä oo voimia kaikkeen...Eikä tarvikkaan olla.  mua ei niinkään kuolema pelota, tai se "kriisi hetki", vaan oon ollu se  siellä taustalla kuka hoitaa myös ne muut jutut, sen kriisin jälkeenkin, jos toinen on huonossa kunnossa, sairaana, onnettomuudessa yms.. "I'll be there".
 tai voi se olla tota arska rapuakin...


musta on ihanaa nähdä toisten rohkeus asiassa ku asiassa, oli se mitä tahansa. Monimuotoista! Koska jokaisella on jossain asiassa rohkeus. Smiley
« Viimeksi muokattu: 21.01.2016 02:42:53 kirjoittanut downtempo » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 21.01.2016 16:00:36 »

Aika ajoin olen joutunut tilanteisiin, jossa sitä rohkeutta on tarvittu. Joskus on ollut kyse todellisesta vaaratilanteesta, jossa on pitänyt tehdä välittömästi jotakin. Tällaisissa tilanteissa yleensä unten mailla oleva sisäinen soturini loikkaa esiin ja tekee sen, mitä täytyy. Oli aika erikoinen tunne, kun tämä tapahtui ensimmäisen kerran 14-vuotiaana.

Mars on minulla Vaa´assa, mikä ei välttämättä ole paras mahdollinen asema tälle planeetalle. Normaalisti olen varsin varovainen ja välttelen konflikteja. Ristiriitojen kohtaamista ja käsittelyä on pitänyt opettelemalla opetella. Tulielementti liitetään kai eniten rohkeuteen ja minulla on sitä vähiten kartalla. Tulen positiivisia ominaisuuksia olen sitten (alitajuisesti) hakenut ihmissuhteista, joissa on ollut tyypillistä, että toisella osapuolella on aivan erityisen runsaasti tulta kartallaan. Omasta mielestäni olenkin sisäistänyt tätä kautta tulen ominaisuuksia myös itseeni.

Sen sijaan olen erittäin hyvä kohtaamaan itseni pelot, murheet ja muut negatiiviset tunteet. Siedän tunneperäistä tuskaa väliaikaisesti, miikäli uskon, että näiden tunteiden läpikäyminen johtaa lopulta positiiviseen lopputulokseen. Eniten tällaista nuohousta on tietenkin joutunut tekemään Pluton Auringolle tai Kuulle osuvien transiittien aikana. Aurinko on minulla 12. huoneessa Kaksosten merkissä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #4 : 21.01.2016 17:20:39 »

Joku joskus sanoi stelliumin tulkinnasta, että se tulkitaan, kuten kaikki siinä olevat planeetat olisivat ykköshuoneessa...eli jos niin ajatellaan, niin onhan siinä rohkeustekijöitä sitten. Mutten tiedä, voiko siihen suoraa yhtäläisyysviivaa vetää. Riippuu kuitenkin varmaan siitä, että missä, ja millaiset planeetat siinä kyseessä ovat.

Downtempo..siis niinkun härään vakaat hartiat skorpparin olosuhteissa tulee esiin?

Repesin oksitosiinirohkeudelle Cheesy
Hyvää pohdintaa muutenkin sinikiviuhko.
Tuohon suuntaan itekki tuuminu.

"Sen sijaan olen erittäin hyvä kohtaamaan itseni pelot, murheet ja muut negatiiviset tunteet. Siedän tunneperäistä tuskaa väliaikaisesti, miikäli uskon, että näiden tunteiden läpikäyminen johtaa lopulta positiiviseen lopputulokseen. Eniten tällaista nuohousta on tietenkin joutunut tekemään Pluton Auringolle tai Kuulle osuvien transiittien aikana. Aurinko on minulla 12. huoneessa Kaksosten merkissä."
Kovin olisi samanhenkistä energiaa tuossa, kun noissa mitä omallakin kohdallani aprikoin.

Jos löydetään joka soortimentista se rohkeus, niin löydetään myös varmaan "antirohkeus" jokaisesta, arkuus, tai joku. Se, missä uskallusta puuttuu...yhtäkkiä tuntuu vaikeammalta tehtävältä, kuin tuon rohkeuden löytäminen. Tässäpäs olikii paljon mietittävää Smiley

Jos omalta kohdaltani aloitan miettimisen, niin minulle kaikkein vaikeinta on elämässäni ollut puollustaa itseäni. Kalat ja Neptunus? Neptunus ryökäle enemmän tai vähemmän neliöi koko stelliumia. Toisia ja oikeudenmukaisuutta kyllä, mutta kun omasta itsestäni on kyse, puolien pitäminen on hirveän hankalaa. Yhä vieläkin annan polkea itseäni hyvin alas välttääkseni ristiriitoja...ja sitten tulee raja vastaan, ja sitten kyllä puollustetaan, oikein koko arsenaalilla.
Se, miten koetan itseäni suojella, on asioiden selittäminen itselleni toisin kuin ne ovat, kieltäydyn näkemästä totuutta nenäni edessä.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #5 : 21.01.2016 18:59:10 »

Tuli tämmönen ihan sattumoisin vastaan:

http://www.higherperspectives.com/biggest-fear-1563538370.html
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6585


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 22.01.2016 01:19:57 »

Rohkeuden puute taitas löytyä yhellä lailla  mars :sta,
sen kuut kun ovat Phobos (Pelko) ja Deimos ( Kauhu ) sekasorto ja pakokauhu sotaan liittyen.
Olivat Areksen ja Afroditen poikia.
Pakokauhua / paniikkia kuvastaa myös Pan.
Asteroidi 4450 Pan on nyt 7  harka  aspect_opp marsskorpioni.
Marsilla on pelkoa herättävä  ::)Juno 10  skorpioni seuranaan..

Tuo Pan olikin mielenkiintoinen löytö itellä,
jos ja kun  mars leijona aspect_squ  skorpioni stellium ei hirveesti mitään pelkää,
niin sitten kuitenkin  Pan  aspect_con mars leijona,
tekeekö se minusta pelottavan,
vai vaan yksikseni panikoin 8 huoneen syövereissä..

Ikä, kokemukset, lisännevät rohkeutta.
Onko kanttia sanoa tai tehdä, seisoa sanojensa takana, selkärankaa,
 saturnus ja sen koulut käyty? Rohkeutta ottaa vastuuta itestään, teoistaan.
Jonkin sortin välinpitämättömyyskin itestä löytyy,
ei ole riippuvainen toisten hyväksynnästä,
eikä aina ees tule aatelleeksi, että jokin vois toisen silmissä olla vaarallista tai pelottavaa.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6585


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 22.01.2016 01:23:48 »

Englannin courage -sanan etymologian mukaan rohkeus sydämeen liittyvää  aurinko,
ja sisäistä lujuuttaa, voimaa.
courage (n.) Look up courage at Dictionary.com
    c. 1300, from Old French corage (12c., Modern French courage) "heart, innermost feelings; temper," from Vulgar Latin *coraticum (source of Italian coraggio, Spanish coraje), from Latin cor "heart," from PIE root *kerd- (1) "heart" (see heart (n.)) which remains a common metaphor for inner strength. In Middle English, used broadly for "what is in one's mind or thoughts," hence "bravery," but also "wrath, pride, confidence, lustiness," or any sort of inclination. Replaced Old English ellen, which also meant "zeal, strength."
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #8 : 22.01.2016 15:58:46 »

Mulle tuli Pan 6 harka nelkku huoneeseen, eli yhtymäinen juuri nyt. Mikä sinänsä on mielenkiintoista, kun tälläsiä aatoksia päässä liikkuupi.
Mullo postraumaattinen stressihärö, ja juuri kotva sitten oli sen kanssa taas yksi episodi...paniikkia menneisyydestä.

Karma ja Kaaos löytyy muistaakseni tuon vierestä yhtymästä, 4  harka, oppositiossa Saturnus/onnenpisteelle.
Ei lainkaan tyhjä neloshuone ole.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2016 16:12:32 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 899



Profiili
« Vastaus #9 : 24.01.2016 15:05:02 »

Mielenkiintoinen tuo Pan, se löytyy minulla  oinas 11.huoneesta. Ehkä tuosta syystä en ole ikinä osannut nähdä Oinaiden rohkeutta. Enkä myöskään osaa stelliumiani tulkita rohkeaksi, vaikka se miten katsottaisiin kuin planeetat olisivat 1.huoneessa.

Tällä hetkellä tulee mieleen, että liittyykö tuo 11.huone siihen, että minulla on eräs ystävä, josta olen huolissani.  Sad

Downtempo, minulla myös  mars 7. ja 8. huoneen rajalla. Tulkinnallisesti 8.huoneessa ja tunnistan tuon kuvauksesi erittäin  hyvin!
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
spin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31



Profiili
« Vastaus #10 : 24.01.2016 23:50:12 »

Lapsesta asti minulle on sanottu, että näytän vihaiselta, vaikka en olisi.
Työskentelen alalla, jossa valitetaan paljon. Minulle kuitenkin ollaan äärimmäisen harvoin tultu valittamaan mistään.
Ärsyynnyn helposti ja se näkyy kyllä heti naamasta  Angry
 mars leijona aspect_con  askendentti  aspect_con Pan   aspect_squ  skorpioni  stellium.  keskitaivas oinas

« Viimeksi muokattu: 24.01.2016 23:53:01 kirjoittanut spin » tallennettu

askendentti leijonamars, aurinkojousimies, venus/neptunus/ kuuskorpioni
s22
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #11 : 25.02.2016 22:30:32 »

Mars ja aurinko kuulostaa siltä joihin ne voisi helposti liittää. Lisäksi ainakin sideerisessä astrologiassa 3. huone kuvaa rohkeutta, että huoneen hallitsija ja planeetat varmaan näyttää sen laadun.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #12 : 13.03.2016 18:47:16 »

Olin nuorempana melkoisen hullunrohkea ja yllytyshullu - toisaalta kun minulla on jonkinmoinen geneettinen taipumus lievään psykoottisuuteen jonka saattaa laukaista pitkäkestoinen stressi, uskon tämän jälkimmäisen tekijän liittyneen asiaan vahvasti.

Varsinaisia "rohkeita" kuvioita minulla on  mars aspect_con jupiter sekä  merkurius aspect_sex mars. Sitten on  aurinko aspect_con pluto joka tekee klassisen äärilaitaihmisen. Planeettani ovat jakautuneet enimmäkseen  skorpioni:n ja  jousimies:n kesken ja ko. merkit eivät tunnetusti vaaroja kaihda. Cool
tallennettu
Magellan
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87



Profiili
« Vastaus #13 : 30.03.2016 14:06:59 »

Mars aurinkomerkissä  vaaka
Kriisitilanteessa olen täysin tunteeton ja romahdan vasta kun kaikki on ohi. Vaikutan tietysti rohkealta silloin kun jotain tapahtuu, mutta en koe sitä olevani.
Mutta multa puuttuu rohkeutta sanoa mitä haluan, kun pelkään loukkaavani läheisiä. Mistähän tällainen pelkuruus kartalta löytyis?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #14 : 30.03.2016 17:14:37 »

Enpä tiedä, ihan ekana tulee mieleen  merkurius kalat tai ehkä vielä enemmän  rapu, ehkä joku inha aspekti Auringon ja Merkuriuksen välillä?
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: