Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kevennystä  (Luettu 45508 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #30 : 04.07.2006 17:36:42 »

Nyyh, ehdin jo hehkuttaa kuinka dieettini on pitänyt hienosti... mutta vaikka Kuu Neitsyt sitä ei uhannutkaan niin Kuu Vaaka on nyt tuonut mukanaan kahvitteluvieraita ja herkuttelua sekä ei jaksa liikkua mielialan... Toisin sanoen mukavuudenhalua.

Nyt on sitten väsynyt kaikesta höpötyksestä ja sokerista.  Undecided

Voi hyvänen aika, jos olet laihduttamassa niin eikö saisi mennä kylään tai kutsua vieraita ollenkaan. Kun kyllä vieraille nyt jotain pitää tarjota ja toisaalta kun on itse vieraana niin on epäkohteliasta olla ottamatta, jos vartavasten on leivottu.

Mitenkä te muut tämän ongelman ratkaisette? Hyvät neuvot olisivat tarpeen. Kun ei viitsisi alkaa suureen ääneen kailottamaan, että minä olen laihiksella kun sen tietää millainen keskustelu siitä syntyy... erittäin tylsä... Lips Sealed

Toisaalta omaa päätöstään kunnioittavana ei viitsisi olla ihan hiljaakaan asiasta...

Nyyh, pitääkö minun erakoitua mökkiini ja käydä ulkona vain lenkillä jos haluan laihtua.  Cry
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #31 : 05.07.2006 11:22:15 »

Tuleehan sitä joskus sorruttua..tai usein. Hmhh..
Mutta lohdutukseksi kesällä kulutuskin on suurempaa  Wink

Eilen kokeilin kurkkumelonisalsaa uusien pottujen ja kukkakaalin kera. Kurkut kuoritaan ja pilkotaan pieniksi kuutioiksi samoin meloni ja sekoitetaan, höysteeksi vaikka chilikastiketta jos tykkää.  Tongue
Vinkki oli uusimmassa Maku-lehdessä, mutta reseptiarkistosta ei vielä löytynyt. http://www.maku.fi/reseptit/
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #32 : 07.09.2006 22:22:53 »

No niin elvytetään taas tätä ketjua...

Ei sillä että minulla olisi jotain kevyttä kerrottavaa...  Grin vaan painavaa tietoa.  Wink

Jyväskylän muotipäivillä oli RtM Hanna Partanen puhumassa ja hän kertoi pari asiaa jotka haluaisin jakaa kanssanne.

Ensinnäkin ihmisen pitää kuluttaa 7000kcal laihtuakseen yhden kilon. Tää oli ne huonot uutiset... mutta... toisaalta sitten myös tarvitsee 7000kcal ylimääräistä, jotta lihoaa yhden kilon.
Joten se yksi tai kaksi suklaapatukkaa nyt ei maailmaa kaada. Kokonaisuus ratkaisee.

Suurin osa ravinnosta saatavasta energiasta menee peruselintoimintojen ylläpitämiseen. Näin ollen liikunnalla ei ole painonpudotuksessa niin tärkeä osaa (kuin kuvittelin itse) kuin sillä ruokavaliolla. Toisaalta liikunta sitten parantaa yleiskuntoa, tekee hyvää lihaksille ja nivelille ja auttaa myös painonpudotuksessa saavuttamaan nopeammin tuloksia. Virkistää mieltä jne.
Kyllä me tiedämme.  Cool

Sitten yksi erittäin mielenkiintoinen pointti oli, että kuulemma tutkimusten mukaan syömme eniten sitä mitä nälkäisenä maistamme ensimmäisenä. Toivottavasti voisin tätä tietoa hyödyntää käytännössä ja aloittaa sillä salaatilla tms.

Nimimerkki olenkin ihmetellyt kun tulee koulusta ja päättää maistaa vain muutaman karkin ennen ruokaa niin kappas pussi on melkein tyhjä.  Embarrassed  buck2
Nyt olen viisaampi.  angel Vihdoinkin tälle selvisi miksi jälkiruokaa sanotaan jälkiruoaksi...  :Smiley Grin

Ainiin ja vielä piti sanoa kun moni on varmasti miettinyt näitä pakastevihanneksia. Että säilyykö niissä ne vitamiinit jne. Tästä oli luennolla puhetta ja ravintoalan asiantuntija sanoi, että kyllähän siinä tietysti tulee pieniä ravintotappioita, mutta jos vaihtoehtona on ettei vihanneksia ollenkaan niin ne pakastevihanneksetkin on hyvästä. Ihan hyvällä omallatunnolla sinne pakastealtaan hienon kasvisvalikoiman kimppuun vaan.

 smitten

Vinkkinä oli että porkkanaraastettakin voi pakastaa pieniin pusseihin valmiiksi, joten sitä ei tarvi alkaa joka kerta raastamaan.  Wink
« Viimeksi muokattu: 07.09.2006 22:35:43 kirjoittanut Lilja-82 » tallennettu
Astrobug
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 161



Profiili
« Vastaus #33 : 08.09.2006 11:29:56 »

Minä pidän karkeista, mutta olen huomannut että jos ostaa oikein kovia karkkeja niin niitä syö vähemmän kuin pehmeitä. Siispä osta pieni pussi kovia karkkeja. Ne kestää koko viikon, ehkä kaksi. buck2

Pahinta taitaa olla juuri se, jos syö kokonaisen pussin kerralla. Smiley
tallennettu

(http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/budgerigar.gif)   (http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/bird3.gif) (http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/budgerigar.gif)
Oikku67
Vieras
« Vastaus #34 : 09.09.2006 11:56:12 »

Enpä tiedä olisiko tätä tänne pitänyt laittaa, mutta laitan kuitenkin.. Cheesy
Kun en kauheasti tahdo tinkiä syömisiäni, enkä juuri nyt tahdo perinteistä paastoakaan pitää, niin ostin
4.3.2.1. Diet & Detox plon ja kokeilen kuinka tämä tehoaa. Luontaistuote kauppias kehui tuotetta.
(vaan eipä hän kauppias olisikaan jos haukkunut olisi....)
Nyt sitten lenkille ja odottamaan miten tuote alkaa vaikuttaa... (http://www.gay.hr/web/smilies/sere.gif)

4.3.2.1. Diet & Detox on aineenvaihduntaa vilkastuttava ja nesteitä poistava sekä elimistöä puhdistava kasviuuteravintolisä. 4.3.2.1. Diet & Detox myös tukee suoliston toimintaa sekä aktivoi suoliston hyvää bakteerikantaa.

4.3.2.1. Diet & Detox
sisältää 10 kasvia, jotka tunnetaan ainutlaatuisten ominaisuuksien johdosta. Näistä puhdistavista ja kiinteyttävistä yrteistä on koostettu ainutlaatuinen laihduttava ja puhdistava juoma, joka tulee vähäkalorista ruokavaliota.

Vaikuttavat aineet

Rasvanpoltto - Energia
vihreä tee, musta tee, kola ja maté


Munuaiset - Nesteenpoisto
vihreä tee, musta tee, kola, maté, voikukka ja selleri


Maksa - Sappi
artisokka ja voikukka


Suolisto - Hyvät bakteerit
frukto-oligo-sakkaridit (FOS), sikuri, fenkoli ja kaktusviikuna


Valmiste on makeutettu ksylitolilla.

Ravintoaineet / annosmitta (16 ml)
aquesous-uute, 12,4 g
vihreä tee-uute, 264 mg
voikukka, 264 mg
kolapähkinä, 247 mg
mateuute, 176 mg
sikuri, 88 mg
puerth tee, 88 mg
fenkoli, 88 mg
selleri, 88 mg
kaktusviikuna, 88 mg
artisokka, 36 mg

Valmiste sisältää ksylitolia, jonka runsaalla nauttimisella voi olla laksatiivisia vaikutuksia.
Valmiste on laktoositon, hiivaton, gluteeniton, soijaton ja sokeriton.

Käyttö ja annostus
Tutustu huolellisesti käyttöohjeisiin. Vie kuuri loppuun keskeytyksettä.
Ohjeen mukaista annostusta ei saa ylittää.

Aloitus 10 pv
4 ensimmäistä päivää: 4 annosmittaa, 3 seuraavaa päivää: 3 annosmittaa,
2 seuraavaa päivää: 2 annosmittaa. Viimeinen päivä 1 annosmitta.
Halutessasi voit seurata käyttöäsi seurantataulukon avulla (taulukko käyttöohjeessa,
joka on monikerrosetiketissä).
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #35 : 14.09.2006 12:38:50 »

Tästä aiheesta muistui yhtäkkiä mieleen, että pitkään aikaan paras juttu painonhallinnasta tuli vastaan uudessa Kauneus ja Terveys -lehdessä. Juttu on otsikoitu: Laihdu rennosti. Kannattaa lukea, ken käsiinsä saa. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #36 : 14.09.2006 20:00:41 »

Kiitos vinkistä kävin kirjastossa lukemassa. Oli ihan myönteinen artikkeli.

Samaisessa lehdessä muuten oli juuri tämän Hanna Partasen laatima ravinto/dieetti-ohjelma. Joka sekin vaikutti hyvältä. Täytyy miettiä jos ihan ostaisi lehden.  Smiley

Muuten uudessa Voi hyvin lehdessä oli myös juttua syömisestä ja tunteista.
Viisi eri alan ammattilaista kommentoi. Kannattaa lukea jos tuohon lehteen törmäätte.  Wink Se oli erittäin ajatuksia herättävä artikkeli myös.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #37 : 15.09.2006 19:47:25 »

Samaisessa lehdessä muuten oli juuri tämän Hanna Partasen laatima ravinto/dieetti-ohjelma. Joka sekin vaikutti hyvältä.

Minusta taas oli vähän hassua, että se dieettiohjelma tuli lehdessä heti vastaan em. jutun jälkeen. Se ei ihan natsannut omaan ajatusmaailmaani, koska en pidä mistään valmiiksi suunnitelluista dieeteistä ja jutussakin juuri korostettiin sitä, ettei pidä yrittää olla liian kurinalainen. Sitten pamahtaa heti erittäin kurinalainen ja tarkasti mitattu dieettiohjelma silmille...

No, ei Partasenkaan tyylissä mitään pahaa ole, varmasti on tehokas sellaisissa tapauksissa, jossa tarvitaan jo radikaalimpaa muutosta ja miksei dieettiohjelmaa saisi noudattaa jos sen tuntee itselleen sopivaksi. Itselläni ei kuitenkaan ole koskaan ollut paino-ongelmia eikä syömiseen liittyviä ongelmia muutenkaan, vaikka olen aina ollut ns. hyvä syömään. Grin En usko, että voin geenienkään ansioksi ihan kaikkea laittaa (vanhemmatkaan eivät ole mitään pajunvitsoja), vaan luulen että juuri rento suhtautuminen ruokaan on se avainsana. Ei pidä käyttää sitä minkään korvikkeena, vaan ottaa ruoka ihan vain ruokana ja olla kiitollinen siitä että sitä on. Minusta syömiseen tai ruokaan ei pidä liikaa keskittyä ja syömisiään jatkuvasti tarkkailla, kyllä elimistö kertoo milloin on oikeasti nälkä. Itsestäni olen huomannut, että päivisin tarvitsen ruokaa 3-4 tunnin välein ja silloin myös aina jotain syön. Ei tule ärtymystä, päänsärkyä eikä huonoa oloa. Kun olen vertaillut tuttujen ja kavereiden kertomuksia huonoista kolesteroli- ym. arvoista, niin arvot ovat koholla yleensä juuri niillä, jotka syövät hyvin epäsäännöllisesti ja yrittävät pärjätä esim. työpäivän syömällä vain jotain keksejä tms. ja sitten syövät kenties yhden raskaan ja ison aterian. Minusta nimenomaan pitää syödä monta kertaa päivässä juuri sen verran, että nälkä lähtee. Näin tulee samalla kertoneeksi elimistölleen, että ei hätää, ei tarvita ylimääräisiä rasvavarastoja, saat ravintoa aina kun tarvitset ja mahdollisimman hyvää. Kroppa kiittää pysymällä sutjakkana. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
härkä-69
Vieras
« Vastaus #38 : 16.09.2006 10:40:05 »

Tuolta Voi Hyvin -lehden sivuilta löytyi seuraavanlainen keskustelufoorumi hiilaritietoisille. Laihdu ilman nälkää -kirjan tekijät vastailevat siellä kysymyksiin.

http://www.foorumi.info/hiilaritietoiset/index.php

Perunasta löytyi tällaista tietoa tuolta tietopankista

Perunasta on tullut suomalaisille ruisleivän rinnalle sellainen perussuomalainen ruoka, jota ilman monet eivät voi ateriaa kuvitellakaan... Kuitenkin perunan historia on Suomessa kuitenkin melko lyhyt, aiemmin meillä syötiin runsaasti naurista.

Suomalaiset ravintoneuvojat suosivat kovasti perunaa. He eivät ilmeisesti tunne kovin hyvin ihmisen biokemiaa, eivätkä seuraa alan kansainvälistä tutkimusta. ´Maailman laajinta terveys- ja ravitsemustutkimusta, niin kutsuttua Sairaanhoitajien terveystutkimusta johtava Walter Willett  varoittaa perunoista, koska ne vaikuttavat niin voimakkaasti verensokeriin ja insuliiniin. Hänen mukaansa perunat kuuluvat makeisten kanssa samaan harvoin nautittavien ruokien osastoon.


Hiilaritietoisten tietopankki

http://www.hiilaritietoiset.net/tietopankki.htm
« Viimeksi muokattu: 16.09.2006 10:46:57 kirjoittanut Sininen enkeli » tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #39 : 16.09.2006 11:20:58 »

Mäkin taidan liittyä tähän... En ole mikään ylipainoinen, mutta olen lihonut 3kg siitä, mitä olen normaalisti ja se tuntuu inhottavalta...

Tai kai se ruokavalioremontti olisi nyt paikallaan, kun söin äsken aamiaiseksi mascarpone-jätskiä kahvin kanssa... crazy2

Tuntuu, ettei mikään ole under control, jos päästää itsensä tällaseen jamaan. Mihin katosi pyykkilautavatsa ja kaikki ne lihakset?!  Angry

Tänään se alkaa! Jätän pois nyt kaikki missä on hiivaa, valkoista sokeria tai vehnäjauhoja...! Vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä!

Tsemppiä kaikille, me pystytään tähän!!! smitten smitten smitten smitten
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #40 : 16.09.2006 11:53:23 »

Tuolta tietopankista löytyi myös huojentavaa asiaa kahvista.

Pannasta päässeet nautintoaineet   

Sairaanhoitajien terveystutkimuksen mukaan myöskään kahvinjuontia ei enää pidetä terveydelle haitallisena. Kahvin huono maine on enemmän kuvitelmaa kuin todellisuuteen perustuvaa.   

Kohtuullinen kahvinjuominen vähentää munuais- ja sappikivien mahdollisuutta ja toimii lievänä masennuksenpoistolääkkeenä. Sitä kautta kahvilla on todettu olevan jopa itsemurhia ehkäisevä vaikutus! 

Kahvi saattaa vaikuttaa epäsuotuisasti, mikäli sitä juodaan enemmän kuin neljä kupillista päivässä. Erittäin runsas kahvinjuonti saattaa olla myötävaikuttamassa osteoporoosin kehittymisessä.   
 


Toinen pannasta päässyt nautinnollinen juoma on alkoholi. Alkoholin terveysvaikutukset liittyvät stressin poistoon, verenkierron vilkastumiseen ja antioksidantteihin. Drinkki päivässä poistaa stressiä ja pitää suonet liukkaina ja ennalta ehkäisee osaltaan sydänkohtauksia. Lasillinen pari punaviiniä päivässä antaa elimistölle niiden tarvitsemia antioksidantteja.

 
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #41 : 16.09.2006 13:06:43 »

Hassua luin tuosta kahvista artikkelin, että yli 7 kuppia kahvia päivässä kuulemma lisää itsemurhariskiä. No jaa...

Enempään asiaan tutustumatta ja perehtymättä... olen kuitenkin sitä mieltä, että hiilareita en aio jättää pois. No way. Perunaa olen syönyt lapsena kotona niin paljon, että nyt maistuu riisi ja pasta. Ruisleipä ja sen päällä salaattia, kurkkua ja paprikaa niin nam. Hiilareita kuitenkin ja hyvä niin.

Ajatus, minusta taas tuo ei tuntunut mitenkään ristiriitaiselta mutta kieltämättä nyt kun mainitsit niin...  :Smiley Tosin lehdissä tuohon on tottunut... tyyliin ensin on riipaiseva anorektikon tarina ja varoituksia liiasta laihduttamisesta ja seuraavalla aukeamalla huikea uusi dieetti... Mutta minuun taas tuo artikkeli ei tehnyt niin suurta vaikutusta, että ehkä siksi ero ei pistänyt silmiini.

Kun totuus nyt vaan on se, että jos jo on ylipainoinen niin harvemmin laihtuu ilman mitään rajoituksia ja pientä tarkkailua ja panostamista.  Undecided Jos on normaalipainoinen niin eihän silloin ole mitään ongelmaa, koska luultavasti se suhtautuminen ruokaan on alkujaankin eri kuin ylipainoisilla tai vastaavasti liian laihoilla.   

Tuo pari lasia punaviiniä päivässä kuulostaa teoriassa hyvältä, mutta oon käytännössä sen testannu ja ei onnistu meikäläisellä. Elimistö ei kestä. Ja yritän nyt muutenkin päästä tosta tissuttelusta eroon. Oon havainnu, että alkoholi ylipäätään ei meikäläiselle sovi ja kun en juo niin ei tee makeetakaan niin mieli eikä tuu sellasia "krapulasyöpöttelykohtauksia"...

Joskus teininä päätin alkaa tupakoimaan, koska jotenki ajattelin että se laihduttais... mutta enpäs sitten alkanu ja en myöskään laihtunu. Nykyään tupakki on myös listalla ei sovi meikäläiselle yhtään.

Vaikka olis kuinka sosiaalisesti hyväksyttävää ottaa se pari siideriä ja sauhutella niin meikäläiseltä se on nyt oikeesti loppu. Ja vaikka olis niin mukavaa napostella jotain makeeta samalla ku kattelee jotain typerää ohjelmaa niin se on myöskin loppu.

Kyllä mun mielestä tässä hommassa joku roti pitää olla.  knuppel2  coolsmiley Wink

 smitten smitten

Ainiin laitan tähän vielä tuossa K&T lehdessä olleen linkkivinkin, josta löytyy lisää reseptejä.

www.kotimaisetkasvikset.fi
« Viimeksi muokattu: 16.09.2006 13:12:26 kirjoittanut Lilja-82 » tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #42 : 16.09.2006 16:18:01 »

.......
Sairaanhoitajien terveystutkimuksen mukaan myöskään kahvinjuontia ei enää pidetä terveydelle haitallisena. Kahvin huono maine on enemmän kuvitelmaa kuin todellisuuteen perustuvaa.   

Kohtuullinen kahvinjuominen vähentää munuais- ja sappikivien mahdollisuutta ja toimii lievänä masennuksenpoistolääkkeenä. Sitä kautta kahvilla on todettu olevan jopa itsemurhia ehkäisevä vaikutus!
....... 
Olin 1,5 viikkoa kahvitta ja sitten SORRUIN  Embarrassed Tein muutama päivä sitten moccapaloja ja päästyäni taas kaffin makuun aloitin kahvittelut uudestaan  Lips Sealed

En ole vieläkään saanut pudotettua kilojani.
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Lari
Vieras
« Vastaus #43 : 16.09.2006 16:21:57 »

Hihi, otin kuvan tämänpäivän ruuasta kun tuli niin visuaalisesti kaunista  Smiley
Kevyt annos ainaaski minulle. Tonnikalaa vähän tuossa vihannesten seassa niin Lariki pysyy tolpillaan  Grin
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #44 : 16.09.2006 16:25:46 »

Drinkki päivässä poistaa stressiä ja pitää suonet liukkaina ja ennalta ehkäisee osaltaan sydänkohtauksia. Lasillinen pari punaviiniä päivässä antaa elimistölle niiden tarvitsemia antioksidantteja.
Juu, kaikki joukolla Alkoon ja kierretään ruokakauppa kaukaa, niin pysyy "ruokavalio" keveänä..  Wink       smitten  Wink
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: