Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kehon oikea puoli sekä kaatuilu  (Luettu 44612 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #60 : 02.03.2006 10:34:24 »

Lainaus
Ryhti suoraksi ja kuntoon sekä lihakset kuntoon niin kaatuilu vähenee

jep, kevyempää hathajoogaa olen alkanut kotona tekemään dvd:n avulla ja se tuntuu aivan ihanalta.
Ihan sopivaa vastapainoa hiihdolle ja kaikelle muulle. Ja siinä sitä ryhtiä täytyy pitää yllä. Vasta muutaman kerran olen sitä tehnyt, joten ei vielä mahda vaikuttaa, mutta kuhan tästä...
Sitten päätin mennä tuossa lähellä olevalle kuntosalille, tekemään selkä, käsi ja vatsaliikkeitä.
Vaikka se tuntui niin kaamealta koko ajatus jostain syystä.
No, tiistaina kävin ekankerran ja se oli ihan kivaa ennakkoluuloista huolimatta.
Se on sellainen vain naisten paikka, joten se sopii mulle, siellä on aika rauhallista, eikä sellainen kehonrakennus-meininki.. Wink
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #61 : 02.03.2006 11:40:42 »

Hienoa selkälokki

Kauneus lähtee sisältä, kun oppii rakastamaan itseään. Parasta rakkautta on pitää itsestään ja kunnostaan huoli. Kroppa ja sielun, kun tuppaavat irtisanomaan yhteistyösopimuksen joskus pienestäkin.

Joogan ja kuntosaliharjoittelun hyvä puoli on, että lihakset saavat syvä liikuntaa
ja syvävenytystä sekä syvähengitys tehostuu.
 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #62 : 02.03.2006 19:44:17 »

Heippa ystävät! Smiley

Tuli mieleen sivuten tätä kaatuilu-teemaa, että miten tärkeätä olisi harjoittaa sellaista liikuntaa jossa kehittyy tasapaino.

Tasapainoharjoituksia voi tehdä kotonakin. Ohjeita saa kunnallisista fysikaalisista maksutta.

Minulla parasta tasapainoharjoitusta on tanssi. Grin
Kun kolmekin tuntia (kuten tänään) korkokengissä sipsuttaa tanssin tahtiin, ei sitä horjuen pysty tekemään. Täytyy olla hyvä tasapaino ja se kehittää sitä.

Mikä nautinto onkaan musiikin mukaan liikkua. Ja tavata ystäviä.
Jos ei osaa tanssia, joka kunnassa työväen- ja kansalaisopistot järjestävät ns.
'lavatanssi-kursseja' jossa pääsee alkuun.
Ei tarvitse osata tanssia ennestään.

Lisäksi kyllä käyn ns. reumajumpassa.
Kotona minulla on tapana jo sängyssä ennen ylösnousua venytellä ja tehdä joitain jalannostoja ym. liikkeitä.
Käsipainot ovat hyvät eikä maksa paljon. Samoin vaikkapa ovenripaan voi laittaa pitkät kuminauhat, joita voi kulkiessaan käsin vedellä.

Olisin varmaan ihan jäykkä jos en joka päivä tekisi jotakin jumppaa.
Ja tietysti lenkkeilen ja kesällä pyöräilen.

Mielestäni minulla on aika hyvä tasapaino.
Se ei kuitenkaan yhtään auttanut muutama vuosi sitten kun kaaduin oiken käteni päälle liukkaalla. Ranne tietysti meni rikki. Nyt olen tullut vielä varovaisemmaksi.

Pysytään pystyssä, kunhan taas liukkaat kelit tulevat! angel


 smitten    maarita         smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #63 : 04.03.2006 23:19:13 »

Moikka rahkasammal + muut

Tarkkailkaa itseänne ja ryhtiänne, sillä pienellä itsetutkiskelulla loppuu kaatuilu ja horjuminen, kun peilistä kurkistaa onko kroppa suora, ryhdikäs ja tasapainoinen. Sitten vaan harrastamaan sellaista liikuntaa jossa kehittyy tasapaino, paitsi jos kroppa on vinkkelissä ja tasapainoton niin kannattaa se korjuutta kuntoon.

Vanhankansan lajeista paras on rahkasammalen mainitsema tanssi. Niinpä niin miksiköhän Etelä-Amerikassa ei ole selkä ym. nikama vikoja kuin meillä, no kun harrastaa pienestä pitäen karnevaaleja ja kurjuudesta huolimatta osaa olla onnellisia elämän pienistä iloisista hetkistä.

Itsekin reumasena, joskus vitsailen parketilla, että nyt mennnään niin, että nikamalukot paukkuu...

Suomalaisten moneen jäykkyys vaivaan on syynä liian kiireinen ja hektinen elämäntyyli, sillä esim. eläimetkin venyttelee kunnolla, kun ne nousee aamulla ylös, mutta me ihmiset pompataan suoraan ylös sängystä ja äkkiä töihin.

Hosumalla ei tule kuin sutta ja sekundaa sanoo vanha kansa!!!  2funny
 smitten  smitten   smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #64 : 05.03.2006 01:21:10 »

Hosumalla ei tule kuin sutta ja sekundaa sanoo vanha kansa!!!  2funny
 smitten  smitten   smitten  smitten  smitten  smitten

 Wink  KEHOtammeko sitten kunnolla kaatumaan, jottei mikään

     jää puolitiehen, se vasta olisi kunnotonta kehoitusta !!

                                   coolsmiley
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #65 : 05.03.2006 11:13:37 »

Siullakin kotkis on niin hauskaa ja erikoista tuo ilmaisu, suapiko kysäistä, missä merkissä ja missä huoneessa siun merkurius on? Smiley
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #66 : 05.03.2006 13:33:18 »

Siullakin kotkis on niin hauskaa ja erikoista tuo ilmaisu, suapiko kysäistä, missä merkissä ja missä huoneessa siun merkurius on? Smiley

 Shocked  Merkurius =  leijona ja # 8

               Embarrassed  Embarrassed  Embarrassed  Anteex keho`ni, ei ole tarkoitus loukata.


                                     smitten  angel
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Ozzette
Vieras
« Vastaus #67 : 12.03.2006 13:12:30 »

En tiedä, liittyykö tämä nyt varsinaisesti aiheeseen... Mutta kehon oikeaan puoleen kuitenkin. Eli onkohan tämä iskiasta, mistä nyt kärsin, vai mitä ? Ja onko siihen "parannuksena" jumppa, hieronta tms.
Nyt on jo joitakin päiviä oikea pakaralihakseni (älkää naurako  Wink ollut tosi hellä ja kipeä... Kosketuskin ja omat hierontayritykseni sattuvat. Kipu säteilee ristiselkäänkin ja oikealla puolella nimenomaan. Myös oikeaa reittäni särkee. AUTS !! Inhottava tunne... APUVA !!  Sad
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #68 : 12.03.2006 17:35:34 »

Moikka!

Saatta kyseessä olla iskias hermon kiukuttelu, varsinkin, jos se alkaa säteillä varpaisiin.
Hyviä konsteja sen parannukseen on jäsenkorjaus ja hermoratahoito, joilla laukaistaan hermo puristuksista. Itse voi vaikuttaa venyttelyllä ja liikunnalla, sillä liika istuminen huonossa asennossa aiheuttaa hermon jumiutumista lantiolla ja yleinen syy siihen on myös lantion vinoutuminen, joka aiheutuu esim. liukastumisesta tai ns. tyhjän päälle astumisesta. Yleinen syy lantion alueen kipuun eli iskiakseen on huono lihas kunto ja huono ryhti sekä vääränlainen tai liika istuminen. Lihasten tehtävä on tukea ja suojella hermoja ja luustoa, mutta jos ne eivät ole kunnossa niin kipuja alkaa syntyä jopa aivan pienistä virheistä.

Itse voit auttaa kipuun hierommalla oikeaa raajaa lantiosta varpaisiin ja venyttelemällä. Hyviä apuja saa myös kylmägeelistä tai relaxantista hieromalla.

Mutta hyvissä ajoin hoidettu hermosto ja lihaksisto estää vaivaa pahenemasta esim. jäsenkorjauksella.
 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten   smitten
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #69 : 12.03.2006 17:59:52 »

Yes, kiitokset salomi !  smitten
Täällä minä venyttelinkin, sekä hieroin kipeitä kohtia. Sen tiedän, että olen nyt melko "rapakunnossa" fyysisesti. Osin tuon flunssankin seurauksena... Mutta minun pitäisi kyllä liikkua vielä paljon enemmän, kuin mitä teen... Ja varmasti liikaa tulee istuttuakin, eikä ryhtinikään ole mikään kehuttava.
Kiitokset !
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #70 : 13.03.2006 11:47:48 »

Moikka

Hienoa Princess of Darkness, että olet alkanut venytteen, sekä hieromaan kipeitä kohtia. Sillä kroppa kyllä parantaa itse itsensä mikäli sille annetaan mahdollisuus ja oikeat eväät siihen. Harmi vain, että me suomalaiset aletaan olla melko "rapakunnossa" fyysisesti. Toista se on ollut vaariemme aikana, kun liikunta oli jokapäiväistä niinpä jos nyt tulisi Kriisi aika niin kyllä suomi menettäisi itsenäisyyden rapautuneen fysiikan ja psyykkeen takia.
ihmisestä yritetään tehdä roboottia vääntämällä yhteiskunnan vaatimusten turbo ruuvia ja palkaksi saavat vain huonon ryhdin.

Huolestuttaa joskus katsellessa ihmisiä, kun kumarassa kulkevien määrä lisääntyy ja "sahtivaari" maisesti konkkaavat juoksevat salkkujen kanssa kilpaa kelloa vastaan.

Voi maailma mihin sinulla kiire, pysähdy välillä ja katso ympärillesi mitä kaikkea kivaa elämässä jää sinulta huomaamatta kiireessä. eilen ja tänäänkin oli todella upea ja lämmin auringon nousu ja lasku. Suurin osa taisi kuitenkin kirota sitä. kun se paistaa suoraan silmiin häikäisevästi.  2funny

 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #71 : 13.03.2006 12:01:31 »

Voi maailma mihin sinulla kiire, pysähdy välillä ja katso ympärillesi mitä kaikkea kivaa elämässä jää sinulta huomaamatta kiireessä. eilen ja tänäänkin oli todella upea ja lämmin auringon nousu ja lasku. Suurin osa taisi kuitenkin kirota sitä. kun se paistaa suoraan silmiin häikäisevästi.  2funny
Juuh, ei tosiaankaan kiire minnekään... Olen aina INHONNUT kiirettä ja stressiä ja ylipäätään tätä nykymaailman hirmuisen hektistä ja suoritus/tuloksenteko-painotteista hullunmyllyä. Kaikki tuollainen saa minut "pois raiteiltaan". Nautiskelen vain olostani ja elostani ja otan vastaan kaiken, mitä elämällä minulle on tarjottavanaan. Nautin joka hetkestä ja aivan pienen pienistäkin asioista. Ja kun on hyvät aurinkolasit, ei tarvitse häikäistyneenä kärvistellä...  Wink Minun on nyt hyvä olla, juuri näin, juuri tässä hetkessä, juuri tällaisenaan.  smitten  Cheesy Hoidan kaikessa rauhassa kroppaani kuntoon, se tällä hetkellä ensi-sijaisin tehtäväni. Terve sielu terveessä ruumiissa, kuten sanontakin kuuluu !!  smitten
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #72 : 13.03.2006 16:13:49 »

Lainaus
eilen ja tänäänkin oli todella upea ja lämmin auringon nousu ja lasku. Suurin osa taisi kuitenkin kirota sitä. kun se paistaa suoraan silmiin häikäisevästi.

Ai jai, ainassii mie olen nauttinut suunnattomasti. Enkä eilen enkä tänäänkään kaatunut kertaakaan ladulla.Ja jäällä oli porukkaa eilen aivan mahdottomasti. Että kyllä onneksi auringosta ja luonnosta nauttijoita vielä löytyy...
Ja se on niin ihana tuo suomalainen kanssallislaji, tuo hiihto (kuinka ollakaan),
sitä kun voi vielä mummonakin harrastaa, siinä kun ei se matka tapa, vaan se vauhti.
Miun eräskin ystävättäreni, 77v, tuli tänäänkin siellä jäällä vastaan ja oli niin iloinen ja päivettynyt, kun hän joka päivä käy siellä jäällä hiihtämässä.
Että kyllä se luonto antaa ja siellä liikkuminen, sitä energiaa ja iloa aivan uskomattomalla tavalla. smitten
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
 
Siirry: