Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuoleman läheisyys  (Luettu 6187 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
stiili
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 47


Profiili
« : 30.03.2014 19:51:50 »

Olimme tapaamassa äsken sairaalassa vanhaa sukulaistani. Olen nähnyt hänet monta kertaa huonona, mutta nyt hän on erilainen.

Nukkuu paljon, ja on hetken heräillä. Nukahti läsnä ollessamme taas kymmeneksi minuutiksi ja sanoi herättyään, että sängyn laidalla oli kolme henkilöä - kaksi sängyn vieressä ja yksi sängyn päässä. Olivat kuulemma olleet siinä kun hän nukkui ( sen 10 min).

Ei tiennyt keitä olivat. Ei jaksanut paneutua asiaan se enempää. Minä istuin sängyn vieressä jalkojen päässä ja nämä kaksi olisivat olleet minun vieressäni ja yksi sängyn päässä. Hänen miehensä istui sängyn päätypuolella. Hän ei kuitenkaan puhunut meistä.

Ajattelin, että onko häntä niin sanotusti tultu vastaan? Kuinka nopeasti kokemuksenne mukaan tuollaisen kokemuksen jälkeen henkilö mahdollisesti kuolee ? Onko jollakin kokemusta ?
tallennettu

Aurinko härkä - Nouseva skorpioni - Kuu leijona
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #1 : 30.03.2014 19:57:33 »

Saattajia olivat. Ei liene mitään lainalaista määrettä ajalle, koska aika on, mutta lähellä se on.
Voidaan puhua enintään päivistä, tuskin viikoista.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
stiili
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 47


Profiili
« Vastaus #2 : 30.03.2014 20:15:41 »

Kiitos, näin minäkin sen ajattelin. Lohduttava ajatus saattajista. Kun on aika lähteä, niin aika on.

Tyttäreni 9 v kysyi minulta tällä viikolla, että entäpä jo se paikka (jonne menemme/siirrymme kuoleman jälkeen) onkin se oikea paikka ja olemme täällä vain käymässä.
tallennettu

Aurinko härkä - Nouseva skorpioni - Kuu leijona
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #3 : 30.03.2014 20:19:33 »

Hän oli aivan oikeassa. Tänne tullaan ja täältä lähdetään. Jos täällä olisi koti, emme syntyisi ja kuolisi.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Zoja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87


Profiili
« Vastaus #4 : 30.03.2014 21:42:42 »

Mihin tarvitaan saattajia? Minusta jotenkin pelottava ajatus, että jotkut vieraat henkilöt hengailisivat luonani kuoleman tullen.

Tuleeko tällaisia saattajia myös sellaisille, jotka kuolevat yllättäen? En ole koskaan kuullut saattajista.
tallennettu
stiili
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 47


Profiili
« Vastaus #5 : 30.03.2014 22:05:30 »

En ole perehtynyt aiheeseen, mutta minun mielestäni tutut henkilöt, läheiset, tulevat vastaan.
tallennettu

Aurinko härkä - Nouseva skorpioni - Kuu leijona
Anitaaah
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 269



Profiili
« Vastaus #6 : 30.03.2014 22:12:08 »

Saattajia ovat, käsitykseni mukaan läheisiä edesmenneitä.

Kun aikanaan valvoin yötä isäni vuoteen vierellä hänen ollessa lähiaikana siirtymässä tästä maailmasta pois,
hän näki isänsä ja äitinsä sekä yhden edesmenneistä veljistään, mainiten tätä veljeään nimeltä. Isä sanoi
myös ´He ovat tulleet minua hakemaan´. Minä en heitä nähnyt. Tämä tapahtui kotona.
Aikaa kuitenkin kului jonkin aikaa hänen poislähtöönsä, se tapahtui sairaalassa.
Edesmenneet läheiset olivat kuitenkin jo hyvissä ajoin odottamassa,
ja saattamassa poislähdön hetkellä, näin ajattelen.
Se on lohdullista.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2014 22:13:51 kirjoittanut Anitaaah » tallennettu

~  kulkekaa nyt-virralla kuin kuunsäteellä ja seuratkaa sen valoa  ~
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #7 : 31.03.2014 01:04:36 »

Ovat jo edeltämenneitä perheenjäseniä, sukulaisia, kavereita jne. Ottavat vastaan, jotta tie olisi turvallinen kulkea tuolle puolen ja auttavat lähtijän eteenpäin kanssaan.
Ei kukaan lähde täältä yksin.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #8 : 31.03.2014 12:18:56 »

Kuolemanpelko voisi olla myös menneitä liian kovia kuolemia, joista on vain pelko muistijälkenä.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
stiili
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 47


Profiili
« Vastaus #9 : 03.04.2014 12:18:39 »

 Läheiseni ei ole vielä poistunut. Olo on huonontunut. Eilen hän pystyi toteamaan, että hän kuolee. Kysyin, että onko nähnyt edesmenneitä sukulaisia. Alkoi itkeä ja sanoi, että äidin ja isän on nähnyt, olivat sanoneet " tule jo Taivaaseen xxxx".

Surun keskellä on samalla mielenkiintoista ( väärä termi, mutten parempaakaan keksi) olla läsnä ja kuulla näitä asioita. Luo itselleni uskoa tuonpuoleisesta.


« Viimeksi muokattu: 03.04.2014 22:02:33 kirjoittanut stiili » tallennettu

Aurinko härkä - Nouseva skorpioni - Kuu leijona
elenitsa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #10 : 03.04.2014 21:53:44 »

luultavasti on tullut aika lahtea.
tallennettu
stiili
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 47


Profiili
« Vastaus #11 : 19.04.2014 21:08:01 »

Eipä ollut vielä aika lähteä. Lähellä oli, mutta vielä parani kunto. Uskon, että läheiset olivat sängyn vieressä häntä odottamassa ja kai ne edesmennet lähellämme useinkin ovat?

Välillä minulla ( ei pitkään aikaan kylläkään) on tullut ns läsnäolon tunne. Silloin varmaan joku on ollut lähellä, läsnä ? Mitä silloin voi tehdä, jos haluan esim tehdä lähempää tuttavuutta ? Mistä tiedän kuka tämä toinen on? Esim. Onko hän minulle esim sukua? s
tallennettu

Aurinko härkä - Nouseva skorpioni - Kuu leijona
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: