Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Koivun tuhka  (Luettu 14575 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« : 21.11.2005 13:22:01 »

Onko kenelläkään kokemuksia koivun tuhkan käytöstä sairauksien hoidossa / terveyden ylläpidossa? Eräs parantaja-ystäväni suositteli ottamaan päivittäin koivun tuhkaa lusikallisen balansoimaan elimistön liiallista happamuutta. Muistaakseni myös Esko Jalkanen on suositellut kirjoissaan koivun tuhkan nauttimista ja syöpäänkin olen kuullut sitä käytettävän.

Onko teillä omia tai naapurin / läheisen kokemuksia asiasta?

Aloitin kokeilun itse vasta eilen. Kokeilun ensimetreille liittyi heti hauskoja hetkiä. Olin nimittäin laittanut tuhkat lasipurkkiin ja illalla Astro-forumilla surffaillessani alakerrasta kuului miehen tiukkasävyinen kielto lapselle "älä koske äitin tuhkaan". Tekipä mieli huutaa takaisin, että olen vielä täällä yläkerrassa ihan elossa. Eipä olisi ollut uurnani kaksinen, jos siinä olisi omat tuhkani ollut; käytetty lasipurkki, jonka repaleisessa etiketissä luki Punajuuriviipaleita.  Grin
tallennettu

Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #1 : 21.11.2005 13:30:12 »

Koivun tuhka on ollut aikoinaan hyvä asia, mutta ei enää tänään. Ja tuhkassa ei saa olla nila eikä tuohikerrosta.
Sillä koivu on puu joka parhaiten kerää kaikki saasteet maasta itseensä.
Tämäntakia lehmätkin jättää nykyisin koivut rauhaan, koska niillä on tuhansia kertoja parempi hajuaisti, kuin meillä.

Ennen lehmät söivät mielellään koivun lehtiä.  Sad Sad Sad Sad Sad

Tässä olisi pisneksen paikka, ihmiselle joka asuu vähintäin 3km valtatiestä ja kaukana teollisuus alueista. Ja omistaa koivikkoa.  Cheesy Cheesy Cheesy
« Viimeksi muokattu: 21.11.2005 13:54:16 kirjoittanut Ikiaika. » tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 21.11.2005 14:03:14 »

Voi hyvänen aika, onko koivutkin jo niin saastuneita?  Shocked Oletko siis Ikiaika sitä mieltä, että on terveellisempää jättää tuhkat syömättä kuin popsia ne vaikka sitten hampaat irvessä (ei mikään varsinainen makunautinto)?
tallennettu

Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #3 : 21.11.2005 14:59:53 »

Uskon tässä täysin lehmien kykyyn antaa ymmärrystä. smitten angel

Luonto on avoin kirja, pitää ymmärtää vain texti. smitten
« Viimeksi muokattu: 21.11.2005 15:02:02 kirjoittanut Ikiaika. » tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #4 : 21.11.2005 16:08:59 »

Olin nimittäin laittanut tuhkat lasipurkkiin ja illalla Astro-forumilla surffaillessani alakerrasta kuului miehen tiukkasävyinen kielto lapselle "älä koske äitin tuhkaan". Tekipä mieli huutaa takaisin, että olen vielä täällä yläkerrassa ihan elossa. Eipä olisi ollut uurnani kaksinen, jos siinä olisi omat tuhkani ollut; käytetty lasipurkki, jonka repaleisessa etiketissä luki Punajuuriviipaleita.  Grin

Hui, mitä Ikiaika kerroit  Shocked

May hyvä, kuulostaa nyt siltä, että teillä on tänään tuhkiesi siroittelutilaisuus. Sen päälle sitten kakkukahvit, hyvän yrityksen muistoksi!  smitten
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 22.11.2005 08:55:33 »

Elektra!  Grin Kiitos päivän piristyksestä. Tuhkia(ni) ei ole siroteltu nurmikkoa parantamaan ainakaan vielä. Edelleen nököttävät punajuuriviipaleuurnassaan. Härkäpäisenä ajattelin kuitenkin syödä vaivalla hankitun purkillisen ja miettiä vasta jatkossa, kannattaako moinen vai ei.
tallennettu

pertsa551
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #6 : 22.11.2005 23:31:02 »

Esko Jalkanen Luonnonvoimat ry:n myymä tuhka on puhdasta lapinkoivun tuhkaa. Ei pitäisi olla mitään isompia saastekertymiä. Itse olen käyttänyt tätä valmistetta hivenainetankkaukseen lyhyinä kuureina silloin tällöin. Veitsenkärjellinen päivässä riittää.  Cool
tallennettu
Legal
Vieras
« Vastaus #7 : 24.11.2005 01:32:49 »

Esko Jalkanen Luonnonvoimat ry:n myymä tuhka on puhdasta lapinkoivun tuhkaa. Ei pitäisi olla mitään isompia saastekertymiä. Itse olen käyttänyt tätä valmistetta hivenainetankkaukseen lyhyinä kuureina silloin tällöin. Veitsenkärjellinen päivässä riittää.  Cool

Lappiin laskeutui suurimmat gesium laskeumat Tsernobylistä.

 coolsmiley coolsmiley coolsmiley coolsmiley
tallennettu
Nefertari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #8 : 24.02.2006 08:13:39 »

Ehkä se tässäkin asiassa, niinkuin monessa muussakin on, että oma usko ratkaisee toimiiko jokin vai ei. Mutta pakko todeta, koivu kyllä kerää itseensä tehokaasti ravinteita ja jopa raskasmetalleja. Mutta paju esimerkiksi on vielä pahempi tässä suhteessa. Tai siis paju on tehokkain imemään itseensä kaiken... Eli ehkäpä siinä määrin koivu ollee ihan ok, kuitenkin. Tottakai lehmä tietää oikein, mutta toisaalta, onhan kyseessä eri ruho kuin ihmisen. Lehmä käyttää ravintonsa huomattavasti tehokkaammin, kuin me.

Ja jos sitä koivua tosiaan haluaa etsiä, joka on myös puhdasta, on se vähän niin ja näin mistä sitä puhdasta saa. Aiempi kirjoittaja totesi, että pitää välttää kaarnaa ja nila osaa. Noh lapissa kukoistaa enimmäkseen tuo vaivaiskoivu, jossa ei juuri muuta olekaan.. Grin Ja eihän sitä nykyään enää ole varmaa, mihin EI OLISI jotain laskeutunut. Jos on todella päättänyt etsiä sitä koivua, kannattaa vaan mennä satunnaisiin paikkoihin ja etsiä sieltä. Tietenkin paikoista, joista tehtaat ovat kaukana, tai muukin asutus ja tiet. Sitten toinen vinkki olisi NAAVA. Naava nimittäin kertoo, missä on ilmanlaatu hyvä. ja toisin sanoen myös, ettei laskeumia ole tullut. Koska tässä suhteessa naava on paras indikaattori. Eli menkää vaan jonnekin erämaahan, jossa suurten naavaisten kuusien oksilla roikkuu naavaa ja iskekää niitten koivujen kimppuun, jotka alkavat siellä kasvaa. Voi olla, että se usko auttaa tämänkin toimenpiteen tehnyttä enemmän.. Smiley Ehkä sieltä lapistakin vielä jotain löytyy, mutta on sitä etelämmässäkin. Cheesy

Lycka till etsijöille.
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 24.02.2006 15:03:30 »

Kiitos Nefertari!

Tosi on, että lehmään ei itseään kannata ihan yksi yhteen verrata, emmehän me ihmiset syö ruohoakaan.  Wink

Hyvä kun muistutit tuosta naavasta. Taidan kuitenkin olla sen verran kaupunkilainen - vaikka ihan pikkukaupungissa asunkin - etten ennen viime kesää tuntenut naavaa ollenkaan. Ihmettelin mökillämme hiljaa mielessäni vuodesta toiseen, mitä ihmeen trasselia tai lintujen pesäainetta kuusen oksilla roikkuu.  uglystupid2 Vasta vanhan ja viisaan sukulaissedän vierailu sai meikäläisenkin tajuamaan.

Mutta tuota naavaa kannattaa siis tosiaankin käyttää kompassina, puhdasta luontoa ja niitä puhtaita koivuja etsiessä.

Ja kiitos Jopelii koivuntuhkakapseleiden mainitsemisesta! Aidon tuhkan nieleskely kun alkaa aina välillä takkuamaan ja olisikin mukava ottaa annoksensa välillä siisteinä kapseleina.  Smiley
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: