Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: vesirokkoon helpotusta  (Luettu 25311 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
iraminttu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« : 27.10.2005 13:29:39 »

Hei!

Onko kellään hyviä vinkkejä näppylöiden,vesirakkuloiden kutinaan ja oireiden lievittämiseen? Lääkäri määräsi Ataraxia. Kokeilisin mielelläni "pehmeämpää" vaihtoehtoa pienelle lapselle.
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #1 : 27.10.2005 13:47:25 »

ööh. jättää rokotukset ottamatta. Smiley
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #2 : 27.10.2005 13:53:29 »

Hei  Smiley

Homeopaattinen valmiste -> Rhus Toxicondorin sisäisesti
 ja ulkoisesti helpottamaan kutinaa:

piparminttu öljy (laventeli käy myös)

Tässä seoksen teko-ohjeet:

- 1 litra vettä
- 1 tippa piparminttuöljyä

Sekoita pullossa, ravistele huolellisesti.
Ota pois puolet pullon sisällöstä, lisää yhtä paljon uutta vettä, ravistele.
Tee samoin vielä kerran.

Jolloin valmisteessa on 1/4 tippa piparminttuöljyä yhtä vesilitraa kohti.

Sivele seosta iholle pumpulivanutukolla.

Ohje on kirjasta:

- aromaterapiaa naisille (myöskin lapsille oma osio), kirjoittanut Maggie Tisserand

Voimia teille  Smiley
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 27.10.2005 14:02:32 »

Käytin niin poikani kuin omiinkiin näppylöihini Natusanin Sinkkivoidetta. Sain nimittäin "komeasti" vesirokon vasta päälle kolmikymppisenä tartuntana eskari-ikäiseltä pojaltani. Joten siis kun tauti tuli aikuisiällä, omat kokemukset niin näppylöistä kuin niiden hoidostakin on vielä tuoreessa muistissa. Sinkkivoide lievitti hyvin näppylöiden kutinaa ja samalla kuivatti näppylöitä pois. Samaa voidettahan käytetään myös vauvojen vaippaihottuman hoitoon.

Mieleen tulee myös vielä luomumpi tuote nimeltä Propolis - mehiläiskittivaha. Se tehoaa myös hyvin erilaisiin näppylöihin ja iho-ongelmiin. Siitä, auttaako se kutinaan, minulla ei ole kokemuksia.
tallennettu

mammamma
Vieras
« Vastaus #4 : 02.11.2005 12:41:27 »


Mieleen tulee myös vielä luomumpi tuote nimeltä Propolis - mehiläiskittivaha. Se tehoaa myös hyvin erilaisiin näppylöihin ja iho-ongelmiin. Siitä, auttaako se kutinaan, minulla ei ole kokemuksia.

Hyvin vähän auttaa vesirokkokutinaan. Mutta saattaa olla muuten hyödyllinen, jos lapsi ehtii raapia ihoa rikki.
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #5 : 02.11.2005 16:33:52 »

Hei!

Onko kellään hyviä vinkkejä näppylöiden,vesirakkuloiden kutinaan ja oireiden lievittämiseen? Lääkäri määräsi Ataraxia. Kokeilisin mielelläni "pehmeämpää" vaihtoehtoa pienelle lapselle.

Aito Aloe kasvin geeli. Kiss
tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #6 : 02.11.2005 21:05:55 »

May huhuu, oliko rokko rankempi aikuisella? Sillä syyllä niin pelotellaan ottamaan rokotukset. Oon pohtinut miksiköhän näin on ollut, (jos on ollut) ja tuleekohan näin olemaan myös tulevaisuudessa kun rokotustilanne on eri.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 03.11.2005 08:56:16 »

Saai,

vesirokko on monesti aikuisilla todella rankka monine mahdollisine jälkitauteineen. Oma tautini oli onneksi aika lievä. Näppylöitä oli kyllä vähintään sata, mutta kuumetta ei noussut ollenkaan. Onko vesirokkoonkin jo oma rokotus, en ole tiennytkään... Toisaalta rokotuksetkaan ei ole täysin turvallisia. Oma nuorempi lapseni sairastui aikanaan kolmoisrokotuksesta sairaalakuntoon ja olen kuullut monesta muusta samanlaisesta tapauksesta.

Saai, etkö ole itse sairastanut vesirokkoa?
tallennettu

syksy73
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #8 : 03.11.2005 10:15:22 »

Hei kaikki pohtijat!

Sepon uudet sivut tuovat vallan hienoja uusia mahdollisuuksia! Kiitos.
 
Itse painiskelen rokotuskysymyksen kanssa. Pojat 5vee ja 2vee ovat tähän saakka rokotettu normaalisti. Nyt kuitenkin nuoremman 1,5vee yhdistelmärokotusta olen lykännyt. Kun tieto lisääntyy, en enää tiedä uskallanko altistaa lapseni rokotusriskille???
Minkälaisia kokemuksia teillä on? Lastenlääkärin vastaanotolla opusta olen juuri
tutkimassa, että jonkinlainen selvyys syntyisi.
terve!
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #9 : 03.11.2005 10:31:55 »

Hei kaikki pohtijat!

Sepon uudet sivut tuovat vallan hienoja uusia mahdollisuuksia! Kiitos.
. Nyt kuitenkin nuoremman 1,5vee yhdistelmärokotusta olen lykännyt. Kun tieto lisääntyy, en enää tiedä uskallanko altistaa lapseni rokotusriskille???
Minkälaisia kokemuksia teillä on?

On kyllä hienot sivut ja hiljakseen olen tahinut ja opetellut käyttämään kaikkia palveluja ja toimintoja.  Smiley

Nuo rokotusasiat ovat niin monisyisiä, että itse olen sen suhteen päätökseni tehnyt kokemuksen ja tiedonhankkimisen myötä. Olen tehnyt ratkaisuja sitä mukaa, kuin minulle on tullut syvä sisäinen varmuus.
En kehoittaisi ketään tekemään mitään ratkaisuja asian suhteen, toisten tietoon perustuen, ellei se tunnu omassa sydämessä ja sielussa asti, myös itselle ja lapsilleen oikealta ratkaisulta.
Isoja ratkaisuja vanhempina teemme, kun lastemme tulevaisuuteen ja terveyteen liittyviä ratkaisuja teemme.  Cool

Kannattaa hankkia tietoa niin puolesta kuin vastaan perustuen. Katsella miten omat lapset reagoi, jos rokotuksia heille antaa antaa tai on antanut antaa.
Se on mielestäni selvää, että rokotustahti on 'kammottava'.
Ihan hyvä olisi vähän hankkia tietoa ihmisen immuunipuolustusjärjestelmästä ja muutenkin fysologiasta ja anatomiasta....., kun näitä 'suuria' päätöksiä tekee.

Oman kokemukseni myötä ja tiedonhankkimisen myötä, en rokotuta lapsiani.
Enkä itseäni.
Vanhimmat vielä ovat rokotuksia saaneet, mutta juuri niiden kautta opin paljon rokotuksista.
Sairauksia ei mielestäni tarvitse pelätä. Ne kertoo meille, että jotain on korjattavaa tai korjautumassa.

 smitten
tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #10 : 03.11.2005 19:37:54 »

Mulle on suositeltu rokotuttamaan lapset ennen murrosikää. Murrosiässä kuulemma rokotusten mahdolliset riskit on isommat, ja rokotkin kai hankalammat. Ja aikuisena rokoista voi tulla oikein rankat. Lisäksi vesirokkorokotuksia tarvitaan yksi ikään kolmetoista asti (tai 11 v, en muista), sen jälkeen kaksi. Ja kun noilla tytöillä tuo murrosikä alkaa nykyään niin aikaisin, niin pitäisi kai miettiä toimenpiteisiinkö ryhtymistä. Kaikkia rokotuksia ei kuitenkaan samalla kertaa antaisi, niin siitä voi tulla pitkäkin prosessi. Itse olen lapsena sairastanut sekä vesi-, tuhka- ja vihurirokon. Lapsillani ei ole ollut näistä mitään. Voishan sitä odottaa, että lapset on täysi-ikäiset, ja päättävät sen jälkeen itse. En siis ole rokotuttanut heitä, paitsi vastasyntyneenä saivat muutaman rokotteen, koska ei synnytyksen jälkeen ja öitä valvona äitinä jaksa pitää puoliaan. Silloin lapsilla olikin enemmän sairasteluja kuin nyt, muttei mitään vakavaa. Itsellä on aikuisena annettu yksi piikki, jonka jälkeen yleiskunto laski vuodeksi eteenpäin. Talvikuukausina kerran kuussa kunnon räkätauti kolmenkymmenyhdeksän asteen kuumeessa. Ei kiitos. Muuten en kuumeile ja vaan pari nuhaa vuodessa. Poliosokeripalankin jälkeen muistelen antibioottikuurien alkamista, joihin turvausuttiin useana vuotena, kunnes vihdoin pääsin eroon enkä ole sen koommin tarvinnut. Ja lapset on terveitä, ei allergioita, astmaa, antibioottikuureja. Miksi sitä muuttamaan?
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #11 : 06.12.2005 23:59:56 »

coolsmiley

Vesirokko - vaaraton lastentauti - joskin kiusallinen

Kauhea ajatuskin, että rokotuttaisin nykyaikana lapseni.   coolsmiley

 Angry  Nykyisin lasten ei anneta sairastaa tavallisia lastentauteja, koska vanhemmat joutuvat olemaan poissa työstään.   Angry

Immuniteettisuojaa ei lapselle pääse muodostumaan, kun kaikki taudit estetään tai tyrehdytetään. 

Omat lapseni saivat melkein koko litanian rokotteita, ennenkuin sain tietoa asiasta. 
Apteekissa kerran kysyivät, kun meille oli määrätty lääkkeitä 500,oo mk, että onko nämä kaikki varmasti määrätty meille.

Silloin aloin ottamaan selvää asioistal  Loppui lasten sairastelukierre ja antibiotti ymv. lääkitys.  Tyttäreni hampaiden kiilto meni lääkkeiden takia pilalle.

 Cry  Itse olen käynyt läpi rankan Elohopeamyrkytyksen amalgaamipaikkojen ja rokotteiden elohopean vuoksi ja lapseni ovat myrkyttyneet kohdussani tämän takia sekä äidinmaidon kautta.  Poikani ei suostunut maitoani lainkaan syömään.   Sad

 smiley6600  Avun perheellemme sekä itselleni sain klassiselta homeopaatilta Mikkelistä ja olen uskollinen homeopaattisten  tuotteiden käyttäjä ollut jo 15 v:n ajan.  Itsellänikin on alan koulutusta.   smitten
 

TIESITKÖ:
Rokotteet sisältävät tiomersaalia eli elohopeanjohdannaista, ymv. myrkkyjä.

Jokainen itse päättäköön mitä tekee, mutta kannattaa harkita tarkoin.

Jos vesirokkoon sairastuu, homeopatiasta saa apua
- homeopaattinen kotiapteekki linkki varmasti löytyy, jossa vesirokkoa hoidetaan

Elämänilo  smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sanaya
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14

Otus


Profiili
« Vastaus #12 : 07.12.2005 13:38:10 »


piparminttu öljy (laventeli käy myös)


Piparminttu on alle 3 vuotiaille ehdottomasti kielletty. Terveisin nimimerkki koulutettu aromaterapeutti  Wink
Ravensara on hyvä öljy vesirokkoon, ehkäisee myös arpien muodostumista. Kumpikin muksuistani sairasti vesirokon pienenä ja tuo Ravensara auttoi hyvin, ei jäänyt jälkiä niistä kraatereista huolimatta.

Rokotuksista hyvä linkki www.rokotusinfo.fi
Omia lapsiani ei ole rokotettu ja päätös perustui laajaan tutustumiseen aiheesta.
tallennettu

Sanaya

Aurinko vesimies, nouseva vesimies, kuu rapu
tinjami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #13 : 07.12.2005 18:27:07 »

TIESITKÖ:
Rokotteet sisältävät tiomersaalia eli elohopeanjohdannaista, ymv. myrkkyjä.

Jokainen itse päättäköön mitä tekee, mutta kannattaa harkita tarkoin.

Jos vesirokkoon sairastuu, homeopatiasta saa apua
- homeopaattinen kotiapteekki linkki varmasti löytyy, jossa vesirokkoa hoidetaan

Elämänilo  smitten

Homeopaattisia rokotuksiakin on, joten niitä kannattaa käyttää, jos vielä ei ole rokotuksia annettu! Nyt tuo tiomersaali on jo lääketieteessäkin todettu myrkylliseksi ja se on poistettu rokotuksista (onko kaikista, sitä en tiedä).Itsekin olen sille allerginen, se on säilöntäaine, jota löytyy mm. piilolinssinesteistä! Oma allergiani huomattiin käsi-ihottuman yhteydessä. Äitini ei halunnut, että minua rokotetaan, mutta silloin neuvolassa pakotettiin! Nykyään saa onneksi itse päättää rokotetaanko lapset.
tallennettu

aurinko: skorpioni
nouseva: skorpioni
kuu: kauris
Mari Harmaa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


I have a dream...


Profiili
« Vastaus #14 : 07.12.2005 20:55:59 »

May huhuu, oliko rokko rankempi aikuisella? Sillä syyllä niin pelotellaan ottamaan rokotukset. Oon pohtinut miksiköhän näin on ollut, (jos on ollut) ja tuleekohan näin olemaan myös tulevaisuudessa kun rokotustilanne on eri.

Vesirokkoa vastaan ei rokoteta, ainakaan yleisesti.
tallennettu

Toivon että joskus oppisimme leikkimään yhdessä. Nätisti. =)
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: