Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vaihtoehtohoitona ulkomaan matka?  (Luettu 16545 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #15 : 17.02.2006 20:56:34 »

Oi joi, joi!  MIELI MATKAA, MIELI MATKAA! buck2
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #16 : 17.02.2006 23:46:54 »

Heippa
San Diego
Et tule IKINA unohtamaan sita matkaa!!!
Allekirjoittajana Diamond
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #17 : 18.02.2006 00:32:46 »

Heippa
San Diego
Et tule IKINA unohtamaan sita matkaa!!!
Allekirjoittajana Diamond

Jestas! Piti kartasta katsoa missä sellainen on!  coolsmiley
Luulin jo että se on jokin etappi siellä pyhiinvaellusmatkalla Pyreneillä, mutta se onkin Kaliforniassa.

Mitä sinulle on tapahtunut siellä? Shocked
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #18 : 18.02.2006 00:39:27 »

Hei "Diamond" coolsmiley

Tutustutaampa paikkaan tämän linkin kautta:


http://fi.wikipedia.org/wiki/San_Diego


(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4e/Sandiego_1_bg_071302.jpg/250px-Sandiego_1_bg_071302.jpg)
San Diegon satama-aluetta


(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1d/Crystal_peer_san_diego.JPG/250px-Crystal_peer_san_diego.JPG)
Yksi San Diegon hiekkarannoista

Yhdysvaltojen Census Bureau mukaan kaupungin pinta-ala on 963.6 km², josta 840.0 km² maata ja 123.5 km² vettä. Veden osuus on 12.82%.

San Diegon koordinaatit ovat 32° 46' 46" N ja 117° 8' 47" W.

Kaupungin rajat ovat epäsäännölisen muotoiset, johtuen monien lähiöiden sulautumisesta kaupunkiin. Useat kanjonit kulkevat kaupungin läpi ja muodostavat luonnollisia esteitä rakentamiselle.

Yhdysvaltojen länsirannikolla, Kalifornian osavaltion lounaiskulmassa. Kaupunki kuuluu San Diegon piirikuntaan. Kaupungin väkiluku oli vuoden 2000 väestönlaskennassa 1 223 400. Vuonna 2005 California Department of Finance arvioi että kaupungissa on 1 305 736 asukasta. San Diego on Kalifornian toiseksi isoin ja Yhdysvaltojen seitsemänneksi isoin kaupunki.

San Diego on useiden Yhdysvaltojen asevoimien yksiköiden toimipaikka mukaan lukien sotilassatamat, merijalkaväen tukikohdat ja rannikkovartioston asemat.

 smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 18.02.2006 00:43:06 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #19 : 18.02.2006 00:44:34 »

Hei hetkinen! Metsätontulla muljahtaa vatsassa.
Minä  todellakin olen kotona metsässä. Tuohan on miljoonakaupunki! Hirvittävä!
Tuolla täytyy olla romanssi ja rikas sellainen, jos sinne halajaa!  Embarrassed
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #20 : 18.02.2006 01:47:49 »

Sorry kielivirheeni
Puhun Espanian San Tiegosta, pyhiinvaellusmatkasta Ranskan ja Pohjois-Espanjan valilla U N O H T U M A T O N....
t Diamond
ps.:Siella tapahtuu vaikka mita...
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #21 : 18.02.2006 02:11:08 »

Hyvä linkki! smitten

Matkakohdetta etsitään täälläkin.
Israelista olen joskus matkustelun aloittanut,pidin kovasti.
Siellä nuo koulussa ussan tunneilla luetut paikat todentuivat.Mielikuvissa vaeltelin välillä Jeesuksen jalanjäljissä. Smiley

Marokko,,Sama mielipide kohteesta kuin jollain tuolla aikaisemminkin jo.

Turkissa oli myös katseltavaa ja silloin vielä ah,niin edulliset hinnat.
Shoppailijallekin hyvä paikka.

Kypros,ehkä olin väärässä kohteessa.Oli nuorille suunnattu paikka,eikä erityisiä nähtävyyksiä.
En pidä pitkistä bussiajeluista suuren ryhmän mukana,joten en juurikaan kiertoajeluille osallistu.

Kanarian kohteet eivät myös oikein miellyttäneet.Oli suomalaisia kai enemmän kuin paikallisia. Shocked

Mutta Thaimaa,,, smitten
Aivan upea,ihana kaikin tavoin.Temppelit ja luonto,sekä upean ystävällisiä ja iloisia ovat paikalliset ihmiset. smitten
Siellä tuntui olevan kaikkea yhdessä kohteessa.Ja takuuvarmasti lämmintä.
Illat kuluivat ostoksia tehden.Jos matka onkin kallis,niin oleskelu siellä on todella edullista.
Ainoa miinus minulle olivat nuo pitkät lennot,, Embarrassed

Nyt kaipuu myös johonkin aurinkoon ja uuteen kohteeseen.
Egypti kiehtoisi,, Mutta kun tämä aika on niin levotonta.

Se Madeirakin ehkä,,?Olen kuullut myös paikan kauneudesta.
Millaistako ilmasto huhtikuun alkupuolella?
tallennettu

metsätonttu
Vieras
« Vastaus #22 : 18.02.2006 16:06:54 »

Sorry kielivirheeni
Puhun Espanian San Tiegosta, pyhiinvaellusmatkasta Ranskan ja Pohjois-Espanjan valilla U N O H T U M A T O N....
t Diamond
ps.:Siella tapahtuu vaikka mita...

No nyt olen taas kyydissä!Yritinkin hakea Espanjasta paikkaa. Oletko Diamond ollut sellaisella matkalla itse? Miten siihen päädyit? kerro lisää!  Tongue Tongue
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #23 : 18.02.2006 19:34:52 »

Hei metsatonttu
Olin Pohjois-Espaniassa ihan muulla matkalla ja puolivahingossa eksyin talle tunnetulle reitille San Sebastian'in lahella, kauniit maisemat paljon ihmisia jotka etsivat itseaan ja paljon voimakkaita tunteita jotka uskon nain etta jokaisen meista pitaa itse kokea ja tuntea, suosittelen koko sydammesta, mutta en tieda talvella itse olin heinakuussa.
Onnea matkaan Diamond
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #24 : 18.02.2006 19:41:57 »

Jep! Siitä matkasta teen unelman.

Kävin mielikuvamatkaa siellä jo silloin kun luin kirjan 'Istuin Piedrajoen rannalla ja itkin', Paolo Coelho. Muistaakseni siinä kirjassa käsiteltiin myös Jumalan naispuolista voimaa. Ja jotain lahkoa nimeltä 'karismaattiset'. Mielenkiintoista.

Varmaankin tuolla olisi mukava taivaltaa joskus keväällä tai myöhään syksyllä.
Kuumaa hommaa!

Kuka lähtee mukaan?  Wink
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #25 : 18.02.2006 21:53:28 »

Voi onnea metsatonttu
Lahtisin uudelleen mukaan kun joskus kerkiaisin ja saisin saastettya kivan summan rahaa.
Diamond
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #26 : 18.02.2006 22:51:30 »

Heip, voi miten mielikuvitus jo matkailee kun näitä lukee...  smitten

En kyllä itse väheksyisi miljoonakaupunkeja matkakohteina, vaikka muuten en itsekään varmaan sellaisessa mielelläni koko aikaa asuisi.

New York on todella aivan häkellyttävän lumoava miljoonakaupunki. Itselläni oli ilo nähdä WTC tornit ja katsella rauhassa ympärilleni ilman terroristeja...
Kyllä miljoonakaupungissa on se aivan oma tunnelmansa, jota ei voi sanoin kuvailla.

Keski-Euroopan kaupungit ovat kiehtovia. Praha suorastaan henkii kulttuuria, aivan ihana paikka! Siellä kaulahuivini edelleen varmaan kummittelee Prahan kaupunginteatterissa... eksyneenä... Prahassa myös koin elämäni ensimmäisen "en ymmärrä sanaakaan mistään"-kokemukseni... Must kokemus jokaiselle matkaajalle.... heh...

Saksassa on myös oma uskomaton tunnelmansa, ja historiansa, joka ei ole mitenkään kaukainen... Berliinin kadut ovat piiiiitkiä...  Shocked
ja kun yöllä ajelee niitä ja katselee ulos sitä loppumatonta valosuoraa tulee epätodellinen ja huikea olo...

Saksassa on upeita goottilaisia kirkkoja.

Saksalaiset ovat hämmästyttävän lämmintä ja ystävällistä kansaa, jotka ymmärtävät hyvin suomalaisen melankolian päälle. Smiley

Jokaiseen noista paikoista voisin koska tahansa mennä mielelläni uudestaan.

Aasia on aina kiehtonut ja nykyään aina vain enenevässä määrin... Johonkin Silkkitielle voisin joskus tehdä pyhiinvaellusmatkan... onko kenelläkään matka kokemuksia Japanista tai Kiinasta? Tai ylipäätään Aasiasta? Kuulisin mielelläni.
Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #27 : 19.02.2006 11:48:31 »

Voi onnea metsatonttu
Lahtisin uudelleen mukaan kun joskus kerkiaisin ja saisin saastettya kivan summan rahaa.
Diamond

Siihenpä se eniten tyssää, rahaan. Mutta mielikuvissa sitä ei ajattelekaan ensimmäiseksi, vaan mielessä oli mistä rinkka, kuinka selkäni jaksaisi ja sitten pitäisi saada ne hyvät kengätkin. Ja rahaahan siihenkin tarvitaan viissiinki  Grin
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #28 : 19.02.2006 11:52:57 »

Alzbetan kanssa olen yhtä mieltä Saksasta!

Olen ollut Saksassa eri puolilla vierailuilla, mutta jopa asunut Bad Homburgissa Taunusvuorten kupeessa yhden vuoden. Ja saksalaiset ovat todella lämpimiä ja ystävällistä väkeä, ainakin suurin osa heistä. Ne öykkärit, jotka levittävät huonoa mainetta Suomessa ja muualla, ovat juuri niitä nousukkaita, joita mahtuu öykkäröimään joka maasta joka maahan.

New Yorkissakin olen käynyt ja nähnyt varjo jos valopuolenkin. Se on kansainvälinen kiehuva sellainen, johon mahtuu kaikkea.

Mutta erään ystävän kanssa haaveilin tässä Wienistä. Onko kukaan käynyt siellä?
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #29 : 19.02.2006 16:22:26 »

Itseäni New yorkissa (ja varmasti muissa suurkaupungeissa on sama juttu) kiehtoo juuri se kuinka ne valot ja varjot tulevat reilun parin viikon lomallakin erittäin näkyvästi esille.

Monissa rauhallisemmissa kohteissa kestää ehkä jonkin verran kauemmin päästä siihen paikan todelliseen olemukseen kiinni...
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: