Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Änkytys ym. puhehäiriöt  (Luettu 5465 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« : 15.02.2006 16:13:43 »

Onko kellään tietoa, mitkä asiat vaikuttavat änkytykseen ja muihin puheen tuottamiseen liittyviin häiriöihin? Näkyykö sellainen esim. omalla kartalla?  idiot2

Olen änkyttänyt "kohtuullisesti" murrosikäisenä, saanut siihen terapiaa, hengitysharjoituksia ym. Selviän tällä hetkellä omasta mielestäni puhetyöläisenä erittäin hyvin. Olen silti todennut, että "ilmiö" ei koskaan katoa, vaan koko ajan täytyy tsempata ja käyttää oikeanlaista hengitystekniikkaa.  Huh

Kiinostuin vasta äskettäin kivistä. Muutoin olen paljon värien kanssa tekemisissä. Tiedän, että turkoosi ja vaaleat sinisen sävyt ovat kurkkushakran aluetta ja liittyvät kommunikointiin. Näitä värejä käytän ainakin pienessä määrin jatkuvasti.  coolsmiley

Onko kivi- ja väriterapiaa käytetty puhehäiriöiden hoidossa?  smiley6600
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #1 : 15.02.2006 16:49:36 »


Olen änkyttänyt "kohtuullisesti" murrosikäisenä, saanut siihen terapiaa, hengitysharjoituksia ym. Selviän tällä hetkellä omasta mielestäni puhetyöläisenä erittäin hyvin. Olen silti todennut, että "ilmiö" ei koskaan katoa, vaan koko ajan täytyy tsempata ja käyttää oikeanlaista hengitystekniikkaa.  Huh


Hei "luminant mermaid"

Homeopatiasta voi saada apua, kun änkytyksen syyn laukaisija löydetään
- koska se on alkanut
- mitä tapahtui ennen änkytyksen alkamista

esim. rokotteet, hammaspaikat, pelästyminen, väkivalta, onnettomuus, suru,  insesti, raiskaus jne..

- minkälaatuista änkyttämisesi on
- milloin sitä ilmenee
- mikä pahentaa sitä
- jne.


http://www.homeopaatit.org/

http://www.inoa.fi/hakemisto/Terveydenhuolto+ja+hyvinvointi/


 smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 15.02.2006 16:51:11 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« Vastaus #2 : 15.02.2006 17:11:24 »

Lähinnä oikeasti haluaisin tietää värien merkityksen ongelman hoidossa. Ei ole koskaan tullut missään asia esille.
Ovatkohan värit olleet minulle se pelastava enkeli  angel

Tiedän omasta kokemuksestani, että lapsi voi alkaa änkyttää, jos vanhemmat eivät jaksa tai muista kuunnella tai ryhtyvät korjaamaan sanoja tai jopa häpeävät lapsen puhetta. Jossain vaiheessa on niin paljon asiaa, ettei lapsi meinaa ehtiä sanoiksi pukea, saati vanhemmilla kaiken muun tohinan keskellä aikaa kuunnella. Onneksi pysähdyin ja opin kuuntelemaan. Säikähdin jo, että onko periytyvää.
Rakkaudella näistäkin voidaan selvitä.  smitten

Nykyisin omasta puheestani saatetaan sanoa, että minulla  smiley6600 persoonallinen puhetapa smiley6600
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #3 : 15.02.2006 17:58:27 »

Itse rupesin änkyttämään aika pahasti kamalan säikähdyksen seurauksena n. 6 vuotiaana.Sain säikähdyksen jälkeen jonkinlaisen shokin ilmeisesti koska nukuin vuorokauden sen jälkeen ja puheestani ei paljon kyllä selvää saanut.En koskaan käynyt tai minua ei käytetty lääkärissä asian vuoksi, mutta pikkuhiljaa puhe alkoi palautua normaaliksi, kun vain muistin puhua rauhallisesti (ei muuten ole minulle helppoa  Grin).Nykyäänkin toisinaan puhuessa saattaa vika esiintyä, mutta niin harvoin ettei se vaivaa minua.Joskus vain puhuessa tulee se sellainen jännä tunne että sana ei halua tulla kokonaisena suusta ulos vaan palaa aina alkuun ja joissakin tilanteissa se ei kyllä ole mukavaa.Minusta tärkein apu asian parantumisessa on ollut maltti ja rauhallisuus  Smiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« Vastaus #4 : 18.02.2006 00:50:24 »

Tää aihe taisi tulla ihan väärälle palstalle...    Undecided
Kiinnostaisi kuitenkin väri- ja kiviterapioiden teho ja kokemukset asiasta, jos niitä kenelläkään on. idiot2
angel      smitten Kiss
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #5 : 18.02.2006 01:01:50 »

Tää aihe taisi tulla ihan väärälle palstalle...    Undecided
Kiinnostaisi kuitenkin väri- ja kiviterapioiden teho ja kokemukset asiasta, jos niitä kenelläkään on. idiot2
angel      smitten Kiss

Hei "luminant mermaid"

http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=3326.0
Parantavat kivet



 smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 18.02.2006 01:07:37 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: