Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mustasukkaisuus kartalla  (Luettu 26658 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lizzy
Vieras
« : 21.08.2011 13:44:58 »

Voiko mustasukkaisuuden nähdä kartalta?

Itse tunnustan olevani mustasukkaista sorttia ja mietin onko se skorppari vaikutus kartalla vai mikä laittaa mustat sukat jalkaan? Tai muutenkin vesimerkit liittäisin mustasukkaisuuteen (omistushaluun) ja ilmamerkit vastaavasti ehkä eivät tunnista koko tunnetta eivätkä ymmärrä sitä itsessään tai muissa.

Onko näin? Venusta jos katsoo niin minulla se on yhtymässä uranukseen eli sen ei kyllä pitäisi olla mitenkään mustasukkainen kuvio...  Huh Mars taas on väljässä neliössä plutoon siitäkö se tulee?

Kokemuksia, ajatuksia?
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #1 : 21.08.2011 15:51:22 »

Minulle tuli mieleen sellainen että mustasukkaisuus yleensäkin voisi liittyä siihen, että jollain tapaa pelkää (ehkä tiedostamattaan) ettei ole riittävä kumppanille, jolloin se liittyisi itsetuntoon.

Nousu  rapu voi kokea herkkyytensä takia itsensä joskus loistavaksi, joskus taas vähemmän loistavaksi, ja jälkimmäisinä hetkinä saattaa mustasukkaisuus nostaa päätään...  Wink

Nimim. "Kokemusta löytyy"
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
minävaan
Vieras
« Vastaus #2 : 21.08.2011 16:14:45 »

Pakko ottaa osaa tähän keskusteluun,koska olen itse ihan älyttömän mustasukkainen. Siis sairaalloisen mustasukkainen. Minulla on venus rapu ja olen sen ainakin ajatellut vaikuttavan mustasukkaisuuteen. Exäni oli nousu rapu ja hän oi myös mustasukkaista sorttia. kertokaa ihmeessä miten tästä mustasukkaisuudesta voisi päästä eroon? Aivan kamalaa tämä Embarrassed
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #3 : 21.08.2011 16:36:17 »

Vaikka olenkin skorppari, en ole mustis - ihmisten suhteen, siis. Monista muunlaisista asioista kylläkin - jos ja kun ihmisillä on samoja tavoitteita töissä ja harrastuksissa.  Mulla noi tunneplaneetat liberaalissa jouskarissa ja sitten myös mun  mars kauris aspect_sex saturnus osaltaan vaikuttaa siihen että mulle on vähän yksi hailee jos mun seuralainen deittailee muitakin. Suhtaudun ihmisiin kuin buffee-pöydän antimiin: ei ehkä ole tarkoituskaan syödä itse kaikkea, mutta on kiva olla eka ja kuoria kermat päältä. Cool

Ei mun vanhemmatkaan koskaan tuntuneet olevan toisistaan mitenkään mustasukkaisia, joten en ole luojan kiitos oppinut sellaisia malleja, mitä olen ex-heilojen puolelta joutunut katselemaan. :Smiley
tallennettu
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #4 : 21.08.2011 17:55:01 »


 Minä en ole ollut mustasukkainen seurustellessa,--enkä sen jälkeenkään, ja uskon, että jos
 suhde toimii (sen kyllä tuntee),--ei tarvitsekkaan olla,

 toinen juttu on, kartan   DC,-joka meillä molemmilla on vesimies,--kummallekkin vapaus tehdä omia
 asioita, on myös äärimmäisen tärkeää, --muuten ei homma toimisi.   

 Tämä nyt liittyi parisuhteeseen, ja on pitkä liitto takana.
 
« Viimeksi muokattu: 30.08.2011 17:17:52 kirjoittanut *Aminthir* » tallennettu
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #5 : 21.08.2011 18:33:45 »

Joo DC  vesimies ainakin (siis vähentää mustasukkaisuustaipumusta!). Mulla myös ainakin kuu vesimies ja  uranus aspect_ssx venus vaikuttaa siihen, että osaan antaa tilaa parisuhteessa. Mustasukkaisuudesta ei ole ainakaan tarvinnut kärsiä, itseasiassa saatan olla vähän liiankin salliva.   2funny
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Lizzy
Vieras
« Vastaus #6 : 21.08.2011 20:28:01 »

Kiitos kommenteista!

Joo itselläni nousu-rapu tyyliin mustasukkaisuuskin on ailahtelevaa. Välillä ei mitään ja sitten taas joku epävarmuus iskee.

Minun äitini on ollut mustasukkainen ja mietin johtuisiko tämä siitä, että olen saanut sellaisen mallin. (blame the parents  :Smiley )

Mutta tosiaan tämä on piirre, josta haluaisin eroon. Lähtisikö ihan siitä, että jotenkin vain täytyy itse uskoa olevansa riittävä (varsinkin kun toinen sitä vakuuttaa moneen kertaan Embarrassed ) ja rakentaa omaa itseluottamusta siihen kuntoon, että ei tarvitse hautoa mitään mustasukkaisia ajatuksia.

Siinä on tekemistä... nousu ravulla...

ja muuten uskon, että ilmamerkki asc. tai dsc. merkkinä vähentää taipumusta mustasukkaisuuteen.

Liian sallivaa minusta ei kyllä koskaan tule, joku raja sentään.  :Smiley
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #7 : 21.08.2011 21:55:00 »

Olen ihmetellyt mustasukkaisuutta. Olen joskus nuorempana saattanut tuntea, ehkä kerran, ja senkin pystyin analysoimaan pois, koska tunteessa ei ollut mitään järkeä. Muuten en kyllä ole mustis. Minusta kyllä ollaan oltu ihan sairaalloisestikin mustasukkaisia ja minusta on yritetty tehdä mustasukkaista.  Grin Huonolla menestyksellä.

Minullakin tosin on näitä planeettoja sillä lailla, että itse tarvin paljon tilaa ja osaan sitä toisellekin antaa. DC  vesimies ja  venus jousimies . Enkä ole kotoa saanut mustasukkaisuuteen mallia, enkä myöskään kadehtimiseen.

Kirjassa Pikku Prinssi on hyvä elämänohje: "Jos rakastat jotakin, laske se vapaaksi, niin se palaa luoksesi."

 Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
dissolve
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166



Profiili
« Vastaus #8 : 22.08.2011 23:56:57 »

Minulla ( aurinko skorpionikuu 8.huone) mustasukkaisuuteen auttoi ihan puhtaasti kognitiivinen käyttäytymisterapia. Huonosta itsetunnosta ainakin itsellä johtui tarve omia kumppani.
tallennettu

Aurinko-Skorpioni, Kuu-Härkä, nousu-Vaaka
Ave^^
Vieras
« Vastaus #9 : 29.08.2011 11:49:57 »

Monet veden elementin ihmiset haluavat että heitä halutaan.. Tuosta ainakin itselläni seurauksena myös se, että en haluaisikaan miestä joka ei olisi ollenkaan mustasukkainen minusta. En voi sille mitään, mutta se tuntuu hieman siltä että olisi välinpitämätön. Sitä kaipaa sellaista tiettyä tiiviyttä, ja mustasukkaisuus tiettyyn rajaan asti on siis silloin aivan positiivinen juttu. Ehkä siinä on mukana jotain sellaista alkukantaista, että miehen kuuluu pitää muut kosijat kaukana eikä ruveta miksikään aisuriksi.  :Smiley Tässä yksi näkökulma..
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 29.08.2011 13:07:22 »

Tässä minun näkemykseni, joka on tiukahko, mutta ei yksin omani vaan olen siihen törmännyt myös psykologiaa ja hengellisyyttä käsittelevissä teoksissa.

Mustasukkaisuus ei ole välittämistä, se on vakava todellisen rakkauden estävä ongelma sen mustasukkaisen ihmisen korvien välissä ja tunnetasolla.

Mustasukkaisuudella on vain yksi ja ainoa syy:
Mustasukkainen ihminen ei rakasta itseään terveellä tavalla eikä koe itseään rakkauden arvoiseksi. Sen vuoksi hänelle on itsestään selvää ettei kukaan muukaan voi rakastaa häntä, vaan hän olettaa automaattisesti tulevansa petetyksi tai jätetyksi ennen pitkää.

Ja kun ei osaa rakastaa itseään, ei osaa rakastaa ketään muutakaan. Mustasukkaisuus siis sulkee itse asiassa pois todellisen rakkauden. Mustasukkainen kykenee vain vahtimaan ja käyttäytymään kuin toinen olisi esine jonka voi omistaa.

Kykenen itse ymmärtämään mustasukkaisuutta ainoastaan älyllisellä tasolla, sillä en ole koskaan itse tuntenut sitä. Niissä tilanteissa joissa ihmiset yleensä tuntevat mustasukkaisuutta - esim petettyinä tai jätettyinä -  minä tunnen vain surua suhteen loppumisesta, en muuta. Ja jos minun siippani on kiinnostunut jostakusta toisesta, niin tervemenoa vain. Miksi haluaisin ketään, jolle minä en ole se tärkein kaikista? Mieluummin yksin, kuin huonossa suhteessa, on minun mottoni.

Samoin helpoin keino päästä minusta eroon on olla mustasukkainen, pieninkin osoitus mustasukkaisuudesta ja meikäläisestä näkyy vain kaukan siintävät kovaa vauhtia poispäin liikkuvat perävalot.

Mustasukkaisuus saattaa olla inhimillistä, mutta eivät kaikki muutkaan inhimilliset ilmiöt ole terveyden tai tasapainon merkki.


tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Lizzy
Vieras
« Vastaus #11 : 29.08.2011 13:21:20 »

Monet veden elementin ihmiset haluavat että heitä halutaan.. Tuosta ainakin itselläni seurauksena myös se, että en haluaisikaan miestä joka ei olisi ollenkaan mustasukkainen minusta. En voi sille mitään, mutta se tuntuu hieman siltä että olisi välinpitämätön. Sitä kaipaa sellaista tiettyä tiiviyttä, ja mustasukkaisuus tiettyyn rajaan asti on siis silloin aivan positiivinen juttu. Ehkä siinä on mukana jotain sellaista alkukantaista, että miehen kuuluu pitää muut kosijat kaukana eikä ruveta miksikään aisuriksi.  :Smiley Tässä yksi näkökulma..

Jotakuinkin näin minäkin ajattelen ja tunnen. Kai minulla mustasukkaisuuden herättää se jos toinen ei ole yhtään mustasukkainen minusta. Tulee sellainen tunne, että ei välitä. Vaikka järjellä ajatellen olen luultavasti taas väärässä, kypsymätön tai muuten vaan sielullisesti häiriintynyt...  Tongue
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #12 : 30.08.2011 00:57:10 »

En ole koskaan ymmärtänyt miksi henkisen kehityksen tulisi merkitä inhimillisistä tunteista erkanemista. Totta kai on luonnollista jos esim. mustasukkaisuutta ei luonnostaan tunne, ei sitä nyt tarvitsekaan tuntea. Oma näkemykseni kehityksestä kuitenkin on se, että sen sijaan että tuntemukset katoaisivat, niitä voi tuntea ja ymmärtää miksi näin tuntee ilman että tunne hallitsee ja rajoittaa omaa toimintaa. Niin kauan kun tuntee että tunne on ongelma, voi pikku hiljaa askelin kehittää ymmärrystään omista motiiveistaan. Kuitenkin tunteiden katoaminen on minusta aina ensimmäinen askel kohti sitä että myös muunkinlaisia tunteita voi alkaa katoamaan, jossain vaiheessa niitä positiivisiakin. Inhimilliseen elämään kuuluu negatiiviset tuntemukset. Tosin totta kai jokaiselle itselleen sopiva kehityskulku on kai se oikea. En vain ymmärrä jos ihannoidaan sitä tilaa, jossa ei enää tunne, semmoinen ajatusmalli sairastuttaa.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 30.08.2011 11:32:47 »

Mustasukkaisuuden positiivisena puolena voin nähdä sen, että kun ihminen huomaa tuntevansa sitä, hän tietää siitä ettei rakasta itseään terveellä tavalla, ei tunne itseään rakkauden arvoiseksi.
Mustasukkaisuuden  tunne voi siis toimia hälytysmerkkinä siitä, että tässä asiassa ihmisellä on työtä tehtävänä.

Siinä se sitten onkin, muuta hyvää en ko. tunteesta keksi, sen takia kun murhataan vuosittain paljon ihmisiä. Mitenkäs se yksi biisi menikään: "Jos en sua saa, niin ei saa kukaan muukaan, pesäpallomailaa, pesäpallomailaa..."

Yök.  buck2
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Lizzy
Vieras
« Vastaus #14 : 30.08.2011 11:48:42 »

Onkohan näin, että ihmiset, jotka eivät ole mustasukkaisuutta tunteneet näkevät sen hyvin ehdottomana tunteena, joka aiheuttaa aina aivan ehdottoman reaktion. Tyyliin katsoit naapurin sinikkaa, minä huomasin, murha! Aivan kuten kaikissa tunteissa myös mustasukkaisuudessa on eri asteita ja sävyjä, niin mustavalkoinen kuin sen koko tunteen perusolemus onkin. Joskus mustasukkaisuus voi olla hyvin selvää, joskus taas se on niin hämärä ja epämääräinen tunne, että sitä hädin tuskin edes itse oikein hyvin tiedostaa tai tunnistaa.
Niin ja vaikka olisi kuinka hirveän mustasukkainen ja vahtisi puolisoaan niin väkivaltateot on sitten taas asia erikseen. Mielestäni siinä on kyse jo paljon muustakin ja vakavemmista ongelmista kuin mustasukkaisuudesta. Kaikki mustasukkaiset eivät ole väkivaltaisia, vaikka olisivat miten mustasukkaisia. Toki luottamuksen puute ja vahtiminen ei ikinä tee hyvää millekään suhteelle henkisesti, mutta kyllä fyysinen voimankäyttä ja väkivalta on silti eri asia.

Minä koen, että lievä mustasukkaisuus liittyy menettämisen pelkoon. Pelkää että menettää jonkin rakkaan ihmisen, tai sen huomion mitä toivoo. Harvemmin tuollaiset tunteet terveellä ihmisellä johtaa mihinkään tekoihin.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: