Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Negatiivinen todellisuus  (Luettu 11237 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #15 : 07.12.2007 00:34:25 »

Kokemuksen määrittely pos-neg asteikolla voi mitata henkisyyden tasoa?

Ei henkisillä asioilla ole mittoja.
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #16 : 07.12.2007 00:39:36 »

Henkisillä asioilla O*N mitat kun ne kanavoituvat maailmalliseen.
Se_itse_män kiertokulkutasoilla yksilö mittaa Kaikkeutta suhteessa itseensä.
Pos-neg on kierron kallistuman aste.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #17 : 07.12.2007 00:54:27 »

Ai niin! Ja ihan sellainen juttu unohtui otsikkoon liittyen kuin helppous-vaikeus. Usein ajatellaan, että henkinen kasvu on hirmu helppoa, senkun vaan on ja voilá kaikki tipahtaa syliin. Henkinen kasvu EI ole helppoa! Grin Sen tien alku on hyvin raskas, mutta loppua kohden se helpottuu.

Kasvaminen on aina kipuilua. Toiset kipuilee enemmän kuin toiset. Fyysisesti hyvä esimerkki kasvamiseen ja kehittymiseen on murrosikä. Se tulee vastaan kaikilla ja jokaisella yksilöllisenä. Jonkun aikuiseksikasvaminen noudattaa hyvinkin pikkutarkasti yleistä käsitystä murrosiästä, toinen kriiseilee, toinen saa murrosiän hirmu aikaisin ja toinen myöhään, yksi ei oireile paljoakaan jne. Sama juttu on myös henkisen kasvamisen kanssa, mutta toisin kuin murrosikä, joka kestää vain tietyn ajan, henkinen kasvaminen kestää koko ajan. Jokaisen fyysisen eliniän ajan ja vielä sen jälkeenkin.

Eli ei sitten nojata siihen ajatukseen, että "no joo, olishan se helppoo, jos osain elää tolleen henkisesti" - ei, samat haasteet siellä tulee vastaan. Haasteet on helpompi ottaa vastaan ja ymmärtää niin, ettei itse kilahda ihan totaalisesti, mutta kyllä se kasvaminen silti kysyy sitä energiaa, puurtamista ja hampaiden kiristelyä. Vastaavasti välillä tulee niitä ihania kasvupaikkoja, jolloin kaikki loksahtelee kohdilleen. Henkisen tien pointti onkin siinä, että pitää Itsensä tasapainossa - ei järin hullaannu asioista niin paljoa, että järki menee, muttei kovetakaan itseään niin, ettei mikään tunnu missään Smiley
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #18 : 07.12.2007 01:00:40 »

Henkisen tien pointti onkin siinä, että pitää Itsensä tasapainossa - ei järin hullaannu asioista niin paljoa, että järki menee, muttei kovetakaan itseään niin, ettei mikään tunnu missään Smiley

Kultainen keskitie, tasapaino
siihen kaikki kokemuksemme meitä vahvistavat:
maadoittamaan kanavamme niin tukevasti, ettei energianvirtauksemme mistään häiriintyisi,
jalostuisi vain angel
tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #19 : 07.12.2007 01:06:23 »

Henkisillä asioilla O*N mitat kun ne kanavoituvat maailmalliseen.
Se_itse_män kiertokulkutasoilla yksilö mittaa Kaikkeutta suhteessa itseensä.
Pos-neg on kierron kallistuman aste.

Eikun niin ja se metamatemaattinen materiamatriisi..

Miltäs tuntuu jos tämä todellisuus olisikin holografinen simulaatio, joka on järjestetty sielujen pelikentäksi ja jonka kulusta vastaa jokainen olio antamillaan värähtelykoodirakenteilla?

Myöskin tulee mieleen tästä kuuluisasta kehityskaaresta sellainen roolipohjainen näytelmä, jota esitämme millaisina sitten milloinkin..

Ja entäs jos meidät onkin ohjelmoitu tähän tasohyppelyleikkiin mukaan? Siis olisimmekin elokuvaohjelmia Shocked
« Viimeksi muokattu: 07.12.2007 01:08:28 kirjoittanut Lumor » tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #20 : 07.12.2007 01:25:32 »

Vaikka olisikin, niin mitä se muuttaisi? coolsmiley

Elämänpelin sääntöjä olemme täällä opettelemassa
kaikista ohjelmoinneista huolimatta tai/vai niiden avulla.

Onko jonkin roolisuorituksen tekeminen käsikirjoitetussa elokuvassa huonompi vaihtoehto kuin nyhjäätyhjästä-tyyppinen veto, jos lopputuloksen kannalta tärkeintä on ainoastaan monipuolinen
kyky kokea elämän eri tilanteita?
Itseohjautuvuus tai ohjattuna olo tunteiden ja tekojen tasolla on
Kaikkeuden näkökulmasta yksyhteen kehitystarpeen täyttämisen kanssa.
Tietoisuuskin on vain väline.
tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #21 : 07.12.2007 12:37:42 »

Vaikka olisikin, niin mitä se muuttaisi? coolsmiley

Voisihan sitä katsoa tätä ihmiseloa pikkuisen uudella tavalla päästäessään tietoisuuteen sen, että tätä elämää ohjaillen ohjelmoidaan ja sen ilmentymiseen vaikuttavat kaikki tapahtuvat asiat mitä itse kukin tekee tai ajattelee eli yhteisesti luo.. Tajuttaisiin että hei jokainen on tämän ikuisen elokuvan tähti  Grin
« Viimeksi muokattu: 07.12.2007 13:44:00 kirjoittanut Lumor » tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #22 : 07.12.2007 13:38:44 »



Siis suuri on valintamme suunta.  Shocked


Kyse ei ole pelkästä mielestä, vaan siitä että todellisuus on negatiivista. Työpaikalla on paha olla, ihmiset irtisanoutuvat, tekisi itsekin mieli ottaa loparit muttei pysty siihen. Ympärillä on kamalasti negatiivista energiaa eikä pysty puhdistamaan sitä.

Se ei siis ole oma valinta!

Vaan kuitenkin tuon todellisuuden on luonut ympärilleen. Eikä saa kiinni, miksi.

Sama täällä, itseäni on pitkään jo ahdistanut työpaikan negatiivinen ilmapiiri, ihmiset riitelevät. Olen jo etsimässä uutta työpaikkaa...  Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #23 : 07.12.2007 15:51:59 »

Jos tarkoituksena on, että sinun kuuluu vaihtaa työpaikkaa, uusi tulee kyllä sinulle - ei huolta Grin Olen itse töytön ja vailla koulutusta ja seilannut työpaikasta toiseen taloudellisesti erittäin epävarmalla pohjalla, mutta aina jostain se työ on eteen tullut, kun olen sitä tarvinnut. Smiley Kyse ei ole muusta kuin itsensä ja egon voittamiseksi joka selittää, että et voi, et pysty, et saa, et onnistu, ei tule mitään, ei kannata, epäonnistut, sinut tuomitaan, perheesi kuolee nälkään takiasi jne. Jos sydän sanoo, että NYT täytyy tehdä näin, niin usko huviksesi, silloin siitä ei kärsi kukaan! ^___^ Alku on tietysti hankalaa aina, milloin ei olisi, mutta jos intuitio sanoo ja kehottaa sinua tekemään jotain asialle se myös huolehtii siitä, ettei kukaan läheisesi kärsi.

Työpaikkaa, uutta sellaista siis, voi tietysti ryhtyä haeskelemaan jo nykyisen työn aikana ja kun uusi paikka löytyy, irtisanoutua nykyisestä. Ei tietenkään tarvitse hyppiä tyhjän päälle! Grin

Mutta, kuten sanottua, elämä on simppeli - sinä joko jatkat nykyisessä työpaikassa tai et jatka. Ei muuta. Smiley
« Viimeksi muokattu: 07.12.2007 16:24:14 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #24 : 07.12.2007 20:04:34 »

Lainaus
En minä osaa suojata niiltä itseäni... tai siis en ole edes kyllä yrittänyt

Tässä on niin mahtava egon esimerkki! Cheesy "Kuule, ei sun kannata mitään suojauksia edes yrittää! Et sä kuitenkaan osaa, et ole mikään  guru ja kyllähän sun nyt henkinen guru täytyy olla osataksesi suojautua, ettäs tiedät. Sitä paitsi ne negatiiviset energiat on niin vahvat, että ne tulee ihan saletisti sun läpi, vaikka miten suojaisit, joten anna kuule olla vaan. Ei susta ole siihen" Grin

Ja höpönpöpö! Mistäs tiedät ettet muka osaisi jos et ole yrittänyt ollenkaan ja jos et ole yrittänyt IHAN TOSISSASI sydänjuuriasi myöten tyylin NYT LOPPU, TÄNNE ETTE TULE! Cheesy Simppelein keino on vastata negaatioon positiivisuudella. Universumissa nimittäin pätee laki, että negatiivinen väistää aina positiivisen tieltä. Minulla on tästä hyvä kokemus yläasteajoilta, jolloin olin koko ikäluokkani hylkiö ja minua kiusattiin armotta. Yritin panna vastaan ja vastata negaatioon negaatiolla tai totaalisella hiljaisuudella, mutta se ei auttanut. Ysiluokan alussa päätinkin ryhtyä vastaamaan kiusaajille positiivisesti ja myöntelemään heidän sanomisiaan. Jos joku huusi, että silmälasini ovat kuin pullonpohjat vastasin normaalilla äänellä huutajan olevan oikeassa ja harmittelin, että olenkin päästänyt näköni niin huonoon kuntoon, että joudun pitämään niin raskaita laseja enkä herkkien silmien vuoksi voi käyttää edes piilareita. Ja kas, kiusaaminen loppui siihen paikkaan! Cheesy Tyypit siirtyivät räkkäämään niitä tyttöjä, joiden kavereita he olivat olleet viimeiset 2 vuotta ja jättivät minut kokonaan rauhaan, kun heidän negatiivinen energia ei saanut vastaansa muuta kuin oma positiivista energiaani.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: