Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Elisa Viihteestä?  (Luettu 9928 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« : 04.10.2014 13:30:38 »

Elisan poitsu tarjosi 100 Mbitin nettiyhteyttä miltei samaan hintaan kuin
aiempi 10M kaapelimodeemiyhteyteni oli. Kylkiäisenä tuli myös Elisa Viihde -palvelu.

Kun digiboxini tallennuskapasiteetti oli juuri täyttymäisillään, haksahdin tarttumaan
tuohon täkyyn.

Muutaman speedtestin mukaan download ei ole kertaakaan ollut yli 50 Mbittiä. Onhan
sekin ihan huippuvauhti, mutta todella tyytymätön olen Viihteen digiboxin kuvanlaatuun.
Se on melko suttuinen ja vähäsävyinen, varsinkin tallennusta katsellessa. En tiedä
kuinka paljon tuohon vaikuttaa TV-vastaanotin, mutta vanhalla digiboxilla kuva on
huomattavasti parempi monessa suhteessa.

No, eilen katselin HD-kanavalta pätkän elokuvaa. Siinä kuvanlaatu oli kieltämättä
selvästi parempi, mutta ei se paljon lohduta, kun omat suosikkiohjelmat, esim.
Strada, näyttävät huomattavan suttuisilta, ikäänkuin olisi ottanut väritoistossa
jopa vuosikymmeniä takapakkia!

Niinpä en voine kellekään suositella tuota palvelua ainakaan oman kokemuksen perusteella.


 Angry
« Viimeksi muokattu: 08.10.2014 16:51:09 kirjoittanut sideman » tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #1 : 04.10.2014 16:38:15 »

Hyvää ei pidä vaihtaa pois.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #2 : 05.10.2014 11:22:27 »

Hyvää ei pidä vaihtaa pois.

Telkussa Viihteeseen tallennetut ohjelmat näyttävät selvästi suttuisemmilta
kuin vanhan HD-digiboxin tallenteet.

Niinpä yritin katsoa niitä PC'itse (prolatiivisija, joka ei enää ole Suomen
kielessä kovin produktiivinen, vrt. esim. postitse). Ensin oli vuorossa
Firefox (VLC-plug-in ei funkannut), sitten Chrome (ditto), sitten Exploder (ditto).

Jostain kumman syystä Operalla sain vihdon Vain elämän näkyviin!  Cheesy
Tutkimattomat ovat Herran tiet! Ja kuvan laatu on ihan siedettävä LG'n monitorilla...

BTW, fiilis Vain elämäässä paikanpäällä on tod. näk. pontenssiin n verrattuna siihen, miten se
välittyy kotikatsomoihin?

 Huh
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #3 : 05.10.2014 11:47:28 »

Mullekin joskus tyrkyttivät sitä Viihdettä. En mä oikein edes ole koskaan ymmärtänyt mikä se on. Intuitiivisesti totesin etten luultavasti sillä hetkellä tarvinnut sitä. Tarviiko siihen siis jonkin digiboksin ja telkkarin?

Ylen ja Nelosen & Jimin ohjelmista suurin osa näkyy netti-tv:stä (vai pitäisikö sanoa nettitelevisioitse laugh). Jos on sopiva käyttöjärjestelmä niin Maikkarin & Subin ohjelmat näkyy myös. Sitten on jotain ihme lisäkanavia mitä en ole edes nähnyt muuta kuin ehkä joskus pizzeriassa.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #4 : 05.10.2014 12:49:30 »

Mullekin joskus tyrkyttivät sitä Viihdettä. En mä oikein edes ole koskaan ymmärtänyt mikä se on. Intuitiivisesti totesin etten luultavasti sillä hetkellä tarvinnut sitä. Tarviiko siihen siis jonkin digiboksin ja telkkarin?


Ei minullakaan kovin jäsentynyttä kuvaa vielä ole siitä, mitä kaikkea Viihde pitää sisällään.
Telkkaria ei välttämättä tarvitse, jos haluaa katsoa vain tietsikan monitorin kautta.
TV-addiktina* itselleni paras ominaisuus on runsas tallennustila Elisan servereillä (2500 tuntia).
Digiboksi ja kaapelimodeemi sisältyvät palvelun hintaan ("100":n** megabitin yhteys, 39 eeroa/kk).

*  Embarrassed   buck2

** Itselläni todellisuudessa näköjään noin 40 Mbit... tickedoff   :Smiley
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #5 : 05.10.2014 13:11:38 »

Ok.

Kävin vilkaisemassa elisan sivuilta. Olipa informatiiviset sivut. Tongue  Minkä takia nykyään ei osata kertoa olennaista palveluista?!? Angry  Kaikenmaailman isoja kuvia ja ympäripyöreitä lauseita, ja yksityiskohtia pitäisi metsästää jostain helkutin alareunan linkeistä. En todellakaan ala etsiä. Ehkä ne ei edes halua kertoa selvästi mitä saa ja paljonko maksaa, mikä taas johtaa väistämättä ajatukseen että myyvät enemmän mielikuvaa, ts. ylihinnoiteltua palvelua/tuotetta. Huh

Netin nopeudesta. En tiedä paljon näistä. Voisiko johtua talon verkon mahdollisesti vajavaisesta kunnosta että et pääse luvattuun nopeuteen?
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #6 : 05.10.2014 14:13:51 »

Ok.

Netin nopeudesta. En tiedä paljon näistä. Voisiko johtua talon verkon mahdollisesti vajavaisesta kunnosta että et pääse luvattuun nopeuteen?

Nopeuteen ilmeisesti vaikuttavat lukuisat seikat. Minulla on sellainen hämärä mielikuva, että 100 Mbit vaatisi valokaapeliyhteyttä,
mutta en todellakaan ole varma tuosta.

Itse otin Viihteen lähinnä siksi, että 9 euron lisämaksulla (30 - > 39) sain moninkertaisen nettinopeuden, vaikka
 teoreettiseen maximinopeuteen täällä tuskin koskaan pääsenkään...
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #7 : 05.10.2014 15:47:26 »

Muutaman kerran kyllä on harmittanut kun oon huomannut jonkin mainoksen kiinnostavasta dokkarista jollain maksullisella kanavalla. Mutta olisko se sen väärti hankkia jotain kanavapaketteja? Enimmäkseen sieltä kuitenkin tulisi ohjelmaa jota ei tarvi katsoa. Eikä kiinnosta hankkia yhtään enempi mitään tiedonsiirtolaitteita, kun kerta nettipiuhaa pitkin pystyy vastaanottamaan videostreamia tai -tiedostoja.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #8 : 08.10.2014 16:50:49 »


Olen katsonut useina päivinä vain tämän edessäni juuri nyt olevan tietsikan
monitorin kautta Viihdettä, kun on niin ketuttanut TV:n kautta tulevan kuvan
suttuisuus.

Juuri äskön tsekkasin tilanteen: TV-kuva on jotenkin kummasti korjaantunut,
ja sen voi todeta olevan nyt jopa miltei huippulaatuinen. Siksi vaihdoin otsikon
hymiön yläpeukuksi!

 Cheesy    smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: