Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Unihalvauksista  (Luettu 22918 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
VE!
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 312


Profiili
« Vastaus #15 : 24.06.2006 17:26:52 »

Luin tuota linkkiä jonkin verran, ja samaistin itseni siihen tutkijaan.

Mulla on noita unihalvauksia, ja sittemmin osittaisia ruumiistairtaantumisen tapaisia kokemuksia ollut pitkään. Pienenä ne olivat niitä perinteisiä ei-voi-liikkua-eikä-puhua -juttuja. En muista että ne olisivat koskaan pelottaneet (paitsi ehkä ihan pienenä).

Joskus kuutisen vuotta sitten heräsin yhtenä yönä siihen että tärisin kroppani sisällä, aivan kuin lentokone kiitoradalla kun moottorit on jo päällä mutta niin vielä jarrutkin. Siihen kuului silloin myös kauhean kova suihkari-ääni, joka suorastaan vihloi korvia. Sillä kerralla minua pelotti aivan kauheasti, tuskin uskalsin enää nukkua sinä yönä. 

Sen jälkeen olen ottanut ne tilanteet rauhallisemmin, enemmän mielenkiinnolla. Olen huomannut että tuossa tilassa hengitän tosi heikosti, olenkin epäillyt että kyseessä voisi olla jokin aivojen hapenpuutteen aiheuttama juttu... Nyt muuten tulee mieleen että tuo Astraalin "seinille hyppiminen" kuulostaa tutulta, mulla on varmaan ollut noitakin kokemuksia, ainakin tulee kumma fyysinen muistikuva just tuosta seinälle luiskahtamisesta.

Sen "pahan" läsnäolon olen noissa tiloissa tuntenut, joskin tulkitsen sen lähinnä pimeän, horrostilan ja tuntemattoman yhdistelmäksi. En siis usko että läsnä olisi mitään oikeaa/erillistä pahaa (niin no en edes usko pahaan siinä mielessä  angel).

tallennettu
levoton
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 40



Profiili
« Vastaus #16 : 24.07.2006 00:10:29 »

Minulla on ollut lapsesta asti unihalvauksia. Sain vasta tämän keskustelun kautta tietää, mistä siinä on kyse. Oletan niiden esiintyneen aikoina, jolloin perusturvallisuuteni on ollut uhattuna tai vajavainen.

Olen pyrkinyt aina tilasta pois. Luettuani keskustelun ja tutkimuksen, päätin kokeilla tilaan jäämistä mahdollisella seuraavalla kerralla. Sain toissayönä unihalvauksen, joka tuntui tapansa mukaan kauhealta.  Undecided Ymmärtäessäni, mistä oli kyse, annoin itselleni tietoisen käskyn pysyä mukana. Tarkkaa mielikuvaa minulla ei ole, mutta voimakas tunne siitä, että pääsin helpommalla kuin aikaisemmin.

Oletteko muut huomanneet, vaikuttaako jokin tapahtuma tai tilanne elämässä unihalvauksenne esiintymiseen?
tallennettu
astraali
Vieras
« Vastaus #17 : 24.07.2006 23:10:58 »

Oletteko muut huomanneet, vaikuttaako jokin tapahtuma tai tilanne elämässä unihalvauksenne esiintymiseen?

Kyllä! Jos olen kipeänä tai muuten todella uupunut noita "unihalvauksia" tapahtuu useammin. Olen myös huomannut, että ne tulevat kausittain ja yleensä päiväunien yhteydessä voimakkaammin. Mutta yleisesti silloin, kun oma fyysisen ruumiini on heikoimmillaan.

Johtuisikohan se sitten siitä, että silloin fyysisyys antaa helpommin periksi tms.? Undecided

Olen iloinen, ettei minulla ole ollut niitä enää vähään aikaan -en kaipaa niitä sitten yhtään!

Valoa elämääsi! smitten
tallennettu
levoton
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 40



Profiili
« Vastaus #18 : 25.07.2006 00:09:33 »


Olen iloinen, ettei minulla ole ollut niitä enää vähään aikaan -en kaipaa niitä sitten yhtään!


Olin itse kanssa iloinen niiden pois pysymisestä. Sain varmaankin vain kaksi viimeisen parin vuoden aikana. Minulla on kanssa ollut aikoinaan tuo kausittaisuus.

Kieltämättä eilen melkein pelotti nukkumaan meneminen. Toisaalta ajattelin, että tulkaa jos tulette. -Tarkoitan niitä ympärillä leijuvia hahmoja ja huutoja.  Sad

Onhan se kuitenkin mielenkiintoista kokea sellaista, mikä ei kuulu ymmärtääkseni kovinkaan yleisesti ihmisten kokemuspiiriin. Oma kummitusjuna. Grin Grin

Tietenkin tuollainen ominaisuus herättää kysymyksen MIKSI. Löytyisiköhän jostain lisätietoa.

 smitten
tallennettu
JanZaeL
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10



Profiili
« Vastaus #19 : 25.07.2006 10:36:59 »

Minä "pienempänä" kuvittelin aina ku halvaus tuli, että apua taas tulee jotain ufoja tutkimaan mua.. Grin  Embarrassed
Mut nykyään en tiiä oikeen mistä ne johtuu.. Oisko joku verenkierto häiriö tai puutuminen.. Lievä epilepsia kohtaus, stressi..
Mut oishan se mukava, jos ne ois jotain henki maailman juttuja tai jotai..  Cheesy

Nykyään kyllä olen jo oppinut aavistaan millon halvaus tulee..
Mut eipä sitä pysty estämään..
Korkeintaan siirtämään hetkeksi..
tallennettu

Nousumerkki Vaaka
Aurinko Leijonassa
Kuu Kaloissa
Merkurius Neitsyessä
Venus Neitsyessä
Mars Ravussa
Cheva
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 322


Aurinko härkä. Kuu kaksonen. Nouseva Leijona.


Profiili
« Vastaus #20 : 20.03.2007 20:39:08 »

Minulla on suht usein unihalvauksia. OSaan jo havaita niiden lähestyvän ja jos en halua niitä, niin ns. estän niitä tulemasta. Tyyliin pakotan kissan koskemaan minua tai liikkumaan.

Alussa pelkäsin hirveästi. Tuntui kun joku istuisi päälläni ja vetäisi jotain irti minusta. Silmiä ei saa auki ja tuntuu kamalalta.

Kerran luin tiiviisti yhtä fantasia-sarjaa ja yöllä tuli unihalvauksia. Kuulin kamalaa pahisnaurua, mutta sanoin releesti "Et sie minua pelota, mie oon sinua vahvempi" ja ammuin sitä tulipalolla, joka tuli kämmenestäni  2funny no sitten lauma uusia demoneja hyökkäsi kimppuuni (siis näin se meni mielikuvituksessani) ja pakotin uskollisen kissani (joka nukkui rintani päällä) liikahtamaan, jotta heräisin transsista. Olin siis puolivalve tilassa, en tuntenut kissaa päälläni, mutta tiesin, että se on siinä, koska vaivoin sain silmäni raolleen. Sitten varmaan jotenkin telepaattisesti se kissa sitten "kiehnäsi" poskeani ja havahduin.

Vasta koin ihan toisenlaisen unihalvauksen. Näin unta, että kissaani Maijaa oli kaksi, enkä tiennyt kumpi on oikea. Sitten olin taas puolivalve tilassa ja tuli unihalvaus (unihalvauksen aikana tuntuu kuin ruumiini kouristelisi, vaikka oikeasti en liiku. Taitaa se henkinen ruumis siis kouristella) ja se toinen kissa sanoi, että "minä rakastan sinua, ja minä pidän sinusta huolen. Uskothan sinä minuun ja pääsenhän sydämeesi" vastasin, että "sinähän olet siellä jo"
Jäi raukea, ihana olo. Kouristuskin oli sellainen valon ja rakkauden täyttämä. Henkiopas tai vastaava varmaan tuli auttamaan. Olin meditoinut illalla ja nukahtanut siihen. Poikaystävä oli pettänyt vasta ja olin surullinen. Tuo kokemus auttoi.

En enää pelkää unihalvausten aikaan, uskon, että siinä on jotain "henkisempääkin" läsnä kuin pelkkä aivotoiminta, mutta eihän ne oikeasti satuttaa pysty Smiley ammun niitä sitten tulipalloilla.
tallennettu

A ttitude
B efore
I ntelligence
(http://www.nafithat.com/vb/images/smilies/zzzr07.gif)

Nyt on menneisyyden päätepiste.
Freyja
Vieras
« Vastaus #21 : 21.03.2007 00:56:55 »

voisikos tuossa tilassa lähteä liitelemään astraalitodellisuuteen??  :Smiley minä varmaan yrittäisin ainakin  Grin
tallennettu
Cheva
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 322


Aurinko härkä. Kuu kaksonen. Nouseva Leijona.


Profiili
« Vastaus #22 : 21.03.2007 19:54:06 »

oon kans miettiny samaa. Tosin nykyään en uskalla antaa halvaukselle valtaa jos kissani ei oo vieressä, tai joku muu elollinen olento Cheesy

Vois ensi kerralla yrittää uskaltaa lähteä mukana. Antaa niiden "olentojen" tehä mitä huvittaa. Joskus ne vetää jotain irti ja joskus ne vaan... tekee jotain? Cheesy
Mitähän kuiten se on..
tallennettu

A ttitude
B efore
I ntelligence
(http://www.nafithat.com/vb/images/smilies/zzzr07.gif)

Nyt on menneisyyden päätepiste.
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #23 : 21.03.2007 22:44:37 »

itselle tulee näitä tälläisiä tiloja jotenkin satunnaisesti myös...jotenkin sen tulemisen aistii jo sen kyseisen illan tai päivän aikana.

on sellainen tunne että omassa ympäristössä on jotain hyvin ahdistavaa.

joskus tuntuu että itselläni tämän tilan laukaisee jokin asia tai tieto jota en halua/ole ehkä valmis ottaamaan vastaan...tulee sellainen ihme tunne että joku koittaa väkisin tunkea minuun tietoa jota en itselleni halua.

viime aikoina olen alkanut näissä tiloissa tulemaan jälkeenpäin ajateltuna siihen lopputulokseen etten hirveästi koita mennä vastavirtaan...kun sen jotenkin jo tässä valve elämässä aavistaa mitä tuleman pitää niin koitan siihen tavallaan jo etukäteen valmistautua...

toisaalta joskus kun antaa tälle tilalle vallan aivan täysin...siis niin kaamealle kun se kuulostaakin. saan jotenkin hetkeksi sellaisen todella paljon suuremman henkisyyden tason - huomaan olevani aivan jossain muualla keskellä ei mitään ja pystymättä tekemään sen enenpää mitään...tätä tilaa en kuitenkaan jokseenkaan vielä ole päässyt tarkemmin ymmärtämään...
tallennettu

Freyja
Vieras
« Vastaus #24 : 21.03.2007 23:15:06 »

siis onko tällä jotain tekemistä dissosiaation kanssa?
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #25 : 22.03.2007 20:27:09 »

Minä olen kokenut niitä stressaantuneena.
Ne aina toistavat saman kaavan;

näen jotain painajaista, missä kaikki alkaa menemään pieleen, sitten vähitellen menetän kykyni liikkua ja puhua, vaikka miten yritän, olen vain jumissa ja olen ihan kauhuissani, yritän huutaa, mutta ääntä ei tule.

Kerran tosin "heräsin" siihen että makasin sängyssä selälläni, tosin noin puoli metriä itseni yläpuolella ja tajusin tilanteen, enkä mennyt paniikkiin. Mietin kyllä todella kauan ja kuumeisesti, että mitäs nyt sitten tehdään.  uglystupid2 2funny Lopulta sitten humpsahdin takaisin sängylle ja pystyin liikkumaan, oli vähän pökkelö olotila! Ja tosiaan se tuntui kun olisi tipahtanut, että en oikein hallinnut sitä laskeutumista kauheen hyvin..  Grin
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #26 : 22.02.2011 00:53:46 »

Viimeyönä kävi parikin kertaa niin että nukuin ns. koiranunta tai oikeastaan taisin olla hereillä, tai en ole varma Cheesy Mutta siis, vatsallani yritin nukkua ja taisin siinä ajatella erästä ihmistä ja mietin samalla kuinka tällä foorumilla olin eilen jostain lukenut että sielut voivat keskustella jotenkin keskenään tjn unen aikana. Siinä sitten ajattelin että jospa saisi jonkinlaisen yhteyden tähän ihmiseen unen aikana mutta taisinkin saada siinä pari kertaa unihalvauksen ? Cheesy

Eli olin vatsallani ja silmät taisi olla auki, tuntui vähän kuin olisin pudonnut alemmas enkä pystynyt liikkua, kehossa jotenkin 'säteili' semmosia kipinöitä, ei siis sattunut mutta kipinöi Cheesy Cheesy Ja näin purppuranpunaisia pisteitä/pilkkuja mitkä meni ylöspäin....

Oli aika jännä tunne ja aluksi vähän säikähdinkin sen ekan kerran jälkeen mutta myöhemmäb jälkeen taisin vain kääntää kylkeä ja jatkaa koisimista ja lopulta nukahdin ihan kunnollakin.
tallennettu
tintsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9



Profiili
« Vastaus #27 : 27.02.2011 13:05:49 »

Täälläkin yksi joka "kärsii" unihalvauksista. Käytän sanaa kärsii sillä koen ne pelottavina ja ahdistavina.. Näen myös huoneen kuin leijailisin itseni ulkopuolella vaikka silmäni ovat kiinni.
Yritän herätä mutta se ei onnistu, en pysty liikkumaan, en huutamaan. Koen ehkä pientä kuolemanpelkoa ja tunnen (en näe) että huoneessa on joku. Valitettavan usein näitä voi tulla kaksikin peräkkäin ja sitten en oikein uskalla enää nukahtaa.

Isäni kärsii samasta vaivasta. Hänen mukaansa se liittyy väsymykseen. Toisinaan näitä kohtauksia tulee usein, joskus voi olla vuosikin välissä.

Pitääkin seuraavaksi kokeilla tuota tilanteeseen mukaan menemistä, antautumista eikä rimpuilua hereille.
tallennettu

Aurinko ja Merkurius Kauriissa
Kuu ja Nousu Leijonassa
Venus Vesimiehessä
Mars, Jupiter,Saturnus ja Asc Neitsyessä
Uranus Skorpionissa
Neptunus Jousimiehessä
Pluto Vaa`assa
garou
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #28 : 15.03.2011 08:18:40 »

Pari vuotta sitten siskoni poika on kokenut täydellisen uni halvauksen kerran. Poika oli tuolloin 16v ja heräsi huoneessaan kesken painajaisen. Tajusi, että on hereillä mutta ei pystynyt liikuttamaan kuin silmiään, edes huutaminen ei onnistunut. Hetken mietti, että mitäs tää nyt on kun silmänurkassa näki liikettä. Eipä ollut huoneessa yksin vaan ovelta asteli keskikokoinen musta koira pojan vuoteen viereen ja laski päänsä pojan kädelle.

Siskonpoika kertoi jälkeenpäin, että se oli elämän pelästyttävimpiä tilanteita, koska heillä ei ikinä ole ollut koiraa ja hän pystyi kädessään tuntemaan koiran karvat ja lämpimän hengityksen. "Näky" oli siis todellisen tuntuinen kaikkine aistimuksineen...  Koira oli ollut ystävällinen ja oli siinä ikäänkuin rapsutusta kerjäten. Tietty poika pelästyi terveesti ja yritti sanojensa mukaan huitaista koiraa (siis eläinrakas ihminen silti kyseessä) mutta sillä hetkellä koira katosi ja poika sai liikuntakykynsä takaisin.

Sanoi että ei auttanut ison miehen sen jälkeen kuin ryömiä peiton alle piiloon.

Unihalvauksista en ollut kuullut ennen tätä tapausta, mutta piti googletella. Aihe sinällään on hyvin mielenkiintoinen vaikka karmeimpia luettuja halvaustapauksia ei kyllä tee itse mieli kokea.
tallennettu
Amber
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 227



Profiili
« Vastaus #29 : 15.03.2011 14:21:25 »

Hyvä että täältäkin löytyy tietoa. Itse aloin "kärsiä" unihalvauksista stressaavan elämänvaiheen jälkeen, samaan aikaan kun muutin toiseen maahan. En pitkään tajunnut yhtään mistä on kyse ja vasta tänä vuonna löytyi täältä netistä vastaus tälle ilmiölle. Itselläni ei ole näköaistimuksia (en uskalla avata silmiä), mutta erilaisia tuntohavaintoja, ja aistin jonkun läsnäolon. Kohtaus loppuu yleensä siihen että tiukasti käsken sitä menemään pois. Viime aikoina ei tosin ole enää näitä tullut, nyt kun olen paremmassa voinnissa. Oli kuitenkin helpottavaa tietää että tämä onkin ihan yleinen kokemus.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: