Sivuja: 1 ... 161 162 [163] 164 165 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2108358 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
liveforever
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 615


Profiili
« Vastaus #2430 : 05.01.2012 17:28:11 »

pari yötä sitten minulla oli unessani jalassa tossa säären /pohkeen kohdalla sellane iso mustelma ja nahkaakin oli lähtenyt ja varpaissa oli luulin sitä ensi syyläksi,mutta ne olikin vesikellukoita ja loppujen lopuksi ei oikein selvinnyt mitä ne olivat,mutta yököttävän näköisiä olivat!!!!!
tallennettu
faerie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 528


Profiili
« Vastaus #2431 : 05.01.2012 22:54:55 »

Tämä uni jäi vaivaamaan.

Näin unta, että olin kylpyhuoneessa, jossa oli sisareni ystävä sekä kaksi vanhempaa siskoani. Toinen siskoistani istui minua vastapäätä vettä täynnä olevassa kylpyammeessa, toinen seisoi kaverinsa kanssa vessanpöntön luona. Näin pönttöön, jossa oli hukkunut jänis, ja sisareni sanoi, että "pojalleni kävi juuri samoin". Hänen ystävä alkoi tehdä tietynlaisia rituaaliliikkeitä ja totesi lopulta, että "hän ei tuntenut kipua" käänsin katseeni takaisin altaassa istuvaan siskooni, ja tajusin että hän oli painanut päänsä pinnan alle ja oli hukkumaisillaan. Nostin hänet vedestä ja lähdin viemään häntä äkkiä suojaan. Hän palasi käsivarsillani tajuihinsa, mutta olin aivan paniikissa. Herättääkö uni mitään ajatuksia? Sad
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2432 : 07.01.2012 12:56:32 »

Unessa oli suuria (luonnollisen koon ylärajoilla) syksyn lehtiä, vaahteran tms. tosi isoja ja värikkäitä. Mietin pitäisikö niitä kerätä talteen, mutta heitin kaikki kädestäni pois. Kaverini, joista osa oli pieniä lapsia, kieriskelivät lehdissä ja minä olisin halunnut kerätä ne kasaan ja hypätä niiden sekaan korkealta, mutten kertonut kenellekään tai tarttunut edes haravaan, vaikka ajattelin sitä. Oli kova tuuli ja lehdet kirkkaan vihreän nurmikon päällä kerroksena.

Siellä oli joku kiipeilyseinäkin jota katsoin ylhäältä alas, alhaalla olikin tosi ahdas rotkon tyyppinen paikka jossa mun nyt tosi monissa unissa kummitteleva ex(?)-ihastukseni seisoi yksin, köysi kädessä. Itse seisoin ylhäällä siinä kohdassa missä se köysi oli kiinni. Käänsin selän, otin pari askelta pois, vilkaisin taakse ja hän oli tullut toista kautta ylös. Hän selitti maassa istuvalle yhteiselle kaverillemme, että ei pystyisikään kiipeämään.

Ihan kaikki lehdet olivat poissa, ne olivat tarttuneet niissä kierineiden ihmisten vaatteisiin ja päätyneet kauas.

Unen kirkas päivä hyppäsi paksulumiseksi talviyöksi ja minä autoon puolisoni kanssa, hän ajoi, kapea ja mutkitteleva tie ja olimme toimittamassa veronpalautuksia. Ohitimme tietyn talon, siihen liittyi matalia maatilarakennuksia tien molemmin puolin. Vitsailin että jos jäädäänkin tähän, koska olin niin monta kertaa aikaisemmin erehtynyt luulemaan sitä taloa oikeaksi. Puolisoni naurahti vitsilleni ja hidastikin vähän, mutta ei pysähtynyt. Oikea talo oli vähän matkan päässä, paljon korkeampi ja hienommalla paikalla, kirkkaat valot sisällä.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2012 13:01:27 kirjoittanut Indium » tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2433 : 07.01.2012 13:15:31 »

Tämä uni jäi vaivaamaan.

Näin unta, että olin kylpyhuoneessa, jossa oli sisareni ystävä sekä kaksi vanhempaa siskoani. Toinen siskoistani istui minua vastapäätä vettä täynnä olevassa kylpyammeessa, toinen seisoi kaverinsa kanssa vessanpöntön luona. Näin pönttöön, jossa oli hukkunut jänis, ja sisareni sanoi, että "pojalleni kävi juuri samoin". Hänen ystävä alkoi tehdä tietynlaisia rituaaliliikkeitä ja totesi lopulta, että "hän ei tuntenut kipua" käänsin katseeni takaisin altaassa istuvaan siskooni, ja tajusin että hän oli painanut päänsä pinnan alle ja oli hukkumaisillaan. Nostin hänet vedestä ja lähdin viemään häntä äkkiä suojaan. Hän palasi käsivarsillani tajuihinsa, mutta olin aivan paniikissa. Herättääkö uni mitään ajatuksia? Sad

Kyllä mulla pomppaa silmään tuo, että unessasi oli kokonaista kolme erilaista tapaa käsitellä hukkumista, ja jokainen uusi tapa on kuin askel sinua lähemmäs.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2434 : 08.01.2012 12:45:20 »

Olin muutaman ikäiseni naisen kanssa jossain kaupungissa jossa oli vanhoja, punaisia tiilirakennuksia ja kadutkin oli punaisia. Minulla oli pikkuisessa punaisessa turvakaukalossa ihan pieni nukkuva vauva. Juna kotiinpäin oli lähdössä pian ja me oltiin vaarassa myöhästyä siitä. Porukka jakautui kahtia, toinen puolisko lähti kiirehtimään junalle vauvani mukanaan, me muutkin yritettiin juosta mutta oltiin jostain syystä hirveän paljon hitaampia. 

Aika pian kävi selväksi, että toiset ehtivät junaan, kun taas meillä tulisi tulipalokiire. Asemalle oli vielä puolen tunnin matka jalan ja tarkistin kellostani, juna oli lähdössä vartin päästä. Jonkinlaisen ison tiilisen katoksen alla juostessa ajattelin pientä vauvaani siellä valkeassa junassa, jostain syystä mielsin että hän matkustaisi ihan yksin pikku kaukalossaan keskellä junan käytävää, ja sitten ihmettelin itseäni kun en mennyt paniikkiin vaan mielentilani oli enemmänkin "hö". Koetin toistaa itselleni että se on MINUN LAPSI ja minun olisi oltava huolesta suunniltani, mutta en suuremmin kyllä hätääntynyt edes ajattelemalla noin.

Sanoin että soitetaan taksi, joku sanoi että yritti jo mutta kaikki olivat varattuja. Näin että kadulla ajoi musta taksi. Menin ajokaistan viereen ja nostin kättä väärään suuntaan ajavalle valkealle taksille jonka kuski oli iäkäs, pienikokoinen, vähän parrakas tummaihoinen mies, ja saman tien hän kurvasi viereemme. Toiset nauroivat helpottuneina ja yllättyneinä. Noustiin kyytiin, sanottiin että asemalle halutaan, minä istuin takapenkille ja mietin että maksaisin tämän matkan ja toiset maksaisivat minulle myöhemmin. Taksi ajoi tosi hiljaa ja meinasi jättää meidät jonkinlaiselle torillle ennen asemaa, me sanottiin että aja ihan vähän vielä. Katsoin ran'nekelloani, se oli tosi iso, ja juna oli lähtenyt puolisen tuntia sitten.
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #2435 : 09.01.2012 09:38:28 »

Ensimmäinen hyvin nukuttu yö tänä vuonna, jei! Ja heti on tänne tultava ihmettelemään, kun näin saman unen kahteen kertaan.. ok, kertaus on opintojen äiti ja se oli oikein mukavakin uni, ihastukseni (edelleen vain tällainen etäinen) oli järkkäämässä mulle jotain yllätyskahvikutsuja ja esikoisen kummitäti tuli siitä mulle kertomaan.. Mut oliko sillä nyt jotain erityistä painoarvoa, että se oikein kahteen kertaan piti näyttää, et varmasti muistan?

 smitten K
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2436 : 09.01.2012 19:16:13 »

Kyllikki, olisiko sinulla hiljaisia toiveita siitä että hän yllättää sinut positiivisesti ja lähennytte pikkuisen?  smitten Jos uni kerran kahteen kertaan tuli, niin myönnätköhän itsellesi kuinka ikävä sinulla on häntä?

Voi mennä toki ohi pikku tulkintani, mutta minulla syöpöttelyt ja kahvittelut ainakin korreloi ikävän ja läheisyyden kaipuun kanssa Smiley
tallennettu
Renoa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #2437 : 11.01.2012 20:27:43 »

Olen ollut koko päivän huolissani viime öisestä unestani, jonka näin viimeiseksi aamuyöllä enne kouluun lähtöä.

Heräsin unessani peilin edessä. Olin vissiinkin unissani pistellyt kasvoni täyteen pitkiä nuppuneuloja, kasvoissani oli ainakin 20-30 nuppineulaa. Olin pistellyt kiinni olleisiin luomiinikin yhteensä kuusi neulaa eli kolme yhteen silmään. Se ei näyttänyt peilistä eikä tuntunut ollenkaan kivalta. Hätäännyin näkemästäni, enkä tiennyt miten ihmeessä olin joutunut kyseiseen tilanteeseen, niin paljon että aloin vaan vetää pois ihoon pistettyjä nuppineuloja. Aloitin neulojen poistamisen otsasta, josta siirryi kymmenen neulan jälkeen silmiin. Sain neulat poistettua oikeasta silmästäni onnistuneesti ja silmä toimi aivan moitteettomasti. Mutta vasemman silmän kohdalla ei ollutkaan niin hyvä tuuri, sillä silmä puhkesi vetäessäni viimeistä nuppineulaa pois. Juoksin sen jälkeen,  neuloja edellenkin naamassani, ulos  vessasta pitkälle kolkolle käytävälle, jossa juoksin vain eteenpäin huutaen :" Apua, soittakaan nyt joku ambulanssi! Meikäläisen silmä on lattialla!" Samalla tunsin veren ja jonkun nesteen valuvan vain poskeani pitkin lattialle. Jonka jälkeen heräsin hätääntyneenä...

Unen värit olivat mustanpuhuvia, palon harmaata ja mustaa sekä muutamia keltaisia juovia. Neulat olivat väreiltään punaisia ja vain muutama sinisiä, ne sijaitsivat otsassa.

Olisin todella kiitollinen että joku voisi helpottaa mielialaani tällaisen unen jälkeen kertomalla minulle sen merkityksen... Cry
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2438 : 11.01.2012 22:40:41 »

Torkuin hetken alkuillasta, ja tällaisen unen näin:

Olin jossain pienen firman takapihalla keskellä yötä, itsekin kuuluen sen työporukkaan. Kahdelle nuorelle miehelle oli tarkoitus välittää jotain pikkasen hämärää tavaraa, ja heillä oli vielä paljon huonompi luotto sen salassa pysymiseen poliiseilta kuin minulla ja muilla työntekijöillä. Suostuivat sillä ehdolla, itse keksimällään, että homma naamioidaan ranteen paksuisten peltiputken pätkien välittämiseksi.

Sisältä tuli puhelu,  "Täällä on toinenkin varas", ja näin ikkunasta kun jotain yritettiin suojata. Kysyin joltakin, pitäisikö soittaa 112. Minulle sanottiin, että soita vaan, ja yritin soittaa, mutta ensiksi puhelu meni 113:een joka oli joku ihan ihme palvelu. Heti nimeni sanottuani sieltä pahoiteltiin sitä, että olin tosi kaukana. Lopetin sen puhelun ja soitin 112 onnistuneesti, ja menin seisomaan risteykseen jossa oli iso tienviitta voidakseni antaa poliiseille paikan osoitteen, muta puhelin meni mykäksi heti kun sieltä vastattiin. Kuitenkin sisälle mennessäni paikalla valmiiksi ollut poliisi olikin itse kutsunut apuvoimia, ja toinen poliisi hiipikin jo pian ovesta sisään. Hetken paikka muistutti äitini taloa jotenkin.

Sitten homma meni oudoksi. Seisoin jonkun ihmisen selän takana, ja lattialla oli eläin jota en sieltä selän takaa nähnyt ollenkaan. Se kai oksenteli puoliksi syötyjä jättimäisiä sokeritoukkia jotka kerättiin maasta ja syötettiin sille uudestaan, ja eläviä strutsin poikasia jotka lähtivät lentoon. Huono ruoansulatus kuulemma oli eläimellä.  idiot2
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2439 : 12.01.2012 17:31:31 »

Hahaha, ihana uni FairyNight  2funny

Nyt olin unessa jämähtänyt Raymanin ja Zeldan sekoitusta olevaan videopeliin. Oli kaveriporukka mukana, ja oli tarkasti suoritettavia hyppyjä ja kummallisia vihollisia jossain kiinalaisessa linnassa - siellä oli leijona joka meinasi syödä meidät, ympäriinsä juoksenteleva pikkupoika jonka käsistä tuli sähköiskuja joilla se pakotti palaamaan huoneen alkuun uglystupid2 ja sen sorttista touhua. Saatiin kuitenkin peli läpi ilman että kuoltiin, ja istahdettiin sitten maantiellä kulkevaan valkoiseen junaan, joka oli aivan täynnä armeijapukuisia poikia. Kotiin oltiin siis menossa rankan matkan jälkeen. Jouduin istumaan selkä menosuuntaan, mutta katsoin olan yli minne ajettiin. Tielle kömpi tosi iso, oudon näköinen nisäkäs, joka ehti alta pois.
 
Miksiköhän mulla on näitä valkoisia kotiin vieviä junia nyt unissa enemmänkin?
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2440 : 14.01.2012 12:54:54 »

Mummo tuli uniin ehkä ensi kertaa kuolemansa jälkeen, ja hän sentään kuoli jo muutama vuosi sitten. Hän oli kattanut aivan uskomattoman ihanan pöydän ruokaa täyteen. Lähistöllä oli kolme köyhää tyyppiä kurjissa vaatteissa, kutsuin heidät syömään. Jostain syystä en meinannut itse päästä ruoasta osille, yhtä lajia kyllä söin niin että mummo oikein kädestä pitäen näytti miten sitä syödään, ja se oli todella hyvää. Ne kutsumani tyypit kaatoivat yhden tarjoiluastian ennenkuin ehdin maistaa siitä, ja suutuin niin kovasti, vaikka siinä menikin vain ruoka vähän sekaisin ja oli ihan syötävissä vielä.

Puolisollenikin kerroin että taitaa mummo elää vielä hyvin, hyvin kauan. Hän nauroi ja oli samaa mieltä. Sitten mielessäni alkoi kummittelemaan, että "eikös hautajaiset jo pidetty, häh?" mutta en sanonut ääneen mitään.

Sitten istahdin lattialle kahden tytön väliin, suljin silmät ja menin jonkinlaiseen transsiin. Toinen sanoi nimeni, toinen totesi että nyt en taida kuulla mitään. Kuulin kyllä kaiken, en vain pystynyt vastaamaan. Sitten heräsin siitä, ja sitten unestakin  Smiley
tallennettu
Strelizia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 70



Profiili
« Vastaus #2441 : 14.01.2012 14:42:44 »

Pari yötä sitten näin unta, että yritin saada aikaiseksi seosta suklaasta ja kylmägeelispraystä ja tehdä siitä suhteelta sellaista, jolla voisin tappaa ensin läheisen miespuoleisen ystäväni sekä sen jälkeen itseni idiot2. En tiedä, onko tuossa unessa mitään syvällisempää, mutta suklaa uneen todennäköisesti tulee ihan siksi, että teen ko. tuotteiden kanssa työtä ja kylmägeelispray siitä, että niskani olivat jumissa työpäivän jälkeen, että olin suihkutellut sitä. Unessa siis tunsin oikein, miltä tuo makuyhdistelmä maistuu!
Lähinnä pohdin,että mitä tuo tappaminen unessa merkitsee?
tallennettu

It does not do to dwell on dreams, Harry, and forget to live.
-Dumbledore-
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #2442 : 16.01.2012 16:42:18 »

Mä näin mun päikkäreilläni ihanankamalaa unta. Olin mun ihastukseni asunnossa, vähän kai niinku omin lupineni (mutta myös omilla avaimilla) ja mulla oli lapset mukana ja ihastusta ei mailla halmeilla, vaikka jotenkin tiesin, et missä se on ja millon tulee. Koitin lapsia siinä sitten hoputella, et aletaan lähtee, etten jaksa siellä odotella, mut nää vaan leikki jotain omiaan, oli siis sen ikäisiä kun nytkin ovat. Mä sit jotain cd.tä ja bussiaikatauluja siinä katselin, et lähdetään nyt ja sitten se ovi tietenkin kävi. Mies ja sen mummo (?) tulivat sisään ja jollakin tavalla ne oli ihan osanneet odottaa, että me ollaan siellä ja siinä esiteltiin toisiamme, kun mun poikani olikin yhtäkkiä muuttunut mun serkuksi. Ihastus tuli mun luo, vei mut hieman siihen sivummalla ja kieto kädet mun ympäri, nojailin sen rintaa ja se kertoi, että se on menossa johonkin saunailtaan ja Tallinnaan, mut katotaan sit.. ja sitten se lauloi jonkun musiikin tahdissa mulle jonkun laulun ja mä vaan olin onnellinen. Siihen oli ihana herätä.

  smitten  K
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #2443 : 16.01.2012 18:30:41 »

Oiiiiiiiiiii mikä uni Kyllikki6 smitten
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #2444 : 17.01.2012 09:57:21 »

Pari yötä sitten näin unta, että yritin saada aikaiseksi seosta suklaasta ja kylmägeelispraystä ja tehdä siitä suhteelta sellaista, jolla voisin tappaa ensin läheisen miespuoleisen ystäväni sekä sen jälkeen itseni idiot2. En tiedä, onko tuossa unessa mitään syvällisempää, mutta suklaa uneen todennäköisesti tulee ihan siksi, että teen ko. tuotteiden kanssa työtä ja kylmägeelispray siitä, että niskani olivat jumissa työpäivän jälkeen, että olin suihkutellut sitä. Unessa siis tunsin oikein, miltä tuo makuyhdistelmä maistuu!
Lähinnä pohdin,että mitä tuo tappaminen unessa merkitsee?

Liittyiskö toi uni jotenkin sun työhön, että se tuntuu välillä "tappavan tylsältä" ja saa paikat jumiin?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 161 162 [163] 164 165 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: