Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Millaisia ovat nousevat neitsyet ?  (Luettu 17094 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« : 03.11.2005 17:04:33 »

Kiinnostas tietää millaisia ovat nousevat neitsyet   smitten
Eli kertokaapas jotakin itsestänne  :Smiley  Wink

              -Oinas73-
tallennettu
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #1 : 03.11.2005 19:54:19 »

No tietysti aivan säkenöivän analyyttisen älykkäitä.... Wink Leikki leikkinä. Olen itse nousuneitsyt, ja heitä on paljon lähipiirissänikin paljon nousuneitsyitä. Se ei kuitenkaan varmastikaan ole sattumaa, sillä käsittääkseni neitsyt on yleisin nousumerkki. Vanhan boardin puolella olevan kyselyn mukaan heitä oli kuitenkin ajatunut tälle sivulle suhteellisen vähän. En ihmettelekään sitä, sillä ainakin tuntemiani nousuneitsyitä yhdistää melkoisen tieteellinen elämänkatsomus, johon astrologiakaan ei kovin helposti sovi. Tämä onkin varmsti tärkein yhdistävä tekijä, sillä esim. neitsyen "niuhopiirteet" tuntuvat puuttuvan useimmilta nousuneitsyiltä tyystin.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2005 20:07:02 kirjoittanut La Papessa » tallennettu
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #2 : 03.11.2005 21:45:31 »

Kiitos La Papessa vastauksestasi   smitten

     -Oinas73-
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #3 : 04.11.2005 09:15:48 »

Huomenta  Smiley

Tässä myöskin yksi nousuneitsyt ja TARKKA sellainen  Grin Grin

Itse tunnistan itsessäni aika paljonkin neitsytpiirteitä, tarkkuus, suunnittelu, pikkuisen pienet yksityiskohdat ja kaikki hyvässä järjestyksessä.

Minusta on ihanaa kun tiskipöytä kiiltää, vaatteet ja tavarat ovat tarkasti omilla paikoilla, RAKASTAN siivoamista ja ylläpitää järjestystä kaikilla tavoin.

Onneksi tuo leijonasydämmeni sitten tulee ja pehmittää tuon kaikien sopiviin annoksiin ja laaaaiskotella osaan myöskin.

Itse näen paljon hyviä puolia neitysen merkeissä, josta minulla itselläni on ollut paljon hyötyä kotona sekä työmaailmassa, tosin, nyt tarvitaan varmaan mieheni/ystäväni kertomaan tästä se toinen näkökulma  Cheesy Grin Wink

Esimerkkinä:

Menimme ystäväni kanssa yhdelle taideosio kurssille.

Sillä aikaa kun minä lajittelin tarkasti kaiken pöydälle, vaihdoin maalausvaatteet erikseen päälleni, niin ettei arkivaatteet likastu,  jouskari ystäväni oli jo aloittanut maalaamaan.
Luovuuteni hieman estää tuo tarkkuus, koska kun oli aika
 "antaa mennä vaan vapaasti paperille", ajattelin että tuota sotkua en kyllä ikinä laita esille, vaikkakin oli upeat värit ... mutta ei symmetriset ....
että sellaista .....  :Smiley Wink
« Viimeksi muokattu: 04.11.2005 09:19:21 kirjoittanut hopeatähti » tallennettu
Maisa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 75


Profiili
« Vastaus #4 : 04.11.2005 10:47:50 »

Sellaisen kanssa yli 10 vuotta asuneena ---  Wink Työhullu, täydellisyyshakuinen, ehdottoman itsekriittinen, tarkka aika omituisissa jutuissa, esim. vaatekaapin ja työkaluhyllyn järjestyksessä, vaikka muuten onkin melko suurpiirteinen järjestyksenpitäjä.

Työuupumus tuntuu olevan se selkein yhdistävä tekijä lähipiirini nousuneitsyissä.
tallennettu

Au Jouskari, AC Skorpioni, Kuu Jellona
Keltainen Solaarinen Aurinko
Kiinalainen Tiikeri
uranianmale
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16


Profiili
« Vastaus #5 : 04.11.2005 10:54:44 »

Että työuupumus yleistä nousuneitsyillä? Varmastikin. Nousevana kalana mulla ei sitä tautia ole ollut (muita pahempia tietenkin 2funny) Ainakun alkaa stressaamaan nostan kytkintä. Tämäkö on sitä kalojen todellisuuspakoa? Heh. uglystupid2
tallennettu
m
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 47


Profiili
« Vastaus #6 : 04.11.2005 12:38:53 »

Olen nousuneitsyt ja tunnen muitakin sellaisia, ja yhteinen piirre on ehdottomasti se että tehdään työmme kunnolla! Eli ei olla hutiluksia, jos kerran jotain tehdään niin sitten kunnolla kans.
Muut jutut tietysti vaikuttaa paljon, kuten itselläni neptunuskuviot, ja toisilla tuntemillani voimakkaat jousimies- ja oinaspainotukset, joten aika hassuja ristiriitoja on musta meissä kaikissa: toisaalta tosi suurpiirteisiä mutta sitten yhtäkkiä joissain asioissa ihan hypertarkkoja. Mullekin tulee joskus hygieniapuuskia. Yksi tuntemani nousuneitsyt on tosi tarkka siitä että koti pysyy järjestyksessä ja pyykkiä pesee vähän väliä ja opiskeluasiat hoitaa superhyvin, mutta sitten joissain muissa asioissa lipsuu aika rankastikin... Ja toinen taas myöhästelee aina ja koti on aika sekaisin (täynnä kirjoja  :Smiley) kuten vähän mullakin taipumusta, mutta sitten taas tosiaan kaikki sellaiset jutut joista on kiinnostunut hoitaa täydellisesti, ja on ehkä älykkäin tuntemani ihminen (on muuten veljeni  Cool), yhteistä analyyttisyys, kriittisyys, huumorintaju ja nopea äly sekä kiinnostus kieleen.
ja mulla neitsytpiirteenä lisäksi se että olen tosi tarkka siitä mitä syön (siis puhdasta, terveellistä ja eettistä). Että näin  coolsmiley
tallennettu
Leena
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #7 : 04.11.2005 12:53:14 »

Rupesi hymyilyttämään nämä vastaukset tähän kysymykseen. Ei sen takia, että niissä olisi jotain naurettavaa ollut, vaan sen vuoksi, että uusi ystäväni, lähes sydänsellainen, on nouseva neitsyt ja hän juuri tuollainen... työteliäs, analyyttinen, hyvin itsekriittinen ja pikkutarkka, kova suunnittelija Smiley

Nähtävästi se sitten on tyypillistä nousevalle neitsyelle  Wink
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 04.11.2005 13:47:14 »

60-luvulla syntyneillä nousu-Neitsyillä on monesti juuri Ascendentilla tai sen lähituntumassa voimakaksikko Uranus ja Pluto. Näin myös itselläni ja ainakin Elektralla - ehkä monella muullakin täällä kirjoittelevilla. Tällöin Neitsyen ominaisuudet voivat syystäkin olla vähän piilossa ja itseltäkin hakusessa eikä astrologian kirjojen kuvaukset nousuneitsyistä tunnu itsestä kirjoitetulta. Päällimmäisenä pintaan nousee enemmänkin uho ja tuho - pilkunviilaamisen, saati siisteysintoilun sijasta...  buck2
tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 04.11.2005 14:56:11 »

Paras ystäväni on nousuneitsyt vm. -69 ja hänellä AC:lla + ykköshuoneessa ovat Pluto, Uranus ja Jupiter. Aurinko on hänellä Kaloissa ja Kuu Kaksosissa.

Jos parilla sanalla tätä ihmistä kuvaisi, niin levottomaksi vouhakkeeksi luonnehtisin. Tyypilliset Neitsyt-ominaisuudet jäävät kyllä melko tehokkaasti piiloon. Aurinko on hänellä kutoshuoneessa, joten sieltä tulee kuitenkin mielenkiintoa vaihtoehtoisiin terveydenhoitomenetelmiin.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #10 : 04.11.2005 15:12:27 »

Mielenkiintoinen havainto, May. Itse tunnen paljon 70-luvun puolivälissä syntyneitä nousuneitsyitä, joilla ei ole hitaita planeettoja aivan ascin läheisyydessä kuin siinä tapauksessa, että heidän ascinsa on aivan vaa'an loppupäässä.  Varmasti se, että 1. huoneen kärjen tienoon planeettakoosutuma vaihtelee meillä enemmän, tekee myös nousun ilmentymisestä monimuotoisempaa.

Olen siis itsekin nousuneitsyt. Nouseva planeettani on merkurius, n. 20 asteen päässä ascista 2. huoneen puolella. Tämä varmasti vahvistaa osaltaan neitsytmäisiä älyllisiä piirteitäni. Ja kyllä minusta löytyy se pieni "neitsytniuhokin". Niuhotukseni vain kohdistuu vaakamaisiin asioihin. Eli minulle on tärkeää, että hiukseni ovat hyvin ja kenkäni plankatut. Wink Varmasti myös ascilleni juuri ja juuri 12. huoneen puolelle asettuvan ceresin vaikutus on tärkeä. Olen todella tarkka ruokani ja juomieni laadusta.

Vinhoja tapauksia ovat myös kaksi noin kolmikymppistä nousuneitsytmiestä, joihin olen tutustunut viimeisen vuoden kuluessa. Kummankin kartta on muilta osin hyvin tulimerkkipainotteinen. Kumpikin on saamassa valmiiksi jo toisen gradunsa, vaikka ensimmäinen korkeakoulututkinto on kummallakin alalta, jolla on hyvä työtilanne ja erinomaiset lähtöpalkat. Toinen on huippuälykäs matemaattisesti, toinen kielellisesti, mutta kumpikin heistä puhuu ja kirjoittaa kieliopillisesti korrektia, mutta elävää suomea. Kumpikin heistä  on arvatenkin erittäin uraorientoitunut, ja tehnyt hyvin vastuullista työtä jo alle kolmekymppisenä. Aurinkoleijonan niuhopiirteet peittynevät ascille osuneiden marsin ja kuun vaikutuksesta. Aurinko-oinaalla taas on "vapaa" asc  ja voimakas merkurius, ja hän sanoo itsekin löytävänsä itsestään Niles Cranemaisia piirteitä.

Eli tällaisia nousuneitsyitä täällä...
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 04.11.2005 19:44:54 »

Nousuneitsyihin liittäisin narinan ja nalkuttamisen sekä nirsoilun
melkeinpä joka asiassa,
pahimmissa tapauksissa. Helposti he myös näkevät virheet jokaisessa muussa mutta
ei itsessään pahemmin yhtään, kaloilla menee ehkä toisinpäin. Siivousintoilu on selvä merkki neitsyestä. Voi olla.. Isälläni joka on aurinko-kalat on tämä sama siivousintoilu
oire.

Yleensä kun kinaan erään nousuneitsyen kanssa aiheet
menevät jotakuinkin näin: "norja sijaitsee ruotsin vieressä."

"Eipäs! kun yläpuolella"

Siinä teille pilkunviilausta, asiahan ei tossa vaiheessa muuttunut
miksikään.
Voi tietenkin myös johtua omasta tavastani  jupiter 1.huone
vedellä vain sinnepäin meneviä linjoja, jättäen turhat yksityiskohdat
sikseen.
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Khora
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


Profiili
« Vastaus #12 : 04.11.2005 20:23:03 »

Entinen poikaystäväni, aurinko-rapu, nouseva neitsyt.

Hyvin tieteellinen maailmankatsomus, kyllä! Jaksaa olla yksityiskohdista hyvin kiinnostunut, mitä tulee esim. tähtitieteeseen, maantieteeseen jne. Tutkijaluonne.
Meillä hän myös hoiti nalkuttamisen, esim. maksamattomista laskuista, siitä jos satuin jättämään valot tai radion päälle tms.
Äärimmäisen valloittava persoona, ravun lämpö ja intuitio ja neitsyen terävä äly.
Smiley
tallennettu

Tunne itsesi.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #13 : 04.11.2005 22:53:07 »

Omasta kokemuksestani voin sanoa että mieheni joka on nouseva neitsyt on hyvin älykäs ja kiinnostunut monista asioista, esim. laitteet, tekniikka, uutiset ja kaikki mitä maailmalla tapahtuu. Hän on pikkutarkka nissä asioissa mihin tuntee intohimoa, pikku näpräämisessä hän on hyvä. Hän näkee kaikki yksityiskohdat herkästi. Esim. kodin siisteyteen mieheni pikkutarkkuus ei kohdistu  Smiley Valitettavasti. Se on minun hommaani sillä minulla IC on neitsyessä.
tallennettu
neitsyt energiaa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4



Profiili
« Vastaus #14 : 05.11.2005 02:27:30 »

Heips. Olen nousumerkiltäni neitsyt. En ali arvioi toisia ihmisiä. olen elämäni varrella oppinut arvioimaan asioita arvostelun sijaan. Tiedän itse paremmin omat heikkoudet kuin muut, johtunee varmaan siitä koska "harrastan" itse tutkiskelua. Mietin ja tarkkailen millainen olen ja omia toiminta malleja. Mietin ja tarkkailen myös muita (vieraita, uusia tuttavuuksia) ihmisiä enne kuin antaudun heille.En hae nykyään enään ihmisistä heidän puutteita, vaan sitä mitä niissä on hyvää/kaunista tai sitten sitä että mikä niissä mua ärsyttää, jos jokin ärsyttää. Se ärsytys nimittäin voi johtua minun omista puutteista, missä minulla olisi kehittymisen varaa. Tiedän että olen itselleni paras ja pahin kriitikko, enkä loukkaannu toisten huomautuksista koska tiedän omat puutteeni itsekkin. Tykkään että asiat sanotaan suoraan, eikä kaarrella eika kierrellä totuutta sen varjossa, että pelätään toista loukkaavan. Totuus on aina kauniimpaa, vaikka se voi olla kivuliasta. En kiistä sitä, että en osaisi nalkuttaa pyrin kuitenkin siitä tavasta kokoajan eroon tai toivon edes sen vähentyvän, vaikka en ole omasta mielestäni hirvee nalkuttaja olekkaan kuitenkaan.(Mitenkähän tuonkin edellisen te tulkitette nyt) Minulla on neityessä AC, aurinko, merkurius, venus, saturnus, nousu solmu sekä lilith.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: