Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Selkä kipeä!  (Luettu 56971 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #60 : 01.03.2009 05:30:44 »


Totta. Onkohan sekin perinnöllistä  Huh Meillä isä- vainaalla oli skolioosi ja myös veli-pojalla.

Useimmiten ei. Sen aikaansaa yleensä lapsuus- ja nuoruusiän jatkuva huono ryhti, selän epätasainen/liiallinen kuormittaminen (satakiloiset koulureput) ja vastaava.

Merkillisen monet kävelevät erityisesti teineinä selkä köyryssä, juuri silloin tuosta taipumuksesta pitäisi päästä eroon selkärangan kiertymävaaran takia. Selkärangan mekaaninen suoristaminen on aluksi melko kivulias prosessi, mutta totta kai vähemmän kuin jos päästää ongelman etenemään leikkauspöydälle saakka...

 
tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #61 : 01.06.2009 18:30:14 »


Tytölläkin todettiin nyt skolioosia,
on nyt käynyt fysioterapiassa ja uusi ryhti on hakusessa. Pikkuruinen piipero aiko kovia tallitöitä ja ratsastusta harrastanut pienenstä asti. Yliryhti kai tullut juuri ratsastuksesta...
Itsellä selkä laikattu nyt viime viikon lopulla. Poistettiin pullistumaa ja tehtiin ärtyneelle hermolle tilaa, kaikkihan meni hyvin kunhan elimistö vielä lähtee toimimaan normaalisti.
Sauvoilla vain aurinkorannalle Smiley

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #62 : 14.02.2011 20:13:23 »

Nostan taas pitkästä aikaa tätä vanhaa aihetta, koska huomaan että sillä on koko ajan lukijoita.

Muutama uusi näkökulma asiaan: Monesti, kun selkä oireilee, haetaan usein syytä itse selkärangan ongelmista. Näin voi olla, mutta: HYVIN USEIN SELKÄKIPUJEN SYYNÄ ONKIN LIHASJÄNNITYS.

Mistä tämä jännitys johtuu? Se voi johtua esim. jostain piilotetusta tunteesta kuten raivosta, vihasta, ärsyytymisestä, pelosta, kaikista niistä tunteista joille ei löydy purkaantumistietä muuten.
Stressi pakkautuu selkään ja ilmenee sitten kovina selkäkipuina.

Onko tuttua kellekään?

Itse kyllä voin täysin allekirjoittaa tuon, sillä kun aikaa sitten aloitin tämän aiheen, minulla oli päällä kova stressi.

Nyt selkäni on ollut lähes oikeeton varsin pitkään.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 14.02.2011 20:17:06 kirjoittanut K-NRJ » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #63 : 14.02.2011 20:48:38 »

Totta on että tunnelukotkin aiheuttavat kipuja ja jännitystiloja. Muistan kerran kun sain mieluisan työpaikan jossa palkkakin oli kohillaan niin illalla kun venyttelin lähti muutama nikama takaisin paikoilleen lapaluiden kohdalla.

 Smiley Tuttua täälläkin.

Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, eli aivan kuten sanoit niin syy voi todellakin löytyä ihan fyysisistä ominaisuuksista tai sitten noista tunnelukoista ja jännityksistä, joita ei missään nimessä saa aliarvioida.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #64 : 15.02.2011 08:27:43 »


Totta. Onkohan sekin perinnöllistä  Huh Meillä isä- vainaalla oli skolioosi ja myös veli-pojalla.



Taitaa olla meidän suomalaisten loisteliaissa geeneissä tuo skolioosi.. Kun sitä tuntuu joka toisella tutullakin olevan ja itsehän olen myös hyvin kiero selkärankainen.
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #65 : 16.02.2011 00:18:11 »

Ja sitten ihan keittiöpsykologina vastaan, että tarkastaapa työskentelyasentonne. Onko ergonomia kunnossa? Miten on lihasten huolto? Sekä istuma- että seisomatyö pitkänä rupeamana huonossa asennossa tehtynä on ihan varma selän romuttaja. Suomalaisilla tosiaan nämä tuki- ja liikuntaelinsairaudet johtuvat pääasiallisesti huonoista työasentotottumuksista. Nariskaa työterveyshoitajalle, että se tulisi tarkastamaan teidän asennot ja niiden mahdolliset virheet.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #66 : 17.02.2011 11:58:51 »

Todella hyvä aihe.. Smiley

Minulla oli pitkään, pari vuotta ainakin, todella kovia vatsakipuja, ihan sellaisia vatsakipu -kohtauksia melkein päivittäin. Ruokavaliosta en löytänyt mitään vastausta. Tai no, kasviksia kun olen alkanut enemmän syödä on sillä varmaan myös positiivinen vaikutus. Mutta kun, toin ulos sellaisen tunnetaakan jota olen kauan kantanut, sellaisen asian jota itsekään en ollut "sulattanut" - ne kivut ovat poissa!! Cheesy Mieletöntä.. Aina ennen oli ripulia / ummetusta ja kipuja. Upeaa.. Smiley Suuri sulatusvaiva siis oli. Grin

Keskisormi =  saturnus sormi

 Wink  Mateve


Tää on mielenkiintoinen näkökulma.
Mikähän peukalo on, ja muut sormet? Mulla tuli aivan yllättäen eilen peukalo kipeäksi.. :Smiley

Tarkkailu ja jännittäminen, tietyt pelkotaakat ovat tuoneet mulle niskakipua.
Ja monet aiemmin luetellut siinä yhdessä viestissä, osuivat yksiin kyllä..

Mä en kauheasti fyysisesti liiku. Sen huomaa kun kolottaa sitten välillä jalkoja. Mutta venyttely tekee tosi hyvää.. Smiley

tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
jankat
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 333



Profiili
« Vastaus #67 : 22.02.2011 14:21:17 »

Minullakin on ollut koko ailuisikäni ongelmia selän kanssa. Lievää skolioosia, ryhtivikaa, kulumia ja todennäköisesti välilevynpullistumaakin ollut. Kolme vuotta sitten selkä oli tosi pahana, ei pystynyt istumaan, seisomaan eikä kävelemään kunnolla. Vuosien varrella olen kokeillut jäsenkorjaajia, kiropraktikkoa ym. saamatta kuin väliaikaista apua. Erilaisia selkäjumppia olen harrastanut, samoin joogaa ja pilatesta. Näistä on ollutkin apua.

Kaikkein eniten apua olen saanut selälleni Ecoscue-menetelmästä. Ensisijaisesti Egoscue-menetelmä korjaa lihastasapainoa, ja on tarkoitettu tuki- ja liikuntaelimistön kiputilojen tai erilaisten liikerajoitusten ennaltaehkäisyyn, hoitoon sekä lihaksiston toiminnan optimoimiseen. Osoittesta http://tasapainopiste.fi/tietopankki.php löytyy hyviä ensiapuliikkeitä erilaisiin kiputiloihin, kuten selkäkipu. Olen tilannut verkkopalvelun kautta itselleni yksilöllisiä ohjelmia, joiden avulla selkäkipuni ovat helpottuneet huomattavasti ja ryhtini on parantunut selvästi.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 22.02.2011 14:35:46 kirjoittanut jankat » tallennettu
Nimble
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96


Profiili WWW
« Vastaus #68 : 16.04.2011 18:11:58 »

Yleensä selkäkipujen syy löytyy si-nivelten tai lantion virheasennosta. Nämä aiheuttavat vaikka minkälaista vaivaa esim. selän skolioosin, selkäkipuja, lihassärkyjä, ryhti ongelmia, ym ym ym...
Näiden korjaamiseen on olemassa erilaisia hoitomenetelmiä, joista tehokkaimpana pidän energiahoitoja. Yleensä 1-3 hoitokerralla saadaan hoidettua kaikki virheasennot pois. Tämän seurauksena kivut ja säryt häviävät kokonaan ja ryhti paranee huomattavasti.

Jos selkävaivaiset haluavat parantua vaivoistaan niin suosittelen quantum touchia/kvanttikosketusta. Hoitajia löytyy kyllä ympärin Suomea. Mutta nimeltä en pysty kun muutaman mainitsemaan.

Suomen Energiahoitajat tarjoavat ainakin osaavaa hoitoa Kuopion suunnalla. Myös kauempana asustavavien kannattaa ottaa yhteyttä.

www.suomenenergiahoitajat.fi
« Viimeksi muokattu: 16.04.2011 18:23:54 kirjoittanut Nimble » tallennettu

Nimble
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96


Profiili WWW
« Vastaus #69 : 16.04.2011 18:43:05 »

Tuossa lueskelin vielä, että porukkaa on kututtu leikkauksiin. Voin sanoa kokemuksestani sen, että en suosittele leikkausta kellekkään!!! Jos kuitenkin tilanne on päässyt menemään niin pahaksi ettei ilman puukkoa pysty parantumaan niin sit korkeintaan.

Suosittelen katsomaan muutaman videon, jossa yksi kansanparantaja hoitaa potilaita. Samassa näkee lääkäreiden arvailuita mistä syyt olivat heidän mielestään johtuneet.
http://www.selkasivut.fi/

Lääkäreihin mennyt itseltäni ainakin luotto. Kaveri kävi lääkärissa niin googletti, että mikä sitä vois vaivata.  Grin

Joten suosittelen kaikkien etsimään ammattitaitoisen ja kokonaisvaltaisen hoitajan, joka osaa neuvoa ja auttaa tilanteessa kuin tilanteessa. Lääkäreitä ei lasketa.  Smiley Eli vaihtoehtohoitajan.  Smiley
tallennettu

Weeping Willow
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56



Profiili
« Vastaus #70 : 08.08.2011 13:10:53 »

Koska 6 lääkäriä, 2 fysioteraputtia, kahden vuoden harjoitusliikkeet palloineen, migreenilääkkeet, rentouttavat lääkkeet tai akupunktuuri eivät ole auttaneet minua millään tavalla, oletan vian löytyvän "pääni sisältä", mutta hieman eri tavalla kuin viimeinen lääkäri, joka pasitti minut kipuineni kotiin, kun röntgenkuvauksissa ei paljastunut mitään lääkärin silmillä nähtävää. Minulla on ollut nyt tasan neljä vuotta krooninen yläniskakipu, joka säteilee otsaan ja hartioihin. Kokoa ajan tunnen sen ärsyttävänä olona niskassa, tai joskus, mutta onneksi harvoin pahempana kipuna, jolloin kykenen vain uikuttamaan sikiöasennossa. Ja silloin kipu on pahempaa kuin synnytyskipu, joka sekin sattui helvetisti. Kipu on alkanut muuttamaan minua ihmisenä, osittain suvaitsevampaan ja muita ymmärtävämpään suuntaan, mutta osittain kuitenkin katkerampaan suuntaan. Ja katkeruus on sellainen tunne, että sitä en toivo kenellekään. Ei tämän ikäisen ihmisen kuuluisi joutua miettimään tällaisia asioita!

Näin pahan kivun pitäisi kuulemma tulla vain nopeassa (piiska) onnettomuudessa, mutta en ole koskaan ollut edes pienessä autokolarissa. Neljä vuotta sitten olin viimeisimmässä työpaikassani, jossa jouduin vanhojen harppujen kiusattavaksi, ja se oli minulle viimeinen tippa. Olin nuorena koulukiusattu, joten harteilleni on kaadettu aikalailla kaikkea rumaa ja haisevaa. Erityisen pahalta tuntui, kun itse olen aina ollut kiusattujen puolella, enkä ole ikinä kenellekään pahaa sanonut. Mutta sitäkö se sitten onkin?

Olen ihmisenä vahva ja tiedostan hyvin, kuka olen ja mitkä ovat minun kykyni tässä maailmassa, mutta joutuessani ihmisten, sellaisten itseään täynnä olevien joukkoon, en pysty kunnolla edes hengittämään. Minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko, joka on tietenkin vain pahentunut näiden erakkovuosieni.

Tunnen kivun lukkona. Mutta minulla ei ole hajuakaan, kuinka saan lukon avatuksi!

Onko kenelläkään neuvoa? Olen jo aika loppu.
tallennettu
Nimble
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96


Profiili WWW
« Vastaus #71 : 08.08.2011 18:12:01 »

Laittakaa sähköpostia tai viestiä YV:nä niin katsotaan mitä voimme asialle tehdä. Smiley
Pahojakin kipuja ja särkyjä on tullut ajan myötä tullut poistettua Smiley
tallennettu

Nimble
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96


Profiili WWW
« Vastaus #72 : 08.08.2011 18:13:40 »

Taitaa olla monen selkäkipujen taustalla piilevä skolioosi? Mulla todettiin sellainen teininä ja sain ahkeroida aika monta vuotta kuntosalilla että sain asian jotenkuten korjattua ja selkäkivut pois.

Joillakin se pääsee kehittymään niin pahaksi että joutuvat leikkaukseen, eli kannattaa ennaltaehkäistä, kun sen kerran voi.
Skolioosi on hoidettavissa parilla hoitokerralla. Tällöin keho on luonnollisessa asennossa ja kivut/säryt häviävät. Smiley
tallennettu

SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #73 : 19.08.2011 21:56:32 »

Taitaa olla monen selkäkipujen taustalla piilevä skolioosi? Mulla todettiin sellainen teininä ja sain ahkeroida aika monta vuotta kuntosalilla että sain asian jotenkuten korjattua ja selkäkivut pois.

Joillakin se pääsee kehittymään niin pahaksi että joutuvat leikkaukseen, eli kannattaa ennaltaehkäistä, kun sen kerran voi.
Skolioosi on hoidettavissa parilla hoitokerralla. Tällöin keho on luonnollisessa asennossa ja kivut/säryt häviävät. Smiley

Paitsi että keholla on paha tapa palata virheasentoon, ellei kehon omistaja ala tietoisesti huomioida omia asentojaan. Myös syvien lihasten aktivointi auttaa, sillä ne toimivat luuston tukikorsettina. Lihasten ollessa tasapainossa, pysyy myös selkä oikeassa asennossa.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Nimble
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96


Profiili WWW
« Vastaus #74 : 28.08.2011 20:32:36 »

Taitaa olla monen selkäkipujen taustalla piilevä skolioosi? Mulla todettiin sellainen teininä ja sain ahkeroida aika monta vuotta kuntosalilla että sain asian jotenkuten korjattua ja selkäkivut pois.

Joillakin se pääsee kehittymään niin pahaksi että joutuvat leikkaukseen, eli kannattaa ennaltaehkäistä, kun sen kerran voi.
Skolioosi on hoidettavissa parilla hoitokerralla. Tällöin keho on luonnollisessa asennossa ja kivut/säryt häviävät. Smiley

Paitsi että keholla on paha tapa palata virheasentoon, ellei kehon omistaja ala tietoisesti huomioida omia asentojaan. Myös syvien lihasten aktivointi auttaa, sillä ne toimivat luuston tukikorsettina. Lihasten ollessa tasapainossa, pysyy myös selkä oikeassa asennossa.
Tietoisesti huomiointi tuskin auttaa tälläisissä tapauksissa. Ihmisen pitäisi sisäistää se miksi se menee aina vinoon? Yleensä syy löytyy tunnepuolelta. Jatkuva itsesäälissä rypeminen ja masistelu pahentavat virheasentoja ja kipuja.
Tälläkin foorumilla suurin osa valittaa kipujaan ja sitten kun heille tarjoaa toimivaa hoitokeinoa niin he eivät edes tartu siihen tilaisuuteen vaan jatkavat samaa voivoittelua täällä foorumilla.
Ehkä he eivät edes halua parantua?
tallennettu

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: