Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Millä hemoglobiini ylös?  (Luettu 78995 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #30 : 29.01.2009 18:26:25 »

Super ihanaa spekulointia ja maalaisjärjen käyttötaitoa  Kiss
Noista oireista löytyi kaikki paitsi kuume  Huh

...voi, voi, jälkiviisaus on niin suloista ja hyödytöntä, mutta kiva löytää edes jokin syy miksi kaikki meni niin kuin meni ja miksi nyt keho on tässä kunnossa  Undecided
Saman kaltaista kaavaa on kehoni kyllä tehnyt sitten aikaisemminkin, kun katsoo tilanne-oire yhteyksiä elämäss hieman laajemmin  Sad oi voi, kroppa parkani on ihan pihalla... mitäköhän vielä? ...parempi, kun ei mieti...
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #31 : 30.01.2009 18:44:11 »

Hei, ettei se ole meidan ammattitauti-timanttipoly-kivipoly.
Olin aikaisemmin timanttitehtaalla ja sielta sain allergian silmiini ja samaan aikaan hemoglobiini alkoi laskemaan,
kaikkein alhaimmillaan oli 55-eli epailtiin jopa ns.leukemiaa ja onneksi ei ollut-noi ylhaalla mainitut eivat kay minun katekoriaan-no kuiva yska-hengitamme polya?
Minua myos aletaan tutkimaan uudestaan-en todella pida mistaan vihreista kasveista-enka ole ikina pitanyt
lisaksi en ole syonyt lihaa, lisamahdollisuutena on tupakanpoltto-en aijo jattaa...
Tai myos perapukamat-olethan tutkinut kaikki mahdollisuukset?
Onneksi on piikit-mutta laakarit vaittavat-etta voin elaa ilman piikkeja-se on helpoin tapa siirtaa ongelma hamaan tulevaisuuteen  buck2
Toivottavasti loydetaan SYY laskulle-siitahan ongelmat selviavat-VOI HYVIN!!!
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #32 : 30.01.2009 18:55:15 »

Diamond, toit mielenkiintoisen näkökulman!

Ehkä kivistä tai myös kivennäisaineistakaan emme tiedä kaikkea. Kun yrteistä olen oppinut, että ei mitään ylenpalttisesti, voi se sama päteä kiviinkin. Minun selvännäkijäystäväni varoittikin kivistä, että niitä ei saisi kotonakaan olla liikaa ympärillä.

Minä lapsena kait kärsin kovasti joidenkin aineiden puutteesta, mm. kalkin. Rappasin yhden huoneen kalkitun takan kuopalle, kun kaivoin sitä sormella ja söin sitä. Söin siis uunia pikkuhiljaa. Ulkona söin hiekkaa, joskus aika paljonkin, koska se tuntui hyvältä. Söin myös multaa. Ja aika, jolloin aloin kärsiä anemiasta, minulla oli raakoja puuroriisejä aina taskussa ja jyrsin niitä. Se oli suorastaan himo, josta oli vaikea päästä irti. Niissä kaikissa oli jotakin, mitä kaipasin, mutta kuinka paljon sain haittavaikutuksia, sitä en tiedä.

Voin vain kuvitella mitä se teki elimistölleni. Ehkä siinä oli jotakin, joka tukki imeytyskanavia. Nyt vasta mietin tuota.

Mutta varmaan kannattaisi ottaa huomioon myös kiven tuntemattomat voimat. Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #33 : 30.01.2009 21:30:45 »

Diamond  Shocked enpä tullut ajatelleeksi moista, mutta... jos /kun kivipöly tukkii keuhkojen rakkulat (pölykeuhko), hapenottokyky heikkenee. Kun happea ei ole mitä kuljettaa, miksipä ei punasolujen määrä voi laskea (?). Täytyypä funtsia... Muuten kävelitkö vielä kun hb.si oli 55.?

Itselläni on tutkittu, että punasolut muistuttavat rusinoita  Huh eli puhtaasta raudan puutteesta kärsivät. Ymmärtääkseni, kun valkosolut on normaalit ei epäillä /tutkita syöpien, kasvaimien tai muiden infektioita aiheuttavien tekijöiden olemassa oloa.
Sen tiesin, että kiillotusaine on tosi myrkkyä (oxidit) ja niiden kanssa olenkin tosi tarkka. Käyttöturvallisuus ohjeessa lukeekin, että elimistöön joutuessaan aine saattaa kasaantua keskushermostoon ja ei kulkeudu pois  Sad
Samoin jotkut kivet ovat sellaisia etten voi ilman hanskoja tehdä mm.malakiitti -kynsinauhat tippuvat ja tulehtuvat pahasti. Hematiittia sisältävät kivet ovat myös hieman kyseenalaisia, kun mineraali tunkeutuu ihoon ja pysyy kauan. ...täytyy tunnustaa tämä uusi koulutus on vienyt minua pois hionnan maailmasta ja en ole itse tehnyt yhtään korua puoleen vuoteen  Cry kaipaan... ehkä aikaa on taas kohta puoleen  angel Mutta;
Ihminen ei todellakaan tiedä kaikkea... Esmiralda -samoja oireita minulla lapsuudessa, paitsi raakaa riisiä en ole syönyt  Wink Minulle maistui aikoinaan perunajauhot ja varsinkin helmisuurimot raakana  buck2

Kalkin puute siis riivannut ja kalkkiahan on yksi antagonisti (vastavaikuttaja) raudalle. Samaan aikaan niitä ei saa nauttia, mutta kummankin imeytymiseen vaikuttavat muut vitamiinit em.K.
Siinä missä maan syöminen on tuonut omia bakteereja suolistoon, on osittain kyllä huon juttu kun sellaista himoaa. Yleensäkin himoaminen on aina hieman liian lähellä addiktion syntymistä... satunnaiset mieliteot ulos lukien himoista.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #34 : 30.01.2009 21:43:50 »

Niin, en muista, että minussa kuitenkaan mitään matoja tavattiin, joskus kihomatoja, sinänsä vaarattomia ja joista pääsi. Silloin ei tosin ollut maassa myrkkyjä tai kemikaaleja kuten nykyisin.

Mutta himo kuin himo. Kyllä varmaan on addiktio jollakin lailla tuttu jokaiselle jossakin muodossa tai ainakin sen vaara. Mistä ne sitten syntyvät? Luulen, että useimmiten jonkin puutteesta. Ja keho on hyvä kertomaan tuosta puutteesta. Olkoon se sitten kalkki tai jokin muu... Wink

Kide, jospa nyt ensin hoitaisit itsesi kuntoon ja sitten taas voi ilomielin palata 'rakkaittensa' luo. Kivet eivät varmaankaan karkaa mihinkään.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #35 : 30.01.2009 21:53:19 »

Eivät todella karkaa  Cheesy tuossa on melkein puoli kuutiota selkäni takana sellaisia "aarteita", jotka odottavat kiltistä hiontavuoroaan. Piha on täynnä erilaisia mohkuroita ja murikoita  smitten
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #36 : 31.01.2009 01:42:10 »

Itse olen syonyt tuhkat uunista ja mullat pihalta-joten mita meilta puuttuu?Huh Magnesium?Huh
Itse lukiessa teidan viesteja ...tuli mieleen polykeuhkot ja todella hapenottokyky-kavelin kuin humalainen 55 hemoglobiinilla-joten koitahan olla erossa polysta(tiedathan timanttien leikkauksissa Lazer polyt?)
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #37 : 31.01.2009 12:38:57 »

Jaa´a, ei voi kuin todeta; ihminen tietää NIIN vähän vasta ja se luulee olevansa NIIN mahtava. Olemmeko galaxtisia kauhukakaroita?  2funny
Off topic, juu...
Tiedän, mutta oma työni ei ole yhteydessä niihin. Kiitos vinkistä, kuitenkin Diamond smitten
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #38 : 31.01.2009 13:01:31 »

Itse olen syonyt tuhkat uunista ja mullat pihalta-joten mita meilta puuttuu?Huh Magnesium?Huh
Itse lukiessa teidan viesteja ...tuli mieleen polykeuhkot ja todella hapenottokyky-kavelin kuin humalainen 55 hemoglobiinilla-joten koitahan olla erossa polysta(tiedathan timanttien leikkauksissa Lazer polyt?)

Galaksien kauhukakaroita! Kyllä vain. Grin 2funny

Ja tosiaan, minä myös järsin hiilenpalasia. Luulen että 50-luvun molemmin puolin syntyneet lapset todella kärsivät ravinnon puutteesta. Kaurapuuroa ja limppisoppaa, puolukkamuusia jos oli! Mutta olemme sitkaita, ainakin me, jotka olemme tajunneet jotakin kehostamme ja hengestämme. On pakko tajuta, jos meinaa pystyssä pysyä. Mutta huomaan ainakin Suomessa, että paljon on sairaita meidän ikäluokassa. Eikä helpota nuoremmillakaan, vaikka on ollut ravintoa. Muuta puuttuu, huolenpitoa ja rakkauttako? Oikeaa opastusta?

Mutta olet todella Diamond ollut sitkas, jos olet kävellyt 55 hemoglobiinilla!! Shocked Minulla sentäs 75 ei tuntunut muuten kuin joskus kun yhtäkkiä menin maaten. Silloin alkoi seinät pyöriä ympärillä kummasti.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #39 : 31.01.2009 13:09:09 »

En vähättele yhtään ja uskon todella sota-ajan vaikuttaneen paljon ihmisten ravintoon ja varsinkin sen jälkeisen ajan.
Itse en tuolloin ollut täällä  Wink  mutta voin sanoa, että 90´luvun alun lama toi köyhyyden monien perheiden pöytään. Yksipuolinen ravinto oli totta silloinkin ja kaikki piti ostaa. Kaupungissa ei kasvatettu ihan helpolla mitään itse ja jos ei ollut autoa, eipä menty marjaankaan  Huh
Nyt on ravintoa yllinkyllin,  mutta se on tyhjää  Sad ravintoköyhää potaskaa suurimmaksi osaksi.
Mutta kylläpäs mie kirjoittelen ohi jutun tänään  Lips Sealed
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #40 : 31.01.2009 13:35:12 »

Ei ihan potaskaa, se kaikki liittyy myös hemoglobiiniin.

Nämä kivennäiset muutenkin. Kuuntelin erästä Zone-ruokavalion opettajaa, kun hän kertoi seuraavaa:

Jääkausi teki jo sen meidän maaperässämme, että se sulaessaan kuljetti paljon ravintorikasta maata tuonne Alppien taakse, jossa kasvaa hyvää durumvehnää ja kasveja, joiden mineraalirikkaus on aivan toista kuin täällä. Meidän maaperä on uudenpaa ja raaempaa, joten kivennäisaineet ovat köyhempää.

Tässä olisi järkeä. Sitten ovat kemialliset lannoitteet ja hyönteismyrkyt tehneet oman osansa. Maita ei ole tarvinnut pitää levossa eli kesannolla niin usein. Suomemme maaperä on köyhtynyt. Sitten vielä kun kaupparuoka kulkee monen prässin kautta, niin mitä siihen jää?

Olet oikeassa, osa siitä mitä meille jopa väkisten syötettiin sodan jälkeen, että selvittiin, kulkee nyt ohi ja tartutaan ruokaan, missä ei ole tarpeeksi ravinteita. Kuten on sanonta, nykyajan kylläiset ihmiset näkevät ravinnon nälkää!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Asterix
Vieras
« Vastaus #41 : 02.02.2009 20:40:13 »

No hitsiläinen! Cheesy

Olin tänään verikokeissa ja minulla ei ole koskaan ollut yhtä hyvää hemoglobiinia! Cheesy
Kalium arvotkin oli tosi kohdallaan! Cheesy
Olen niitä, joilla muutoin on alhainen hemoglobiini ja kaikki rauta-valmisteet eivät ole auttaneet.

Laitoinkin jo viestiä tuonne luontaistuotteet -ja lääkkeet hommasta.

Sain puolitoista kk sitten Schindelen mineraalijauhe-reseptin apteekkiin (reseptivapaa, mutta lääkäri kirjoitti silti)
ja sitä tässä olen vedellyt 2-3 kertaa päivässä veteen sekoitettuna ja olen kuin uusi ihminen. Smiley



Lainaus
Rauta on veren hemoglobiinin rakenneosa ja osallistuu hapenkuljetukseen. Se on osana monissa entsyymeissä, joita tarvitaan aineenvaihduntareaktioissa. Eläinkunnan tuotteista saatava hemirauta imeytyy paremmin kuin kasvikunnan ei-hemirauta. Rautaa saadaan lihasta, sisäelimistä ja täysjyväviljasta. Samanaikaisesti nautittu C-vitamiini edistää raudan imeytymistä ja imeytymistä estävät tee, kahvi ja maitotuotteet. Raudanpuute ilmenee anemiana matalan hemoglobiinin seurauksena
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #42 : 27.02.2009 20:12:01 »

Taidampa hankkia tuota kuravelliä... hain taas sitä rikkaruoholientäkin  Tongue

Sain taas tuloksia -kalium arvot ovat nousseet ja ovat ns.normaalin alarajoilla. Mutta hb. on tippunu edelleen, vaikka syön (hieman) lisärautaa nyt, eli hb.79.

Ei hyvä  Sad Olen kiireellisenä menossa sisätautiosastolle, mutta mahtavatko mitään löytää... saavat minut vain hermostumaan ja murehtimaan, raivostumisen lisäksi. Lopputulos on varmasti ihan sama kuin viimeksi, eivät tutkineet enään yhtään ja minua pompoteltiin sisätauti- ja naistentautiosastojen välillä. Otin ns.lopputilin silloin tilanteesta ja nyt sitten taas mennään...

Muoks. lisään... eli laskeskelin tuossa, kun kuukuppia käytän paljonko vuotaa  Shocked
Lopputulos oli ronski 2dl ja kiertohan ei ole kuin 22-25vrk.
Normaali määrä on 0,8dl ja kiertoaika 25-30vkr.
Jokohan sais tuon nahkakukkaron perätilan pois  Huh
« Viimeksi muokattu: 28.02.2009 22:12:00 kirjoittanut *Kide* » tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #43 : 23.03.2009 09:04:26 »

Hei, hei nyt saa heittää volttia  Cheesy
Hb.89, eli kolmessa vk.ssa tempaisi 10.astetta ylös...
Lääkäri kysäisi hieman "leikillisesti", että olenko sitten alkanut syömään rautavalmisteita vihdoinkin. Silmä kirkkaana paukautin, etten yhtään sen enempää kuin ennenkään kun maha ei kestä niitä. Mutta olen aloittanut homeopaattisen valmisteen ja luontaistuoteraudan (kasviperäisen kuraveden  Tongue ) käytön ja niin, olen käynyt akupunktiossa nyt myös. Hän yrittää auttaa ohutsuoltani toimimaan paremmin  Wink
MIKÄ ILME  2funny Eikä mitään sen jälkeen kysynyt, teki vain operaation ja sillä selvä. Eli minulta otettiin luuydinnäyte ja katsotaan mitä se on "syönyt"  :Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #44 : 23.03.2009 11:04:01 »

Hei, hei nyt saa heittää volttia  Cheesy
Hb.89, eli kolmessa vk.ssa tempaisi 10.astetta ylös...
Lääkäri kysäisi hieman "leikillisesti", että olenko sitten alkanut syömään rautavalmisteita vihdoinkin. Silmä kirkkaana paukautin, etten yhtään sen enempää kuin ennenkään kun maha ei kestä niitä. Mutta olen aloittanut homeopaattisen valmisteen ja luontaistuoteraudan (kasviperäisen kuraveden  Tongue ) käytön ja niin, olen käynyt akupunktiossa nyt myös. Hän yrittää auttaa ohutsuoltani toimimaan paremmin  Wink
MIKÄ ILME  2funny Eikä mitään sen jälkeen kysynyt, teki vain operaation ja sillä selvä. Eli minulta otettiin luuydinnäyte ja katsotaan mitä se on "syönyt"  :Smiley

Minulla oli hemoglobiini noussut 86 nyt 120. Minäkin ostin tuon kasviperäisen kuraveden  Grin ja aion sillä jatkaa, koska noita rautatabletteja ei edes saisi jatkuvasti syödä ja minulle ne aiheuttavat ummetusta.  tickedoff Voimia meille kaikille heikkoverisille, mutta muuten niin vahvoille naisille.  Wink Grin smitten Minulla yhtenä syynä on varmasti juuri nuo runsaat kuukautiset, varmaan myös ainakin se 2 dl tulee. Ei kiva.  buck2
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: