Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vampyyrit, ihmissudet ja muut muodonmuuttajat  (Luettu 30431 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #45 : 29.08.2010 10:19:40 »

Eikös se vampirismi ole legendana se viimeisin vaihe kuoleman pelon symboliikassa? Täytyy varastaa elämää ettei kuole.

Tästä minulle tuli ajatus nykyajan lääkäreistä, jotka hoitavat melkeinpä väkisin kuolemansairaita ihmisiä, koska armokuolema ei Suomessa ole sallittua. Eli harjoittavatko he sitten vampirismia väärinpäin, vaikka potilas ei enää haluaisi elää tuskassaan, esim. terminaalivaiheen syöpäpotilaat. Ainoa potilaan kivulta ja tuskalta pelastava on DNR (do not resuscitate)-päätös sairaskohtauksen yhteydessä. Silloin ei enää yritetä elvyttää.

Mutta tuolla, kun kirjoitin lapsena olleeni kiinnostunut vampyyreista, olin siis ala-asteikäinen, koululainen, en teini.  Ja minulle ne ehkä ovat niitä vastavoimia, joiden kanssa joudun painimaan. Olen siis joutunut miettimään miten psykologisia "voimiani" ja kenen hyväksi käytän. Ihmisen mieli on erittäin voimakas ja sen huomaa, kun universumille tekee toiveen. Ne todella toteutuvat.

Mitä tuohon vampyyrin elämään tulee, en myöskään haluaisi elää ikuisesti. Silloin kaikki menettää merkityksensä. Kaikki alkaa tuntua yhdentekevältä. Mieluummin nautin tämän elämän hetkellisyydestä kaikkine kokemuksineen, kuin eläisin ikuisesti kadottaen sieluni kauneuden.

 Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: