Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Aurinko / Isäsuhde  (Luettu 36379 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ScorpioRising
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37


Profiili
« Vastaus #30 : 18.10.2006 21:22:18 »



Pitääkö paikkansa? Shocked

- Aurinko osoittaa naisen kartalla myös isä-suhdetta?

- " Mies-suhteet voivat toistaa isä-suhteen ongelmakohtia kerta toisensa jälkeen, jos naisen ja isän jokin ongelma on jäänyt hoitamatta tai kesken..."?

Itselläni
 merkurius aspect_con aurinko
 saturnus aspect_squ aurinko
 neptunus aspect_con aurinko
 pluto aspect_sex aurinko
  aurinko aspect_squ keskitaivas

Mitenköhään nämä vaikuttavat ylempiin "väittämiin?  uglystupid2



Entäpä 10. huone? Kopsasin sivuilta http://www.elbertwade.com/page147.html seuraavan:

(DMCA ilmoituksen takia poistettu)


Miten 10. huoneesi on sijoittunut tai siis onko siellä planeettoja?

Mulla oli kans aikamoinen persoona isänä, minkä tunnen vaikuttaneeni elämääni  Lips Sealed. Kartallani Pluto ja Uranus ovat 10:ssä. Saturnus (7:ssa) neliöi venusta (9:ssä) ja opponoi neptunusta 1. huoneessa ja melkein askendenttiakin. Toisaalta Saturnus on sekstiilissä marsiini. 4. huone on tyhjä. Saturnus on trinissä Plutoon. Hyvin on mennyt, mutta menkööt!  crazy2
« Viimeksi muokattu: 28.02.2013 20:34:40 kirjoittanut Ahto » tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #31 : 19.10.2006 07:07:34 »



Siellä on  uranus neitsyt,
kärki  leijona

 idiot2
tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #32 : 20.01.2007 19:39:41 »

Meikäläisellä on:

 aurinko avautuva neliö  askendentti ja  aurinko aspect_con kuu

Mitäs siitä sanotte? Omasta puolestani koko äijä voisi painua hevon helv**tiin. Sellaista täällä päin.
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #33 : 20.01.2007 23:45:09 »

Mielenkiintoinen aihe jota olen monesti miettinyt, mutta huomasin tämän jutun vasta nyt  Smiley .Minulla on  aurinko yksinään 10. huoneessa ja Saturnus 6. huone ja
 aurinko  aspect_sex  kuu
 vesta  aspect_squ  aurinko
  juno  aspect_squ  aurinko
 askendentti  aspect_tri  aurinko
 keskitaivas  aspect_con  aurinko
 kuunsolmu  aspect_opp  aurinko
 jupiter  aspect_squ  aurinko

ja isäsuhde joka olisi voinut saada aikaan vaikka minkalaisia traumoja, mutta minä vaan
aina ymmärsin häntä jotenkin henkisesti, säälin häntä koska hänellä oli mahdollisuuksia
vaikka mihin, mutta hän ei vain osannut käyttää niitä ja olin hänestä huolissani ja tiesin aina miten sain hänet rauhoittumaan ja kuuntelin lapsena hänen jorinoitaan tuntitolkulla jotta rauha hänen ja äidin välillä säilyi. Hän on jo kuollut, mutta en koskaan oikeasti muistele hänestä mitään ikävää sillä rakastin häntä kympillä ja mieleen muistuu kaikki ne ihanat asiat jotka tuntuivat niin hyvältä (hän saattoi minut pimeiden taipaleiden takaa linja-autolle koska tiesi että pelkäsin jne....
 smitten ) Näin se tämä elämä voi olla ristiriitaista  Smiley .Ainoa konkreettinen asia minkä katson juontuvan isästäni on se, että inhoan mustasukkaisuutta  knuppel2
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Yulunga
Vieras
« Vastaus #34 : 21.01.2007 01:52:53 »

 minulla
 aurinko 10:ssä
 aurinko  aspect_squ  saturnus
 aurinko  aspect_squ  askendentti
 aurinko  aspect_tri  neptunus
 aurinko  aspect_con  chiron

synastriassa  saturnus ja  pluto tekee hankalia aspekteja... juuh, hullua hallintaahan se on ollut, mikä todellakin tulee ilmi miessuhteissa.  buck2

Positiivinen ulottuvuus on tietynlainen jumalkuva, että isä suojelee ja hoitaa ritarina kaiken, jos perheelle tulee ongelmia. Ylisuojeleva on myös (edelleen... vaikka ikää miul 30  buck2 )

Hän tosin on  aurinko  leijonaaskendentti  oinas ja kaikki mahdollinen huoneessa 9,10 ja 11.  Grin
tallennettu
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #35 : 21.01.2007 11:39:18 »

Minulla on

 aurinko aspect_opp pluto

- muita aspekteja ei Auringollani sitten juuri olekaan.

Pienenä näin sellaisen unen missä oli aurinko ja kuu taivaalla päällekkäin. Unessa isäni tuli tikkaiden kanssa, kiipesi ne ylös ja otti auringon pois taivaalta. Olen aikuisena tavannut ajatella että ilmeisesti jo lapsena tajusin että isäni rakkaus ja tuki ei elämässäni ole järin oleellisessa osassa... Hän oli varsin itsekeskeinen ihminen joka lopulta joi itsensä hengiltä. Koska en isäsuhdettani ole jaksanut enää vuosiin kauheasti vatkata, enemmän kiinnostaa se että kuolemanpelko on aina hallinnut elämääni ylettömässä määrin. Ei ehkä olisi hallinnut jos olisi ollut selkeä isän rakkaus läsnä - eikä tuota Plutoa oppositiossa Aurinkoon.

 Undecided
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #36 : 21.01.2007 11:47:00 »

Y, onko sinun isäsi ollut sellainen vai onko sinulla sellainen mielikuva?
Sellainenhan miehen pitäisi olla. Au ja nousumerkitkin mukavat.  leijona oinas

« Viimeksi muokattu: 21.01.2007 12:07:07 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Yulunga
Vieras
« Vastaus #37 : 22.01.2007 11:57:14 »

Y, onko sinun isäsi ollut sellainen vai onko sinulla sellainen mielikuva?
Sellainenhan miehen pitäisi olla. Au ja nousumerkitkin mukavat.  leijona oinas



Siis sellainen isä on! Mutta itse koin hänet aivan super kontrolloijana myös.  idiot2 vai oliko se äiti joka puki isän vallanpitäjäksi vaikka pitikin vallan kahvaa itse kädessään...  coolsmiley Nyt laitoit minut miettimään asioita uudelleen! Thanks!!
tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #38 : 22.01.2007 13:49:36 »


Niin ne mielikuvat  idiot2

Omat
 aurinko aspect_con neptunus Ja ne  aspect_squ  saturnus
Aurinko (isä) Neptunus ( mm. alkoholi) Saturnus IC (haasteita koti, lapsuudenkoti, nykyinen perhe)
 chiron kalat (lapsuuden haavat)
Siinä ne kai sitten ovat?!
Olen syntyessäni saanut nämä ongelmat ja haasteet.

Eroon alkoholisteista ja läheisriippuvuudesta  knuppel2
Työtä on vielä paljon!



tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
Ave^^
Vieras
« Vastaus #39 : 23.01.2007 16:51:37 »

minulla on  aurinko 8.huoneessa ja  aspect_squ  askendenttiaspect_squ  kuu
ja parempaa isää en olisi voinut toivoa.
Kumpaakaan vanhempaani en vaihtaisi. Ikinä.
Mutta minulla onkin  jupiter 4 huoneessa.  Cool
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #40 : 24.01.2007 14:01:24 »

Tämä on kiinnostava ketju, nyt vasta itsekin ehdin osallistumaan. Aurinkohan tosiaan symboloi isää, mutta ainahan näissä tulkinnoissa on hyvä muistaa, että oman karttamme aurinko kertoo ennen kaikkea meistä itsestämme, ei suoraan isästämme. Eli symboliikka on lähinnä sitä, miten itse olemme isän kokeneet ja millainen on se "sisäinen kuvamme isästä". Toki useinhan myös se vastaa aika selkeästi isän omaakin käyttäytymistä ja läsnä- tai poissaoloa elämässämme.

Oma aurinkoni on Kaloissa, ykköshuoneessa. Pääaspektit ovat: aurinko aspect_con jupiter, aurinko aspect_tri saturnusaurinko aspect_squ neptunusaurinko aspect_squ keskitaivas ja  aurinko aspect_sex askendentti. Lisäksi aurinko on kantana bumerangi-kuviolle, jonka muodostavat auringon semisekstiilit kuulle ja Venukselle/Chironille sekä oppositio Vertexiin.

Kuten noista voi päätellä, isä ei ole ollut minulle hirveän läheinen hahmo, mutta kuitenkin hänestä on hyvin positiivinen ja humoristinen kuva. Auktoriteettiaan hän ei ole koskaan varsinaisesti korostanut, mutta on kyllä tarvittaessa sellaisena toiminut, eli hyvät aspektit Saturnukseen ja Kauris-askendenttiini kertovat varmasti tästä. Olen saanut opetella kantamaan omat vastuuni ilman kummempaa kapinointia. Wink Enemmän yhteenottoja on tullut äidin kanssa. Vaikka merkki onkin Kalat ja neliö Neptunukseen, niin alkoholismia ei ole meidän perheessä tai suvussa ollut, sen sijaan isän puolen suvussa kylläkin kai jonkin verran uskonnollisuutta (ei mitään lahkoilua, ihan perus-luterilaisuutta). Ehkä neliö Neptunukseen ja MC:lle voisi kertoa siitä, että isä ei ole koskaan esittänyt toiveita tai vaatimuksia urastani tai koulutuksestani yhtään mihinkään suuntaan (ei tosin äitikään), joten "toiveammattini" onkin usein kysyttäessä ollut "taivaanrannanmaalari". Grin Onneksi tuo Saturnus (sijainti muuten rapu ja 6. huone, T-ristin kärki) on kuitenkin ajanut minut työelämäänkin ja ansaitsemaan elantoni. Tongue
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #41 : 24.01.2007 14:38:42 »

Minulla on 
pluto aspect_tri aurinko
neptunus aspect_opp aurinko
mars aspect_sex aurinko

Isäni kuoli samaan aikaan kuin synnyin,
joten maailman paras isukki,
kun ei ehtinyt pilata mitään elämästäni
tekemisillään. 2funny


Kappas vaan Asterix  Kiss

Kartallani on nimittäin
pluto aspect_tri aurinko
neptunus aspect_opp aurinko
mars  aspect_squ aurinko

ja minun isäni puolestaan vaihtoi tasoa parisen viikkoa sen jälkeen kun täytin 2v  Wink Cheesy Grin

ja foorumin kartan mukaan aurinkoiseni on yhtenä osana Mahdollisuuksien kolmiota - elikkäs yhtenä nurkkapaaluna siinä on vielä tuo  chiron joka on oppositiossa  pluto  Smiley

Siis tarkistahan vielä Asterix, löytyykö kartaltasi vastaava kuvio Wink

Mutta takaisin kartalle: onhan siellä sitten lisäksi
 uranus aspect_tri aurinko
 jupiter aspect_ssx aurinko
 venus aspect_ssx aurinko


tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #42 : 24.01.2007 16:03:45 »

Mulla aurinko ei tee mitään muita kulmia kuin yhtymät Marsiin ja Plutoon.

Jos oikein venyttää, voi tosin saada myös yhtymän  askendentti:in (orbi 10o16') ja väljän kolmion "isin tyttö" Pallakseen. (orbi 8o11')

Tuota...
Pallas on kyllä sinänsä kuvaava, se kun tekee myös oppositiota toiselle isähahmolle Saturnukselle, ja isin tyttö minä kyllä olen.

Jos oikein pinnistelen, niin saatan kyllä noissa auringon kulmissa nähdä jotain isäsuhteestani. Olinhan kuitenkin lapsena isän tyttö henkeen ja vereen, mutta aikuisena surutta pistin välit poikki suojellakseni omaa pienperhettäni isukin paranoialta...

Synastriakartallamme  aurinko pluto mars:illeni ja  askendentti:lleni osuu isukin koko 12.huoneen hullunmylly...


tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #43 : 24.01.2007 16:43:01 »

Minulla on aika inhoja aspekteja periaatteessa tässä Auringossa, ja en ihmettele, jos sen sanotaan kuvaavan isäsuhdetta - omani kun ei mikään paras ole tosiaan....

 aurinko aspect_opp kuu
 aurinko aspect_con merkurius
 aurinko aspect_squ jupiter
 aurinko aspect_con neptunus
 aurinko aspect_sex  pluto

Tavallaan tuo kuvaakin todella hyvin...Tavallaan keskustelemme todella paljon ties mistä asioista (merkurius), mutta toisaalta hän on tavallaan hylännyt minut, aiheuttaa minussa aikamoisia kysymysmerkkejä ja hämmennystä ja omituisia fiiliksiä (Neptunus), sekä on poissaolollaan kyllä jättänyt jäljen tunne-elämääni (Kuu). Jupiterista en osaa sanoa...ehkä sitä, että hän on antanut minulle liikaakin tilaa "kasvaa ja laajentua", eikä pitänyt kiinni millään tavalla? En osaa sanoa...

Minulla onkin Aurinko 10.huoneessa (pidetty myös Isän huoneena), kun taas sitten Kuu on 4.huoneessa (kodin, äidin ja kuun huone), joten ehkä nämä teemat ovat minulla aika korostuneita sitten muutenkin, kun vielä huonesijainnitkin "tuplaavat" vaikutuksen.  Shocked Kuuhun minulle tuleekin sitten Neptunuksen oppositio, ja kyllä, äidilläni on alkoholiongelma.  Sad
« Viimeksi muokattu: 24.01.2007 16:44:39 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #44 : 25.01.2007 10:53:59 »

Meikäläisellä on:
aurinko aspect_con kuu


Auringon ja kuun yhtymä usein kuvaa sitä, että toinen vanhemmista on hoitanut kummankin roolin. Löytyy usein yksinhuoltajan lapsen kartalta mm. tai silloin, kun toinen vanhemmista on "jyrännyt" toisen ja siten pyörittänyt kasvatusvastuuta yksikseen.
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: