Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Aurinko / Isäsuhde  (Luettu 36374 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Irish
Vieras
« Vastaus #15 : 17.10.2006 17:52:50 »

Minulta löytyy
 aurinko aspect_tri keskitaivas
 aurinko aspect_con chiron
 aurinko aspect_tri jupiter
 aurinko aspect_con merkurius

4. huoneessa on venus oinaassa.

Isä oli minulle jonkin sortin jumala, viisas esikuva, ihminen, jota olisin kuunnellut tuntitolkulla silmääkään räpäyttämättä... Viimeisinä vuosinaan hoidin häntä, passasin, silittelin hiuksia (vaikka ei ollutkaan "vuodepotilaana" vaan ihan kotona)... Halusin vain tehdä kaiken, jotta hänen olisi hyvä olla. Rakastin ja kunnioitin häntä yli kaiken ja olin niin kiitollinen siitä, miten viisaasti hän minut kasvatti, miten epäitsekkäästi rakasti. Tulee taas vähän hölmö olo kun puhuu isästä tällä tavalla... :Smiley Mutta hetkeäkään en vaihtaisi pois..
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #16 : 17.10.2006 18:42:14 »

Minä olin lapsena "isin tyttö" ja isäsuhteeni oli tosi hyvä ihan viime aikoihin saakka. Vieläkin olemme hyvissä väleissä, mutta tässä erittelemättömistä syistä johtuen olemme ajautuneet etäisiksi, ja isäni käytös on aiheuttanut paljon murhetta.

Nämä myöhäisemmät käänteet näkyvät ehkä paremmin ennustavan astrologian keinoin. Isän tärkeys varsinkin lapsuudessa näkyy varmasti syntymäkartalla siinä, että Aurinko on IC:llä neljännessä huoneessa, yhtymässä Kuuhun ja tekee kolmiota AC:hen. Näiden lisäksi ainoa "tärkeä" aspekti on neliö Jupiteriin, jota en niinkään osaa tätä silmällä pitäen tulkita.

Lisäksi Pallas Athenen sijainti Leijonassa yhtymässä Saturnukseen on ollut minulle selvä indikaattori isäsuhteen tärkeydestä, ja on kuvastanut hyvin isäni uskoa mahdollisuuksiini ja kohtelua tasavertaisena, älykkäänä ihmisenä, eikä jalustalle nostettuna, herkkänä pikkuprinsessana.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #17 : 17.10.2006 19:49:57 »


Ompa ihanaa lukea hyvistä isä-suhteista Smiley

Olisin varmaan halunnut itsekkin olla "isin jalustalle nostama prinsessa"


Mutta kun oikein miettii, niin vaikea on "kiittää" isää mistään;
Ei hän opettanut minua luistelemaan tai olemaan ystävällinen. Ei hän antanut minulle neuvoja elämän varalle, ei hän saanut minua ymmärtämään, miten ainutkertaista ja arvokasta elämä on.
Ei hänellä ollut aikaa minulle eikä hän kertonut että jokainen ihminen on tärkeä. Hän vältteli tunteitani, murheitani, ilonaiheitani.
Hänellä oli kyllä tiukat säännöt, mistä ei joustettu ja hän kävi kimppuuni kun aloin käydä treffeillä 17-vuotiaana  Cheesy
Olen siitä huolimatta kasvanut(omasta mielestäni  Grin -)suht.tasapainoiseksi aikuiseksi...

Ja oikeataan voinkin kiittää isääni kovasta kurista...kun nyt ajattelen tarkemmin  knuppel2

edelleen vaan pohdin, miten tuo suhde on vaikuttanut nyky-elämääni idiot2




tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #18 : 17.10.2006 20:18:25 »

ippuska
ehkäpä isäsi omalla "ankaruudellaan" on antanut sinulle vahvan henkisen
selkärangan kaikkeen tekemiseesi,
henkinen perimä,positiivinen periaatteellisuus,luonteen lujuus,
tietty yksinäisyyskin sisimmässä
.....
nikki, kiitos smitten kauniisti sanottu ja toivottavasti edes osin totta  Kiss
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
kooky
Vieras
« Vastaus #19 : 18.10.2006 12:54:46 »

Minulla saturnus oppositio aurinko ja Signin kertoma kuulostaa tutulta

hmm...oppositio, tiedostamisen aspekti.

mielenkiintoista. Liittyyköhän tämä myös siihen, että voidakseen tiedostaa, tarvitsee pitkäaikaista altistusta. Eli tuntuu että isän ongelmat jatkuvat ja jatkuvat vaan, ja vaikka kuinka toivoisi hänelle hyvää ja parempaa oloa, ei se ikinä toteudu.

tämän kuvion kanssa joutuu kenties tosiaan tiedostamaan mistä on kyse ja kantapään kautta tajuamaan sen että "toista ei voi auttaa", ellei se itse auta itseään.

siinä sitä vaan seurailee sivusta kun isähahmo vaan porskuttaa menemään ja lisää vettä kiukaalle omissa "kärsimyksissään".

jokaisella todellakin on se oma tie.

olen kyllä sitä mieltä, että varmasti alkoholismi on joillekin ihmisille ihan "sairaus", ja siihen pitäisikin suhtautua sillä tavoin.

koska eihän kaikista tule alkoholisteja. jotkut taas eivät "voi sille mitään" että alkoholisoituvat helposti.

mulla vaan ei ole alkoholiriippuvaisuuten taipumusta, mutta joillakin on.

uskon että tässä on paljon kyse myös yksilön biologisista ominaispiirteistä ( oisko se ihan geeneissä?...)niiden psykologisten lisäksi.

eli samalla tavalla alttius sairaudelle kuin mikä tahansa muukin alttius sairaudelle, kuten vaikka syövälle yms.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #20 : 18.10.2006 13:49:57 »

Minulla on 
pluto aspect_tri aurinko
neptunus aspect_opp aurinko
mars aspect_sex aurinko

Isäni kuoli samaan aikaan kuin synnyin,
joten maailman paras isukki,
kun ei ehtinyt pilata mitään elämästäni
tekemisillään. 2funny
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #21 : 18.10.2006 13:55:45 »

Mites sinulla Saturnus on asettunut?

Sattari kai ilmeisesti indikoi isää myös kartalla, auringon lisäksi. Smiley

itsellä     saturnus aspect_opp merkurius
            saturnus aspect_squ neptunus
            saturnus kvinkunssi  venus
            saturnus sekstiili  uranus
            saturnus aspect_tri MC
            saturnus aspect_con Lilith (musta kuu, lunar apogee)
            saturnus  aspect_opp  aurinko

          (aurinko oppositio orbi tosi löysä, noin 15 astetta)

    Näistä näkee, että Isä on näköjään paljon vaikuttanut, ja se on kyllä totta.


  minä en muista, mitkä oli sekstiilin ja kvinkunssin symbolit. Neuvoja otetaan vastaan... aspect_sex aspect_kvi ?
« Viimeksi muokattu: 18.10.2006 14:04:45 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #22 : 18.10.2006 14:11:46 »

Mites sinulla Saturnus on asettunut?

Sattari kai ilmeisesti indikoi isää myös kartalla, auringon lisäksi. Smiley


Saturnus on 8.huoneessa Ravussa, mutta muuten täysin tyhjää
koko planeetta kaikista aspecteista ja ilmiöistä. idiot2




tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #23 : 18.10.2006 14:16:02 »

entäs Venus Ravussa, mikä sulla näkyy olevan...tekeekö Saturnus yhtymää?

8 huonehan toden totta liittyy kuolemaan, transformaatioon ja niihin teemoihin, joten osuvaa että saturnuksesi on 8 huoneessa.

muoks. Jossain on sanottu, että aspektiton ja tavallaan ns. irrallaan oleva planeetta nouseekin juuri sen irrallisuutensa kautta erilliseen arvoon tulkinnassa.

se toimii ikäänkuin hyvin itsenäisesti.

tästä aiheesta pitäis löytää tietoa enemmän...
« Viimeksi muokattu: 18.10.2006 14:17:56 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #24 : 18.10.2006 14:27:23 »

Näin olen ymmärtänyt ja minun
 venus on  rapu samaisessa 8. huoneessa. Wink

Venus edustettuna kartallani
uranus avautuva  aspect_squ venus
chiron sulkeutuva  aspect_squ venus
saturnus yhtymä  venus
 jupiter sulkeutuva  aspect_squ venus
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #25 : 18.10.2006 14:33:34 »

Hyvin mielenkiintoinen yhtymä.

Minä olen sitä mieltä, että saturnuksen yhtymä ei niinkään "rajoita" venusta, vaan nimenomaan painottaa sitä.

saturnus, ajan viisari, minne se osoittaa, se on ajankohtaista.

omalla kartallani, saturnus yhtymä Lilith nimenomaan korostaa Lilithin merkitystä kartallani ja sen teemat näkyy elämässäni. tai on näkyneet...ei kiinnosta edes siihenkään vanhaan myyttiin juuttua, sillä miksi pitäisi alkaa toteuttamaan jotain ikiaikaisia kaavoja.

Kyllä Saturnus varmaan myös rajoittamalla aiheuttaa painetta, mutta samalla asettaa jonkin teeman "keskiöön" siinä mihin se yhtyy.

*näin kokisin*

saturnustahan sanotaan karmalliseksi planeetaksi...

sideeristä aurinkomerkkiäni  vesimies hallitsee Saturnus.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2006 15:23:31 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #26 : 18.10.2006 14:57:16 »

Hmmm... jos Saturnus on karmallinen planeetta,
niin sitten selittyy kyllä se, ettei
minua juurikaan karma vaivaa tai mietitytä. idiot2

Olen siis ollut vapaa ko. jalkaraudasta
jo syntyessäni. Grin
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #27 : 18.10.2006 15:03:03 »

Sulla kävi tsäkä Wink Grin
tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #28 : 18.10.2006 18:02:52 »



Minäkin luin jostakin, että saturnus voisi symbolisoida isää,
minulla  saturnus 4.huoneessa ja kärki  vesimies

 idiot2 idiot2 idiot2



tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
enska
Vieras
« Vastaus #29 : 18.10.2006 19:21:47 »

Tähänkin ketjuun on pitänyt vastata jo ajat sitten, mutta jospa nyt...

Huomaan että Asterixilla on Saturnus samaisessa huoneessa kuin minulla eli kahdeksikossa..Merkki on kuitenkin eri..Tuo Rapuhan liitetään syntymän/kehdon lisäksi myös kuolemaan/hautaan ja eikös Saturnus ole alennuksessaan jos se Rapuun osuu?

Itselläni Saturnus siis härkäsessä, joka edustaa myös ns.verenperintöä, fyysistä perintöä, miksei myös esi-isiä jne..Jollain tapaa kuvaa isääni, jonka oma isä on aika veemäinen olio perhettään kohtaan...Saturnus-Isäni kasissa on kuitenkin tässä mielessä kauas puusta pudonnut, aivan kuin tietoisesti välttänyt olemasta samanlainen kuin omansa on..Tavallaan siis transformaatio pahan isän pojasta paremmaksi isäksi..Ihan ilman takapakkia tuo kasvaminen ei hänelläkään ole sujunut, tarkoitan niitä neptunisia kiroja..

Isällä ja minulla on keskenään tarkka aurinkojen neliö, joten kovaa kädenvääntöä on ollut erityisesti arvokeskusteluissa ( Hän siis  aurinko jousimies )..Oma jupiterini on yhtymässä hänen aurinkoonsa vielä, hänen Saturnuksensa neliössä merkkariini, voi sitä väittelyiden hurmosta ja tuoksinaa..
Jotenkin oli tuo perinteinen isä ja tytär-teema mukana: Hän olisi halunnut minun pysyvän sellaisena 9-vuotiaana huitukkana vielä murrosiässäkin ja isälle oli todella kova pala huomata, että alan kyseenalaistamaan, itsenäistymään, naisistumaan jne..(Hänen Jupiter-Kuu yhtymänsä konjuktiossa AC-Urkki-yhtymääni ja oppositiossa Kuuhuni)
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: