Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Junon aspektit parisuhteen kuvajaisina?  (Luettu 17476 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« : 13.07.2011 14:03:00 »

Heippa kaikki astrolaiset, nytpä kaipaisinkin mielipiteitänne tämmöiseen asiaan. Itse olen miettinyt, kuinka paljon Junolla on vaikutusta ihmisen parisuhde elämään. Mitä Junon tekevät aspektit kertovat tulevista suhteista? Vaikuttavatko ne oikeasti suhteen laatuun konkreettisella tasolla vai kuvaavatko ne vain eräällä tapaa sitä, millaista suhdetta haet?

Itsellä Junon ainoat aspektit ovat yhtymä lilithiin sekä sekstiili Uranukselle. Bob Marks kertoo tuosta uranuksen sekstiilistä näin:

Juno Aspects Uranus: If you have this combination in your horoscope (especially the stressful aspects, the conjunction, square, or opposition) I have a question for you. Let's say you walk into a room where there are twenty people, and nineteen of them are sane and normal, but the twentieth person either escaped from an insane asylum or just got off of a UFO, guess which one you would be most likely to marry? (Hint: it's not the first nineteen). Uranus always has to be Different. When Juno aspects Uranus, the partner or the partnership has to be different. With the harmonious aspects (sextile and trine) you don't get into as much trouble. The partner will tend to be independent, or very bright, or a bit odd. The partnership itself will likely be more "open" with each partner doing their own thing and going their own way. Uranus is fanatic about having enough of its own space.

Make sure that you and your partner each has enough "space." It helps if one of you travels a lot (Uranus aspects are perfect for bi-costal marriages). Absence for this combination truly makes the heart grow fonder.

Itse allekirjoitan täysin. Tarvitsen myös omaa "tilaa". Tärkeintä on syvempi yhteys, kumppanuus ja tieto siitä, että se toinen on siellä silloin kun sitä tarvitsee. Sitä en tiedä, tuleeko suhteeni koskaan olemaan tuommoinen mutta sellainen olisi minulle juuri passeli. Katy perry tekaisi myös taannoin laulun, joka kuvailee täydelisesti rakkausihannettani:

You're so hypnotising
could u be the devil, could you be an angel
your touch magnetizing
feels like going floating, leave my body glowing

They say be afraid
you're not like the others, futuristic lovers
different DNA, they dont understand u

You're from a whole other/another world
a different dimention
you open my eyes
and im ready to go, lead me into the light

Kiss me, k-k-kiss me
infect me with your love, and fill me with your poison
take me, t-t-take me
wanna be your victim, ready for abduction
boy, you're an alien, your touch so far away
its supernatural, extraterrestrial
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #1 : 13.07.2011 14:34:22 »

Eikö Juno ole se "vaimon" arkkityyppi, eli naisen kartalla kuvaisi minkälainen puoliso itse on? Käsittääkseni Junossa on myös kysymys siitä vakavamman puoleisesta suhteesta, eli ei siis välttämättä siitä minkä tyyppisiin ihmisiin viehättyy, vaan enemmän siitä minkätyyppinen se lopullinen opettava kumppani tulee olemaan, tai tarvitsisi olla? Monestihan viehättyy ihmisistä, joiden kanssa ei kuitenkaan näe mitään yhteistä tulevaisuutta.




Hmm.. minulla Juno tekee Kuun ja Jupiterin kanssa kultaisen kolmion. Kolmio Kuuhun on vielä asteen tarkka. Kuulostaapa oikein harmoniselta. :Smiley
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 13.07.2011 16:59:04 »

Eikö Juno ole se "vaimon" arkkityyppi, eli naisen kartalla kuvaisi minkälainen puoliso itse on? Käsittääkseni Junossa on myös kysymys siitä vakavamman puoleisesta suhteesta, eli ei siis välttämättä siitä minkä tyyppisiin ihmisiin viehättyy, vaan enemmän siitä minkätyyppinen se lopullinen opettava kumppani tulee olemaan, tai tarvitsisi olla? Monestihan viehättyy ihmisistä, joiden kanssa ei kuitenkaan näe mitään yhteistä tulevaisuutta.




Hmm.. minulla Juno tekee Kuun ja Jupiterin kanssa kultaisen kolmion. Kolmio Kuuhun on vielä asteen tarkka. Kuulostaapa oikein harmoniselta. :Smiley

Heh, minä olen huomanut omalla kohdalla, että Junon merkkisijainti (scorppioni) kartalla kertoo nimenomaan siitä minkä tyyppisistä ihmisistä viehätyn, mutten välttämättä näe yhteistä tulevaisuutta. Mutta tuo aspekti kyllä kuvaa sitä, millaista suhdetta haen.  :Smiley

Siksipä kysynkin, että kuika monen tyypin parisuhde on ollut Junon tekemien aspektien kaltainen? Eli siis, onko kukaan ollut konkreettisesti sellaisessa suhteessa kuin Juno näyttää, vai onko se ilmennyt vain ja ainoastaan pelkkänä tarpeena?
tallennettu
supikas
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #3 : 13.07.2011 21:38:23 »

Voi herttileijaa sentään... Olipa järkyttäviä juttuja... Nää olis pitäny lukea jo teininä. Mulla on Juno  kalat 12.huoneessa,  aspect_squ saturnukseen ja  aspect_opp sekä uranukseen että plutoon. Joo, no tän mukaan miun ei olis kannattanu yrittääkkään avioliittoa ennen 49 ikävuotta. Oon ollu kahdesti aviossa, molemmat kerrat tavalla tai toisella... no... just tuota mitä Juno aspekteineen lupaa  uglystupid2 crazy2 Shocked. Täytys vissiin seuraavaks alkaa katella miestä kaukomailta  Cheesy... tai olla kokonaan ilman. Huh Huh!!!
tallennettu
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #4 : 03.09.2011 03:44:30 »

Mulla Juno lymyää 10.huoneessa ja Kaloissa, neliöiden noususolmuuni 12.huoneessa ( kaksoset). Mitä tästä nyt sit pitäis päätellä?
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #5 : 03.09.2011 14:55:35 »

Mulla  juno 17 astetta vaaka 3. huone (: Aina, kun oon jostain miehestä viehättynyt/kiinnostunut, niin oon huomannu että tää on a) aurinkovaaka b) aurinkovaaka jolla paljon skorpparia kartalla mm. persoonalliset planeetat skorpparissa

Ja huomasin tässä joskus että tän hetkisen 'kiinnostuksen' aurinko on täsmälleen yhtymässä mun Junoon, sekä mun aurinko myös hänen Junoon (:

Omalla kartallani Juno  aspect_sex venus leijona ja  aspect_squ neptunus kauris

Eli jos tuo Juno kuvaa minua, minkälainen puoliso olisin niin voisin varmaan sanoa että kaipaan paljon huomiota, asioista on puhuttava, mutta saatan välillä jumittua omiin sfääreihin eikä mua kannata silloin häiritä koska tarvin omaa aikaa myös Cheesy
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #6 : 03.09.2011 18:05:22 »

Nykyisen miesystäväni  kuunsolmu täsmälleen mun  juno:n päällä...  Shocked
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #7 : 04.09.2011 09:50:04 »

 juno 0 astetta  kalat 54 min(?), 7. huone.  juno  puolineliö  merkurius (1 astetta, 36min.),  juno puolineliö Diana-asteroidi (0 astetta, 45min.)


Kaikista jännin asia on, etten ole juurikaan  kalat -ihmisten kanssa tekemisissä. Muutama  kalat -ihmien elämässäni on pyörähtänyt, ja ne jotka ovat osana elämää, ovat joko fyysisesti etäällä matkojen päässä tai sitten tosiaan vain sillä tavalla läsnä, että silloin tällöin vain heidän kanssaan asioin.

Yleensä ottaen en ole kovinkaan positiivisia luonteenpiirteitä kaloissa huomannut. Kaikilla on jonkin sortin riippuvuus, on se sitten alkoholi, treenaaminen, raha tms.  :Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #8 : 04.09.2011 21:37:00 »

Mulla  juno 20o kauris (minuutteja en nyt muista) 1. huoneessa.

Aspektit:

 juno aspect_ssx merkurius
 juno aspect_ssx venus
 juno aspect_con mars
 juno puolineliö uranus
 juno aspect_con lilith
 juno aspect_con askendentti

Mitäsmitäs tuosta sitten voisi päätellä... Kai musta semmoinen "vaimon arkkityyppi" näkyy päälle päin (1. huone), tiukkaa realismia kaikessa, mikä parisuhteeseen liittyy (varsinkin, kun olen  askendentti kauris ), suunnitelmallisuus ja rutiinit, talous kondiksessa, ei riskejä rakkaudessa. Helposti tuppaa käymään vaan, että työ menee parisuhteen ja kumppanin tarpeiden edelle ja suhde alkaa voimaan huonosti Embarrassed

Suhteessa on kuitenkin oltava älyllisyyttä, keskustelua, tiedonvaihtoa ( aspect_ssx merkurius ), myös rakkautta, läheisyyttä, hellyyttä ja sopivissa määrin hauskanpitoa, kepeyttä ( aspect_ssx venus ) - kunhan realismilta ei pohja putoa Wink  Olen aika päällepäsmäri, vähän pomottelevakin, impulsiivinen ja erittäin temperamenttinen - suutun helposti, en voi sietää hidastelua tai asioiden menemistä vastoin tahtoani, toisaalta sopivan energiapuuskan vallitsessa saan paljon aikaiseksi ( aspect_con mars ). Tarvitsen tilaa itselleni, tuon persoonaani voimakkaasti esille välittämättä muiden ehkä eriävistä mielipiteistä, helposti hangoittelen kaavoihin kangistuneita tai erittäin autoritäärisiä tyyppejä vastaan (puolineliö uranus ). Tasa-arvo ennen kaikkea, lillun omissa maailmoissani ja uskon omaan sisäiseen viisauteeni ( aspect_con lilith).

On siellä myös väljä  juno aspect_squ pluto - öö, olisko tämä sitä "sähän et mulle ala" -asennetta :Smiley  Äärimmäiset tunne-elämykset?
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #9 : 04.09.2011 22:12:20 »

 mulla juno  jousimies 4 huone
ukolla  juno  neitsyt 10 huone

eiksme sovita ollenka yhtee. se haluaa että molisin kodinkone. ja mä en haluais siivota ikänä.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #10 : 04.09.2011 22:32:52 »

Tolla täällä kysyy, että mistä Junolle tulevat aspektit näkee? Yritin kyylätä niitä Astro.comin Extended Chart Selectionin kautta, mutta en tajunnut pöläystäkään :Smiley
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6585


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 05.09.2011 00:03:20 »

Meinaako tuo juno sitä sopivimman kumppanin merkkiäkö?
Ei meinaa.
Juno / Hera on avioliiton jumalatar.
Vaimon arkkityyppi.
Sitoutumisen kuvaaja avioliitossa, niin myötä- kuin vastoinkäymisissä.
Zeuksen / Jupiterin puoliso.
Ensimmäinen nainen.
Zeus oli naistenmies, uskoton puoliso.
Meneekö vihkivala ohi pettämisen, uskottomuuden, perheväkivallan?
Sitoudutko "kunnes kuolema teidät erottaa" ja koet täyttymyksesi parisuhteessa?

Kun Hera-arkkityyppi on naisen psyykessä voimakas vaikuttaja, hänen psykkinen hyvinvointinsa, jopa kohtalonsa, on riippuvainen hänen avioliitostaan ja hänen puolisonsa luonteesta. Tällä arkkityypillä on vaistomainen sisäinen pakko pyrkiä parisuhteeseen ja hänen on hyvin vaikeaa olla naimaton nainen. Hera-naiset odottavat puolison tekevän heidät "täydelliksi".

 juno skorpioni 12 huone, niinkö?
Kulissiavioliitto, jossa puoliso pitää huolta mielenterveydestäsi sulkemalla suusi skorpionille ominaisella tavalla..eiku jokamiehen märkäpäiväuni vaimosta pelkässä esiliinassa..mustasukkainen omistava ja sitoutunut vaimo mielikuvitusavioliitossa.. omaakin rauhaa kaipaava vaimo, joka pitää puolisoa otteessaan jollakin käsittämättömällä tavalla... eikun sulje nuo verhot rakas, tää on kahen kauppa.. angel buck2 coolsmiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #12 : 05.09.2011 00:23:06 »

Athamaarit, oikeassa paikassa kyyläilet, alhaalla on se asteroidilaatikko, siitä voi valita haluamansa mukaan. vielä kun vierestä ruksii kohdan aspect lines to all ja klikkaa kartan näkyviin, niin myös valituille asteroideille ilmestyy aspektit siihen perustaulukon jatkeeksi

Kiitän! Kyyläilen niitä ja otan selvää itsestäni vähän lisää coolsmiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #13 : 05.09.2011 00:41:52 »

Siellä näkyy möllöttävän

 juno aspect_tri kuunsolmu
jolle en löytänyt selitystä mistään :T

 juno aspect_squ uranus
josta tunnistin itseni: tasapainottaa henkinen ja fyysinen minuus parisuhteessa, koska en voi valita vain henkistä tietä tai fyysistä tietä kieltämättä itseäni.

 juno aspect_tri  saturnus
joka kuulosti myös erittäin hyvälle eli vankkaa sitoutumista parisuhteeseen, joka toimii kasvualustana ja lupaa hyvää uralle ja ihmissuhteille yleensä. Minulla onkin alitajuisesti ollut pitkään olo, että työ olisi merkittävä asia parisuhteessani sekä minulle että puolisolle (olen toki  askendentti kauris)

 juno aspect_sex venus
Tämän mukaan arvostan pieniä, yksinkertaisia rakkaudenosoituksia ja iloja parisuhteessa (totta) ja kaipaan romanttista suhdetta. Kasvan persoonana suhteen kautta lisää ja tuen myös puolisoa hänen henkilökohtaisessa itsensäkehittymisessä.

Ja viimeisenä oli aspekti, jonka merkkiä en ymmärtänyt, sellainen kellahtanut V-kirjain (semisekstiili?). Se osui Marsiin.

 juno möllöttää minulla 1. huoneessa  kalat merkeissä (4. astetta)
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #14 : 05.09.2011 14:44:14 »

Meinaako tuo juno sitä sopivimman kumppanin merkkiäkö? Kun mulla näyttää olevan  juno skorpioni 12.huoneessa.
Eräs kyllä on maininnutkin, että skorppari voisi sopia mulle parhaiten? No mene ja tiedä. Huh

Vahva, hieman mystinen, sexuaali.. Kuulostaako tutulta?

tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: