Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saturnus kartallasi  (Luettu 39070 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #45 : 14.06.2007 20:28:01 »

Voisiko tästä Saturnuksen asemasta löytyä positiivista näkökantaa?

Toki toki  Wink   saturnus DC:llä kertoo myös uskollisuudesta, pitkäjänteisyydestä, kestävyydestä ja kyvystä ratkaista arjen ongelmia. Parisuhde voi tosiaankin olla jonkinlainen kehitystehtävä, eikä "se oikea" välttämättä löydy käden käänteessä, mutta... kun lopulta löydät todellisen rakkauden, uskaltaisin veikata suhteelle kestävyyttä!!

Miehelläni on sama asetelma. Ilmankos tapasimmekin vasta aikuisena, jolloin molemmilla oli takana elettyä elämää ja omien  saturnus-läksyjemme läpikäyntiä  Wink  Itse en pidä ollenkaan pahana tuota  saturnus-asetelmaa. Nuorena varmastikin aika kuluttava, mutta etenkin  kalat:n intuitiivisessa merkissä iän myötä sisäinen viisaus ihmissuhdeasioissa kasvaa ja kehittyy.

 askendentti aspect_con uranus aspect_con pluto on monella ikäiselläsi neitsyt-nousuisella, koska molemmat ovat hitaita planeettoja. Niistä ei siis kannata olla huolissaan  Smiley
« Viimeksi muokattu: 14.06.2007 20:29:33 kirjoittanut *Minerva* » tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #46 : 20.06.2007 13:13:06 »

Vihdoinkin aihe jota olen odottanut. Minulla on Saturnus descendentillä -onko kohtalotovereita?

Täällä yksi! *nostaa kätensä*

Ja kiitos vaan *Minervalle* tuosta myönteisestä kommentoinnista. Smiley Itsekään en ole osannut nähdä tuota mitenkään pahana asiana, vaikkakin Saturnus on askendenttini hallitsija, eikä sijainti Ravussakaan ole kai sille mitenkään helppo. Saturnus tosin menee itselläni kuutoshuoneen puolelle, eikä seiskaan. Suhteeni kuitenkin ovat sinänsä olleet hyvinkin saturnusmaisia, että kaikki vakavammat (Saturnus...) seurustelukumppanit ovat olleet minua vähintään 6 vuotta vanhempia ja suhteet ovat myös kestäneet pitkään sekä olleet melko tasaisia, ei siis mitään eroja ja yhteenpalaamisia. Sinänsä totta, että perhettä (Rapu) ei ole (Saturnus), mutta suhteista sinänsä ei ole mitään valittamista.

Nuo astrologiakirjojen tulkinnat saattavat monesti olla hyvinkin ääriesimerkkejä, koska missään kirjassa ei voida ottaa kyseistä karttaa muuten huomioon. Saturnus DC:llä tulkitaan ehkä vain "Saturnus DC:llä", eikä välttämättä voida ottaa huomioon edes merkkisijainteja, saati aspekteja tai sitä mitä huonetta Saturnus kartalla hallitsee jne. Mutta eihän Saturnus Kaloissa varmaankaan niitä helpoimpia sijainteja ole, ja jos asiaan liittyy myös Chiron, niin voihan niitä läksyjä olla. Kun kuitenkin on itse tiedostanut asian, niin sen jälkeen voi myös itse vaikuttaa ainakin siten, ettei anna pessimismille sijaa, vaan lähtee siitä näkökulmasta miten voisi voittaa tuon haasteen. Koska eihän Saturnus este ole, vaan hidaste. Wink
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #47 : 20.06.2007 23:53:43 »

Voisiko Saturnus olla hyväksikin
hidastaessaan jotakin äkkinäisempää
planeettaa; esim Marssin meuhkaamista?
tallennettu
tähdistön enkeli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10



Profiili
« Vastaus #48 : 21.06.2007 12:26:30 »

Vihdoinkin aihe jota olen odottanut. Minulla on Saturnus descendentillä -onko kohtalotovereita?
Kun nouseva merkki on neitsyt (ascendentilla Uranus ja Pluto) ja Saturnus sijaitsee descendentillä kaloissa -niin kohtalo on melko varmasti tiedossa... Perheettömänä saa elää elämänsä, ellei sitten kypsemmällä iällä tapaa jotain sairaalloista vanhempaa miestä (jossain vanhassa astrologian opuksessa näin luki)
Joka tapauksessa vaikeuksia tunteiden ilmaisussa ja ihmissuhteissa, varsinkin suhteissa toiseen sukupuoleen.
Myös Chiron on kaloissa, joten ihmissuhteet ovat kipukohtani...

Voisiko tästä Saturnuksen asemasta löytyä positiivista näkökantaa?

-N-

Hei!

Minulla on ihan samanlainen kartta kuin sulla. Olen myös nouseva neitsyt ascendentilla Uranus ja Pluto ja Saturnus ja sijaitsee descendentillä kaloissa, myös Chiron on kaloissa. Olen ollut naimisissa 14v ja siitä minulla on kaksi poikaa, toinen aikuinen ja toinen teini. 5 vuotta sitten olen eronnut ja nyt vasta ainakin toivottavasti olen löytänyt oikean. On ollut myös itsellänikin kipukohtia ihmissuhteissani, että näin.
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #49 : 21.06.2007 19:50:50 »

Tällaisen löysin aiheeseen liittyen:

"Saturnuksen sijainnista voimme lukea monet elämän keskeisistä oppiläksyistä ja energioiden tasapainottamisista, joiden tulee tässä inkarnaatiossa tapahtua, sekä negatiivisen karman määrästä, joka nyt tulee kohdattavaksi. Oma kokemukseni on opettanut, että kannattaa työskennellä Saturnuksen KANSSA, ei sitä VASTAAN; tämä on avain onnelliseen ja tyytyväiseen elämään."

http://www.smilingstars.fi/astromitaon.html

tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
helen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 419



Profiili
« Vastaus #50 : 21.06.2007 20:46:29 »

 saturnus kalat ja kasi huone
tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #51 : 21.06.2007 21:09:41 »

Luulenpa että koska Saturnukseni yhtyy Venukseeni Oinaassa 7. huoneessa tämä aiheuttaa sen että ihmis- ja varsinkin rakkaussuhteissani on jotain tolkkua ja realismia mukana. Venus Oinaassa tekee minusta vähän turhan spontaanin ja estottoman aina toisinaan, mutta se että tuo karu Saturnus on siinä klimpissä mukana tehnee sen että kykenen myös pitkäaikaiseen parisuhteeseen (josta 10 v kokemus tällä hetkellä). Ei hotsita pomppia punkasta toiseen.

Onhan se Saturnus tietty välillä tainnut vähän turhankin karua rakkauselämästäni tehdä. Varsinkin nuorena oli aika koleaa sillä saralla... Ja itseasiassa löysinkin tämän nykyisen elämänkumppanini Saturnuksen paluun aikana, joten kyllä se varmasti aikatavalla on suhteeseeni vaikuttanut. Ettei peräti sanoisi että suurelta osin suhteeni perustuu Saturnukselle!

 Smiley
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #52 : 22.06.2007 10:59:18 »

Pakko mainita, vaikka transiitista on kyse, eikä syntymäkartan Saturnus-asemasta.

Viime vuoden kesällä Saturnus siirtyi vaeltelemaan kolmoshuoneeseeni, jossa se matkailee vielä elokuulle asti. Vuoden aikana olen suoltanut melkoisen määrän tekstiä word-dokumenteiksi, osa on tarkoitus myös julkaista.

Kahden viimeisen päivän tuotos on 21 A4-liuskaa. Sopii hyvin huoneen teemaan, eikä Saturnus ole ainakaan hidastanut prosessia. Ainoastaan, jos olen välillä hieman leipääntynyt kirjoittamiseen, Saturnus on antanut riittävän itsekurin työn loppuunsaattamiseksi. Olen kuitenkin kokenut tärkeäksi pistää mielessäni pyörivät asiat paperille.

Aikaisemmin jo mainitsinkin, että syntymäkartalla Saturnus on minulla Oinaassa, huoneessa 11. Saturnus on myös DC:n hallitsija, myös 8. huoneen kärki on Kauriissa, joten  saturnus hallitsee sitten sitäkin huonetta.

Minulla on varsin kattava kokelma enemmän tai vähemmän pitkiä suhteita Oinas-miehiin, joista kahden kanssa olen myös asunut yhdessä 7 vuotta ja 6 vuotta. Kumpainenkin on tehnyt myös konkurssin, joten tämä muiden varojen (8. huone) kanssa hääräily on tullut tuttuakin tutummaksi.

Tällä hetkellä olen suhteessa Kauris-mieheen (DC-merkkini edustaja), ja minun Saturnukseni (DC:n hallitsijani) osuu hänen deskendentilleen. Toisin kuin Oinaiden kanssa, tätä juttua ei ole kehitelty nopeasti, vaan "kaksi askelta eteen, yksi taakse" -tyyliin.

Minulla on varsin hyvin edustettu 11. huone, jossa myös siis Saturnus lymyilee. Huoneen ja planeetan teemaan hyvin sopii, että olen opiskellut varsin modernia tieteenhaaraa ja tietenkin myös työskennellyt sen parissa pitkän rupeaman. Pahoin myös pelkään, että minusta saattaa tulla vielä astrologi, kun tuo Aurinkokin on metafyysisessä 12. huoneessa.  :Smiley

11. huone symboloi myös ystäviä, ja yleensä ystäväni ovat joko minua reilusti vanhempia tai sitten ystävyyssuhteet kestävät vain vuosikymmenestä toiseen. Kauriksella oli kaiketi sama Saturnuksen asema, ja kummallakin ilmeisesti ystävyyssuhteiden ylläpitoa vaikeuttaa toistuvasti fyysinen välimatka. Eli juuri kun ystävystyy jonkin kivan ihmisen kanssa, niin tämä muuttaa pois paikkakunnalta.

Perinteisesti olen ollut kuitenkin Saturnuksen kanssa varsin hyvissä väleissä, mutta se voi johtua siitä, että se on hyvin aspektoitunut Aurinkoon ja Jupiteriin nähden. Haasteelliset aspektit löytyvät Merkuriukseen ( aspect_squ)ja Marsiin ( aspect_opp). Nuorempana änkytin jonkin verran tai menin täysin lukkoon tunneperäisissä tilanteissa. Nyt tätä ongelmaa ei enää ole. Tuo Saturnus-Mars -yhdistelmä antanee tiettyä aggressiivisuutta, jota kuitenkin yritetään pitää kurissa, kunnes pelihousut repeävät kunnolla.  crazy2 Vaarana on tietenkin, että Saturnus tukahduttaa kokonaan Marsin energisyyden, jos kartan omistaja katsoo sen "pahaksi".
« Viimeksi muokattu: 22.06.2007 11:11:15 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #53 : 22.06.2007 12:46:32 »

Meikäläisellä saturnus on 6.huoneessa jousimiehessä ja  astro.comissa siitä on sanottu näin:

"Saturn in the Sixth House    6th hs

For a person of your age, you have a very serious attitude toward work and responsibility. Also you may have more responsibilities than other young people, which may cause you to lose out on some of the fun of being young. But you should learn to accept your lot, because the discipline you learn now will help you out later in life and may bring you considerable success.

If you do nothing but complain and resent your situation, you will develop such a negative attitude that you will have difficulty with jobs all your life.

But if you can accept this placement of Saturn as a positive lesson to be learned, you will eventually get great satisfaction from your work, which you will do very carefully. You will gain recognition for the thoroughness and quality of your work. You will have to work hard to get what you want, but you will get it, along with the satisfaction of knowing that your success is the result of your efforts rather than luck."

Astron mukaan aspektit saturnuksen kanssa olisivat seuraavat:

Mars Conjunct Saturn 
Moon Opposition Saturn   
Saturn Opposition Ascendant
Sun Square Saturn
Mercury Square Saturn
Venus Square Saturn
Jupiter Square Saturn

Voiko saturnuksella olla sitten vaikutusta siihen jos ihastuu vanhempiin miehiin jotka ovat varattuja?Minulle on usein käynyt näin tosin aloitetta en ole koskaan tehnyt.Lueskelin tuota parisuhde tulkintaa ja jotkut kohdat pitivät aikas hyvin kutinsa.Mulla muuten mars ja saturnus ovat todella lähellä toisiaan ja vielä dc:tä(ainakin jos karttaympyrää katsotaan).
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #54 : 22.06.2007 13:13:47 »

Athene, Saturnus viittaa parisuhteisiin vain siinä tapauksessa, jos se on kartalla suhteisiin viittaavassa asemassa. Kuudes huone ei ole millään muotoa romanttinen, mutta jos Saturnus tekee yhtymän DC:hen(niin kuin tuon listan perusteella vaikuttaisi) vaikutukset voivat todella näkyä silläkin rintamalla.

Itselläni jo pelkkä Kauris-DC vaikuttaa siten, että kumppaneiden kanssa on ikäeroa reiluhkosti. Joissain tapauksissa minä olen se reilusti vanhempi osapuoli.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #55 : 30.06.2007 23:03:29 »

Itselläni kauris dc myös ja aina vanhempia miehiä  :Smiley En ole koskaan viihtynyt ikäisteni miesten kanssa.
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #56 : 02.07.2007 18:42:19 »

Minulla taas on  venus kauris aspect_opp saturnus rapu, ja liityn ikäeron kannattajiin  Wink
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Morwenna
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69



Profiili
« Vastaus #57 : 28.07.2007 19:43:09 »

Mulla on Saturnus IC:llä, Vaa´assa ja yhtymässä Plutoon. En kyllä osaa tulkita sitä sen enempää valitettavasti (jos joku osaa, niin...  angel ) mutta ainakin kaikkien tulkintojen mukaan tuo kaksikko tekee paljon hyviä aspekteja ja sitä luonnehditaan karttani voimavaraksi.
tallennettu
Miljoonakala
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #58 : 28.07.2007 20:44:46 »

Saturnus on 2.huoneessa kaloissa, yhtymässä Marsiin ja osana stelliumia. Aspekteja on neliöstä oppositioon ja kolmioon.

Kuitenkin, kumma kyllä, en ole koskaan kokenut Saturnusta hankalaksi, edes sen transiitit eivät ole tuntuneet erityisesti (verrattuna Uranukseen tai Plutoon). Kakkoshuoneen Saturnus on tehnyt minusta itaran penninvenyttäjän, joka haluaa kierrättää kaiken eikä tuhlata mitään. Ehkä kalojen vaikutusta, mutta olen toivottoman nostalginen ja kaiken vanhan roinan kerääjä (eikä se Merkuriuksen osuus stelliumissa ja kaloissa vähennä tuota piirrettä ollenkaan). Välähti mieleen, että taidan olla jossakin määrin turvallisuushakuinen ja läheisriippuvainen, koska suhteiden välinen aika oli rajoittavaa, synkkää ja erittäin saturniaanista. Vasta parisuhteessa tunnen itseni vapaaksi ja luovaksi, sitten kun perusturvallisuus on taattu. Tästä turvallisuusteemasta olisi mukava kuulla kommentteja!

Saturnus antaa lujuutta ja itsekuria, sekä vahvistaa päämäärätietoisuutta. Ilman näitä piirteitä tosi taidetta on vaikea saada muotoonsa ja ihmisten ilmoille. Eli tässä mielipiteeni teille kaikille, jotka olitte huolissanne vitoshuoneen rajoittavasta ja kamalasta Saturnuksesta! --Mutta entäpä itseilmaisu muuten? Onko 5.huoneen Saturnus-ihminen toivottoman ujo esiintymään? Vai liittyykö tämä 3.huoneen tematiikkaan?

~Miljoonakala
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #59 : 28.07.2007 20:57:15 »

Saturnus kartallasi, pidätkö sitä hankalana kaverina vai oletko löytänyt siitä iloa? Saturnuksella on pitkälti kaiketi ollut hankalan tyypin maine mutta onhan silläkin positiivinen puolensakin, eikö vain?
Kerro kokemuksiasi tuosta avaruuden jätistä  Smiley Onko se tuonut päänvaivaa? Oletko oppinut arvostamaan sitä  angel
Saturnus mulla köökissä, vaikka itse en olekaan köökki-ihminen  Grin.
Elämä on erittäin säntillistä ja rutinoitunutta, tietty kaava aina menee kotona.
Koti myös tuntuu varmalta paikalta.

Rajoittaa kovasti ja kuria luo tuo, mutta ei pahaksi asiaksi asti. Täytyy katsoa tekeekö Saturnus jotain aspektia muuhun R-kartan planeettaan. Pailailen näiltä osin sitten muokkaamaan tätä.
 saturnus  aspect_squ  merkurius
Pidän asioiden järjestyksestä ja pyrin selkeisiin ratkaisuihin.

Näkemykseni ovat  sen verran poikkeavia, etten saa niille vastakaikua.
Minulla on ajoittain vaikeuksia tehdä itseäni ymmärretyksi, varsinkin ei-teknisissä asioissa.

Siksi mielummin pysyttelen selkeissä, yksinkertaisissa asioissa.

 saturnus  aspect_ssx venus
Hankaluuksia, hankaluuksia kaikkeen mikä liittyy Venukseen, Saturnuksen vaikutuksesta johtuen.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2007 18:00:24 kirjoittanut Stareyes » tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: