Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yhteisöllisyys  (Luettu 4066 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lizzy
Vieras
« : 27.04.2011 14:27:46 »

Minua alkoi mietityttää, että mikä tekee ihmisestä yhteisöllisen tai sitten erakkoluonteen, joka viihtyy itsekseen? Miten se näkyy kartalla?

Minulla on rx Kuu 11.huoneessa ja se huone kai liitetään yhteisöllisyyteen. Olenkin ystäviä aina löytänyt parhaiten joko opiskelu-, työ-, tai harrastusporukasta. Siinä pitää olla jokin yhteinen juttu, en ole sellainen, joka on heti ystävä kaikkien kanssa, jotka vain tapaa.

Mietityttää myös se mitä yhteisöllisyys on nykyään kun maailma muuttuu. Internet oli oikeasti ennen yhteisöllisempi, koska käyttäjiä oli vähemmän. Mitenkä se yhteisöllisyys löytyy nyt kun käyttäjiä on satoja miljoonia? Tai mitä yhteisöllisyys on paikallisella tasolla kun internet häivyttää matkoja ja etäisyyksiä?

Mc vesimies pohdiskelee...  :Smiley
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #1 : 27.04.2011 16:38:28 »

Eikös ihan ensimmäisenä kannata katsella miten planeetat ovat sijoittuneet kartalla, eli huoneet asc-dc alapuolella ovat enemmän sisäänpäinkääntyneitä huoneita ja sen yläpuolella ulospäinsuuntautuneita. Sitten MC-IC kai jakoi karttaa vielä tarkempiin osiin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Toki ihminen voi olla sisäänpäinkääntynyt ja silti sosiaalinen ja yhteisöllinen ja taas toisinpäin. Itse koen olevani pohjimmiltani sisäinpäinkääntynyt, vaikka ulkoisesti olenkin sosiaalinen eli pidän itselläni paljon asioita ja minulla on tarkat rajat siitä mitä haluan jakaa muiden ihmisten kanssa. Muistaakseni kartallani planeetat tukivat tätä aika hyvin, mutta en tosiaan muista niin tarkkaan noita MC-IC asioita.

Toki voi olla, että muistan täysin väärin.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #2 : 27.04.2011 19:04:08 »

Erään teorian mukaan vahvasti painoittunut 4h olis erakkomerkki.
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #3 : 27.04.2011 19:23:00 »

Mulla on tavara erittäin vahvasti painottunut ASC-DC -akselin yläpuolelle, lähinnä 10. ja 11. huoneisiin. Tämän ansiosta nautin työskentelystä kiinnostuksen kohteiden parissa ja yhteisössä samanhenkisten ihmisten kanssa. Toimin nykyään aktiivina kahdessa yhdistyksessä, joista toisessa olen hallituksessa.

Yleisesti ottaen olen uusia tuttavuuksia kohtaan melko epäluuloinen ja muhun voi olla hankala tutustua, mutta kun muhun pääsee tutustumaan, avaan sydämeni täysillä ja olen oikeastaan aina käytettävissä smitten  Melkeinpä umpiluotettava olen, teen aina sen, mitä lupaan - en aina heti, mutta kuitenkin jossain vaiheessa :Smiley

Kartan hallitsija  saturnus on  skorpioni :ssa ja 8. huoneessa, ja on vielä  aspect_con pluto . Eli mussa elää vahvasti Skorpioni, joka haluaa pitää tietyt henkilökohtaiset rajat, en tykkää pärpättää kaikista asioistani. Ja vaikka viihdyn ihmisten parissa noin yleisesti, vaadin myös huomattavan paljon omaa tilaa - on ihanaa oleskella kotosalla välillä aivan yksin smitten
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Lizzy
Vieras
« Vastaus #4 : 28.04.2011 12:45:28 »

Minulla kaikki planeetat - tuota kuuta lukuunottamatta - ovat horisontin alapuolella, koska olen syntynyt juuri auringonlaskun aikoihin. Sen takia minusta ei ehkä koskaan saa mitään kamalan näkyvää persoonaa, joka tykkää olla esillä, vaikka tulta kartallani onkin paljon. Olisin mielelläni mukana jossain yhdistyksissä yms. mutta sitten toisaalta ärsyttää kun tuntuu että jään aina seinäkukkaseksi.

Törmäsin yllättävässä paikassa entiseen naapuriini, joka oli ollut kai ihmeissään kun oli huomannut, että olin muuttanut. Hän kävi minulla kylässä muutaman kerran, mutta koska vastakutsua ei koskaan tullut niin en sitten kokenut tarpeelliseksi kertoa muutostani. Kun siinä oli muutenkin häslistä ja ajattelin, että häntä ei kiinnosta. Olisi ehkä ollut kohteliasta käydä moikkaamassa ja kertoa, mutta kun tosiaan ajattelin, että en väkisin tuppaudu. Olen pohjimmiltani sosiaalinen, mutta esimerkiksi tuollaiset tilanteet saavat minut hämmentymään ja sitten vain vetäydyn.  Huh

Kuu on karttani hallitsija ja se kai tekee juuri tuota ailahtelevuutta luonteeseen ja ystävyyssuhteisiin.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: