Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kellariunet  (Luettu 5154 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« : 17.05.2010 18:38:19 »

Täällä on ennenkin ollut puhetta kellariunista, mutta en nyt oikein osannut soveltaa. Joidenkin mukaan kellari viittaa alitajuntaan, toisten mukaan taas seksuaalisuuteen ja pelkoihin. Ahdistavat kellarit ovat olleet minulla toistuvat uniaihe jo lapsesta lähtien. En nyt ihan jatkuvalla syötöllä näe kellariunia, mutta vähintään muutaman kerran vuodessa.

Minua on jäänyt mietityttämään pari viimeisintä kellariunta.

1. unen aikoihin olin juuri muuttanut uuteen kaupunkiin, josta en tuntenut juuri ketään. Unessa olin muuttanut isoon taloon, joka oli hyvin tyhjä. Pelkäsin koko ajan, että talon kellarista tulee kummituksia luokseni, kun olen yksin. Lisäksi minusta tuntui, että talo on jossain korvessa, ja lähimmät naapurit todella kaukana.
   Kerran päätin mennä tutkimaan kellaria. Kellari oli aivan valtava, huoneita oli loputtomasti. Huoneet olivat prameita ja klassisella tavalla ylellisiä. Yhtäkkiä tapasin aaveen, joka oli vanha mies. Hän ilmoitti olevansa esi-isäni, ja hän oli vihainen, kun olin tullut kellariin. Hän teki minulle selväksi, etten kuulu hänen joukkoihinsa. Aistin tästä esi-isästä jotain pahaa energiaa ja kipitinkin nopeasti karkuun.
   Kun tulin ulos talosta, huomasin, että asun esikaupunkialueella ja minulla on useita naapureita aivan lähellä. Huomasin, että taloni oli vaaleanvihreä ja sen pihalla oli runsaasti kauniita kukkia ja puita.


2. unen näin hiljattain, minulla on hyvin puuhakas vaihe elämässäni päällä. Unessa olin kellarissa ja pelkäsin jatkuvasti törmääväni johon kuhun ihmiseen siellä. Kellari oli uhkaava ja varjot liikkuivat siellä epäilyttävästi. Pääsin päämäärääni, joka oli kylpyhuone. Minun piti kuvata musiikkivideo ja laulaa samalla kylpyammeessa. Laulu oli ihan sekopäinen ja järjetön, se meni jotenkin näin: "Barbie rakasti Keniä ja odotti tälle vauvaa, kunnes Barbie kuuli, että Ken oli raskaana Coleenille, Coleenille..."  Grin Aloin itkeä älyttömästi, koska laulu oli mielestäni niin koskettava. Katsoin itseäni alastomana peilistä ja meikit valuivat pitkin kasvojani, kun itkin.
    Kun olin saanut todella hienon musiikkivideoni valmiiksi, lähdin kellarista pois. Tiesin, että joku seuraa minua, joten juoksin kovaa. Päädyin kerrostalon valtavaan siniseen aulaan, jossa minua vastaan tuli kaksi teinipoikaa, jotka katsoivat minua oudoksuen. Kuulin yläpuoleltani helvetillisiä ääniä. Kun kuuntelin tarkemmin, helvetillisiksi luulemat ääneni olivatkin leikkivien lasten ääniä päiväkodista.

Osaako kukaan sanoa näistä stooreista mitään?
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #1 : 17.05.2010 22:30:10 »

   
    Violette !Näissä unissa kellari viittaa alitajunnan työskentelyyn,siinähän juuri koskaan ei voi välttyä pelolta,kuuluvat siihen,ja sille ei kannata antaa suurta arvoa.Koska kukapa alitajuntaansa pelmuuttelisi,vailla minkäänlaista pelkoa.Voihan sieltä löytyä vaikka mitä.
Tämä ensimmäinen uni oli ennustava.Ja ennustelee pitkälle ajanjaksolle.Unen alku kuvailee tilannettasi muuton jälkeen,ajatuksia.Pelkoa,että ajatukset alkavat kummitella(pelko ,että kellarista tulee kummituksia,kun olet yksin.)
Sitten seuraava kohta, se ennustava.Kellari oli valtava ja niitä huoneita loputtomasti ,nuo huoneet kuvaavat uusia elämän alueita,joita tulet näkemään,kohtaamaan.Eteen aukeaa paljon.Huoneet prameita,ylellisiä,loputtomasti näitä.
Isoisä unessa moittimassa,ehkäpä nuo elämäsi huoneet(elämän alueet)eivät kovin perinteisiä ole,joitakin elämän alueita pidät salassakin(isoisän sanat,et kuulu joukkoomme)Tulit ulos talosta(ulos itsestäsi)huomasit naapurit,uusia tuttavia,uusia ihmissuhteita siis(ystäviä eri elämän alueille)Vaalean vihreä talo,kuin uutena viheriöivää ,tuoretta,luonnonläheisyyttä kukkivine kukkineen,.....puineen... Smiley

Toinen uni,jonka aikaan se puuhakas vaihe,siellä on  se puuhakkus mukana varmaan.Sieltä tulee esille,että olet tehnyt hienon musiikki videon.Valve elämän enteilyä,jonkin asian tekemisen hienoa lopputulosta,voi myös olla tekeillä työ,asia joka on jo tekemisessään hieno.Tunteita liikuttavia asioita.Pelkoako kuulla kritiikkiä,tai oma kriittisyys, helvetillisinä ääninä? .Turha pelko kuitenkin se
 puineen.
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #2 : 20.05.2010 15:12:04 »

"Joidenkin mukaan kellari viittaa alitajuntaan, toisten mukaan taas seksuaalisuuteen ja pelkoihin."
-Mielestäni nää ovat ihan samoja asioita loppupelissä.. Smiley

Juu ehdottomasti tuo ensimmäinen uni tuo mieleen sinun alitajuisen pelkosi olla yksin, epävarmana. Silloin niitä kummituksia tulee jos pelkää. Mutta loppu oli aivan ihana! Löydät uusia juttuja elämääsi, kokonaisia huoneita eli alueita ja pelot ovat poissa, uusi voi kukoistaa kuin vehreä luonto.. smitten

2.unesi; siellä alitajuntasi kellarissa katsoit itseäsi alasti peilistä, ihan sellaisenaan kuin olet. Paljastit itsesi, itkit peittävät naamiot pois, annoit tunteiden tulla täysillä. ihana juttu. smitten Sitten sait työsi tehtyä ja lähdit pois.
Ehkäpä työsi joka tuolloin on ollut tekemisen alla on vaatinut sinua "paljastamaan" itsesi, olemaan rehellinen itsellesi /muille, näyttämään tunteet  ja sitten olet sen saanut tehtyä. Smiley Tai sitten se vaan kertoo että tuolla kellarissa sulla on paikka, jossa voit olla ihan alasti ja paljaana ja haavoittuvaisena. Ehkä tarvitsit/set sitä tännekin elämään.. Smiley Ja saat tehtyä niitä "hienoja musiikkivideoita".. Smiley
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: