Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saako toisen rakastumaan itseensä tahdon voimalla?  (Luettu 23383 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kooky
Vieras
« : 11.11.2006 00:15:36 »


Onko ulkona edes pakkasta vai lämmin ilma. Kaikki on harhaa mikä enemmän mikä vähemmän. Pakkas ilmakin voi olla lämmin jos on vahva mieli, paitsi että ennenpitkään voit kuolla kylmyyteen siinä auringonlämmössä  Wink

Jos sinulla on kyky uskoa aivan epäilemättä,että aurinko paistaa,niin et voi kuolla kylmyyteen!
Niin se vain on,ne uskomuksemme siellä taustalla rajoittavat. Wink Smiley Smiley
Niin vahva en vielä ole, että uskaltaisin kokeilla. Olen miettinyt että jos tippuisi avantoon, niin luulen että sinne kuolisi vaikka loisi illuusioin että makaa auringossa hiekkarannalla hymysuin.

Joku muu saa kokeilla  Grin

Muuten, uskotteko sitten että mielen ja tahdon voimalla voi saada toisen rakastumaan itseensä, tai itsensä johonkin toiseen?

tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #1 : 11.11.2006 00:46:19 »

Muuten, uskotteko sitten että mielen ja tahdon voimalla voi saada toisen rakastumaan itseensä, tai itsensä johonkin toiseen?

Tavallaan... Tai kokemusta tuollaisesta mielen manipulaatiosta on... Mutta se ei taida olla aitoa rakkautta vaan pakkomiellettä tai pelkoon perustuvaa palvomista...

Olen testannut.  Undecided

Halusin että hän kiinnostuisi minusta ja minä keskitin kaikki ajatusenergiani siihen että hän kiinnostuisi. Se oli minulle pakkomielle ja näin jälkeenpäin ajateltuna, en voi ymmärtää itseäni kun nyt näen miten sairasta koko touhu oli.

Hän soitti välittömästi minulle, kun ajattelin "soita minulle, soita, soita, soita...". Soitteli usein. Ihastui. Sanoi rakastavansa... Mutta sanoi aina ettei tiedä miksi ja tässä on jotain outoa. Se oli oikeasti ihan sairaan tuntuista koko homma... Lopulta hän oli sairaalloisen mustasukkainen ja inhosi minua.. Suhde oli henkisessä mielessä väkivaltainen molempiin suuntiin. Olimme tosi riippuvaisia toisistamme, mutta kumpikin halusi äärettömän paljon tilaa. Suhde oli roihuava eikä kestänyt kauaa.
 pluto aspect_opp venuspluto aspect_tri  mars ?
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #2 : 11.11.2006 01:49:40 »

Kiitos kun jaoit.

Olen itsekin saanut pakkomielteitä ja ollut niiden kohteina...ainakin  venus aspect_opp pluto...varmaan tuo sun  mars aspect_tri pluto vielä vahvistaa asiaa...muuten, siis ne taitaa sulla muodostaa jonkinlaisen "mahdollisuuksien kolmion"...vai mikäs kolmiotyyppi se oli, missä on yksi oppositio ja yksi sekstiili/kolmio...hmmm...en muista.

Lainaus
Halusin että hän kiinnostuisi minusta ja minä keskitin kaikki ajatusenergiani siihen että hän kiinnostuisi. Se oli minulle pakkomielle ja näin jälkeenpäin ajateltuna, en voi ymmärtää itseäni kun nyt näen miten sairasta koko touhu oli.

Hän soitti välittömästi minulle, kun ajattelin "soita minulle, soita, soita, soita...".


mielenkiintoista...joillain ihmisillä on mahdollisuus tälläiseen tai jollain on kyky tälläiseen, kuten sulla. Olen kokenut jossain tiiviissä ystävyyssuhteessa jotain vastaavaa, ja olen siitä varma että oma äitini osaa tuon...hän aikaisemmin "hallitsi" minua telepaattisesti...ei puhunut paljon mutta siirsi ajatuksia. :Smiley Minä sanoin sitten ne asiat ääneen...mutta ne olivatkin alunperin häneltä peräisin...mulla onkin niin isosti aspektoitunut kuu, että sen huomaa kartaltakin.

Mutta tuosta rakkaudesta...siis olen kokeillut kaikkea mahdollista...en tosin tuollaista mitä sinä kerroit, ehkä jotenkin tiedostamattomammin vaan saanut pakkomielteen jostakin, ja se on ottanut valtaansa.

Lopetin kaukoreikin ja muunkin harrastamisen, kun huomasin jotenkin lipsuvani siihen, että lähetän liian henkilökohtaisella tavalla energiaa, enkä usko että se on oikein. Itsekkäin tarpein pyrkii kosketuksiin jonkun kanssa, hmm...ei hyvä. :Smiley Huomasin että motiivini sen asian kanssa lipsuivat omien henkilökohtaisten pyyteiden läpisaattamiseen...joo, ja toki kohteenakin olen ollut vastavalle.

mutta alkuperäiseen ajatukseen: tosiaan kaikki nää pakkomielteet ja yritykset rakastaa tai tulla rakastetuksi ei kuitenkaan näytä toimivan lopulta...

tuntuu että jotenkin sille rakkaudelle on itse aina "nöyrä alamainen"...eli se on joku voima joka on vahvempi kuin oma mieli ja tahdonvoima...näin ainakin minulla. Sen takia en voi muuta kuin kumartaa sen edessä ja ihan kilttinä tyttönä vaan seurata.

 Wink Joo, humoristisesti ilmaistuna...mutta myönnän pienuuteni ja avuttomuuteni oman sydämenikin edessä.  :Smiley

ihminen voi olla ristiriitainen...

mutta mitäs pienistä, kun ei nekään mitään meistä... Wink


« Viimeksi muokattu: 11.11.2006 01:51:57 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #3 : 11.11.2006 02:03:15 »

Se on itseasiassa mystinen suorakaide, missä mulla on noi..
 pluto aspect_sex neptunus
 mars aspect_sex venus
 pluto aspect_opp venus
 neptunus aspect_opp mars
 pluto aspect_tri mars
 neptunus aspect_tri mars

Eli aikalailla nämä mun asiat pyörivät itseni puolustamisen/uhrautumisen, vallan, ehdottomuuden, seksin, rakkauden, kauneuden, haaveiden yms. sekamelskassa..

Oon aina tiennyt että saan mitä haluan, varsinkin miehiltä ja varsinkin vaikutusvaltaisilta miehiltä. Usein oon tätä "lahjaani" ts. kirousta, käyttänyt päästäkseni helpolla, mutta usein ollaan sitten menty ojasta allikkoon kun olenkin saanut "liikaa" sitä mitä olen halunnut..

Tämän takia pelkään enää muodostaa suhteita... Olen niin ehdoton, että se pelottaa itseäkin. En halua enää tehdä väärin. Se on aina joko kaikki tai ei mitään... En oikeasti ota tunnejuttuja kevyesti. Sen takia nyt vaan "tapailen" ja yritän olla kiintymättä....
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #4 : 11.11.2006 02:14:15 »

Lainaus
Eli aikalailla nämä mun asiat pyörivät itseni puolustamisen/uhrautumisen, vallan, ehdottomuuden, seksin, rakkauden, kauneuden, haaveiden yms. sekamelskassa..

jep...sekamelskaa kerrakseen  Wink

Lainaus
Oon aina tiennyt että saan mitä haluan, varsinkin miehiltä ja varsinkin vaikutusvaltaisilta miehiltä. Usein oon tätä "lahjaani" ts. kirousta, käyttänyt päästäkseni helpolla, mutta usein ollaan sitten menty ojasta allikkoon kun olenkin saanut "liikaa" sitä mitä olen halunnut..

joo...tuo "liikaa sitä mitä on halunnut" on hyvä pointti. olennainen..

Lainaus
Tämän takia pelkään enää muodostaa suhteita... Olen niin ehdoton, että se pelottaa itseäkin. En halua enää tehdä väärin. Se on aina joko kaikki tai ei mitään... En oikeasti ota tunnejuttuja kevyesti. Sen takia nyt vaan "tapailen" ja yritän olla kiintymättä....

tää on varmaan ehdottomasti  venus pluto :a...mulla meni niin paljon energiaa siihen tunteiden kanssa selviämiseen, että mieluummin pyrin tekemään itsestäni asiallisen ja kaverihenkisen, kun pelkäsin niitä liian voimakkaita tunteita.

sekin on lopulta pakoa...hmm...saa nähdä mitä elämä vielä tuo. Juuri tällä hetkellä ei äärimmäistunteita kun olen koulinut itsestäni neutraalimpaa, mutta taisi siinä myös kuolla jotain...

tasahuoneilla  pluto vitosessa. (koen että tasat puhuu mulle enemmän kun placidus on pelkkää kahta huonetta...)

nyt on sellainen hetki että pää ei ole terävimmillään, joten en osaa tuohon sun aspektikuvioon nyt heittää mitään.Mikään matemaattinen ei toimi, ja planeettakulmat ei mielikuviin  muodostu juuri nyt  crazy2 Sen vaan nään, että paljon siinä tavaraa on...mut vain sullehan se onkin tarkoitettu tutkittavaksi.Selkeesti siinä riittää sisältöä...



tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #5 : 11.11.2006 12:53:33 »

Kylläpä Sign ja Irish juttelettet tuttuja juttja  Embarrassed Minäkin olen kokeillut samaa ja olen myös joutunut tuollaisen manipulaation uhriksi. Luulin, että minä tein manipulaatiota, mutta tajusin lopulta, että minua oli manipuoloitu ihan 6-0.  Cry Opin siitä sen, että kyseisen suhteen jälkeen raivostuin jos joku yritti yhtään tunkeutua alueelleni. Kaksi "harjoitusta" heitin raivolla pois elämästäni ja nyt sitten olen ihan ylivarovainen. Tunnen herkästi jos toinen lähettää minulle tunne-energiaa ja viime viikko on taas menyt taistellessa, että erottaisin omat ajatukseni toisen ajatuksista. Viime yönä nukuin 12 tuntia ja se näemmä auttaa selkiyttämään näitäkin juttuja.  Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #6 : 11.11.2006 15:28:48 »

Kylläpä Sign ja Irish juttelettet tuttuja juttja  Embarrassed Minäkin olen kokeillut samaa ja olen myös joutunut tuollaisen manipulaation uhriksi. Luulin, että minä tein manipulaatiota, mutta tajusin lopulta, että minua oli manipuoloitu ihan 6-0.  Cry Opin siitä sen, että kyseisen suhteen jälkeen raivostuin jos joku yritti yhtään tunkeutua alueelleni. Kaksi "harjoitusta" heitin raivolla pois elämästäni ja nyt sitten olen ihan ylivarovainen. Tunnen herkästi jos toinen lähettää minulle tunne-energiaa ja viime viikko on taas menyt taistellessa, että erottaisin omat ajatukseni toisen ajatuksista. Viime yönä nukuin 12 tuntia ja se näemmä auttaa selkiyttämään näitäkin juttuja.  Smiley

joo. Manipulointi on hanurista. se ei loppujen lopuksi toimi kuitenkaan, kuten aina kun yksi ihminen yrittää saada maailman tanssimaan oman pillinsä mukaan. Siinä tulee se hetkellinen ego-laajentuma ja kuvitelma siitä että omalla mielellä voi muka hallita kaikkea itsen ulkopuolista todellisuutta.En usko tähän ajatukseen muuta kuin egopullistumana. Onhan tästä esimerkkejä, vaikkapa historiamme diktaattoreissa, jos mennään oikeen isoon mittakaavaan. Mittakaava vaan on eri, kun ns. tavallinen ihminen yrittää hallita sitä omaa maailmaansa, eli siihen kuuluvien erillisten olentojen (toisten ihmisten)elämää. Mun mielestä on vaan hyvä niellä se tosiseikka ja nöyrtyä, että maailma ei ole yhden mielen hallittavissa.Eikä tule olemaankaan.

Uni on tosi tärkeä! Jos nukkuu liian vähän eikä huolehdi jaksamisestaan, kaikki turha tulee helpommin läpi...turha: vaikkapa jonkun tyrkyttämät ajatukset tai negatiiviset toiveet.

Meni nyt vähän ohi sinänsä Pikkusiskon kirjoituksesta...

en vaan voi olla näkemättä tälläistä tilaa jossa ihminen kokee tietoisuutensa leviävän yli rajojen myös egopullistumana...hiihaa, mulla on valta, mieleni voi tunkeutua minne vaan, hallitsen kaikkea ja olen vapaa liikkumaan minne vaan. Voi olla myös että kyseessä on vaan jättimäinen ego-kupla, minkä sisällä se tietoisuus on laajentunut.

 :Smiley
« Viimeksi muokattu: 11.11.2006 15:32:20 kirjoittanut sign9 » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #7 : 11.11.2006 15:54:52 »

joo...tuli tuossa kerrottua alkeellisimpia jippoja mitä on yrittänyt siinä hetkellisessä huumassa kun saa mukamas jonkun "uuden kyvyn" käyttöön...esim kauko-reiki. Sitähän voi katsos silloin alkaa korjaamaan niitä epäonnistumisia mitä on normaalin elämän kohtaamisissa kokenut...kun en osannut sanoa sitä sinulle suoraan niin pistänpä nyt oikeen kunnolla sitä "rakkaus"-energiaa tulemaan näin ajan ja paikan läpi. Moisk moisk vaan...

paras keino olisi ehkä, jos uskaltaisi kohdata toisen vaikka ihan suoraan...ei tartteis mitään noitumista ja telepatiaa. katse silmiin ja muutama sana...se on noin yksinkertaista.

Tottahan kun reikissä tuli läpi ajan ja paikan hoito, niin siinäpä sitten henkilökohtaisilla pyyteillä "korjaamaan" kaikkia menneisyydessä tapahtuneita, mieltä kaivelemaan jääneitä ihmissuhdetilanteita...niitä joita ei osannut ratkaista.

Ja sitten vaan eikun "rakkautta" eli omaa tunne-energiaa, kysymättä, henkilökohtaisessa motiivissa ilman hoitotarkoitusta vaan ilmojen halki tunkeutumaan jonkun kohde-paran tajuntaan. :Smiley Siitä vaan symbolia menemään ilmojen halki, ihan kysymättä. Haiii...simsalabim...

no...off topic ehkä mutta ihan hyvä kai että tuli tämäkin aihe käytyä.

että enpä enää tällä tavoin lähettele, kun mun mielestä se ei ole eettistä. Eikä muuten tee hyvää itselleenkään.

kuinkahan moni siis oikeasti on tarpeeksi kypsä käyttämään niitä energiajuttuja oikein...minä en ainakaan ollut.

ei tosin kovin pahaa ehtinyt tapahtua, huomasin vain kuinka henkilökohtainen vallanhalu on houkuttava kiusaus.

« Viimeksi muokattu: 11.11.2006 16:04:59 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #8 : 16.11.2006 22:20:12 »

Tulee aiheesta mieleen amazonilaiset "noidat" ja parantajat, jotka saavat valita jossain vaiheessa mille tielle lähtevät. Sikäli tämäkin palaa keskusteluun hyvästä ja pahasta, että ihmisellä on NIIN suuri VASTUU paitsi itsestä, myös toisista.  Shocked


KENTAURIN LAKI

Ensimmäinen kohta:
Jokainen on vastuussa itsestään, omasta itsestään.

Toinen kohta:
Jokainen on vastuussa toisitaan, kaikki toisistaan.

Kolmas kohta:
Joka ei etsi kauneutta, hyväksyy rumuuden.

Neljäs kohta:
Joka sulkee silmänsä rumuudelta, ei voi nähdä kauneutta.

Viides kohta:
Älä pelkää tulta, tule sen kaltaiseksi, virtaa kuin vesi.

Kuudes kohta:
Vapaus on ainoa päämäärä.

Seitsemäs kohta:
Muuta jumalaa ei ole.

(T. Taberman)
tallennettu
taria
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 495


Valoa ja rakkautta elämään.. ja haleja höpöset ;)


Profiili
« Vastaus #9 : 16.11.2006 22:42:42 »

Mitä tietoisempi on tekemisistään, sitä varmemmin seuraukset palautuvat itselleen.. eli jos tietoisesti manipuloi toista, joutuukin itse kohteeksi  Wink..

 smitten  smitten  smitten

tallennettu

Aurinko Kaksoset
Nouseva Kauris

Punainen Galaktinen Taivaanvaeltaja
(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider14.gif)
Lake
Vieras
« Vastaus #10 : 16.11.2006 23:05:35 »

Otsikko hieman hämää.. Onko se sitten rakkauttakaan enää jos ottaa toisen kontrolliinsa.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #11 : 16.11.2006 23:26:14 »

Lainaus
Saako toisen rakastumaan itseensä tahdon voimalla?
EI. Todellinen aito rakkaus ei ole tahdon asia, se vain on.
tallennettu
Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #12 : 16.11.2006 23:42:30 »



Vaan onkohan aito rakastuminen silta aitoon rakastamiseen...

Sillä eikö ihminen kieltäessään voivansa samanaikaisesti rakastua uudelleen ja uudelleen...
samalla tulekin kieltäneeksi toisen oikeuden itsensä rakastamiseen.

Oikeuden saada ja antaa rakkautta valitsemallaan tavoin.

Vai sanoisiko joku toiselle näin:

"Et ehkä saakaan minua rakastumaan itseesi,
koska sydämeni on varattu aidolle rakkaudelle;
en ehkä annakaan sinun rakastua minuun,
koska vain aito rakkaussydän kelpaa minulle."

Kuinka Sahara levittäytyykään rakkauden kieltäjän ympärille,
vaikka tämä kuulee veden solisevan vain valinnan päässä itsestään.

Halkeilevin huulinkaan tunnustamatta
kasvojen vaihtumisen mukanaan tuomia uusia nimityksiä Rakastetulle.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #13 : 17.11.2006 00:03:03 »

Ihanaa Rauhis, kun olet taas täällä.  Cheesy Kiss smitten Taisit "lukea" ajatukseni...  Wink smiley6600


Vaan onkohan aito rakastuminen silta aitoon rakastamiseen...

Sillä eikö ihminen kieltäessään voivansa samanaikaisesti rakastua uudelleen ja uudelleen...
samalla tulekin kieltäneeksi toisen oikeuden itsensä rakastamiseen.

Sitäpä itse juuri tarkoitin, että sitä ei voi kieltää eikä käskeä. Se vain tapahtuu, se vain on. Mutta kyllähän tuota kieltämistä paljon tapahtuu...  Undecided

Lainaus
Oikeuden saada ja antaa rakkautta valitsemallaan tavoin.

Niih...

Lainaus
Vai sanoisiko joku toiselle näin:

"Et ehkä saakaan minua rakastumaan itseesi,
koska sydämeni on varattu aidolle rakkaudelle;
en ehkä annakaan sinun rakastua minuun,
koska vain aito rakkaussydän kelpaa minulle."

Aito rakkaus on juuri sitä, ettei valitse, kiellä ja arvota millään lailla. Aito rakkaus on juuri sitä että rakastaa kaikkia, vaikka kaikkien kanssa ei toki muodostu sellaista "suhde rakkautta". Eikä tarvitsekaan... Silti voi rakastaa yhtälailla kaikkia. Rakkaus kuuluu kaikille.  smitten

Lainaus
Kuinka Sahara levittäytyykään rakkauden kieltäjän ympärille,
vaikka tämä kuulee veden solisevan vain valinnan päässä itsestään.

Halkeilevin huulinkaan tunnustamatta
kasvojen vaihtumisen mukanaan tuomia uusia nimityksiä Rakastetulle.

 buck2
tallennettu
Aion
Vieras
« Vastaus #14 : 17.11.2006 00:07:28 »

eli koukkuun jää se
joka antaa oman tahtonsa
käydä yli sydämen valon.

sillä rakkautta ei voi kahlita
- sitä saa vain
antamalla sen kulkea
omia polkujaan

Jokaisella ihmisellä
on oma tahto,
itsemääräämisoikeus.
Ja sitä tulee
rakastaa ja kunnioittaa.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: