Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saako toisen rakastumaan itseensä tahdon voimalla?  (Luettu 23383 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #15 : 17.11.2006 00:35:01 »

Rauhis, kauniisti kirjoitettu.

 smitten

 Cry
tallennettu
Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #16 : 17.11.2006 00:43:02 »

eli koukkuun jää se
joka antaa oman tahtonsa
käydä yli sydämen valon.

sillä rakkautta ei voi kahlita
- sitä saa vain
antamalla sen kulkea
omia polkujaan

Jokaisella ihmisellä
on oma tahto,
itsemääräämisoikeus.
Ja sitä tulee
rakastaa ja kunnioittaa.


- Todellakin!

Vaan kuinka olemmekaan (suuri yleistys)
kuvitelleet, että "yläkerta" rankaisee omatahtoisuudesta,
koska luulimme (suurempi yleistys)
tapahtumisen menevän pois raiteiltaan,
mikäli vaunut pukkaavat veturia,
joka (suurin yleistys)
on jokainen ihminen - vaunuilleen.

PS. Kiitos, Pikkusisko...
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #17 : 17.11.2006 09:51:26 »

Aion  smitten

Welcome back Rauhis!  Smiley
tallennettu
taria
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 495


Valoa ja rakkautta elämään.. ja haleja höpöset ;)


Profiili
« Vastaus #18 : 17.11.2006 17:34:25 »

Rauhanenkeli ja Aion.. juuripa noin.. jokaisella meillä pitää olla valinnanvapaus..  Smiley

 smitten  smitten  smitten
tallennettu

Aurinko Kaksoset
Nouseva Kauris

Punainen Galaktinen Taivaanvaeltaja
(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider14.gif)
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #19 : 17.11.2006 19:50:16 »

Eikös vähän sama asia ole tämä:

Minut on kasvatettu niin, että jos vanhemmat ovat "anteneet" minulle jotain, esim. rahaa niin he sitten odottavat minun olevan heille mieluinen ja tekevän kuten he haluavat.

Sitten rakkaussuhteessa olen toiminut alitajuisesti samalla tavalla  Embarrassed

Nyt vasta olen alkanut tiedostaa tuota käytösmallia, ja se tuntuu aivan ultimatepahalle.  Embarrassed Hitsi varmaan vie kauan että muutun.  Cry Tietää yksinäisiä aikoja koska en kyllä uskalla rakastua kun olen sellainen k-pää.  tickedoff
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #20 : 17.11.2006 21:34:26 »

Tuota olisi VOINUT kokeilla exään, mutta hänen psyyken rakenteensa takia en enää halunnut häntä. Sen sijaan koen että hän hieman manipuloi minua; oli hetken omalla tunteella mukana, sitten ihan tunteeton kuin ei olisi mitään ollut. Varmaan manipuloi muitakin. Sama se.

Minä kun lähden vilpittömästi asiaan, en todella pelkää suhteita itseni takia (luulen että exäni pelkää, hän on huomannut ettei ole kovin vilpitön) enkä koe väkisin repiväni miehiltä mitään, enkä lähtökohtaisesti oleta että he on vaikutusvaltaisia tms. Miksi pelkäisin antaa rakkautta, jos joku olisi sen arvoinen?

Sen sijaan olen alkanut ajatella että pitäisikö. Siitäkö haavoittuminen johtuu kun itse on ollut vilpitön ja ainakin pari on sekoittanut "rakkauteensa" manipulointia, tunteiden nostatusta, hyväksikäyttöä jne.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2006 21:36:10 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Valo
Vieras
« Vastaus #21 : 17.11.2006 23:13:31 »

Voisikohan sitä miettiä niin että rakkautta saa taatusti niin paljon elämäänsä kuin vain sydän aidosti halajaa,  kannattaa pitää ikkunat ja ovet auki kaikelle, saattaa tippua jotakin erityisen sopivaakin Wink ?
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #22 : 18.11.2006 18:25:09 »

Saako.. minä taas olen alkanut ajatella / kokea että kaikkea muuta saa kyllä paitsi rakkautta.. tai siis sitten se on tulkittava että sitä saa jotenkin muuten ja muualta kuin piti??? Esim kosmisesta värähtelystä, kun ihmisten rakkaus on aina ehdollista?  :Smiley

(http://thumb12.shutterstock.com/photos2/thumb_small/5200/5200,1128650820,1.jpg)
« Viimeksi muokattu: 18.11.2006 18:43:20 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Lion paradoxal
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118


Leijona & nouseva Skorpioni


Profiili
« Vastaus #23 : 18.11.2006 18:52:05 »

Tavallaan... Tai kokemusta tuollaisesta mielen manipulaatiosta on... Mutta se ei taida olla aitoa rakkautta vaan pakkomiellettä tai pelkoon perustuvaa palvomista...
Halusin että hän kiinnostuisi minusta ja minä keskitin kaikki ajatusenergiani siihen että hän kiinnostuisi. Se oli minulle pakkomielle ja näin jälkeenpäin ajateltuna, en voi ymmärtää itseäni kun nyt näen miten sairasta koko touhu oli.

Hmp. Kuulostaa jokseenkin tutulta. Pelotan usein itseäni koska haluan tahtoni läpi jopa toisten ihmisten kustannuksella. Usein huomaan, että olen tullut pakkomielteiseksi jonkin henkilön suhteen vain siksi, ettei ole muitakaan. Läheisyydenkaipuu sekoittaa pään ja alan nähdä hemmon "täydellisyyttä hipovana", jolloin intohimoisuus iskee pahasti päälle ja jopa oma persoona alkaa muuttua erilaiseksi.
Olen niin hemmetin särkyvä sydämenasioissa, etten kestä torjutuksi tulemista. Siksi pysyttelenkin mieluusti erossa kaikista parisuhteista.
...Tosin optimistina uskon, että nämä kriisit unohtuvat, kun vain kohtaa oikean tyypin
« Viimeksi muokattu: 18.11.2006 18:58:31 kirjoittanut Lion paradoxal » tallennettu

Aurinko, Kuu, Venus - Leijona
Nouseva, Saturnus, Mars - Skorpioni
Uranus, Neptunus - Jousimies
Jupiter - Kauris
Merkurius - Neitsyt
Pluto - Vaaka

En ole käynyt täällä foorumilla pitkään aikaan, olen siirtynyt muihin maisemiin...
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #24 : 18.11.2006 19:01:33 »

Pystyttekö rakastamaan kaikkia manipuloimatta ketään tai pelkäämättä..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Valo
Vieras
« Vastaus #25 : 18.11.2006 19:04:43 »

Siinähän sitä sarkaa riittääkin sen oman ehdollistamisensa purkamiseksi, älyttömän raskasta puuhaa. Aijai kun minusta on ihanaa ilmentää rakkauttani laittamalla koti kuntoon ja voi peijooni jos ei toinen huomaakaan sitä ja ole siinä luomassani kuplassa mukana niin kyllä se rakkaudellisuus siihen loppuu siltä päivältä Wink .. Niitähän ne treffisaititkin ovat, täynnä ehtoja rakkauden löytämiseksi täydellisenä elämissämme, kun on oikein raksi ruutuun valitsemme, oikeassa olet GS. Ittestä se kuitenkin lähtee, rakastaminen sisältäkäsin jotta vois sen "ulkoakin" vastaanottaa.
tallennettu
Lion paradoxal
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118


Leijona & nouseva Skorpioni


Profiili
« Vastaus #26 : 18.11.2006 19:05:12 »

Hyvä kysymys.
Pystynköhän...?
En taida.  Sad
Minulla on hirmuisesti luottamusvaikeuksia.
Pyrin kyllä pääsemään tästä eroon... Uskon, että iän ja
kokemuksen lisääntyessä minustakin tulee hiukan tasapainoisempi yksilö...
tallennettu

Aurinko, Kuu, Venus - Leijona
Nouseva, Saturnus, Mars - Skorpioni
Uranus, Neptunus - Jousimies
Jupiter - Kauris
Merkurius - Neitsyt
Pluto - Vaaka

En ole käynyt täällä foorumilla pitkään aikaan, olen siirtynyt muihin maisemiin...
ametist
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 144



Profiili
« Vastaus #27 : 18.11.2006 20:13:06 »

Niinpä, kyllä se jotenkin vaikuttaa ehkä asiaan, mutta se ei kuitenkaan yksistään riitä
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #28 : 18.11.2006 21:50:51 »

Mina vastaisin tuohon kysymykseen etta kylla ja ei.
Aito rakkaus tulee tietysta kemiasta kahden ihmisen valilla-voihan ihmisen saada valiaikaisesti itselleen tahdonvoimalla-mutta eikohan tulos ole itkua ja hammasten kiristysta, mika ei ole aito molemminpuolista kiinnostusta ei se ole kestavaa-vaikka en kylla takaa etta aitokaan rakkaus olisi iankaikkista ihanuutta.
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #29 : 19.11.2006 17:31:20 »

Pystyttekö rakastamaan kaikkia manipuloimatta ketään tai pelkäämättä..

Tuo manipulaatio saattaa tulla niin syvältä alitajunnasta ettei sitä tajua. Minä yritän olla pelaamatta ja tuntuu kuin yrittäisi kahlita jonkun pikkupirun ettei se tee tuhojaan koska tuhohan sellaisesta vaan tulee.  Lips Sealed
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: