Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 15
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mistä nimimerkkisi on peräisin?  (Luettu 111352 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #60 : 21.10.2005 14:05:15 »

Smiley

Vaihdoin vanhalla foorumilla nimimerkkiä, piti keksiä uusia ja annoin muutamia vaihtoehtoja, josta valittiin tuo hopeatähti.

Hopea on lempivärini ja tähdet ovat aina kiehtoneet minua.  angel

Ystävälläni tuli nimimerkistä mieleen "sheriffin" tähti, joka sai minun nauramaan, ehkäpä olen ollut sellaisissa tehtävissä ennen  police

Valoa päiväänne  smitten
« Viimeksi muokattu: 21.10.2005 14:08:38 kirjoittanut hopeatähti » tallennettu
rasvapakara
Vieras
« Vastaus #61 : 21.10.2005 14:15:02 »

Nykysuomen sanakirjasta...jonka olen opetellut ulkoa. crazy2

No ei. uglystupid2 uglystupid2
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #62 : 21.10.2005 16:45:01 »

Sivistyssanakirja netissä toteaa seuraavaa:

eklektinen (aatteellisesti) valikoiva ¶ Sävyltään usein kielteinen sana, joka viittaa asenteeseen, jossa erilaisista aatteista, uskonnoista tms. poimitaan vain "parhaita paloja", niiden miellyttäviä piirteitä, välittämättä siitä, että tulos voi olla pinnallinen sisäisesti ristiriitainenkin

Jotenkin tulee kylä sellainen tunne, että sitä kielteisyyttä näkee eklektisyydessä helpoiten ns. lakihenkisen uskon harjoittaja tai Michael-kirjojen määrittelemän mukaisesti "lapsisielu," eli ihminen jonka maailmanjärjestys järkkyy, ellei asioita tehdä "kuten ennenkin" ja "sääntöjen mukaan." 

Näen itse pikemminkin hyvänä, että jokainen tekee kuten hänelle itselleen sopii, enkä oikein ymmärrä, miten yhden ihmisen kehittelemä oppijärjestelmä voisi olla ihan yksi yhteen sellaisenaan toiselle ihmiselle sopiva - paitsi tietenkin kyseisen ihmisen parisielulle.

Minun uskoni on nimenomaan eklektinen, siksi olen täälläkin Eklektikko. Pahempia ristiriitoja ei ole toistaiseksi ilmennyt, ehkä siksi  että yksi olennainen osa eklektistä hengellisyyttäni on se, että useat vastakkaiset asiat voivat olla tosia yhtä aikaa.  Grin  2funny

Ylläoleva määritelmä tosin heittää vähän siinä, että siinä puhutaan "parhaiden" ja "miellyttävien" palojen poimimisesta. Ei se minulla noin mene, olen poiminut sellaisiakin paloja joita ilman olisi kivampi olla, mutta jos intuitio (=Jumalan johdatus) sanoo, että poimi, niin mikä minä olen vastaan väittämään. Eklektikko ei ole siis ehkä ihan niin hedonistinen käsite, kuin tuo ylläoleva antaisi ymmärtää. Tuo nyt vain oli yksi netistä äkkiä löytämäni määritelmä eklektisyydelle.

t. Eklektikko
« Viimeksi muokattu: 21.10.2005 16:47:36 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
july
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20



Profiili
« Vastaus #63 : 21.10.2005 16:45:25 »

Heips!

Ihan yksinkertaisesti siitä, että olen syntynyt heinäkuussa;)
tallennettu

Cancer
grazyhorse
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #64 : 21.10.2005 16:58:55 »

Crazy Horse oli tietääkseni viimeinen suuri intiaanipäällikkö joka piti pintansa U.S. Cavalrya vastaan. Hän oli kai Siouxeja. Juuri CH kuritti Custeria Little Big Hornissa.

Crazy Horse on myös Neil Youngin särmikäs taustabändi. Pidän Neilin musasta.

Crazy Horse Saloon on perinteikäs pariisilainen säärenheittokabaree. Tytöillä on stetsonit päässä. En ole vielä ehtinyt piipahtaa.

Itse kirjoitan grazyhorse pienellä ja yhteen erotukseksi muista. G-alkukirjain jäi kirjoitusvirheen takia käyttöön. Loppujen lopuksi g:ssä on enemmän fjongaa (vrt. Hurriganes). Äidinkielisen korvissa saattaa tosin kuulostaa pikemmin rasvaiselta...

grazyhorse kuvannee levotonta sydäntäni pidättyväisissä kuorissaan.
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #65 : 21.10.2005 17:16:14 »

Linn-nimellä on sama alkuperä kuin omallani. Kun olin kirjautumassa tälle (tai siis vanhalle) forumille sohvalla istuen, silmäilin kirjahyllyäni inspiraation toivossa. Sieltä sattui silmään pari Linn Ullmannin kirjaa, joista pidän kovasti. Kun vielä tykkäsin itse nimestäkin, valitsin sen.

Välillä tuntuu, että olisi pitänyt keksiä joku henkevämpi nic, mutta toisaalta Linn on mielestäni edelleen hyvin kaunis nimi.

Tämä oli ensimmäinen forum, jolle ikinä kirjauduin. Toisella käyttämälläni olen rohkeammin omalla nimelläni, mutta se onkin kansainvälinen forum  Smiley.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #66 : 21.10.2005 21:53:06 »

Heip

Mä en oikeen tajua, miten sainkin keksittyä noin tylsän nimimerkin  Undecided
Se tulee omasta nimestäni enkä kyllä ole oikeesti noin tylsä mitä nimimerkki antaa ymmärtää, uskokaa pois  Cheesy

Manaan tässä hetken itsekseni....  tickedoff    noin
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #67 : 21.10.2005 22:34:37 »

oma nickini tulee apassi-intiaaneista. en kyllä tiedä miksi. mutta minulla onkin merkurius 12.huoneessa. alitajunta,alitajunta.
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
valontuoja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1



Profiili
« Vastaus #68 : 22.10.2005 15:37:41 »

Kaapokisu on pehmeän valkoinen, siniharmaa ja tahtoessaan muuntuu oranssinkeltaiseksi ja palavan punaiseksi. idiot2
tallennettu

Valo kanssasi
Frida
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #69 : 22.10.2005 16:37:17 »

Muutama vuosi sitten tutustuin Frida Kahloon ja hänen taiteeseen. Ahmin hänen elämänkertansa ja siitä tehtyä elokuvaa.  Smiley
Jokin sykähdytti tässä kovia kokeneessa taiteilijassa. Hän eli omalla boheemilla tavallaan ja  sai purettua tauluihinsa sen kaiken tuskan mikä häntä riivasi, kaipuunsa omaan lapseen mitä ei koskaan voinut synnyttää.
ehkä minussa (aurinko-kuu kalat ja nousu-rapu) on jotain samaa.  Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #70 : 22.10.2005 18:46:22 »

Synapsi!

Täällä toinen punainen fani! Omassa asunnossani on punaista  Smiley Taitaa olla meidän oinaiden väri se. Kaikki punaisen sävyt ovat mieleeni kovasti.
tallennettu
åska
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #71 : 22.10.2005 19:09:58 »

Olen sellainen kesänlapsi ja sama nimimerkki mulla on tuolla "runo"-sivustollakin, että mitä sitä vaihtamaan. Kertoo ehkä myös jotain luonteesta-äkkipikainen,sähköinen...
tallennettu
Karoliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57



Profiili
« Vastaus #72 : 22.10.2005 20:56:57 »

Karoliina on mun toinen nimi ja kun sitä käytetään tuskin koskaan, niin sen takia olen valinnut sen, että sitäkin tulisi käytettyä.  Wink  Etunimeni on Anu. 

T: Karoliina  angel
tallennettu
Vilja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


leij,ac-leij valkoinen yliääni peili


Profiili
« Vastaus #73 : 22.10.2005 21:02:25 »

Karoliina on mun toinen nimi ja kun sitä käytetään tuskin koskaan, niin sen takia olen valinnut sen, että sitäkin tulisi käytettyä.  Wink  Etunimeni on Anu. 

T: Karoliina  angel


 Cheesy :smitten      Anna olin vanhalla foorumilla ja nikin valinnassa ei ollut mitään erityistä , Viljan valitsin nyt kun olen elokuun lapsia.
tallennettu
Vilja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


leij,ac-leij valkoinen yliääni peili


Profiili
« Vastaus #74 : 22.10.2005 21:07:42 »

smitten Pahoillani kun kirjoitin sun viestiisi Karoliina .  buck2 Mun koneeeni käy jostain syystä päin....  knuppel2  ja tuolle olis töitä .

 crazy2 hYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE , MISSÄ KAKKA?Huh??
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 15
  Tulostusversio  
 
Siirry: