Sivuja: [1] 2 3 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Opettelethan kanssani tärkeää Merkuriusta  (Luettu 71110 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« : 10.08.2010 10:15:51 »

Hei!

Minulla on Merkurius aika avoinna synt.kartallani ja Ap-kartalla valtaisat haasteet, sekä Neptunuksen oivalliset transiitit. Cheesy

Joten siksi kai lähden innolla tutkimaan Merkuriusta, jonka kuitenkin katson kaikkein henkilökohtaisimmaksi planeetaksi monessa merkityksessä. Toivon, että opiskelette sitä kanssani.  smitten

Uskon, että kaikkeen siihen nähden mihin lapsi syntyy ja ensimmäiset vuodet kasvaa, kasvattaa myös tämä pieni vikkelä planeetta Merkurius häntä. Merkurius on luomassa tietoisuutta ulkoisesta maailmasta. Se hallitsee muistia ja tiedon käsittelyä. Se innostaa tutkimaan, ihmettelemään ja tarttumaan uusiin asioihin.

Otan esiin hyvin monia erilaisia näkökulmia ja tulkintoja Merkuriukseen, poimien niitä eri lähteistä. Selvennöksen vuoksi numeroin noita juttuja.

1. Merkuriuksen luonnetta eri merkeissä

Juhani Nummela toteaa tästä pääpiirteitä kirjassaan Astrologian käsikirja vuodelta 1989 näin:

Merkurius
- toimii terävänä Kaksosten, Neitsyen, Oinaan , Vesimiehen ja Vaa'an kautta.
- luo ennakkoluuloisen, vähän kyräilevän ja epäluuloisen asenteen Kalojen, Rapujen ja Härkien kautta
- Kauriin merkissä sen energiat supistuvat (en oikein ymmärrä tuon merkitystä, mutta kuvittelisin jonkinlaista sisäänpäin käpristymistä)
- Leijonan ja Jousimiehen merkissä se paisuu (olisivatkohan suuna päänä?)
- Skorpionissa se luo tarkkuutta, oveluutta ja laskelmointia

Ymmärrän Kaksoset ja Neitsyen, koska Merkurius hallitsee niitä. Ja jos joku merkki on huoneessa 3, vahvistuu siinä myös Merkuriuksen energiat.

Merkuriuksen hallinnassa on mm. kädet, ääni, puhe, kuulo ja hermosto.

Jos mietitte lapsuuttanne, korostuuko tällaiset piirteet teissä? Tai lapsissanne?

2. Nuori ja vanha Merkurius

Nuori Merkurius on

Nousevana (Auringon edessä, siis kun karttaa katsoo myötäpäivään) 23-28 astetta maksimissaan:
-Merkurius on  ihastuneena omaan maailmaansa
-luo tällaiseen henkilöön outoa varmuutta ja sytyttävyyttä, tekee vaikutuksen muihin ihmisiin
-vakuuttavia ihmisiä, intoutuvat leimahduksessa
-vahva tunne ja vaisto siitä, että elämä vie: ”Anna mennä, älä vastusta suurta kosmista virtaa.”
Siis kyselevä, luontaisesti utelias ja uutta etsivä vainu toimii hyvin ja voi tuottaa luovia, ennen näkemättömiä tuloksia. Mutta voi mieli saada aikaan myös suunnitteluvimmaa ja liian optimistisia yrityksiä ’vallatakseen maailmaan.” kirjoittaa Raimo Nikula.

Merkurius maksimissaan 28 astetta Auringosta osoittaa mielenlaatua, joka löytää maailman uudelleen, näkee sen uudessa valossa, tulkitsee sitä uudelleen.

Vanha Merkurius on

Laskevana kaukana  Auringon takana eli kartalla myötäpäivään katsottuna ennen Aurinkoa 23-28 astetta maksimissaan:
-voluntaristeja, eli he, jotka oman tietoisen itsekasvatuksen, käsittelyn tai tietämyksen, tahdon ja työn kautta katsovat vaikuttavansa kohtaloonsa muuttaen sitä paremmaksi
-henkilö, joka jää miettimään, analysoimaan ja kehittämään ajatuksiaan rauhassa…nojatuolifilosofi
-tarkastelevat itseään vähän keskivertoihmistä kauempaa ja kokevat täydellisyyden ihanteen kaukaiseksi , mutta tavoittelemisen arvoiseksi
-luja tarve sanoa viimeinen sana
-mielen jähmettyminen voi haitata kehitystä

Merkurius maksimissaan luo taipumuksen nähdä maailma ehdollistumien läpi. Saadut vaikutteet, kasvatus ja koulutus muokkaavat silloin suuresti ihmisen mieltä (tosiasioiden sulattaja, kokoaja, tallentaja tai tulkitsija, järkeily ja järjestely.

3.Merkuriuksen yhtymät Aurinkoon

Yleensä Merkurius on yhtymässä Aurinkoon. Tarkkana ollessa tämä antaa käytännön järkeä, toimeenpanokykyä, mutta myös yksisuuntaisuutta, mielikuvituksettomuutta ja tietynlaista silmien sulkemista elämän sävyiltä ja varjoilta. Pääasia on hoitaa omat asiat ja pönkittää niitä asioita, jotka tuottavat eniten arvovaltaa ja tuloksia. Tämä näkynee esim. Leijonassa vallankäytön ja ulkoisen loiston merkissä.

Yhtymän yläkonjuktio on kun katsotaan synt.karttaa myötäpäivään jossa kulkee ensin Merkurius ja sitten Aurinko:
-itsetuntoa, voimaa ilmaista itseä esim. kirjallisesti
-voi esiintyä menestymisen pakkoa

Yhtymän Alakonjuktio silloin kun Aurinko on ennen Merkuriusta myötäpäivään lukiessa:
-heijastavat sisäistä totuutta, valoa ( esim. Nostardamus)
-mieli voi askarrella oman sisäisen totuuden tai intuitiivisen näyn tai itsestään selvyyksien parissa huomaamatta suuresti ulkomaailmaa (esim.Ludwig XV1)
-uppoutuminen ja lilluminen ajatuksissa, päähänpälkähdyksiä (esim.Ray Charles)
                                                            (tieto poimittu Raimo Nikulan Astrologian sisäpiiri)


« Viimeksi muokattu: 18.08.2010 16:20:41 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #1 : 10.08.2010 11:32:45 »

Mulla on merkurius skorpioni 8. huoneessa aspect_con ceres . Lapsena ja myöhemminkin olen ollut todella tiedonjanoinen, on aina täytynyt tietää että miksi. Jos jokin on mennyt jollain tietyllä tavalla on pitänyt saada tietää että mistä se johtuu. Muistan monet kerrat, kun vanhemmillani on mennyt hermo ainaisiin kysymyksiini ja lopulta olen saanut vastauksen että "siksi kun minä sanon niin". Ja erityisesti lapsena ja nuorena sain kuulla jatkuvasti, että mietin ihan liikaa, kun pohdin niin syntyjä syviä, että muilta meni yli ymmärryksen. Luulen että tästä merkuriuksestani sekä muusta tavarasta skorpionissa juontaa juurensa valehtelun lahjat lapsena ja (vanhempien) manipulointi. Tiesin mistä naruista vedellä ja sain vanhemmat antamaan ja tekemään asioita ilman että piti suoraan pyytää, kun tarpeeksi hyvin petasi asiat valmiiksi.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Morpho Helena
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 63



Profiili
« Vastaus #2 : 10.08.2010 12:01:00 »

Syntymäkartalla  merkurius 10. huoneessa  vesimies:ssä ja perääntyvänä. Opin puhumaan vasta kaksivuotiaana, mutta sen jälkeen olenkin sitten puhunut smiley6600 Lukemaan opin 4-vuotiaana ja lukeminen on intohimoni. Myös kirjoittamisesta nautin.  merkurius aspect_con jupiter, että kai se on sitten joko tai koko viestintä ja kommunikointi.

Ja sitten tässä on vielä  merkurius aspect_opp uranus leijona. Tämä varmaan tekee sen, että ajatukset menevät aika nopeasti eteenpäin. Tuppaa unohtua kertoa kaikki ajatusten välivaiheet kuulijalle ja sitten on kuulija ihmeissään, että miten saniaisista päästiin valtion budjetin käsittelyyn Wink

Ap-kartalla  merkurius kauris - olisikohan hieman paremmin kontrollissa tuo hypähtelevä ajatusmaailma... Progressiivinen  merkurius on  kalat:ssa ja tänä aikan on kyllä ajattelu laajentunut metafyysiselle tasolle  Wink Ehkä myös siksi, että tekee yhtymää  chiron kalat:lle...
tallennettu

aurinko vesimies
 kuu jousimies
 askendentti rapu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #3 : 10.08.2010 12:14:36 »

Kalojen merkeissä kalako kyräilee Cheesy Eipäs Cheesy

Mitäs sanotte merkurius oppositio saturnus? Merkkarini on siis kaloissa.
Merkkaria oppositiossa on myös jupiter.
Merkkaria kolmioi neppari.

tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 10.08.2010 12:15:04 »

Mulla on merkurius skorpioni 8. huoneessa aspect_con ceres . Lapsena ja myöhemminkin olen ollut todella tiedonjanoinen, on aina täytynyt tietää että miksi. Jos jokin on mennyt jollain tietyllä tavalla on pitänyt saada tietää että mistä se johtuu. Muistan monet kerrat, kun vanhemmillani on mennyt hermo ainaisiin kysymyksiini ja lopulta olen saanut vastauksen että "siksi kun minä sanon niin". Ja erityisesti lapsena ja nuorena sain kuulla jatkuvasti, että mietin ihan liikaa, kun pohdin niin syntyjä syviä, että muilta meni yli ymmärryksen. Luulen että tästä merkuriuksestani sekä muusta tavarasta skorpionissa juontaa juurensa valehtelun lahjat lapsena ja (vanhempien) manipulointi. Tiesin mistä naruista vedellä ja sain vanhemmat antamaan ja tekemään asioita ilman että piti suoraan pyytää, kun tarpeeksi hyvin petasi asiat valmiiksi.

Ei voi olla totta! Minulla on toinen poika  merkurius skorpioni ja on juuri tuollainen syvämietteinen, mutta enemmän hiljainen mietiskelijä, tosin 1.huoneessa. Mutta enpäs ole ajatellut miten hän meitä vanhempia käsittelee. Ei koskaan suoraan pyydä, mutta kumman mielelläni hänelle ojennan vaikka mitä!  Shocked

Toinen poika on  merkurius kaksoset ja oli lapsena taas kamala kyselijä, väsyin todella, kun en osannut kaikkeen vastata.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 10.08.2010 12:18:26 »

Kalojen merkeissä kalako kyräilee Cheesy Eipäs Cheesy

Mitäs sanotte merkurius oppositio saturnus? Merkkarini on siis kaloissa.
Merkkaria oppositiossa on myös jupiter.
Merkkaria kolmioi neppari.



Kyllä minä myönnän  merkurius rapu tuota ennakkoluuloa. Katselen mieluummin aina vähän sivusta, ennen kuin tartun asioihin. Katsellaan myöhemmin noita aspekteja... Kiitos Artemis!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #6 : 10.08.2010 13:55:09 »

Eikun mietin sitä että ajaudun aina haasteellisiin työtehtäviin, jotka eivät mielestäni ole minulle ominaista. Mietin että miten tuota merkurius kala oppositio saturnusta voisi ajatella. Voiko olla että sitä kautta joudun töihin joissa vaaditaan kammoksumaani rutiinia ja tarkkuutta, joudun tekemään töitä että pystyn keskittymään, mutta kun keskityn niin saan hyvää jälkeä aikaan ja hämmästyn itsekin Smiley
Onko se jokin oppi minulle, haaste?
Merkuriushan kuvaa kaiketi älyä ja merkurius kala voi olla hieman haihatteleva, minä ainakin olen haaveilija jossain määrin, ajatus lentää ties missä.
Silti olen työtehtävissä missä tarkkuus on valttia, numerot pitää osata ja ongelmia tulee ratkaista  Smiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 10.08.2010 14:13:37 »

Taidanpas mennäkin seuraavaan näkökohtaan, jota olen paljon miettinyt.  Wink

4. Merkurius-merkin naapuri- ja rajatapaukset!

Merkurius liikkuu vain kahden tähtikuvion vaikutuksessa, eli niiden merkkien jotka sijaitsevat lähellä Aurinkoasi. Merkuriuksen kierto auringon ympäri on vain 88 päivää.
Koska se on niin lähellä Aurinkoa (vain 28 asteen verran molempiin suuntiin), se tekee synt.kartalla vain yhtymää Aurinkoon, välillä väljempää, välillä tarkempaa.

Joten miksi ei oteta tätä enempää huomioon, vai otetaanko? Eli myös toisen tähtikuvion vaikutusta? Kun esim. Nummelakin katsoo tulkinnoissaan Aurinko-Merkuriussuhdetta ja taas Kuu-Venussuhdetta. Joten eikö tuo koko alue Auringon ja Merkuriuksen välillä ole tärkeä?

Esim. Minulla on Merkurius 1 aste Ravussa, sitten se liikkuu jo kohti Kaksosia (jos olen oikein ymmärtänyt) 27 asteeseen. Kun luen näiden kahden merkin Merkuriusta, niin huomaan että olen hyvin vahvasti Kaksosta. (Lainattu Sepolta)

Merkurius Ravussa
Tunteella puhuminen on sinun tapasi viedä asioita eteenpäin. Osaat vedota kulloisenkin kuulijan tunteisiin tai ainakin yrität tehdä niin. Joskus tunteenomaisilla purkauksillasi on täysin odotustesi vastainen vaikutus toiseen osapuoleen.

Merkurius Kaksosissa
Suu käy ja ajatus juoksee niin että et pysy aina itsekään mukana, puhumattakaan että ehtisit itse kuunnella mitä muilla mahtaisi olla sanottavana. Sinulla on aina joku uusi juttu kehitteillä eivätkä ajatuksesi yleensä ole enää siinä mitä suusi vielä selittää.


Toisekseen sideerinen kartta yhtyisi tähän myös.

Joten Artemis! Vaikuttaako sinulla tuo Vesimies-merkki tai Oinas riippuen Merkuriuksesi astepaikasta?


« Viimeksi muokattu: 16.08.2010 19:51:07 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #8 : 10.08.2010 14:27:20 »

Merkurius on kaloissa asteilla 24, oinas aurinkoni on asteilla 15.
Voisiko sillä olla jotain tekemistä?

Sideerisesti olen viisinkertainen kala (aurinko, kuu, merkurius, venus ja mars).
tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #9 : 10.08.2010 14:45:35 »


Mitenkäs minun merkurius?    leijona :ssa ja 11-huoneessa?

Onko se  leijona loppuasteilla, ja mahtaako sitten vaikuttaa myös  neitsyt ja miten?
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 10.08.2010 15:04:20 »

Merkurius on kaloissa asteilla 24, oinas aurinkoni on asteilla 15.
Voisiko sillä olla jotain tekemistä?

Sideerisesti olen viisinkertainen kala (aurinko, kuu, merkurius, venus ja mars).

No tuon mukaan Merkurius pyörähtää vain neljä astetta Aurinko-merkkisi luona, aika kaukana. Mutta kai pitää ottaa huomioon tuo läheinen Merkurius-Aurinko-kumppanuuskin!

Sitten on merkitystä myös vanhalla ja nuorella Merkuriuksellakin. Otan senkin tässä pian esille... Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 10.08.2010 15:06:39 »

Merkurius härässä, kyräilee? Eiiiiiiiiii!! Ja vielä  aspect_con jupiter eiiiiii!!

Sen sijaan lauloin koko lapsuuteni, tanssin ja näyttelin. Nyt ne ovat kaikki jääneet ja olen keskellä järjestötoimintaa (11. huone).

Merkkari neliö Saturnus ja oppositiossa Uranukseen... En tiedä, mitä tekevät miulle.

Mutta  aspect_con  chiron ja sanovat mulla olevan parantajan lahjan. Sen uskon, se kulkee suvussa.

Aivan kuin sinullakin olisi Kaksos-vaikutusta. Mitkä ovat Merkuriuksen ja Auringon asteet?

Tuo Jupiterin yhtymähän sinusta on seurallisen tehnytkin!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #12 : 10.08.2010 15:11:47 »

Mulla on aurinko jouskarissa 12 astetta ja merkurius skorpparissa 23 astetta. En oikein ymmärtänyt tuota toisen merkin vaikutusta merkuriukseen. Olisiko mulla sitten siis jousimies merkurius vaikutusta myös?
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 10.08.2010 15:12:09 »


Mitenkäs minun merkurius?    leijona :ssa ja 11-huoneessa?

Onko se  leijona loppuasteilla, ja mahtaako sitten vaikuttaa myös  neitsyt ja miten?

Sinulla on  merkurius 2 astetta Leijonaa ja  aurinko 11 Neitsyttä. Joten Merkuriuksesi tila on 15 astetta vielä Leijonaan ja 17 astetta Neitsyttä, jos sen nyt oikein laskin.

Etsinpäs Neitsyt-Merkuriuksen niin voit katsoa mitä löydät siitä. Kas tässä:

Merkurius Neitsyessä

Osaat seuloa tärkeimmät yksityiskohdat niin puheesta kuin kirjoituksestakin ja huomaat kyllä jos osat eivät toimi. Saatat uppoutua yksityiskohtien kertomiseen jopa siinä määrin, että kokonaisuus hämärtyy myös sinua kuuntelevan korvissa.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2010 15:16:43 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 10.08.2010 15:14:47 »

Minulla on tuo "supistunut" Merkurius Kauriissa, mutta laajennuksen teemaa tuleekin sitten aikalailla Jupiterin tarkasta neliöstä. Lisäksi Merkurius on yhtymässä Aurinkooni. Merkurius on 10.huoneen ja 11.huoneen rajalla, en oikein tiedä kumpaan sen lasken - molempiin sopii. Kommunikaatio on minulle elinehto ja tärkeä keino laittaa tunteeni ja ajatukseni sanoiksi. Merkuriukseni on vielä out of bounds planeetta, joten tuon Jupiterin laajentamisen ohella ajatteluni on kyllä hyvin hyvin laajaa ja jopa erikoistakin, jopa siinä määrin että kaikkea pohtiessa voi välillä käytännön asiat vähän unohtua. Eli pientä hajamielisen professorin vikaa.

Lapsena olin hirveä lukutoukka ja tiedonjanoinen. Rakastin koulussa käymistä, ajatusten vaihtoa ja erityisesti tunneilla keskustelua tärkeistä aiheista. Vaikka Jupiteria onkin Merkuriukseeni vaikuttamassa, niin en nauti mistään lörpöttelyaiheista erityisemmin, vaan aiheen pitää olla asiaa ja mielenkiintoista. En saa kauheasti iloa epämääräisistä epäloogisista pohdinnoista, vaan joku järki pitää olla matkassa (tämä on se Kauris-puoli Wink). En usein myöskään höpöttele aiheista mistä en itse oikeasti tiedä myös jotain.

Huumorinkukka kukkii myös ja olen aika positiivinen myös ajattelultani. Harvoin asiat ovat minusta oikeasti masentavia, vaan kaikessa aina jotain hyvää, jopa ehkä liiallisuuteenkin asti. Wink
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Sivuja: [1] 2 3 ... 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: