Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: keho ja mieli  (Luettu 15156 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« : 27.08.2007 09:11:05 »

Silmiini osui eilen teksti;"kehosi on mielesi ilmiasu". Mitä tämä saa sinut pohtimaan?
Löydätkö kehostasi kolotuksia tai remppoja, jotka symbolisella tasolla linkittävät sinut pohdinnan alla olevaan ongelmaan, elämässä häiriötä aiheuttaavaan tilaan tai mielesi sopukoista pois pyrkivään pelkoon, ahdistukseen, suruun yms.?
Em.
Hengitys - Paha haju hengessä, mitä siis ajattelet? Se "tuoksuu" ulos asti  Shocked

Hampaiden kirskuttelu - alas painettuja agressiivioita, turhautumaa kun ei voi valveilla käydä kimppuun... ihmisen, asian, toiveen...  Huh

Sydän ongelmien takaa löytyy tunneita ja varsinkin rakkauden eri tiloja tai niiden puutoksia?
Vereen liittyvät ongelmat... onko elämänilosi kohdallaan? Onko jaksamisessasi vaikeuksia, miksi?

Mahassa eri ongelmia... löydätkö takaa perusturvallisuuteen ja luottamiseen linkittyviä tiloja? Onko itsetuntosi kohdallaan...

Finnejä? Kysy, mikä minusta tahtoo ulos?
Ihottumaa? Koetko elämäsi rajojen uhkaa? Iho on kehosi fyysinen ääriraja  Smiley

Issias särky - istu alas ja anna kehollisen se aika ja rakkaus jota se huutaa  smitten
Polvissä kränää - Onko nöyryys sinusta turhaa tai alentavaa...  idiot2

Allergiat ovat ylilyötyjä reaktioita elämää itseään vastaa. Mitä siis vastaan puolustaudut?

Himo em.alkoholi, sokeri, liikunta - täyttymättömän toiveen täyttämistä korvikkeella ja sen vuoksi myös pakoa siitä todellisuudesta, että et ole itse pystynyt täyttämään toivettasi...   Sad

Löydätko mitään vai onko koko väite tuulesta temmattu? Ajatuksia...  angel
tallennettu
Mirjam*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 313


Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta


Profiili
« Vastaus #1 : 27.08.2007 11:30:33 »

Kyllähän nuo on ihan "toimivia" ja huomionarvoisia juttuja. Tiettyyn pisteeseen asti.
Itse olen aika paljon "luopunut" monessa kohtaa tuontyyppisestä ajattelusta kuitenkin.
Koen, että tämän tyyppinen tälläkin alueella, tietyllä lailla kuvastaa sitä samaa ajatusmaailmaa, jossa ollaan asennoiduttu siten, että ajatus luo omaa maailmaa ja todellisuutta. Itse koen sen olevan tietyllä lailla "mielensä vankina oloa".

Jossain vaiheessa vain tuollainen "putoaa pois" ja ajatuksista ja mielestä tulee "työväline" syvemmälle kokemiselle, jossa on tämä todellisuus tässä ja tietyt asiat vain tulee elämään, koska ne on tullakseen. Ehkä sitten "Luojan" tuomia tapahtumia itselle eteen koettaviksi ja sitten niihin vastataan ja samalla luodaan sitä mitä olen ja mitä elämä on. Valitsemalla se oma reagointi tapa ja asenne. Valitsemalla ennen kaikkea teko.

En koe, että aina olisi niin, jos jollakulla kolottaa hammasta tai polvea tai jotakuta muuta paikkaa, että kyse olisi aina välttämättä mielen ja ajatuksien vääristymien seurauksesta. Joskus vain niin käy ja se on koettava ja katsottava, miten itse elää sen läpi, eikä siinä ole sen kummempia "vanhoja tunne kasautumia" tai käsittelemättömiä tunteita.

Ehkä tämä terveyden ja mielen/ajatus- syy-seuraus yms on syntynyt siitä ajatuksesta, että elämään, hyvään elämään ja henkisesti terveen ihmisen elämään kuuluu vain ja ainoastaan täydellinen fyysinenkin terveys  Huh
Olen niin itsekin joskus ajatellut olevan, mutta enää ole siitä niinkään varma.
On jotain asioita, jotka kuuluvat elämään ja ihmisen tehtävä on elää ne läpi, oli ihanteet sitten mitä tahansa ja kaipuu täydelliseen "paratiisiin maan päällä" sitten nivoutunut mihin käsitykseen tahansa.
 Smiley
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
AUTTAJA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 641


Miksi ihmiset ovat niin kiireisiä, minne = kiirus?


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 27.08.2007 12:37:05 »

Ei kellekkään ole mitään sanomista kehonsa kielestä, eikä muustakaa, KAIKKI = etukäteen suunniteltu, mitä ihmettä TE murehditte, sitä EI ymmärrä Erkkikään Cheesy
tallennettu

Ikuisesti kun elämme - Miksi murehdimme?
Valo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 93



Profiili
« Vastaus #3 : 27.08.2007 12:50:38 »

Ymmärrän kyllä että Erkki ei ymmärrä - mutta Erkille terveisiä  Smiley Kiss
tallennettu
AUTTAJA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 641


Miksi ihmiset ovat niin kiireisiä, minne = kiirus?


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 27.08.2007 12:55:54 »

Niin, Erkki ja timo ihmettelee mitä TE murehditte ja märehditte =
jos uskotte Jumalaan ja astrologiaan = mitään EI tarvitse murehtiä tai mähkiä, mikä ihmeen sairaus Teillä =)

Pelkoko - luulo  ,että ITSE määrittelisitte elmänne, ei, ei ,eicolor=blue][/color]
tallennettu

Ikuisesti kun elämme - Miksi murehdimme?
AUTTAJA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 641


Miksi ihmiset ovat niin kiireisiä, minne = kiirus?


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 27.08.2007 13:25:52 »

Äläkää hyvät ihmiset, OLE = mielle tarkoitettu,
onko minun vikani, jos Luoja = antanut HYVÄN OLON?
Ette Tekään huonoon oloonne mitään voi vaikuttaa,
ettekö vieläkään ymmärrä, että PLANEETAT eli Jumalan
suunnitelma toimii näin? angel
tallennettu

Ikuisesti kun elämme - Miksi murehdimme?
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #6 : 28.08.2007 09:50:54 »

Toipumisia ystävällesi, Mika-Matti  angel Diagnoosi yleensä tulee shokkina, mutta joskus ihminen on itse tiennyt jonkin olevan vinossa ja diagnoosista alkaa se varsinainen työ, toipumistyö  angel VOIMIA  smitten
Hyvää keskutelua olette käyneet, kiitos  smitten
En koe, että aina olisi niin, jos jollakulla kolottaa hammasta tai polvea tai jotakuta muuta paikkaa, että kyse olisi aina välttämättä mielen ja ajatuksien vääristymien seurauksesta. Joskus vain niin käy ja se on koettava ja katsottava, miten itse elää sen läpi, eikä siinä ole sen kummempia "vanhoja tunne kasautumia" tai käsittelemättömiä tunteita.
Olen samaa mieltä, eihän joka flunssaa voi lähteä pohtimaan oman itsensä kautta... paitsi ehkä tarkistaa onko tulle otettua riitävästi asianmukaista vaatetta päälle  Wink Ja uskon myös joidenkin ns.vakavampien kolotusten olevan kehon keino saada ihminen elämään ehkä enemmän kehon taipumusten, rajoitusten ja mahdollisuuksien mukaan. Aukaista silmät näkemään ehkä jokin uusi polku, parempi...?
Pohdin itse näitä katsellen läheisteni ja omia pysyviä, jatkuvia, uusiutuvia vaivoja ja ongelmia. Oman pohdinnan alla ovat juuri pitkäaikaiset sairaudet ja varsinkin, kun niihin ei ole lääketiede löytänyt yhtään mitään kliinistä syytä  buck2 eli uskon syyn olevan omissa elämäntavoissa ja -valinnoissani  angel
Valo -Tuli huulestasi mieleen kuinka lapsi toimii, kun siltä kysyttiin jotakin mitä oli tehnyt ja ei olisi millään myöntänyt  Smiley silloin puri huulta, että pysyisi se totuus siellä ja katseli kuinka varpaalla piirsi lattiaan  Grin Näinkö sinäkin? Ethän pahastunut...
tallennettu
sirpakka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #7 : 28.08.2007 10:19:39 »

Keho muistaa mitä tietoinen mieli ei muista. Tunteet voivat varastoitua kehoon, lihaksiin, elimiin. Kehoterapiathan perustuvat juuri tähän, käsittelemällä kehoa ihminen saattaa muistaa erilaisia asioita ja sitä kautta vapautua niiden aiheuttamista jännityksistä. Nykytutkimuksen mukaan suuret tunnekokemukset voivat siirtyä geeneissä myös jälkipolville. Isoäidin tuntema nälkävuodet voivat heijastua lapsenlapsen suhtautumisessa ruokaan. Sodat, katastrofit ja muut järkytykset vaikuttavat jälkipolviin. (vrt. Raamatun isien pahat teot siirtyy vielä kolmanteen polveen).

Itse olen kokenut taijiharrastuksen kautta, että mitä paremmin keho voi, sitä paremmin mieli voi. Kun mieli harhailee pilvissä ja muissa sfääreissä, kehotuntemus ja harjoitus palauttaa mielen takaisin kotiin, omaan sisimpään. Mieli on monimutkainen kokonaisuus. Useinhan ajatellaan, että tunteet synnyttävät ajatuksia. Että koska tunnen näin, minulla on tällaisia ajatuksia. Mutta se on monesti juuri toisin päin. Ajatukset aiheuttavat tunteita, koska ajattelen näin, minulla on tällaiset tunteet. Siksi liiallinen ajattelu voi aiheuttaa tunneperäistä kuormitusta kehossa. Ja kaikki toiminta mikä saa liiallisen ajattelun lakkaamaan, rentouttaa ja vapauttaa kehoa.

tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 26.09.2007 18:57:15 »

KEHON KIELI ELI PSYYKKEEN VAIKUTUS KEHOON
         
Keho on lahjomaton ja viisas, eikä valita turhasta. Häiriöt ja kipu on merkki vääristä toiminnoista, sillä ne peittävät sitä mitä emme halua paljastaa. Keho tallentaa muistiin elämän muistot ja varsinkin raskaat käsittelemättömät.

Valheellinen lause on tuttu kehollemme: TEKISIN / OLISIN, MUTTA KUN...     
JOTEN ÄLÄ YRITÄ MUUTTAA MUITA – MUUTA ITSEÄSI

Olemme vastuussa itsestämme ja vieraannumme kehostamme, jos emme kuuntele sen viestejä. Elämä on elettävä tässä ja nyt elämänsä arvoisesti. Synnymme positiivisena ja negatiivisuus on luontainen pako reaktio. Elämänkokemuksemme muokkaa mieltämme siihen miltä asiat tuntuvat.

Aivot vaikuttaa kehomme toimintaan, koska vasemmalla on järkeily ja äly. Oikealla tunteet ja luovuus. Vasen puoli viittaa miehisiin ongelmiin ja oikea puoli naisellisiin ongelmiin. Vasen kertoo tulevasta ja oikea menneestä.

KEHON JÄNNITYSTEN JA KIVUN SYYT

Itkunpidätyslihakset leukaperien takana korvista alaspäin kipeytyvät, kun nielaisee pahan mielen tai itkun.
Päänsäryn saa, kun ei osaa sanoa EI. Jännittäminen ja asetetut kovat paineet laukaisee kivun. Migreeni johtuu pakkomielteistä eli ”pitäisi täytyisi” ajatuksista. Se syntyy myös liian suuresta vastuusta ja ikävästä.
Purentavika johtuu, kun jää puhumattomat asiat vaivaamaan tai kauna hampaankoloon myös kireät leuat johtuvat katkeruudesta ja kaunasta.

Kurkun ja äänijänteiden kipu johtuu kyvyttömyydestä sanoa asiat suoraan.
Rinta-alueen kipu johtuu tulehtuneista ihmissuhteista ja menettämisen pelko.
Pallean ongelmat viittaavat pelkoon ja varuillaan oloon, jonka parhaiten huomaa lisääntyneessä ylähengitysteiden käytöstä.
Kyynärpää vaivat viittaavat kyynärpäät edellä ”asenteeseen” ja kilpailuun.

Selässä kauluksen alla oleva patti paljastaa ennalta huolehtivan luonteen. Ryhti paranee, kun oppii elämään tässä ja nyt huolehtimasta tulevasta liikaa.
Niska jäykkyys viittaa pidättäväisyyteen, asioiden tarkkailuun ja käsittelyyn sekä henkilön joustamattomuudesta. Niskat kipeytyvät mitä enemmän murheita painaa tyynylle eli kevyt mieli niin joustavammat lihakset aamulla.
Hartioilla elämän arkihuolten taakat ja murheet istuu olkapäillä ja kipu viestittää, että taakka on liian raskas. Hartiat nousevat ja jännittyvät ylöspäin ylimääräisestä ja pitkään jatkuneesta huolehtimisesta.

Elämän pakkolihakset löytyvät lapaluiden välistä ja kipeytyvät liiasta itse piiskauksesta. Pakkolihakset ovat avuksi silloin, kun on otettava itsestä irti kaikki ”mehut”.
Suoraselkäisyys eli periksi en anna asenne aiheuttaa alaselkä ja polvi särkyä.
Ristiselkään säteilee usein rahahuolista.

Reisien puoli välin lihakset kireys kertoo miellyttämisestä.
Häntäluun lihaksisto kertoo uhma ja tahto tilamme.
Litteä peppu kertoo, että on liian ankara itselle.
Kireä takapuoli paljastaa, että on asettanut kovat vaatimukset itselle. Vasemman iskias kipu on pelko ottaa askeleen elämässään eteenpäin. Oikean iskias kipu on pelko selvittää menneisyyden asioita.
Pelottavat asiat, jotka tuntuvat kipeiltä ratkaista säteilevät kipuina.

Polvien jäykkyys on ylpeyttä, joten joustoa elämänasenteeseen tuo joustoa niveliin. Polvet viittaavat usein nöyryytykseen.
Nilkka sähköttää vahingonilosta ja joustavuudesta elämänpolulla.
Joustavat jalat tulee elämänmuutoksesta ja jäykät paikalleen jämähtämisestä.
Suonikohjuista kärsii, jos on seisottava paikoillaan, vaikka tekisi mieli liikkua.
Topakan tyypin askel on jämäkkä ja nihkeästi kääntyvät nilkat.
Joustavan tyypin askel on päkiällä ja varpailla siroa askellusta. Kävelyasennon tarkistus on usein paikallaan. Tarkistetaanhan autossakin aurauskulmat eli kulumia tulee, jos et tarkista tuijottaako vai vierastaako isovarpaat toisiaan kävellessä. Parasta olisi mennä isovarpaat suorina eteenpäin ja vatsa sisässä sekä rintakehä edessä ja suorana pää pystyssä.

Katkeruus ja kauna rasittavat sydäntä ja maksaa.
Kiukku ja katkeruus selvittämättömistä asioista rasittavat sappea.
Haima voi hyvin, kun elämä maistuu makealta ilman syötyä makeaa. Diabetes saattaa laueta henkisestä shokista esim. kuolema, avioero.
Pelot rasittaa munuaisia ja niistä kertoo tummat silmänaluset ja silmäpussit.
Pernan tehtäviin kuuluu tuhota punasolut, joita ei enää tarvita eli auta sitä ja tuhoa pakkomielteet pois mielestä, koska ne rasittavat pernaa.
Lihavuus viittaa turvattomuuteen, sillä massalla suojaamme itsemme. Nälkään syöty ruoka ei lihota, mutta mielipaha aiheuttaa mässäilyä.

Liikunta ja laihdutus ovat joillekin pakkomielle eli pidetään kroppa kokoajan liikkeessä ja lasketaan tarkkaan kalorit. Ruuasta ja liikunnasta nauttiminen on hävinnyt ja rääkkääjä ei tule koskaan tyytyväiseksi itsestään eikä elämästään.

Heikko itsetunto aiheuttaa finni ongelmia.
Korkea verenpaine aiheutuu, kun  ei luota asioiden kulkuun, hätäilee eikä jaksa odottaa sekä korkeista suorituspaineista, vaikka olisi mukavampaa olla oma itsensä ilman hyvän ihmisen roolia.
Alhainen verenpaine muistuttaa, että olisi tehtävä jotain asioiden hyväksi. Verenkierto tarvitsee ponnistelua ja lepoa sopivassa suhteessa.

Hyvä uni on tärkeä, sillä varuillaanolo ja pelot vievät rentoudet elimistöstä, joten on siivottava keho murheista, sillä ei ole hyvä nukkua niiden aiheuttajien kanssa. Yöllä heräät niin mieleen tuleva on hyvien uniesi este.

Tapa tuottaa mielihyvää itselle tai muille voi kehittyä riippuvuudeksi jostakin. Keho sopeutuu hyvin riippuvuuksiin, mutta välillä on hyvä poistaa niitä ettei elimistö ala turtumaan.  Peloilla ja toiveilla on tapana toteutua eli kroppa toivoo hyvää tai pelkää jotain pahaa tapahtuvaksi


VANHAN KANSAN MUKAAN:

n.80% kehomme kivuista, jäykkyyksistä ja tulehdustiloista ym. johtuu mielemme aikaan saannoksista eli korvien välistä.

n.10% edellämainituista vaivoista johtuu ergonomiasta, ravinnosta, säästä ym. ympäristötekijästä.

n. 10% johtuu perintö tekijöistämme.
 
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #9 : 26.09.2007 21:30:18 »

Olen kaivannut kirjoituksiasi salomi  angel Kiss smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #10 : 27.09.2007 15:15:00 »

VANHAN KANSAN MUKAAN:

n.80% kehomme kivuista, jäykkyyksistä ja tulehdustiloista ym. johtuu mielemme aikaan saannoksista eli korvien välistä.

n.10% edellämainituista vaivoista johtuu ergonomiasta, ravinnosta, säästä ym. ympäristötekijästä.

n. 10% johtuu perintö tekijöistämme.
 
Aikas kovaa, varsinkin kun miettii kuinka paljon terveydenhoidossa kuluu työtunteja, resursseja ja rahaa.
Hienoa tekstiä, Salomi  angel Ahmin kirjoituksesi useaan otteeseen ja taisimpa pureskella samalla  Cheesy
Kuinka yks yhteen nämä vaan meneee? Kun ihan musta-valkoisena maailmaa ei voi tulkita ja joka tarinassa on eri taustavaikuttajat... lääkärin täytyisi olla selvännäkijäkin  :Smiley
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 27.09.2007 20:41:25 »

Terveydenhoidossa kuluu paljon työtunteja, resursseja ja rahaa paperin pyörittämiseen ja ihmisten tutkimista numeroina.

Lääkäri ei voi olla nykyään selvännäkijä, koska nykyään lääketieteestä puuttuu ihmisen aito kohtaaminen ja kosketus.

Ennen vanhaan poppamiehet ja kunnanlääkärit olivat yhteisöissään samanaikaisesti lääkitsijöitä, kuntouttajia, psykologeja ja saattohoitajia ym.

Itse koin jonkin aikaa sitten mieleen painuvan hetken hoitopöydälläni, kun asiakas oli "niellyt" rautakangen ja joka puolelta kipeä. Lääketiede oli suositellut ottamaan kipulääkettä ja rauhoittavaa. Fysioterapia oli vain runnonut lihaksia kipeemmäksi.

Energia hieronnan yhteydessä selvisi, että omainen oli poistunut elämästä hiljakkoin ja kukaan ei ollut aidosti kuunnellut häntä.

Jonkin aikaa sitten tapasin hänet ja hän kiitti minua yhteisestä hetkestä, koska hän oli sen jälkeen unohtanut itsetuhoisat ajatukset ja löytänyt uuden sisällön elämälle, koska yhdestä lauseestani oli tullut hänelle elämänlangan uusi motto.

Muistakaa siis kohdata aidosti, nöyrästi ja pyytteettömästi vastaan tulevat, sillä jokaisella kohtaamisella on aina jotain elämää rikastuttavaa.

 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #12 : 28.09.2007 09:03:38 »

 smitten
Ja tämä kohtaamiseen liittyvä asenne on varmasti hyväksi ko.elämässä, joka hetkessä  angel
Lueskelin tuossa yhtä kirjaa ja siitä jäi mieleen viesti, että kun kohtaa negatiivisen henkilön tai tilanteen. Nostamalla itsensä sen "ulkopuolelle" näkee syyt ja välttää samalla itse joutumasta tunteen valtaan ja sitä kautta ehkä puolustuskannalle.
Objektiivista ajattelua ja lapsen uteliasuudella varustettua kuuntelua... jos ymmärsin oikein  :Smiley
tallennettu
AUTTAJA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 641


Miksi ihmiset ovat niin kiireisiä, minne = kiirus?


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 28.09.2007 10:03:17 »




Ihminen = nykytietämyksen mukaan 100%:sti henkinen "laite",
mutta kuitenkin pidetään "mekaanisena" laitteena, koska
muutoin henkiset parantajat hoitaisivat HOMMAT.....

NO, ilman tutkimuksia SE = ennenkin tiedetty, nyt vain markkinatalous pyrkii myymään kemikaaleja paljon ja alentaa
raja-arvoja alueille, jotka ovat aivan "normaaleita".

Täysin moraalitonta tointa hoitaa = LÄÄKETEOLLISUUS, omistajineen...

Fyysiset kivuthan tulevat KAIKKI aivoistamme = ei jalka mitään
ilmoittaisi, jollei olisi aivoja, säryn tuntu runttaa ihmisen näännyksiin.

Vaikka ei olisi jalkaakaan, aivot ilmoittaa, että sitä särkee, mitäs
siihen sanot?

Särky tappaa ihmisen, siis tunne, monet säryt loppuvat, kun
lopettaa kaikenmaailman hössötykset ja olemattomat itse
tehdyt kiireet.

Verenpainekin = vain merkki, että ELÄT ja miten elät.
Aivoistakin SEKIN johtuu, jos Sulla = henkisiä paineita, SE automaattisesti
nousee, SE = luonnon laki.

Jos Sinun pitää vain mennä kauheeta vauhtia, etkä osaa
aivojasi käyttää niin, että lopettaisit kiireet = ota ihmeessä
niin paljon esim. Panacod:ia, ettei tarvii kärsiä = ÄLÄ
vaan syö tulehduskipulääkkeitä "normaaliin" särkyyn,
eivät ole tarkoitettu sellaiseen, vain tulehdusperäiseen
särkyyn kuurina ja ei sovi läheskään kaikille.

Kortisoni/kortisoli = siihen paljon parempi vaihtoehto.



   # KUN IHMINEN AJATTELEE - OLEN SAIRAS, HÄN = SAIRAS #

   # KUN IHMINEN AJATTELEE - OLEN TERVE, HÄN = TERVE #

   # AJATUS SAIRAUDESTA, AIDOSTI AIHEUTTAA SAIRAUDEN #


   # NIIN; NYKYÄÄN MONET KÄYTTÄVÄT ns. KIELLETTYJÄ HUUMEITA,
      JOTKA MONET OVATKIN IHMISELLE PAREMPIA; KUIN
      LAILLISET TÖRKYPILLERIT  Cheesy

      t.timo

       angel smitten
tallennettu

Ikuisesti kun elämme - Miksi murehdimme?
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 28.09.2007 10:51:33 »

Aivan niin Ihminen on 100%:sti henkinen olento eli koostu monista eri energioista.

Markkinatalous on iskenyt kiinni kolhiintuneisiin ihmisparkoihin.
Myydään kemiallsia pillereitä, jotka auttaa vaivaan kuin vaivaan. Ja toisessa äärilaidassa huutaa muut rahastajat kilpaa enkelit auttaa ym.

Valitettavasti nykyään ovat lisääntyneet psyykkiset vaivat ja tieteellisesti todistamattomat kipu ym. kehon epätasapainotilat. Ei mikään ihme kun ihmistä revitään moneen suuntaan ja lupauksista huolimatta elämä ei mene urilleen.

Suurinpia kivun aiheuttajia ovat pettymykset, katkeruus stressi ja pakko suorittaminen, kun pitää koko ajan todistta muille olevansa jotakin muuta kuin se pikkupoika joka aikoinaan näki maailman kivana paikkana toteuttaa itseään ja haaveitaan.
Johan siina endrofiinit häviää taistelun adrealiinille, joka vetää kehon happamaksi.

Se mikä ei tapa se vahvistaa.
Pitäisi ottaa peili kauniisti käteen ja todeta, että teemme vain sen mihin kykymme riittää ja mihin meidät on luotu.
Kipu ongelmien syynä on paljolti vertailumme vanhempiimme ja kanssa sisariin.
Suurten ikäluokkien kipujen taustalla on vanhempien paineet, koska he selvisivät sodasta elätti perheen ja koulutti lapsensa ja hokivat näille, että uurasta elämässäsi ettei tarttes duunarin hommia tehrä. Heille kasvoi näyttämisen halu. Meille 40 ikäluokalle vanhemmat ja isovanhemmat lisäsivät paineensa hokemalla kotona ja koulussa, että suorittamalla ja eteen päin pyrkimällä tunteettomasti rikastuu.

Mitä tekee minun ikäluokka, se hokee lapsilleen urheilkaa, harrastakaa kulttuuria tai pyri julkkikseksi vaikka itsesi myymällä medialle hinnalla millä hyvänsä sinusta tulee rikas ja hyväksytty.

Ei siis ihme, että ihmisen mieli ja kroppa ei kestä tuollaista prässiä.

Itseki löin päätäni karjalanmäntyy 35-vuotta, vaikka lapsuuden kaverit aikoinaan sanoivat minun olevan buutsijalkainen lonely rider, joka tekee mitä haluaa.
Raha, uraputki ja maine voitti lapsuuden haaveen, mutta onneksi kroppa kertoi, että elämäni on kaikkein hauskinta buutsit jalassa ja tetsoni päässä, vaikka muut pitää sitä poikkeavana.

TV:n saippuaoopperoiden ja BB:n tapaisten suosio kertoo, että meiltä puuttuu kyky elää omaa elämää täysillä sisäisen kaavan mukaisesti. Mielummin elämme ja ihannoimme toisten elämää. Toteuttamattoman haaven siirtäminen huomiseksi toisten vuoksi voi jäädä toteutumatta milloinkaan.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: