Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kevennystä  (Luettu 45280 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kooky
Vieras
« Vastaus #15 : 26.06.2006 02:23:44 »

Lilja-82...mullakin on laktoosi-intoleranssi, vatsa paisuu suorastaan palloksi jos juon maitoa. Laktoositon maitojuomakin on jees, mutta olen nyt ihan rakastunut soija juomaan Smiley en tiedä saako täällä mainostaa merkkejä, mutta sellainen A-kirjaimella alkava soijajuoma-merkki jota saa ainakin k-kaupoista. en tiedä sanotaanko sitä nyt sitten soijajuomaksi vai soija maidoksi...

mielestäni se on paljaaltaankin ihanan pehmeän makuista ja kahvi maistuu sen kanssa paremmalta kuin maidon. (tosin se sakkaantuu hieman kahvissa, mutta ei se ainakaan minua haittaa. Joku ravintoexpertti kai tietäisi tuosta soijasta, että onko siinä jotain mikä ei sovi kaikille, mutta ainakin siinä on luonnon estrogeeniä ja sopii kuulemma erityisesti naisille. jotenkin sen juomisesta tulee mulle hyvä olo, rasvaa muistaakseni aivan minimaalisesti.

 sitten mustikkakeittoa ja tätä soijajuomaa sekaisin, tulee ihana "pirtelö" joka hellii vatsaa. Lurps.

mulla on monesti vähän omituinen ruokamaku, eli olen hyvin epänirso syöjä jolle mikään ruoka ei yleensä ole vastenmielistä, niin en sit tiedä kuinka yleispäteviä näämun sekoitukset on Wink

varmaan kannattais kehittää valikoima sellaisia ruoka aineita, joista tulee vähän energiaa välipalatarkoitukseen, mitä voisi mielin määrin napostella tai ryystää muiden toimien ohessa. esim naposteluporkkanat (sellaisia pikkuporkkanoita joita myydään pusseissa) Ja jos oppisi löytämään tollaisia kivoja nestemäisiä välipaloja joissa ei ole paljon energiaa, kuten vaikka tollanen mustikkasoijamaito jota monesti ryystin tännekin kirjoittaessani tai mitä nyt muuta voi keksiäkään omaan makuunsa.

toi aamupuurojuttu on hyvä, oon joskus kokeillut ja pitäis palata siihen taas.
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #16 : 26.06.2006 11:34:00 »

Bulgarian jogurttia voi tehdä kesän suurkulutukseen näin:

Lämmitetään kädenlämpöiseksi litra maitoa (käytän luomua tai täysmaitoa, koska käsittelemätöntä maitoa ei saa), laitetaan kulhoon, ja sekoitetaan joukkoon reipas ruokalusikallinen Bulgarian jogurttia. Sekoitetaan ja annetaan olla pöydällä vaikkapa yön yli, minkä jälkeen se onkin valmista ja kulhon voi laittaa jääkaappiin.

Oma aamupalani muodostuu kupillisesta tätä tai luomujogurttia (maustamatonta). Laitan sekaan psylliumkuitujauhetta ruokalusikallisen sekä vihermysliä. Otan samaan aikaan myös yhden probioottitabletin. Psylliumia käytettäessä kannattaa muut mahdolliset ravintolisät ottaa myöhemmin, koska imeytyvät sitten paremmin.

Sokereista parasta on mielestäni intiaanisokeri. Siinä on vähemmän hiilihydraatteja ja enemmän hivennäis- ja kivenaineita  Cheesy

Tästä on turistu aiemmin jo ketjutolkulla, muistaakseni Wink

Hommasin juuri proteiinivalmistetta, että teen siitä ja psylliumista itselleni välipalajuomaa... mutta on vielä kokeilematta, kun väki on viime aikoina tuonut töihin pullaa kahvitunnille, niin... aurinko harka ei ole voinut vastustaa (ja alkaa muistuttaa pullaa jo itsekin)

« Viimeksi muokattu: 26.06.2006 11:35:53 kirjoittanut Elektra » tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #17 : 26.06.2006 11:59:05 »

Laitappas ne ketjutolkut tännekin.  Smiley
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #18 : 26.06.2006 12:07:23 »


Minä taistelen täällä myös ja olen jo saanutkin kiloja pois.
Heitä negatiivisuus painonpudotuksessa pois!
Saat syödä paljon, kun mietit!!!!!

Paljon erilaisia salaatteja, minä kerään isolle lautaselle erilaista saalaattitarvetta; lehtisalaattia, kurkkua, ananasta, tompsuja, sipulia, melonia, paprikaa, .........vaikka mitä
Ja paistan pannulla öljytipassa broilerin filepihvin, lykkään sen kasvisten seuraksi, nam

Kalapala foliolle ja juureksia viereen. Kierretään nyyttiin ja hiilille tai uuniin, mausteita esimerkiksi tilliä, pippuria ja merisuolaa,nam

Sosekeitot on ihania, kuumallakin säällä.
3 Perunaa ja kukkakaali pilkotaan noin litraan vettä. Mukaan myös sipuli jos tykkäät ja valkosipulia.
Keität sen ihan kypsäksi ja soseutat. Valmiin keiton kanssa hyvää leipää pieni annos. Keittoa suuri annos.

Frittata on hyvää; sieniä, paprikaa ja keitettyä perunaa kuullotetaan öljyssä paistinpannulla. Mukana voi olla sipulia jos pidät. Kun satsi on ruskettunut, laita kaksi-kolme kananmunaa sekaan ja hauduta kannen alla, käännä ja hauduta toinenkin puoli, nam

kasvisvuokaa uunissa; vaikka sekavihanneksia pari pussia uunivuokaan. Munamaitoa ja mausteita. Paista uunissa ja pistele poskeen. Vähärasvaisesta juustosta voit laittaa raastetta päälle.nam

No kokeilkaa näitä ensin, mut syömättä ei saa olla! smitten

tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #19 : 26.06.2006 12:59:55 »

Hyviä neuvoja Evea!

Itse en käytä makeutusaineita, juonut aina kahvini mustana.. (Yäk,maito&sokeri-litku!) 

Sori, oon ollu vähä huonolla tuulella täsä, joten kommentoin nyt vähän kiukkusena huvikseni näit ravintoon liittyviä viestejä, hähhää  uglystupid2...Niin, siis, kahvin kanssa pitäs aina juoda maitoa koska kahvi kuten sosa-solakin sisältää aineita jotka edistää osteoporoosia ja taas maito neutralisoi kahvissa näitä ominaisuuksia; siks iteki juon aina kahvin kanssa maitoa, sokeria en käytä

MUTTA SE SUKLAA.. kuinka siitä luopuisin?

Suklaa on viimesten tutkimusten mukaan terveellistä, erityisesti se kaikkin tummin, eniten kaakaota sisältävä suklaa, siin oli jotain feofili plää plää, mut liikaa ei pidä syödä.

tallennettu

.
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #20 : 26.06.2006 13:27:01 »

Täysikuu missä asteessa tuota kasvispaistosta pitää paistaa ja kuinka kauan? Kuinka herkullisia vinkkejä. Pitää kokeilla.

Kaikki missä on mustikkaa ja ananasta on mielestäni hyvää, joten täytyykin kokeilla tuota Signin soijamaito, mustikkakeitto sekoitusta. Kuulostaa hyvälle.
ja tarpeeksi omaperäiselle.  laugh

Mutta mitäs sitten jos alankin tuntea vetoa tähän tavalliseen mustikkakeittoon enkä siihen sokerittomaan...  Embarrassed

Monta heikkoo kohtaa löytyy, mutta suklaa on varmaan heikoin... Joskus luin että banaani kuulemma auttaisi suklaanhimoon. No ei kyllä itselläni ainakaan.
Maistoin joskus näitä nutrilet ja muita kevytjuttuja suklaisina ja mitä vielä... alkoi vain tekemään oikeaa suklaata mieli.  tickedoff

Ainakin tiettyyn aikaan kuukaudesta niin ilman suklaata ja niitä sen terveellisiä ainesosia olo tuntuu sietämättömältä.  tickedoff

Joskus 12-vuotiaana tyttösenä kun ei vielä ollut menkkoja tai muitakaan hormoni myllerryksiä kehossa pystyin olemaan helposti yli kolme kuukautta karkkilakossa. Sen jälkeen kun tämä naisellinen kehitys alkoi niin ei toivoakaan.  Cry

Niinhän punaviinissäkin on noita samoja fenyloneja fenyliinejä mitä nyt sitten ovatkin, mutta ei sitäkään suositella runsaasti nauttimaan. Olen tietoinen tuosta tutkimuksesta, mutta valitettavasti se ei kilojen pudottamisessa auta yhtään.  knuppel2 Kun se on kuitenkin niin rasvaista ja enimmäkseen pelkkää energiaa.

Mutta se on kyllä totta, että negatiivisella, itseinhoisella ja itseään ruoskivalla asenteella ei painoa saa tippumaan vaan sitä omaa kehoaan pitää rakastaa ja arvostaa. Jokaista kiloaankin. Kunnes ne sitten tippuvat...  Grin

Mutta... jatketaan.  smitten

Mitä tuohon naisten logiikkaan tulee niin itselläni on ylipainoa noin 10 kiloa, mutta olen ruumiinrakenteeltani kuitenkin ollut aina sen verran "lihaksikas" ja urheilullinen, ettei se mitenkään suunnattomasti pistä silmiin. Toisin sanoen se ei sinänsä haittaa elämääni. Niin ja painoindeksini huitelee jossain 25-27 tienoilla. Joka tarkoittaa tietääkseni lievää ylipainoa. Mutta kuntoni ei ole enää niin hyvä kuin joskus ja se harmittaa.

Tuon lääkärin puheiden mukaan siis tämäkin määrä olisi kuitenkin terveydellisistä syistä itselleni haitallinen johtuen näistä perintö ja muista tekijöistä. Siksi se ei ainakaan saisi nousta ja tajuan, että jos en tee jotain niin se kyllä nousee.

Siitä tämä ketju.  smitten
tallennettu
*Pia*
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 68



Profiili
« Vastaus #21 : 27.06.2006 15:38:56 »

Minulle kaikkein parhaiten on toiminut, kaiken kirjallisuuden tuen lisäksi toki, oma kehoni kuuntelua, sillä jos vain malttaa hiljentyä ja olla valppaana, se kyllä kertoo ihan tarkankin ruokavalion jokaiselle päivälle  Smiley

Tietenkin toinen juttu on, toteuttaako sen  Wink
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #22 : 27.06.2006 19:28:14 »

Laitappas ne ketjutolkut tännekin.  Smiley

Huh - nyt kysyit väärältä henkilöltä! En mie kehtaa alkaa koluammaan ennää niitä tuolta arkistojen aarteista.  buck2

Mutta käyppä kurkistamassa Masan linkkiä. Luvut puhuvat puolestaan. Rullaa vaikkapa kakkoslinkin sivua alaspäin ja vertaa esim. aminohappojen määrää verrokkisokereissa. smitten

http://www.cc.jyu.fi/~hepatomo/intiaanisokeri/
http://www.intiaanisokeri.fi/data/intiaanisokeri/vertailutaulukko.html

tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #23 : 27.06.2006 19:42:02 »

Heip sellainen kysymys vielä pälmähti mieleeni... Nyt vaikka olen päätöksen tehnyt niin en syntää tällä kertaa suuna päänä kauppaan tyhjentämään vihannestiskiä ja elä sillä viikkoa... Vaan haluaisin tehdä tämän nyt kunnolla ja oikein.

Ensinnäkin olen jostain kuullut (oliko laihduttavalta ystävältäni) että jos painoindeksi on yli 25 niin painon pudotus pitäisi aloittaa vähitellen lisäämällä ensin liikuntaa ja sitten samalla vähitellen alkaa tarkkailemaan tosissaan syömisiä. Aluksi jättää vain karkit, leivokset, sipsit ja muut erittäin rasvaiset välipalat pois, mutta sitten vähitellen kääntää sitä ruokavaliota enemmän kasviksiin, hedelmiin, kalaan ja kanaan.

Olenkin miettinyt, että itse asiassa kuinka suurissa painonpudotuksissa pitää jutella asiantuntevan lääkärin kanssa?

Omat yritykseni ovat kaatuneet kerta toisensa jälkeen juuri siihen, että yritin liian paljon liian nopeasti. Ei elimistö sellaista hyväksy. Kaikki puhuvat laihduttamisesta ja nytkin on puhe keventämisestä, mutta sitä kehoa täytyy kuunnella ja antaa sille aikaa sopeutua. Varsinkin oma kehoni on sen verran herkkä, ettei se hyväksy mitään nopeita ja suuria muutoksia.

Epäskorpionimaisesti pitää nyt yrittää edetä vähitellen, mutta varmasti...
 Wink
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #24 : 27.06.2006 19:42:25 »

Jaahas, intiaanisokeria myydään 4 kg:n erissä, löytyyköhän sitä luontaistuotekaupoista..
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #25 : 28.06.2006 09:56:12 »

Härkä -69, Se riippuu luontaistuotekaupasta. Eli meidän pikkukylän luontaistuotekaupasta löytyy: lisäksi kauppias pussittaa sitä pienempiin eriin, koska monet käyttävät sitä lääkkeenomaisesti. Ja onhan se tietysti hintakysymyksin monelle. Kysy luontaistuotekaupastasi ja ehdota, että tilaa. Toinen vaihtoehto on kimppatilaus kavereiden kanssa.  Smiley

tallennettu
*Pia*
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 68



Profiili
« Vastaus #26 : 28.06.2006 10:06:24 »


Samat kokemukset kuin Elektralla.

Itse tilaan ystävän kautta koko 4 kg, se riittää 5 henkiselle perheelle vuodeksi ja en vaihtaisi pois mistään hinnasta, sen verran hyviä ominaisuuksia tuossa sokerissa on  Smiley

Hyvin se myös säilyy ja pieniä pussukoita laitan myös ystäville mukaan.
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #27 : 28.06.2006 20:42:31 »

Tänään tein kaalikeittoa varhaiskaalista. Sekaan sipulikeittopussi, porkkanoita, perunasipulipussi, jauhelihaa, lihalientä, valkosipulia ja valkopippuria. Nautimme ruisleivän kera ja hyvää oli!
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #28 : 28.06.2006 21:02:34 »

Aijai, minäkin kuuluisin muuten tähän joukkoon, mutta tällä hetkellä painonpudotus on out kun kasvattelen pientä "Pallaspullaa" vatsakumpua komistamaan. Mutta kevennystä toki tarvitaan näin raskausaikanakin, ettei painoa kerry turhan paljoa! Imetys ei minulla kiloja vienyt, vaikka imetinkin esikoista pitkään. Saapa nähdä, miten käy kun olen nyt vakaasti päättänyt hoikistua pikkuisen syntymän jälkeen. Tahdon olla terve äiti lapsilleni, ja ihan mukavaa olisi päästä entisiin, terveisiin mittoihin.

Minulla on kokemusta myös alipainoisuudesta nuoruuden syömishäiriöiden kautta, balanssia tuntuu olevan vaikeaa löytää. Ruokavaliovinkkejäkin toimivampaa on minulla ollut miettiä omaa suhdettani syömiseen ja omaan kehoon, alipainoisena 49-kiloisena kun en ollut tyytyväinen itseeni, en normaalipainoisena 60-kiloisena enkä nyt, kun kiloja on, hmm, ihan liikaa. Sain hyvin voimakkaan oivalluksen kehosuhteestani noin vuosi sitten, mieleeni nousi lause: "Lihavuus on minun tekosyyni olla valloittamatta maailmaa."  :Smiley

Ongelmalliseksi kehosuhteeni on tehnyt aina se, että normaalipainoisena olen aika viehättävä (ja onneksi siippani mielestä edelleenkin  smitten) ja olen tajunnut "suojautuvani" positiiviselta huomiolta! On helpompaa, kun tiedän, että minusta pidetään sen vuoksi KUKA olen, ei millainen... Tätä on vähän vaikeaa pukea sanoiksi... Hölmöltähän tämä kuulostaa..! Lilith/Venus-vaihetta tuli elettyä nuorempana ihan liiankin kanssa, pelkän fyysisen vetovoiman avulla pyöritetty ihmissuhdesirkus ei ollut kenellekään hyväksi ja haavoitti paitsi itseäni, niin valitettavasti monia muitakin.

Ohoh, mopo taisi vähän karata käsistä, mutta eiköhän kehollisuuden pohdiskelu mene vielä väljästi tämänkin aiheen alle...

Ja tänään herkuttelin kesäkeitolla ja mansikoilla, kevyttä ja raikasta! Kesällä on ihanaa kun voi painottaa ruokavaliotaan kevyeen suuntaan tuoreiden vihannesten ollessa edullisia. Salaatteja, keittoja! Grillimakkaroissakin on ihania, vähärasvaisia kalkkunamakkaroita (nisäkkään lihaa en syökään) ja kalaa  on ihanaa halstrata kesäiltaisin pihalla. Njam!
 
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #29 : 29.06.2006 09:36:28 »

Kala on herkkua, nam!  Tongue
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: