Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miesten itku  (Luettu 44295 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lari
Vieras
« : 27.05.2006 21:07:38 »

Miten itketään? Cry

Tuli mieleen että itkuhan on teraupeuttista. Miten sitä voi harjoitella?
Monet miehet eivät taida osata itkeä. Itsekkin olen herkkä ja esimerkiksi elokuvia katsoessa joskus tuntuu että sydän pakahtuu onnesta tai surusta. Kyyneleen saa tulemaan lähelle silmää, mutta silmään saakka se ei pääsee.

Monta vuotta sitten isäni hautajaisissa silmäni oli läpimärät, enkä pystynyt lukemaan. Sen jälkeen en muista että olisin saanut kyyneleitä silmään.

Ei sillä että nyt haluaisin itkeä. Yritin hieman surullista naamailmettä ja nauruksihan se meni Grin

Miltä se itkun jälkeen tuntuukaan?  Shocked

Ohhoh. Tulipa surullisen oloista tekstiä miehen suusta. Tämmöistä kuitenkin ajatuksiini tulvahti jostain ja kyllä hieman pelottaakin lähettää tälläinen kysymys, mutta menköön.

Hyvä fiilis täällä silti on ja toivottavasti ei teillekkään tule tippa silmään tämän vuoksi
 angel Lari
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #1 : 27.05.2006 21:17:12 »

Monet miehet eivät taida osata itkeä.

Monta vuotta sitten isäni hautajaisissa silmäni oli läpimärät, enkä pystynyt lukemaan. Sen jälkeen en muista että olisin saanut kyyneleitä silmään.

Hei "Lari"

Tukahdutetut tunteet saavat aikaan, ettei voi/osaa itkeä.
- isäsi kuolema on ollut sinulla tällainen laukaisija

Jos haluat löytää itsesi ja tunteesi takaisin,
varaa aika Homeopaatille.
- samalla tulee hoidetuksi monia muitakin vaivoja siinä sivussa.

 Cry Mielummin olen herkkä ja tunteellinen,  Kiss
kuin kyvytön näyttämään tunteeni (http://www.voimahali.fi/vh/images/smilies/hali_sydis.gif)


http://www.homeopaatit.org/


 smitten  Elämänilo   smitten

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #2 : 27.05.2006 21:26:37 »

Itkuhan ei väkisin tule... Mullakin oli tossa vähän "patoumia", asioita jotka suretti ja harmitti, sellasia tuli koko ajan lisää ja kasaatui, mut kun otin aluksi sellasen asenteen et mähän en ala poraamaan pikkujuttuja, kävikin niin että olin mielettömän ahdistunut puoli vuotta enkä saanut itkettyä vaikka itketti ihan kamalasti... Cry Cry Kaikki alkoi helpottamaan vasta sitten kun sain itkettyä! Smiley

Miltä tuntuu itkun jälkeen. Se on hyvin tuoreessa muistissa, koska itkin tänään... Silmät turvoksissa mutta mieli kirkas... Tuntuu kuin taakka olisi keventynyt. Itku ja nauru ovat hyvin lähellä toisiaan, kummatkin lähentävät ihmisiä... En tiedä mitään koskettavampaa kuin se, että kun itken jonkun ystävän nähden hän alkaa itkemään koska minäkin itken... Se on tosiystävyyttä. Taakka puolittuu ja pian sitä alkaa naurattamaan se yhdessä vollottaminen, eikä naurusta meinaa sen jälkeen tulla loppua... Grin

Exäni osaa kyllä näyttää tunteensa... Hän taitaa itkeä useemmin kuin keskiverto juro suomalainen mies, tai sitten mä olin vaan niin harvinaisen ilkee ja kamala tyttöystävä et kuka vaan mies olis itkenyt... uglystupid2
tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #3 : 27.05.2006 21:30:52 »

Onhan miehillä tunteita. Meidät on vain jotenkin opettettu tälläisiksi. En minä tiedä mitä saavuttaisin sillä jos olisin kyvykäs itkemään.

Eikait nyt puolia suomalaisista pidäisi lähettää homeopaatille?

Koska olette nähneet viimeksi kyyneleen miehen poskella? Minä en kyllä muista ketään

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #4 : 27.05.2006 21:36:27 »

Skorppariexäni itki ainakin edellistään pois itsekseen - muuten kyllä, näin kerran kyynelen hänen poskellaan kun oli kaivannut minua. Nää on olleet hurjia nää suhteet hän oli niin erilainen kuin kauris, halusi KEHITTÄÄ rakkautta ja henkisyyttä, muistan kun aloimme ajautua suhteeseen, tuntui väistämättömältä vaikken tuntenut ihmistä ennen koskaan.. grr.. kylläpä se nyt kestää taas.. olin ollut todella kauan ilman, tais olla kova rokotus edellisestä. Kyllä sekin itki - itkikö onnesta joskus, en muista ihan tarkkaan. On näillä tunteita ollut, kauris ei koskaan varmaan itkisi naisen nähden? Niin lukossa tunteet vielä.. kun suhde piti lopettaa, pirulainen, vääntöä oli kestänyt 9kk kun sanoin, pitäiskö sun mennä avaamaan noita tunnelukkoja jonnekin, sanoi että varmaan tulis parempi olo, sitten kyllästyin auttamaan ja avaamaan ja ottamaan yrmeyttä vastaan.

Itkekää miehet, se ei ole sen kummempaa  kuin tunnetila tai siis ainakin poistaa sisälle jääneitä möykkyjä. Itseäni itkettää aika harvoin ellei ole joku tosi dramaattinen menetys tms menossa.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #5 : 27.05.2006 21:40:10 »

Viimeksi näin miehen itkevän... Ei siitä ole edes kuukautta. Sanoin yhdelle miehelle että sorry mutta en halua suhdetta... Sitä ennen hän oli sanonu rakastuneensa muhun. Ja mä olin ajat sitten sanonut sille tyypille puoliks leikillä, puoliks tosissani et muhun et sit rakastu, siitä ei seuraa mitään nättiä... Cry

En muuten varmaan koskaan nähnyt isäni itkevän... idiot2
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #6 : 27.05.2006 21:47:08 »

Koska olette nähneet viimeksi kyyneleen miehen poskella? Minä en kyllä muista ketään
Hei "Lari"

Perussuomalainen mies ei itke,
ainakaan helpolla.  Cry

Exäni silmissä olen havainnut kyyneleitä,  Cry
joka kerta kun olemme puhuneet keskenämme.
Samaan aikaan tunnen hänessä muutakin herkkyyttä. Kiss

Avioliittomme aikana sellainen ei olisi tullut kuuloonkaan.
- exäni on  leijona



 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Lari
Vieras
« Vastaus #7 : 27.05.2006 21:57:08 »

En minäkään muista että olisin nähnyt kyyneltä isäni kasvoilla.

Kyllä surra ja iloita voi ilman kyyneltäkin, mutta kyllä myönnän että tiedän sen puhdistavan vaikutuksen.

Äitini kyllä osaa itkeä.

Ja eihän miehet osaa keskenään itkeä. Teille naisille se on paljon luontevampaa, luulen.

tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #8 : 27.05.2006 22:19:18 »

Todella upeaa, että Lari otit tämän aiheen esille!  smitten Olit todella rohkea ja vahva. coolsmiley Sillä yleensähän on valitettavasti edelleenkin monilla (varsinkin miehillä) vallalla käsitys: "Tosimies ei itke". Voin kuitenkin vakuuttaa, että asia on juuri päinvastoin.

Tosimies itkee, tai ainakin haluaisi ja pyrkii siihen kuten sinä.  coolsmiley Sillä kuten olen aiemminkin maininnut, herkkyys on vahvuutta ja itku puhdistaa ja parantaa. Uskon että jo tuo halusi itkeä, ajan myötä "purkaa patoutumat" ja jossain vaiheessa, sopivassa tilanteessa "padot murtuvat" ja ihan oikeasti itket.  Cry Olen varma, että opit ajan kanssa itkemään aina silloin kun sille on tarvetta. Anna itsellesi lupa itkeä.

 
Sano vaikka ääneen: "Annan itselleni luvan itkeä".

(http://scripturist.org/jesus%20crying.jpg)

(http://www.oldmencrying.com/images/tb-cry.jpeg)

(http://www.artnet.com/Magazine/features/jsaltz/Images/saltz10-4-3.jpg)

tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #9 : 27.05.2006 22:24:42 »

Olin tänään hautajaisissa...Eräs kuoromme jäsen haudattiin. Siellä hautajaisissa näin tuoreimmat itkevät miehet. Tilaisuus oli kyllä kaunis ja lämminhenkinen.
Mieheni itkee myös joskus ja isäni, vaikka on jo 68v, olen nähnyt itkevän muutamia kertoja.
Itse en itke kovin usein, mutta sitten kun se pääsee valloilleen, sitä ei pidättele mikään.
Ja itkun jälkeen on yleensä, raukea ja väsynyt olo. Yleensä sen jälkeen voi nukkua.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #10 : 27.05.2006 22:28:21 »

Minä olen nähnyt mieheni itkevän 4 kertaa kunnolla. Silloin kun kanimme kuoli ja kun menetimme pienokaisemme (pojan) ollessani viidennellä kuulla raskaana.  Cry Ilosta hän tirautti kyyneliä, kun synnytin meidän kaksi neitiä. Siinä vaiheessa kun hän otti ne syliinsä.  smitten  Kiss
« Viimeksi muokattu: 27.05.2006 22:31:44 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #11 : 27.05.2006 22:33:42 »

Hei Ystäväin

Kyllä miehetkin itkevät,  Cry
mutta  s a l a a.

- kukaan ei saa nähdä,
että he ovat "heikkoja"

On myös miehiä, jotka itkevät tosi herkästi,
varsinkin alkoholin vaikutuksen alaisena.

 Cry  Sodan kokeneet ihmiset eivät itke herkästi.
  Cry


 smitten   Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #12 : 27.05.2006 22:36:33 »

Tämä on hassu juttu siitä, miten voi käydä kun ei kehtaa antaa itsensä itkeä muiden nähden...

Olin kahden parhaan ystäväni ja yhden meidän luokan jätkän kanssa toisen näistä ystäväni kotona katsomassa leffaa nimeltään love story (tiedätte varmaan, se klassikko)... Ollaan kyllä monesti katsottu surullisia leffoja yhdessä ja kyllä sitä aina kyyneleet virtaa poskella. Kun leffa oli edennyt siihen, että oli tositosi surullinen kohtaus, alkoi tuntumaan siltä, että purskahdan kohta vollottamaan ääneen. Samalla sekunnilla toinen ystäväni ikäänkuin parskahti itkuun, mutta alkoikin saman tien nauramaan hillittömästi... Ja mä tein perässä samat, eka itkin ja sit käänsin sen nauruksi. Me naurettiin kaksistaan koko loppuleffan ajan ja se toinen ystäväni ja tää poika katto vaa et mikä hemmetti teitä vaivaa... 2funny oltais kumpikin oikeesti haluttu itkeä, muttei kehdattu kun se jätkä aina arvostelee tätä naisten yliherkkää reagointia..!
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #13 : 27.05.2006 22:49:56 »

Kun leffa oli edennyt siihen, että oli tositosi surullinen kohtaus, alkoi tuntumaan siltä, että purskahdan kohta vollottamaan ääneen. Samalla sekunnilla toinen ystäväni ikäänkuin parskahti itkuun, mutta alkoikin saman tien nauramaan hillittömästi... Ja mä tein perässä samat, eka itkin ja sit käänsin sen nauruksi.
(http://www.cosgan.de/images/more/flowers/041.gif)(http://www.cosgan.de/images/more/flowers/045.gif)
Hei Ystäväin

Hautajaisissa näkee monenlaista surun käsittelytapaa.
Viimeksi seurasin pikkulasten reagointia tätini hautajaisissa.
- lapset ikäänkuin ovat hämillään,
miten tässä pitäisi nyt toimia
  - lapsi itkee, kun näkee vanhempiensa ahdistavan itkun
(http://www.cosgan.de/images/more/flowers/040.gif)

Ihminen reagoi joskus itkien ja vuoroin nauraen,
kun tunteet ovat aivan sekaisin.



 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
taria
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 495


Valoa ja rakkautta elämään.. ja haleja höpöset ;)


Profiili
« Vastaus #14 : 27.05.2006 22:56:26 »

Lari.. se vähän sama juttu tuon itkun kanssa kuin sen ilon.. anna tulla vaan ulos, jos siltä tuntuu..
Itse harvemmin itken hautajaisissa, koska uskon uudelleen syntymään..
mutta muuten kyllä jos itkettää, liikutuksesta tai ilosta useimmiten..

tallennettu

Aurinko Kaksoset
Nouseva Kauris

Punainen Galaktinen Taivaanvaeltaja
(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider14.gif)
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: