Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ajatuksia ja kokemuksia seksuaalivähemmistöistä  (Luettu 32606 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #15 : 26.04.2013 17:36:33 »

Samaa mieltä. Mua ei kauheasti kiinnosta muitten seksuaalisuus mutta onhan se hyvä olla tietoinen että tällaisia ihmisiäkin on.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #16 : 26.04.2013 18:22:23 »

Mä en sikäli kyllä ymmärrä, miks näistä pitää tehdä joku helvetin maailmannumero?  uglystupid2

Tähän on varmasti monta vastausta. Yksi on se, että seksuaalivähemmistöistä jauhetaan niin kauan että kaikki tylsistyvät aiheeseen ja samalla loppuu syrjintä. Joku sanoi tätä Ruotsin malliksi.

Itse siis kuulun seksuaalienemmistön enemmistöön, ja seuraan/kannatan kaikenlaisia tasa-arvoon liittyviä juttuja, lähinnä kotimaassa ja -maanosassa. Nyt esillä oleva avioliittoasia liittyy muuhunkin kuin seksuaalivähemmistön oikeuksiin, mutta ei siitä enempää tässä topicissa.

Mites Varjotar, onko sinulla vain vaikeuksia ymmärtää aiheen suurta medianäkyvyyttä vai häiritseekö seksuaalivähemmistöt jotenkin? (Yritän lukea lauseesta sivumerkityksiä mutten onnistu kuitenkaan löytämään, vaikka tuleekin tunne että niitä olisi.)
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #17 : 26.04.2013 18:30:27 »

Lähinnä siis se, miksi aihe on niin kauheen "suuri", vaikkei vähemmistöissä itsessään ole mitään sikäli erikoista? Ainahan noita on ollut ja kaikenlaista pipipäätä löytyy joka lähtöön, oli edustettava asia mikä tahansa buck2
Jotenki tulee tunne, että homoko tässä iteki pitäis olla, että säästyis mokomalta meuhkaamiselta ihan tavan kansalaistenkin tasolla?
Tuntuu, että ellet suurinpiirtein ole jo itsekin sitä kokeillut ja tykännyt toisen naisen kanssa puuhastelusta, olet friikki uglystupid2
Minulle on ihan sama mitä kukin seksuaalisuudeltaan on, vaikken sitä niin henkilökohtaisella tasolla ymmärtäisikään, mutta miksi minun pitäisi siitä pitää jotenkin erityisesti tai olla kovin "suvaitsevainen" ja kumartaa?

tallennettu

Kuuntele tuulta.
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #18 : 26.04.2013 18:42:48 »

Ei kukaan pidä sua friikkinä sen takia että olet hetero nainen! Grin

Tuskin kukaan kaipaa suvaitsemista taikka kumartamista Huh  Hyväksymistä kylläkin ja se on just sitä ettei ihmisessä ole mitään tuomittavaa tai ylenmääräistä äimisteltävää.
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #19 : 26.04.2013 19:06:46 »

Tälla tavoin on annettu ymmärtää, mutta ehkä se vika on olluki niissä eikä mussa?  Sad
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #20 : 26.04.2013 19:14:49 »

Tuskin kukaan kaipaa suvaitsemista taikka kumartamista Huh  Hyväksymistä kylläkin ja se on just sitä ettei ihmisessä ole mitään tuomittavaa tai ylenmääräistä äimisteltävää.

Joskus tuntuu, että jotkut jotka tekevät seksuaalisuudestaan numeroa, itse asiassa haluavat huomiota ja äimistelyä, vaikka ääneen sanovatkin haluavansa tuoda tasa-arvoa esille yms. Toki moni ajaa varmasti ihan vain tasa-arvoa, mutta kaikenmoista sakkia mahtuu mukaan.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #21 : 26.04.2013 19:34:39 »

Samaa olen miettinyt minäkin. Miksi oma seksuaalisuus pitää nostaa esille myös tilanteissa, joihin se ei kuulu?


Minulle on ihan sama mitä kukin seksuaalisuudeltaan on, vaikken sitä niin henkilökohtaisella tasolla ymmärtäisikään, mutta miksi minun pitäisi siitä pitää jotenkin erityisesti tai olla kovin "suvaitsevainen" ja kumartaa?


Voiko hetero vaatia/odottaa samaa homoilta?

Haluan kertoa kaikille, että ole hetero. Haluan toitottaa sitä kaikkialla ja vaatia hyväksymistä. Haluan, että lesbo tunnustaa oikeuteni haluta miestä.  Wink

Olen kyllä homojen avioliiton puolella. Vahvasti. Juridisista syistä ja lasten vuoksi. Ennenkaikkea siksi, että seksuaalinen suuntautuminen ei ole este Jumalaan uskomiselle. Uskovan homon/lesbon/bin - ja mitä niitä nyt on - pitää saada oikeus vannoa rakkautensa Jumalansa edessä, kuten heterot voivat tehdä.
Mutta minua ei kiinnosta kuulla heidän seksuaalisuudestaan ja sen haasteista yhtään enempää, kuin heteroiden. Rehellisesti sanoen, minua ei kiinnosta heterojenkaan seksielämä. En kuitenkaan joudu vakuuttelemaan heteroille, että hyväksyn heidän petipuuhansa. Miksi minun pitäisi tolkuttaa hyväksyväni vähemmistöt? Hyväksyn, mutta en halua todistella sitä.

tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #22 : 26.04.2013 19:58:31 »

Tälla tavoin on annettu ymmärtää, mutta ehkä se vika on olluki niissä eikä mussa?  Sad

No siis todellakin vika on niissä.

Tuskin kukaan kaipaa suvaitsemista taikka kumartamista Huh  Hyväksymistä kylläkin ja se on just sitä ettei ihmisessä ole mitään tuomittavaa tai ylenmääräistä äimisteltävää.

Joskus tuntuu, että jotkut jotka tekevät seksuaalisuudestaan numeroa, itse asiassa haluavat huomiota ja äimistelyä, vaikka ääneen sanovatkin haluavansa tuoda tasa-arvoa esille yms. Toki moni ajaa varmasti ihan vain tasa-arvoa, mutta kaikenmoista sakkia mahtuu mukaan.

Joo tosiaan onhan tätäkin näkynyt nyt kun muistelen.

Itsekin olen törmännyt siihen ettei jotkut seksuaalivähemmistön tyypit hyväksy muita vähemmistöjä joilla on samankaltaisia sosiaalisia/yhteiskunnallisia ongelmia. Tai edes toisenlaisia seksuaalisesti erilaisia. idiot2

Olen myös vähän kummeksunut pride-kulkueen meininkiä. Erittäin ok että sellainen kulkue on, ja varmaankin ihan jees että se on ylitseampuvan värikäs, mutta minusta siitä puuttuu hiukan liikaa sitä pridea eli terveen ylpeää asennetta. On sitäkin siellä mutta mielestäni turhan vähän. Tämä on minun mielipiteeni kun olen tässä viime vuosina asiaa katsellut.
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #23 : 26.04.2013 21:36:20 »

Pride ja muut kaverit enemmänkin aktivisteja, kuin varsinaisia asian edustajia. Kiihkomielisyys on aina negatiivista.
Nämäkin ovat juuri sitä "MINUN VÄHEMMISTÖYTENI ON AINOA OIKEA ASIA; TE MUUT OLETTE KAKKAAA!!!"
http://www.iltalehti.fi/hullumaailma/2013042416940642_hu.shtml
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Yep
Vieras
« Vastaus #24 : 26.04.2013 21:58:41 »

Vaikka asia on hyvä, kiihkoilu saattaa tehdä isoa vahinkoa sen eteenpäin viemisessä.

Mielestäni myös Naistenpäivä hidastaa tasa-arvon kehitystä. Joka vuosi muistutetaan, että naiset ovat "heikompia astioita", joille pitää ostaa ruusuja lohdutukseksi.
Samoin esim sukupuolineutraali kasvatus ja feminismi ylläpitävät vanhaa energiaa
Surullista. Sillä seksuaalivähemmistöjen oikeuksissa ja naisten oikeuksissa on vielä paljon oikeaa parannettavaa.
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #25 : 27.04.2013 11:18:39 »

Pride ja muut kaverit enemmänkin aktivisteja, kuin varsinaisia asian edustajia.

Tuohon en osaa ottaa kantaa mutta minua häiritsee siellä eniten ne tyypit jotka löntystelee kaljatölkkien kanssa sen näköisinä kuin heitä ei oikein edes kiinnostaisi olla siellä. Himputti, menkööt baariin tai puistoon juomaan, kulkueessa pitää olla joku arvokkuus! tickedoff

Ja sitten mä en tajua yhtään niitä bilekuorma-autoja idiot2
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #26 : 27.04.2013 11:58:40 »

Jokainen meistä yrittää saada tilaa ja elää itsensä todeksi ja kaipaa hyväksyntää ja ymmärrystä muilta. Erilaisuuden sietäminen kuuluu rakkauden ominaisuuksiin omasta mielestäni. Seksualisuuden vapauttaminen on aina yhtä haastavaa ja en tiedä kapinoidaanko tässä jotenkin kirkkoakin ja uskontoja (uskomuksia) vastaan jotka on iskostettu ihmisiin. Jokainen omalla tavalla ja näen nämä asiat siten että tässä haetaan myös itsessään, omassa prosessissa terveellistä ylpeyttä ja itsensä hyväksymistä. Ja tässä näkee sen kuinka näitä ylilyöntejä saattaa tulla. Niin tuttua  smitten
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Yep
Vieras
« Vastaus #27 : 27.04.2013 14:33:02 »

Tämä aihe pyörii jostain syystä mielessäni.

Olen siis erittäin vakaasti sitä mieltä, että jokaisella ihmisellä on oltava oikeus olla sitä mitä on.

Kuitenkin koen joidenkin vähemmistöjen ja tasa-arvon edistämisen olevan vanhaa energiaa.

Vähemmistöt ovat usein sitä mieltä, että he ansaitsevat samat oikeudet, kuin valtaväestöllä. Totta. Mutta valtaväestölläkään ei ole samoja mahdollisuuksia ja oikeuksia keskenään. Myös heteroseksiä normitetaan ja syyllistetään. Äkkiäkös nuori tyttö saa huoran maineen. Muutenkin ihmisiä syyllistetään "vääränlaisesta" seksuaalisuudesta; annat liikaa tai liian vähän, väärälle ihmiselle tai fantasiasi ovat pervoja jne jne.

Myöskään kaikki heterot eivät pääse alttarille - syystä tai toisesta. Moni on tahattomasti lapseton. Joku tietää jo lapsena, ettei tule vammansa tai sairautensa vuoksi koskaan saamaan perhettä. Ei siinä auta, että kuuluu seksuaalienemmistöön.
Naiset ovat keskenään eriavoisia, samoin miehet ja lapset. Lasten eriarvoisuus on todella surullista, mutta totta. En usko, että seksuaalivähemmistöjen edustajat ovat keskenään tasa-arvoisia. Jollain pyyhkii paremmin, kuin toisella. Itse en haluaisi tulla luokitelluksi seksuaalisuuteni mukaan. Jokainen on niin paljon enemmän kuin seksuaalinen suuntautuneisuus. Eikö ihmistä voitaisi nähdä kokonaisuutena?

Siksi peräänkuulutan ihmisoikeuksia. Ihmisen oikeutta elää mahdollisimman onnellista ja itsensä näköistä elämää huolimatta siitä, millaiset lähtökohdat on elämälleen saanut, ja miten on elämälta saamansa kortit pelannut.

Sitten, kun ihmiset eivät etsi oikeuksia vain omalle pienelle ryhmälleen, voimme astua kohti onnellisempaa maailmaa.

tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #28 : 27.04.2013 15:27:57 »

Tämä aihe pyörii jostain syystä mielessäni.

Olen siis erittäin vakaasti sitä mieltä, että jokaisella ihmisellä on oltava oikeus olla sitä mitä on.

Kuitenkin koen joidenkin vähemmistöjen ja tasa-arvon edistämisen olevan vanhaa energiaa.

Vähemmistöt ovat usein sitä mieltä, että he ansaitsevat samat oikeudet, kuin valtaväestöllä. Totta. Mutta valtaväestölläkään ei ole samoja mahdollisuuksia ja oikeuksia keskenään. Myös heteroseksiä normitetaan ja syyllistetään. Äkkiäkös nuori tyttö saa huoran maineen. Muutenkin ihmisiä syyllistetään "vääränlaisesta" seksuaalisuudesta; annat liikaa tai liian vähän, väärälle ihmiselle tai fantasiasi ovat pervoja jne jne.

Myöskään kaikki heterot eivät pääse alttarille - syystä tai toisesta. Moni on tahattomasti lapseton. Joku tietää jo lapsena, ettei tule vammansa tai sairautensa vuoksi koskaan saamaan perhettä. Ei siinä auta, että kuuluu seksuaalienemmistöön.
Naiset ovat keskenään eriavoisia, samoin miehet ja lapset. Lasten eriarvoisuus on todella surullista, mutta totta. En usko, että seksuaalivähemmistöjen edustajat ovat keskenään tasa-arvoisia. Jollain pyyhkii paremmin, kuin toisella. Itse en haluaisi tulla luokitelluksi seksuaalisuuteni mukaan. Jokainen on niin paljon enemmän kuin seksuaalinen suuntautuneisuus. Eikö ihmistä voitaisi nähdä kokonaisuutena?

Siksi peräänkuulutan ihmisoikeuksia. Ihmisen oikeutta elää mahdollisimman onnellista ja itsensä näköistä elämää huolimatta siitä, millaiset lähtökohdat on elämälleen saanut, ja miten on elämälta saamansa kortit pelannut.

Sitten, kun ihmiset eivät etsi oikeuksia vain omalle pienelle ryhmälleen, voimme astua kohti onnellisempaa maailmaa.



Puhut asiaa, coolsmiley  yritetään levittää rakkautta ja rauhaa..joka maailman kolkkoon. smitten
Niin..jospase tää meidän rakas pallomme alkais voimaan paremmin. smitten
Yritetään edes.. smitten
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1338



Profiili
« Vastaus #29 : 27.04.2013 15:40:33 »

Kummallista, että pitäisikin kaikkien olla samanlaisia?!
Eikö se ole juurikin tarkoitus, että kukin meistä on jo syntymässään saanut erilaisia ominaisuuksia ja elämä voi kaikessa monimuotoisuudessaan kukkia ympär maailmata.

Joku tässä ketjussa kovin arvosteli, että seksuaalivähemmistöt ovat joitain kummajaisia. Ja että heitäkö tässä nyt pitäisi kumarrella ja kunnioittaa.

Eiköpä tuo kunkin itsenään ja syntymälahjoin oleminen ole sitä mitä odotamme olevan totta ja kunnioitettavaa omallakin kohdallamme.
Yhteiskuntajärjestys on luotu monin eri kriteerein sellaiseksi, että hyvin toimiessaan yhteiskunnassa kaikki naiset synnyttäisivät lapsia, joitten oma isä huolehtisi perheen toimeentulosta.
Näin ei kuitenkaan ole meidän heteroittenkaan kohdalla.

Nykymaailmassa tuntuu, että kaikilla on vain oikeuksia, eikä ketään kovin innolla tunnu kiinnostavan velvollisuudet, joita kuitenkin on meillä kaikilla.

Kysynkin siksi (ei tarvitse vastata, mutta mieti -jos tämän luet): miksi kaikkien pitäisi ilmentää seksuaalisuuttaan - varsinkin tutuimman eli hetero-aatteen pohjalta?
Mikä kumma pakottaa meidän jokaisen ottamaan kantaa a-seksuaalisuuteen, bi-seksuaalisuuteen, homoseksuaalisuuteen jne?
Varsinkin, jos tuolla seksuaalisuuden henk koht toteuttamistavalla emme toisiamme satuta tai loukkaa toisten itsemääräämisoikeutta?
Eikös meillä jokaisella ole kuitenkin sellainen seksuaalisuuden toimintamalli, jonka kukin on syntymässään taipumuksena jo saanut?
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: