Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Helppoja opasharjoituksia: ILO ja LAHJAT  (Luettu 72865 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Aquarius
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 119


Profiili
« Vastaus #45 : 09.06.2012 20:07:04 »

Viime aikoina on ollut lahjojen suhteen hiljaisempaa, tai sitten en ole ollut kovin herkkä huomioimaan ympäristöä  Shocked

Huomiselle on suuret odotukset ja toiveet, toivottavasti maailmankaikkeus on samaa mieltä toiveideni kanssa  smitten
tallennettu

aurinko askendentti vesimies
kuu kauris
merkurius kalat
venus oinas
mars neitsyt

Keltainen Resonoiva Soturi
VanillaHeart
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Profiili
« Vastaus #46 : 04.01.2013 13:50:13 »

Nostan tätä aihetta  Smiley

Tässä minulle tapahtuneita juttuja viimeisen parin viikon ajalta. Kiitos näistä!

-   Löysin -50% alesta ihanan ja lämpimän huivin, jota ihastelin syksyllä, mutta en raaskinut silloin ostaa
-   Sain asunnon viikon sisällä avoliiton päättymisestä haluamaltani alueelta
-   Sain 100 euroa alennusta tammikuun vuokrasta, koska edellinen asukas ei ollut tehnyt riittävän hyvää loppusiivousta (mutta ei ollut todellakaan iso homma siivota!)
-   Löysin kirjakaupasta kaksi kirjaa, joista toisesta olin saanut suosittelut ja toinen oli kirja, jonka suomennosta olin odottanut, mutta en tiennyt, että se onkin jo kaupoissa. Lisäksi juuri tämä odottamani kirja oli kanta-asiakasalessa!
-   Huonekaluliikkeessä sain -25 % alennusta, vaikka ale olisi alkanut vasta muutaman päivän kuluttua ostohetkestä
-   Löysin makuuhuoneeseen ihanan lampun, ja kun surffailin netissä, osuin nettikauppaan, jossa se oli alessa
-   Ehdin juuri ja juuri bussiin, jossa tapasin ystävän, joka ei yleensä kulje sillä bussilla. Tuli hyvä mieli.
-   Löysin todella edullisesti keraamisen teepannun, jossa on teesiivilä mukana. Olen jo pitkään etsinyt oikeanlaista teepannua
-   Sain sängyn kotiinkuljetuksen ilmaiseksi
-   Löysin ikeasta haluamani maton. Nämä matot myydään aina loppuun kun pieni erä tulee
-   Tunsin haikeutta edellisessä asunnossa olleita saunan valoja kohtaan, koska pidin niistä niin paljon ja luopuminen otti koville. Uudessa kodissa on samanlaiset kuituvalot saunan katossa!
-   Ihastelin kaupassa saunakippoa ja –kauhaa, mutta en ostanut niitä. Menin toiseen kauppaan, jossa en yleensä käy ja ne olivat – 25 % alessa! Sauna ja siihen liittyvät jutut ovat minulle tärkeitä. Rakastan saunomista.
-   Töissä tapaamani ihmiset ovat olleet hyväntuulisia ja joustavia, kannustavia ja mukavia
-   Löysin kirjastosta kirjoja niiltä kirjailijoilta, joita halusin lukea (ovat kaikki aika suosittuja ja harvoin on uusia teoksia hyllyssä)
-   Kissa, joka ei yleensä ole sylissäni, tuli rinnan päälle lepäilemään ja kehräämään
-   Työterveyslääkäri oli ihanan empaattinen ja ymmärtäväinen
-
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #47 : 04.01.2013 14:25:18 »

Hienoo rakas ystävä, piä lippu korkeella.. Cheesy Cheesy             angel angel angel angel angel       smitten smitten smitten smitten smitten
Oon huomannu et ajatuski on energiaa.
Äsken ku olin kävelemässä suojatien yli, niin ajattelin et naiset ei yleensä pysähy  Huh
Mut miehet monesti,niin eiköhän seur.suojatien kohalla mies sit pysähtyny. :Smiley Cheesy
No vinkkasin tietty kiitokset miekkoselle.. Wink Cheesy Cheesy
« Viimeksi muokattu: 04.01.2013 15:42:26 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #48 : 04.01.2013 15:25:33 »

Ihana ketju  smitten
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
kotivalo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 58


Profiili
« Vastaus #49 : 05.01.2013 09:46:26 »

Onko näitä oppaita muitakin kuin ilon ja lahjojen opas, esim. rahan opas, josta joku mainitsi? Tämä on mielenkiintoinen ketju, tein äsken itsekin toiveen, katsotaan miten käy=)
tallennettu
VanillaHeart
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Profiili
« Vastaus #50 : 10.01.2013 16:04:29 »

Tällaisia juttuja viimeaikoina. Kiitos näistä!

-   Löysin haluamani mekon – 50% alesta, jäljellä oli yksi kappale ja tietysti oikeaa kokoa
-   Sain rahaa yllättävältä taholta
-   Jonkin aikaa hiljaiseloa viettäneet ystävät ovat ottaneet yhteyttä
-   Tein onnistuneen meditoinnin (ensimmäinen ikinä!)
-   Mietin mistä saisin tv-tason hinnalla, johon minulla olisi varaa. Sattumalta surffasin huuto.netissä, josta bongasin kivannäköisen tason, mutta sijaitsi toisella puolella Suomea. Myyjä oli maininnut mistä se oli ostettu, joten kävin tilaamassa samanlaisen tv-tason kyseisestä liikkeestä – 50% alella. Kotiinkuljetuskin järjestyi nopeasti. En olisi muuten edes muistanut sen kaupan olemassaoloa.
-   Sain kiitosta töissä
-   Löysin kirjastosta kirjasarjasta sen osan, jota halusin
-   Voitin vajaa 20 euroa lotossa, eli melkein puolet bussilipun hinnasta Wink
tallennettu
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #51 : 10.01.2013 16:41:25 »

He, just kun kommentoin tyyli-ketjuun säästämästäni parisataalappusesta kaksien unelmakenkien suhteen, kun maltoin venaa hankintapäätöstä jonkin aikaa  laugh

 smitten
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
xjam
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9



Profiili
« Vastaus #52 : 20.01.2013 15:03:16 »

Tänään kaveri soitti että naapurilla olisi myynissä 19" litteä näyttö 20€. Olisi kyllä käyttöä sellaiselle.  Smiley
tallennettu
VanillaHeart
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 157


Profiili
« Vastaus #53 : 21.01.2013 12:30:42 »

Elämä on kyllä ihanaa! Tässä tapahtumia:

- Löysin taxfreestä lempishamppanjani, jota ei saa Alkosta
- Ihastuin työkaverin paitaan ja löysin samanlaisen paidan päivää myöhemmin (en edes kysynyt mistä oli ostanut)
- Sain pyytämättä kattolampun kiinnityksen, jota en olisi itse osannut ja uskaltanut tehdä
- Yllättävä työmatka oli oikein mukava ja hyödyllinen ammatillisesti
- Pääsin ilmaiseksi aarrekartta-kurssille
- Sain 500 euroa yllättävältä taholta

Kiitos näistä!
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #54 : 21.01.2013 12:51:32 »

Nyt on pakko esittää tarkentava kysymys, että mitenkä noi asiat "tupsahtelee" teille ilmaiseksi? Tuleeko nämä kodinkoneet, matot yms. jostain teidän ystäviltä?
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #55 : 21.01.2013 14:19:01 »

Minulla toimii tämä satunnaisesti. Joskus riittää että miettii että tuollaisen haluaisin ja sitten se tulee eteen tavalla tai toisella ja joskus pitää oikein erikseen pyytää. Lottovoittoa en kykene manifestoimaan mutta olen löytänyt edullisesti kaikenlaisia tavaroita  Smiley  Tongue
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Indium
Vieras
« Vastaus #56 : 22.01.2013 15:00:07 »

Okei, nyt iltasella kiittelin oppaita menneistä ja tulevista iloisista jutuista, ja tänään onkin tullut jo monta eteen.

- Löysin maasta ehjän kaava-arkin, joka herätti inspiraation ommella jotain kivaa
- Hassu, tosi kurttuinen mummo hymyili leveästi kun annettiin toisillemme tietä jalkakäytävällä
- Tuli mieleen käydä pitkästä aikaa yhdessä putiikissa, ja siellä sai lahjan kassalla
- Kohtasin hassusti söötin vauvan joka oli poikakaverini kaima  Grin
 Cheesy
tallennettu
max.79
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Shining


Profiili WWW
« Vastaus #57 : 25.01.2013 09:15:51 »

olen vasta aloittelija näissä opas hommissa mutta eteeni on tullut välillä mukavia yllätyksiä. Toisaalta kun opiskelen perhe-elämän ohella kätilöksi ja tahti koulussa on liveästi sanottuna tappotahtia  buck2 niin ressini jotenkin syrjäyttää herkistymisen näille asioille. Onkohan se mahdollista?

Kuitenkin 21.1  tappotahti kasautu päälleni rytinällä. Päättötyö, tehtävät, tentti, harjoittelut, perhe-elämä ja koti-elämä. oma elämä ei naksahtanut yhteen. Lähdin koulusta ajamaan tuona päivänä matkaa oli satakilometriä kotiin..  radiosta soi kaunis kappale Mariskan Kukkurukuu. no herkistyin ja aloin itkemään  Cry . Tunteet sai vallan ja vollotin elämän vaikeutta ja kiirettä. laulun loputtua katsoin taivaalle ja heitin ilmaan pyynnön " jos vain te voisitte auttaa ja antaa mulle helpotusta" angel tarkoitin oppaita kun en ole varma onko se nyt niin totta vaikka kokemuksia joitain on tullut. Pääsin kotiin ja vollotin miehelleni. Heitin koululaukkuni nurkkaan ja otin tyttöni ja lähdettiin uimaan. helpotti hiukan. KUnnes koitti eilinen 24.1. mulla alkaisi 4 viikon harjoittelu ensi maanantaina. opettaja yllättäen ehdotti mulle että jos mulla on tarpeeksi tunteja kasassa harjoitteluista ja osan voin tehdä kesätyössä, voidaan perua 4 viikon harjoittelu, koska en tarvitse sitä!! Shocked  WHAT!  4 viikkoa vapaata!   2funny Grin     Voi Mahotonta. nyt jos vain se toteutuu niin mulla on aikaa olla lasten kanssa, tehdä rauhassa päättötyötä, harrastaa liikuntaa ja olla itseni kanssa.

Että kiitos henkiset oppaani!  näköjään ei tarvitse kuin pyytä vain  Smiley  joka on hiukan vaikeaa mulla. Tottunut auttamaan vain toisia.

tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #58 : 25.01.2013 13:24:58 »

Joku ketjussa kyseli onko olemassa muita alan oppaita. Kyllä on! Ihan mihin tahansa asiaan voi pyytää asiaansa erikoistunutta opasta. Vaikka haluaisi leipoa maailman ihanimpia muffinsseja voi pyytää juuri muffinssien leipomiseen (tai yleisesti leivontaan) erikoistunutta opasta avuksi.

Itse mietiskelin vuoden alkupuolella tilannettani. Olen asunut vuoden pääkaupunkiseudulla, mutten ole suunnitelmistani huolimatta vieläkään löytänyt uutta harrastusta itselleni. Kamppailulajit ovat kiinnostaneet aina, mutta mikään laji ei ole koskaan vetänyt puoleensa tyyliin "tässä se on!"

Pari viikkoa sitten makasin illalla sängyssä ja pyysin, että kamppailulajeihin erikoistunut opas vinkkaisi minulle uuden harrastuksen, joka olisi minulle kaikella tapaa sopiva. Mikä tahansa laji kävisi, kunhan se sopisi minulle fyysisesti, henkisesti ja taloudellisesti. Haluaisin pieneen ryhmään, koska en viihdy isossa porukassa. Samalla saisi yksilöllistä opastusta opettajalta.

Seuraavana päivänä huomasin Metro-lehdestä kamppailulajikurssin mainoksen. Silmiini osui pikkupräntillä NAGINATA. Tiedän, että Naginata on japanilainen taistelukeihäs, mutten tiennyt, että sitä voi harrastaa Suomessa.

Ei kun viestiä opettajalle, että sopisiko laji lyhyelle naisihmisille ja mitä se maksaa. Vastaus; sopii, Naginata on Japanissa naisten laji ja naiset siellä ovat minun pituisiani. Vuosimaksu 100e sisältäen jäsenmaksun ja vakuutuksen. Kaikkien muiden kamppailulajien vuosimaksut lähentelivät 300 euroa eivätkä edes sisältäneet jäsenmaksua tai vakuutusta. Minulla oli siis varaa aloittaa tunnit! Lisäksi nykyinen pääopettaja on Suomen ensimmäinen Naginata opettaja. Sunnuntaina on ensimmäinen tunti ja kuvien perusteella mitä olen nähnyt ryhmästä ja opettajasta, ihmiset ovat energiansa puolesta mukavia. Harrastajia on ehkä 10-15 koko ryhmässä.

Ilokseni ystäväni innostui myös lajista ja lähtee mukaani treeneihin. Ihanaa, kun ei tarvitse mennä yksin oman mukavuusalueensa ulkopuolelle. Toivon, että voisin kouluttautua Naginata-opettajaksi.


Muuta mukavaa lahjojen saralla:

- Ihastuin Marimo-nimisiin vesikasveihin. Niitä ei saa Suomesta, mutta löysin välittömästi Malesiasta kasvattajan, joka postitti Marimoja Suomeen. Tulli päästi kasvit läpi vaikka pelkäsin, ettei se tule onnistumaan. Aion ryhtyä itse kasvattamaan Marimoja.
- Tilasin jouluvalot, joissa oli kuolleita lamppuja ja muutama vääränvärinen lamppu. Myyjä ilmoitti postittavansa minulle välittömästi uuden setin ilmaiseksi.
- Löysin uuden suosikkitaiteilijan, joka on kotimaassaankin niin underground, että hyvä kun muutaman taideteoksen saa netistä kaiveltua esiin. Parin päivän päästä tuli sattumalta vastaan nettikauppa, joka myy kyseisen taiteilijan taidekirjaa erittäin edullisesti ja postitus Suomeen ok! Tilaan kirjan pian.
- Olen toivonut pitkään, että saisin osallistua taideprojekteihin. Viime vuonna osallistuin kahteen kansainväliseen taideprojektiin ja lisää on tiedossa.
- Toivoin viime vuonna työpaikkaa, jossa saisin tehdä töitä tietokoneella viestinnän parissa ja jossa ymmärrettäisiin kuukautisia edeltävän jännitysoireyhtymäni ongelmat eli saisin olla sairaspäiviä kotona ilman syyllistävää sormea. En löytänyt palkkatöitä, mutta minut ohjattiin työelämänvalmennukseen ministeriöön, siitä huolimatta, ettei minulla ole alalle koulutusta eikä suhteita mihinkään suuntaan. Kaikki toiveeni toteutuivat!
- Matka Skotlantiin järjestyi kesällä parissa kuukaudessa kaikkine kuluineen!
- Olen todella kova Raiden-nimisen pelihahmon fani. Raiden saa tänä vuonna ikioman pelinsä, jota markkinoitiin alkusyksystä Tokion pelimessuilla. Messuilla jaettiin isoja, hienoja mainoskansioita kyseisestä pelistä. Haaveilin, että "saisinpa tuollaisen". Valitettavasti parin päivän ajan vain yhdessä rakennuksessa toisella puolella maaalloa saatavilla olevan mainoskansion saaminen omaksi on HYVIN epätodennäköistä. Enemmin voittanee lotossa. Silti sain sen! Uusi nettiystäväni Meksikosta(!) lähetti minulle kyseisen mainoskansion täysin tietämättä, että olin haaveillut siitä; hän oli saanut sen tilauksen mukana Japanista ja ajatteli, että ilahtuisin siitä. Kyseessä on vielä ihminen, jonka odottaisi kaikkein viimeisemmäksi lähettävän yhtään mitään yhtään kellekään.
- Olen päässyt työni puolesta kuljeskelemaan valtion omistamissa kauniissa tiloissa, jonne ulkopuolisilla ei ole mitään asiaa.
- Välit yhteen esimiehistäni ovat nykyisin erittäin hyvät, vaikka alku olikin kankea ja otimme ensimmäisellä työviikolla yhteen ihan tosissamme.  
- Sain suosittelijan nykyisestä työpaikastani ja juuri siitä henkilöstä, kenet halusinkin suosittelijaksi
- Olen saanut yllätyslahjoja ystäviltäni vähän ympäri maailmaa
- Minulla on ollut aina rahaa laitettavaksi rakkaaksi tulleeseen Postcrossing harrastukseen ja yleensä aina vastaanottajalle sopiva kortti valmiina kokoelmissani

Siinä olisi muutama päivitys!

Ai joo, sitäkin kyseltiin mistä tavarat tulevat ilmaiseksi. Ne voivat tulla AIVAN mistä tahansa! Minulle tavaraa on tullut ystävien kautta sekä ihan roskakatoksesta. Meillä roskakatoksessa tavara kiertää kuin kirpputorilla - vie sinne mitä haluat ja nouda pois mitä haluat. Kaikkea löytyy. Viimeksi siellä oli sohva, joka on tilauslistalla, mutta siitä puuttuivat istuintyynyt.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2013 13:32:11 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #59 : 25.01.2013 13:31:31 »

Ai niin ja yksi lahjajuttu vielä!

Keräilen sarjakuvia ja erityisen rakkaita ovat fanien tekemät sarjakuvat suosikkisarjoistani. Kun kiinalainen suosikkitaiteilijani julkaisi sarjakuvan, otin häneen yhteyttä ja kysyin voisinko tilata sarjiksen häneltä. Vastaus; en myy sarjakuvia ulkomaille, niitä saa ainoastaan Kiinasta.

Kiitin vastauksesta ja pyysin, että jos hän joskus muuttaa mieltään toivoisin yhteydenottoa. Ostaisin sarjakuvan sitten heti.

Taiteilija vastasi uudelleen, että hän ei tule koskaan myymään sarjakuvia ulkomaille, koska hän ei osaa käyttää maiden välisiä rahansiirto-ohjelmia ja hän pelkää, että sarjakuva katoaa matkalla. Hän kuitenkin totesi "Muistan sinut, sinä olet tämän sarjan fani. Jos haluat, voisin lähettää sinulle yhden sarjakuvan lahjaksi".

Ja niin hän teki! En saanut yhtä vaan kaksi kappaletta sarjakuvasta, sekä hänen tekemiään kortteja ja tarra-arkin! Hän ei tiennyt, että kerään kaiken hyvän lisäksi vielä tarroja ja olin haaveillut kyseisestä tarra-arkista. Korttien piirustus oli kuva, jota olin ihaillut jo pitkään. Sarjakuvan mukana oli muutama taidekirjasivu eri taiteilijoilta.

Minulla on siis hallussani kyseisen fanisarjakuvan ainoat Kiinan ulkopuoliset kappaleet. Näin ne asiat järjestyvät!
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: