Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Fyysinen reagointi eri tilanteissa  (Luettu 9886 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Nikita*
Vieras
« Vastaus #15 : 22.05.2006 23:38:22 »

Heip, täällä yksi Rapunousuinen, jolla Neppari 6. ja reagoin kyllä erittäin herkästi kehollani. Yleensä vatsallani tai sillä että saan nuhan ja nykyään olen alkanut reagoimaan myös päänsäryllä.

Yleensä kun tulee sellainen tunne kuin koko keho aistisi jotenkin kaiken ympärillä hieman liiankin herkästi niin menen jos mahdollista hetkeksi sängylle lepäämään,laitan silmät kiinni ja yritän rentoutua. Kuunnella jotain hyvää musiikkia tai keskittyä hyvään kirjaan joka vie ajatukset siitä jännittyneestä olotilasta ja sen tuskallisesta tiedostamisesta pois.

Muutenkin olin sitten missä tahansa niin yritän hakeutua edes hieman rauhallisempaan paikkaan ja hetkeksi laittaa silmäni kiinni ja yritän rauhoittua. Koska jos en tosiaan keksi mitään fysiologista syytä olotilaani niin päättelen, että se on ihan psykosomaattista ja näin ollen siihen ei auta muuta kuin se, että yrittää rauhoittaa mielensä. Hakeutuminen rauhalliseen ympäristöön yleensä jo helpottaa.

Jos on tapana jännittää erityisesti juuri tenttejä, julkisia puheita jne. niin kannattaa harrastaa mielikuvaharjoittelua, jossa luo mielessään näille tilanteille leppoisan ja sujuvan etenemisen. Kunnon valmistautuminen etukäteen helpottaa ja antaa itseluottamusta. Sen sijaan että pähkäilisi sekoileeko puhetta pitäessä sanoissa tai tentissä unohtaako kaikki vastaukset niin kannattaa miettiä sitä puhetta valmiiksi ja lukea siihen tenttiin kunnolla. Ettei ainakaan sen takia tarvitse jännittää ettei ole valmistautunut.

Muutenkin luottaa siihen, että ihmiset ovat useimmiten erittäin ymmärtäväisiä.
ja jos eivät niin se on heidän ongelmansa.  Wink

 smitten
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #16 : 23.05.2006 12:23:52 »

Itse reagoin jännitykseen, pelkoon ja stressiin yleensä aina vatsallani.
Sitä kipristelee ja vääntelee ja vessassa joutuu ravaamaan useammin kuin normaalisti. Joskus maha jopa ihan "kuralla".
Sydän myös hakkaa hullun lailla, pulssi kohoaa huippulukemiin.
Mutta vatsa minulla se pääasiallisin fyysisen reagoinnin kohde. Onpa joskus ollut vatsakatarrikin...
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #17 : 23.05.2006 12:30:15 »


Hei Ystäväin

Jos ongelmana on tunteista johtuva oksentaminen
(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/vomit1.gif)
ja siitä tulee elämää rajoittava tekijä,
kannattaa miettiä myös homeopaatin luona käyntiä
- homeopatia auttaa samalla myös muihin tunne-alueen kautta
vaikuttaviin vaivoihin/ reaktioihin ymv.
- suru on erittäin yleinen tila Cry ,
johon saa apua nopeasti
- homeopatia auttaa löytämään nämä kadotetut tunteet,
jos itse ei siihin pysty


http://www.homeopathic.org/whatis.htm

http://www.homeopathic.org/meds.htm


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: