Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä oli lapsuuden haaveammattisi ja päädyitkö siihen vai johonkin muuhun?  (Luettu 13522 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« : 05.12.2006 13:17:25 »

Oletko päätynyt lapsuutesi haaveammattiin vai johonkin muuhun?
Juttelimme tuossa ystävän kanssa ja naureskelimme haaveillemme, minulla muunmuassa oli haaveena ryhtyä filmitähdeksi  Grin Mihin en tietenkään päätynyt  Cheesy
Muistatko miksi halusit lapsena tulla? Voisitko enää kuvitella itseäsi siihen ammattiin?

Haaveilin itse jossain vaiheessa eläinlääkärin työstä, laulajaksi ryhtymisestä (tällä lauluäänellä  Grin) ja kampaajaksikin halusin joskus.
Eläinlääkärin työ tuntuu kyllä vieläkin sellaiselta mikä voisi kiinnostaa. Olen harkinnut pieneläinhoitajaksikin kouluttautumista  Smiley
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #1 : 05.12.2006 13:26:33 »

Neuvolassa terveydenhoitaja kysyi "Mikä sinusta tulee isona?"

Vastasin "Amatoori tai ehkä missi."

Missi en ole ja noh amatoori...  Grin


Muutoin haaveilin poliisin urasta ja inttiin menosta.
Joskus ihan pienenä se vaihtui päivittäin mkä minusta tulisi isona...
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #2 : 05.12.2006 13:29:15 »

Ihana aihe!  Cheesy Smiley

Mä puhuin pienenä aina että musta tulee isona kirurgi. ( Shocked ) Sitten se vaihtu yleisesti lääkäriin. Puhuin tosta tosi kauan. Lapsesta aina peruskoulun loppuun asti. Mutta matikka ja kemma etc. ei ollu niin vahvoilla, että...

En siis päätynyt lääkäriksi, mutta voisin hyvin kuvitella itseni lääkärinä. Ehkä jossain toisessa elämässä...

Taiteet veti tällä kertaa pidemmän korren.  smitten

Kunnianhimoa on kyllä haaveissani riittänyt aina...  :Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #3 : 05.12.2006 13:34:11 »

Hauska aihe  Cheesy

Muistan ihan alle kouluikäisestä haaveilleeni, että minusta tulee psykiatri/psykologi (aah, kun katseli sitä maailman menoa, kai pieni tyttönen ajatteli sen olevan tarpeeseen)  Wink ja toisekseen halusin paljon lapsia ja olla niiden kanssa sekä myös aikomuksena tulla kirjailijaksi ja lopuksi tietysti kuuluisaksi kaiken 'mestarilliseni' työni ansiosta.  Grin Kaikkien ns.'syrjäytyneiden' tukeminen, on myös ollut aina sydäntä lähellä....

Ja mitäkö näistä on toteutunut...  Huh
Varsinaista psykologia tai psykiatria minusta ei tule kai koskaan, enkä edes haluaisi, silloin ei vain ollut tiedossani alalle muita nimikkeitä. Alalle olen kyllä suuntautunut vahvasti ja opiskelenkin alaa ja olen opiskellut. Ammattinimikkeen alla en vielä työtä ole tehnyt, mutta luontaisesti kyllä ...  :Smiley Monenlaista 'terapiamuotoa' olen opiskellut ja tehnyt...
Lapsiahan minulla on monta ja heitä olen hoidellut, joten sekin työnkuva on toteutunut.
Kirjailijaksi tuloni antaa vielä odottaa  Grin jotain pieniä juttuja joskus jossain 'alan julkaisuissa' ollut ja mappi öössä myös...
Myös tuo kuuluisuus antaa odottaa itseään...  Cheesy Tosin en sitä nyt oikeastaan kaipaa enkä havittele, melkein päinvastoin....
Aika näyttää...

Silti koen, että minulla on ollut jonkinlainen 'profiili' ihan jostain viisi vuotiaasta lähtien, minkä tyyppistä työtä tai lähinnä elämäntehtävää tulen tekemään, mutta siihen ei ole ollut sanoja, koska sellaisia töitä ei ole silloin vielä ollut....
Joten tuo kirjailijakin voi muuttaa muotoaan sekä kuuluisaksi tuleminen.  Wink Psykiatrikin on hieman muuttanut muotoaan...  Cheesy


tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #4 : 05.12.2006 15:13:20 »

Ai niin, kyllähän minäkin ihan pienenä halusin missiksi  Grin He kun olivat kuin prinsessoja kruunu päässään  Smiley
Kaupankassa oli myös idolini, se oli myös haaveammattina. Varmaan koska äitini oli siihen aikaan kaupantätinä ja pääsin aina seuraamaan läheltä  Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #5 : 05.12.2006 15:55:07 »

Ensimäinen haaveeni 5-vuotiaana oli ryhtyä siivoojaksi.  2funny En kuitenkaan valinnut tuota uraa. Toinen haaveeni oli tanssija. Edellytyksiä siihen olisi voinut olla, mutta sekään polku ei kuitenkaan lopulta ollut se minun. Joskus murrosiässä sydämeni "heräsi" ja halusin ammattiin jossa voin jotenkin auttaa ihmisiä. Opiskelinkin sitten "hoiva-alalta" itselleni ammatin ja töitäkin sain. Nyt olen kotona lapsiani hoitovapaalla hoitaen ja kaavailen jatkavani tuota ihmisten auttamista jossakin muodossa, mutta haluan siinäkin jollakin tapaa uusille urille. Aika näyttää mihin päädyn...  :Smiley
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #6 : 05.12.2006 17:48:26 »

Minä sanoin jo ennen kouluikää että minusta tulee taiteilija.
Olen sitä mieltä edelleenkin...  Smiley

Sairaanhoitajaksi päätin ryhtyä päivää ennen hakupapereiden lähettämistä.
Hain myös maisemasuunnitteluun ja poliisiksi.  uglystupid2 2funny 2funny

Miksi en taidekouluun hakenut?
Ajattelin, että siihen en tarvitse koulua, taiteilija olen jo. Elämä tekee minusta siinä asiassa "valmiin", eikä mikään koulu. Ehkä todellisen urani alan sitten vanhempana, kun siihen on aikaa ja olen tarpeeksi kärsivällinen. Nyt piirtelen ja maalailen vaan itseni iloksi.  Smiley
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #7 : 05.12.2006 21:23:33 »

Mustakin piti tulla taiteilija  smitten ... Haaveilin kirjoittavani lasten kirjoja ja kuvittavani ne itse! Mä siis todella tein "lastenkirjoja" pienenä, mut epäilemättä mikään kustantomo ei olisi kiinnostunut niitä julkaisemaan  Grin

Ehkä sitten joskus... kun konttorirotan kiireet antavat myöten!

Missi, näyttelijä ja laulajakin olen epäilemättä halunnut olla joskus vielä pienempänä  Cheesy
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
IN
Vieras
« Vastaus #8 : 05.12.2006 21:24:32 »

Lapsena haaveammattini oli trapetsitaiteilija...Semmoinen, joka keikkuu niissä kiikuissa ja lentää ilman halki taas toiselle keinulle...Se oli niin hienon näköistä. Ylipäätänsäkin olisin halunnut sirkustaiteilijaksi. Nooh, tähänhän äitini kommentoi; "Kuule, sun olis pitänyt syntyä sirkusperheeseen". Vähänkö olin katkera  Cry

No, omaa juttua olen edellenkin hakemassa...Ei ole vielä löytynyt. Mutta oikealla tiellä  Wink Ehkä se ei olekaan just tietyn ammatin löytäminen, vaan se, että tekee sillä hetkellä hyvältä ja oikealta tuntuvia asioita...? Ja että vaihtaa hommaa/maisemaa, jos alkaa pahasti tökkimään. Näin olen yrittänyt viime aikoina järkeillä  Undecided
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #9 : 05.12.2006 22:08:39 »

Täällähän onkin jo jonkin verran esiintymisestä haaveilleita ihmisiä. Pitäisköhän meidän perustaa joku oma kiertelevä teatteri/sirkusseurue? Cheesy

Niin, siis minä ja haaveilin jo pienestä pitäen näyttelijän ammatista ja kolusin tieni koulunäytelmien kautta nuorisoteatteriin ja sieltä silloisen kotipaikkakuntani kaupunginteatteriin. Ehdin sitten jo ajautua vähän opiskelemaankin alaa, mutta sitten tuli joku stoppi. En vieläkään tiedä mistä se oiken sitten johtui.. ehkä todella "natsista" ohjaajastamme tai siitä, että päivät venyi ympäripyöreiksi eikä aikaa ollut enää mihinkään muuhun. Jotenkin se hauskuus siitä katosi.

Lopetin sen koulun kesken, ja se oli varmaan yksi rankimpia päätöksiä elämässäni. Kun tavallaan luopui yhdestä isosta, ja pitkäaikaisesta unelmastaan. Surinkin sitä eri tavoin tosi kauan, ja irrottauduin hetkeksi pois kaikesta teatteriin ja taiteeseen liittyvästä.

Nyt olen sitten vähän samankaltaisissa hommissa, mutta enemmän tuotanto- ja tiedotuspuolella.

Ja arvatkaa vaan; nyt on alkanut veri toden teolla vetää takaisin estraadeille. Leikittelinkin jo ajatuksesta kouluun hakeutumisesta..mutta jotenkin en vielä tiedä uskallanko.. Saa nähdä.. :Smiley
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
the_planet
Vieras
« Vastaus #10 : 05.12.2006 22:08:50 »

Pienenä pidin kassakoneita ja rahaa jotenkin mielenkiintoisina ja ajattelinkin että minusta tulee kassa- tai pankkitäti. Lukion jälkeen hain psykologiaa lukemaan ja olinkin kiinnostunut siitä jollain tapaa, mutta se unohtui nopeasti. No nyt, jätetään mainitsematta, mutta kaukana on edellisistä haluista nykyinen työpaikka.
Ei mulla varsinaisesti koskaan ole ollut mitään unelma-ammattia, erilaisia visioita kyllä. Elämä on vähän niinkuin vienyt tiettyyn suuntaan pienien yritysten ja erehdysten kautta, kuten nykyinen ammatti, joka ei varsinaisesti ole kaukana tulevaisuuden ammatista...  Smiley
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #11 : 05.12.2006 22:16:36 »

Minulla oli hyvin selkeet suunnitelmat:mannekiini, kauppias ja taiteilia-noi
oikeastaan kaikki kavin lapi-paitsi filmitahti jai pois laskusta  Grin
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #12 : 05.12.2006 22:31:55 »


Lopetin sen koulun kesken, ja se oli varmaan yksi rankimpia päätöksiä elämässäni. Kun tavallaan luopui yhdestä isosta, ja pitkäaikaisesta unelmastaan. Surinkin sitä eri tavoin tosi kauan, ja irrottauduin hetkeksi pois kaikesta teatteriin ja taiteeseen liittyvästä.

Nyt olen sitten vähän samankaltaisissa hommissa, mutta enemmän tuotanto- ja tiedotuspuolella.

Ja arvatkaa vaan; nyt on alkanut veri toden teolla vetää takaisin estraadeille. Leikittelinkin jo ajatuksesta kouluun hakeutumisesta..mutta jotenkin en vielä tiedä uskallanko.. Saa nähdä.. :Smiley


Mäkin luovuin taiteesta, koska oli niin kova paikka, kun en sitten päässytkään sitä opiskelemaan. Siitä on jo yli kymmenen vuotta... mut haaveesta en ole luopunut vieläkään. Pitäisi vain opetella kaikki "alusta". Ihanaa, että olet edelleen samalla alalla, Sister of Night! Varmasti matalampi kynnys palata vanhaan, jos veri edelleen vetää näyttämölle.

Pidän sulle peukkuja, jos teet sen ratkaisun - ja pistän harkintaan sen teatteriseurueeseen liittymisen  Wink ...
« Viimeksi muokattu: 05.12.2006 22:34:07 kirjoittanut Minerva76 » tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
taria
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 495


Valoa ja rakkautta elämään.. ja haleja höpöset ;)


Profiili
« Vastaus #13 : 05.12.2006 23:52:19 »

Mä halusin pienenä joko hammashoitajaksi/lääkäriksi tai lentoemännäksi.. sitten nuorena halusin graafikoksi.. hain jo kouluunkin ja olisin päässytkin, mutta sitten esikoiseni muutti suunnitelmani.. piirtelen kyllä vieläkin ihan vaan omaksi ilokseni.. ammattia noista ei sitten tullut..  Grin

 smitten  smitten  smitten

tallennettu

Aurinko Kaksoset
Nouseva Kauris

Punainen Galaktinen Taivaanvaeltaja
(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider14.gif)
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #14 : 05.12.2006 23:59:08 »

Kiitos kannustuksesta Minerva! smitten
Juu, katsotaan mihin tässä vielä ajautuu. Noihin taide-kouluihinhan ei todellakaan ole helppo päästä..tosin ainahan on muitakin väyliä...

Heh, ja ehkä se yksi väylä olis sitten oman astro-teatteriseurueen perustaminen Cheesy
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: