Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko Reiki väkivaltaa?  (Luettu 18110 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Cimara
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31



Profiili
« : 07.11.2006 23:53:44 »

 Embarrassed Minulla on pulma tai oikeastaan olen hyvin hämmentynyt... Olen opiskellut Reiki-hoitoa ja chakra oppia "yli rajojen" eli etsinyt tietoa, jolla kehittää omaa tapaani auttaa itseäni sekä muita. "Asiakkaitakin" on käynyt ja ovat olleet positiivisesti hämmästyneitä siitä mitä heidän olossaan tapahtuu. Mutta nyt eräs ystäväni arvosteli minua vastuuttomaksi, koska hänen tietojensa mukaan reiki on äärettömän väkivaltainen tapa hoitaa ihmisiä. Hänen jooga opettajansa oli sanonut niin ja kehottanut olemasta sekaantumasta tällaiseen väkivaltaan. En voi ymmärtää kuinka voisin satuttaa ketään, kun itse en edes voi vaikuttaa siihen energiaan!? Onko ystäväni sanomisissa jotain perää tai todellisuuspohjaa? Ihmiset joita minulla on ollut ilo ja kunnia hoitaa, ovat lähteneet kiitollisina, energisinä ja levänneinä luotani... Miksi minulle tai kenellekään muullekkaan olisi tällainen lahja annettu, jos se olisi vaarallista? Undecided
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #1 : 08.11.2006 00:10:36 »

Epäilemättä voimakkaista energioista on kyse. Sitä tuskin kukaan käy kieltämään. Mutta en sanoisi väkivaltaisista.

Älä anna tämän yhden ystävän mielipiteen hämmentää sinua siinä määrin, että lopettaisit hoitamisen.

Ehkäpä Reiki energia on liian voimakasta ystävällesi ja hänen jooga opettajalleen tällä hetkellä ja tässä elämänvaiheessa. Meillä jokaisella on oma kehityspolkumme ja aikataulumme tutustua eri asioihin.  Smiley

jatka ihmeessä hoitoja jos oma ja asiakkaittesi kokemus on ollut hyvä. smitten
jos tunnet olevasi tarpeeksi "vahva" niin kysy ystävältäsi mitä hän tarkoittaa väkivaltaisella? miksi hän ajattelee näin, onko hänellä tällaisia kokemuksia?
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #2 : 08.11.2006 01:32:37 »

hyviä pointteja Lilja.

En voi sanoa kuin omasta puolestani, mutta uskoisin että tällä tuntemallasi ihmisellä on jokin negatiivinen kokemus aiheesta.

Olen sitä mieltä, että jos hoitajalla on väärät motiivit, reikillä voi saada vahinkoa toiselle aikaiseksi.

Eli en usko siihen väitteeseen, että "mitään ikävää ei edes voi tapahtua kun hoitaja on vaan välittäjä" juttuun, omalla kokemuksellani.

Ainakin sen pitäisi mennä niin, että hoitoja ei pitäisi kenellekään tyrkyttää ja kuunnella sitä haluaako ihminen hoitoa. Tietenkään ketään ei voi pakottaa, mutta tälläiseen "pakkohoitamishaluun" olen törmännyt :Smiley

Myöskin jos hoitaja on jotenkin vallanhaluinen, ja haluaa saada toisessa aikaan tietyn vaikutuksen, juttu menee taatusti pieleen.

mutta uskon että kertomasi perusteella sulla on mennyt hoidot hyvin. :Smiley

Olen käynyt noissa virityksissä, mutta juuri tällä hetkellä en ole halunnut tehdä itselleni enkä muille. koen että siinä tapahtuu jotain sellaista, minkä vaikutuksia en sitten oikeen tarpeeksi ymmärtänytkään ja koen että haluan pitää nyt taukoa.

se asia mikä joskus häiritsi kyseisessä hoitomuodossa, oli se tunne, että tuntuu kuin hoitaja tavoittelisi hoitamisellaan yksilöiden rajojen hämärtämistä, että hoitajasta ja hoidetusta tulisi jokin outo symbioosi...hmm, siitä en pitänyt.

mutta kuten sanoinkin, varmasti on niin erilaista ja erilaisilla motiiveilla varustettua ihmistä liikeellä reikinkin kanssa, niin en väitäkään sanovani mitään yleispätevää.

kiteytys: vallanhalu laittaa tämänkin asian epätoimivaksi, ja jos sitä hoitajalla on niin hoito ei ole puhdasta.

« Viimeksi muokattu: 08.11.2006 01:39:29 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #3 : 08.11.2006 02:40:35 »

Heips Cimara ja muut! Smiley

Hyviä vastauksia jo saitkin,mutta lisään vielä oman näkemykseni.
Hoidon voi kokea niin monella tavalla,vaikka kävisi jatkuvasti samoilla hoitajilla.

Se kun riippuu pitkälti myös siitä,mikä on oma sen hetkinen tunnetila ja fyysinen kunto.

Useimmiten hoidot ovat ihanan rentouttavia,mutta saattavat olla erittäinkin kivuliaita,kun jokin muisto alitajunnasta nousee esiin.
Ehkä ystäväsi on muokannut käsityksensä jonkun tällaisen hoidon pohjalta.

Itse annan luvan itselleni kokea kaiken tarpeellisen ja olen kyllä tuskissani kieriskellyt hoitopöydällä.
Mutta ei se hoitajista ole johtunut,vaan omista käsittelemättömistä asioista,jotka nousevat esiin.
Jos asiaa ei katso siltä pohjalta,vaan odottaa sen aina olevan vain miellyttävää,saattaa se väkivallalta tuntuakin. Smiley

On ollut hoitoja,kun olen onnellisena mennyt nautiskelemaan hoidosta ja olenkin itkeä kollottanut hillittömästi.

Kannattaa kertoa etukäteen,että voi nousta erilaisia muistoja ja kipuja,joita ei normaalisti tunne.
Itse en niitä säiky,vaan otan ne siten,että olen pääsemässä käsiksi johonkin,jonka olen halunnut unohtaa.Siinä tapauksessa hoitoja jatketaan,kunnes syy löytyy.

Jokainen hoitokerta on erilainen ja minusta on tärkeää kertoa mahdollisimman paljon (varsinkin ensikertalaisille)mitä tuntemuksia saattaa tulla ennen hoidon aloittamista.
Edelleen uskon,että vallanhaluisen hoitajan energiat loppuvat lyhyeen,kuten myös siihen,että meillä ei ole itsessämme mitään erityislahjaa,vaan toimimme ainoastaan välikäsinä.Ja on tärkeää olla tavoitettavissa myös hoidon jälkeen,jos asiakas jotain epämiellyttävää on tuntenut.Keskustella asiasta yhdessä,niin ei jää turhia pelkoja. smitten
tallennettu

kooky
Vieras
« Vastaus #4 : 08.11.2006 02:51:59 »

hyviä kommentteja. Kuten Lilja sanoi, niin varmasti kaikella on aikansa, jokaisen elämänpolulla. Itse olen ruvennut nykyään hieman kritisoimaan sitä, että miksi pitäisi olla kaivelemassa jotain menneitä ja regressoitua takaisinpäin ja kokea kokemattomia tunteita oikein urakalla, vaan voisi keskittyä tähän hetkeen. Lähinnä siihen mitä tuntee nyt, mutta kosketus siihen voi tietenkin olla kadoksissa, ja silloin joutuu kai ensin käsittelemään jotain vanhaa.

huh...en osaa sanoa varmaksi.

Tämä vastareaktio johtuu varmaan siitä, kun olen itse jo niitä ihan tarpeeksi käsitellyt, ja menneissä möyrinyt. Voihan se olla tarpeen, ja ompahan tehty. Mutta mielessäni nykyään kyseenalaistan hieman sitä ideaa, että pitäisi kokea jotain käsittelemättömiä tunteita ja kieriä tuskissaan.

joo, luultavasti olen siis tältä erää kieriskellyt tarpeeksi. Se mitä nyt tällä kiemurtelulla ja kaartelulla yritän sanoa on, että siis en pidä sitä enää ihanteena ja välttämättömyytenä että pitäisi kärsiä parantuakseen.

Onko välttämätöntä myöskään regressoitua (käydä taantuneessa tilassa) puhdistuakseen?

noissa vallanhaluinen hoitaja tapauksissa, koen vaan että yksinkertaisesti hoitajasta saattaa olla vaan hauskaa, kun näkee että toinen menee "tiloihin" ja kärsii. sellainen mielihyvä: sainpas sinussa aikaan reaktion, ja minusta on hauska katsella sitä. tunnen itseni vahvemmaksi kun katson toista silloin kun hän on tunnetilojen vallassa.

varmasti nämä kokemukset ketovat myös paljon minusta itsestäni, ja siitä kuinka juuri minulla on ollut opittavaa teemasta tunteet ja vallankäyttö. Sellainen "tunneosmoosi", jossa toinen saa voimaa toisen kärsimyksestä, on käyty läpi, ja olen nähnyt mistä siinä on kyse.

kaikesta oppi. :Smiley
« Viimeksi muokattu: 08.11.2006 03:01:36 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #5 : 08.11.2006 03:50:11 »

Niin,, Huh

Kuten tuossa aijemmin kirjoitinkin,niin en ainakaan itse mitenkään tietoisesti hae kärsimystä,tai halua kenellekään toiselle sitä.Mutta jostain ne vain silloin tällöin tulevat.

Ja samaa mieltä olen kanssasi sign9,että tarpeeksi olen minäkin mielestäni vanhoissa rämpinyt.Mutta silloin tällöin niitä vaan vielä putkahtaa pintaan.Ehkä liittyvät jotenkin meneillään oleviin tapahtumiin. :Smiley

Nyt olen tietoisesti etsinyt syitä kasvaimelle,joka tuohon navan korkeudella ilmaantui parisen kk;tta sitten.Olen toki käynyt myös lääkärillä,mutta jostain syystä halusi seurata sitä vielä kk:n.Siksi olen nyt saanut ystäviltä hoitoja melko paljon,ja kyllä minä allekirjoitan,että kevään ja kesän vaikeat kokemukset sen sinne ovat aikaiseksi saaneet.

En ole pitänyt tästä pyörityksestä ja tapahtumia on tullut solkenaan,niin ettei entistä ole uuden tieltä ehtinyt käsitellä. knuppel2  crazy2

Elikäs uskomukseni on,että olen kerännyt itseeni liikaa tunteita,jotka sairastuttavat.Mutta haluan työstää ne ja löytää avaimen miten purata koko vyyhti. Smiley

Minä taas alan olla hieman täynnä sitä,että kaikille ja kaikelle pitäisi antaa mukisematta anteeksi. tickedoff
Viha ei ketään pitkälle kanna,ei myöskään katkeruus ja häpeä.
Silti olen antanut itselleni nyt luvan olla vihainen näille kaikille tilanteille ja se on helpottanut.Ei niitä ihmisiä tarvitse vihata,mutta en vielä nyt osaa ihan kiittääkään kaikista uusista opeista.Aikanaan,ehkä,, Wink

Pieni korjaus vielä.Joskus taas tiedän,mikä tarkoitus näillä kaikilla tapahtumilla on ollut.Niin on aina käynyt.Mutta kun asiat ovat ajankohtaisia,myös tunteet käyvät ylikierroksilla. Cry  crazy2  tickedoff
« Viimeksi muokattu: 08.11.2006 04:35:10 kirjoittanut Chandra » tallennettu

kooky
Vieras
« Vastaus #6 : 08.11.2006 04:27:47 »

joo, Wink.

tuo tunteiden ja fyysisten "sairauksien" (kasvaimet yms) yhteys on mielenkintoinen, ja näinhän se alkaa selvitä kun siitä voi keskustella.Vaikea vielä ymmärtää kaikkea mitä tähän alueeseen liittyy, mutta kun pysyy hereillä (siis jotenkin valppaana miettimään juttuja)niin ehkä jotain valkenee.

kiitos sinulle!

Itsekin koen, että ehdottomasti tunteilla ja niiden panttaamisella on yhteys kehon ongelmiin. Itselläni on pallean kohdalla joku juttu, ei se ollut kuin pieni tyrä silloin kun se tutkittiin, mutta sen tiedän, että se tuli elämääni juuri sinä aikana kun elin ristiriitaisten tunteiden kanssa ja tavallaan annoin vain osan sisäisestä maailmastani olla olemassa, ja pelkäsin ja tukahdutin tiettyä osaa.

oon sitä mieltä että vihallakin on tarkoituksensa, sekin voi olla rakentava voima, liikkeellepaneva ja luovakin sellainen. Koen että vihojen panttaaminen sisälle kyllä aiheuttaa fyysisiäkin oireita. Eli ehkä parempi joskus rehellisesti tuulettaa kun antaa sen kerääntyä sisälle.Mutta tässäkin tietenkin suhteellisuus, ei tarvi ketään hakata kuitenkaan. :Smiley

jotenkin jos onnistuisi elämään suhteellisen kokonaisena,ettei tavitsisi "amputoida" henkisesti jotain osaa itsestään.

esim mulla oli nuoruudessa niin, että "rakkaus" piti kuolettaa, jotenkin oppi että se on paha jos tuntee hyviä tunteita toisia kohtaan  idiot2 Saa kyllä olla älykäs, pätevä tai tehdä mitä vaan, kunhan ei oo niin lälly että rakastaa tai ihastuu... idiot2 koin että juuri minulla ei ole oikeutta tuntea, että se sellainen kuuluu muiden elämään, mutta ei minun.

kaikkia typeriä malleja, millä leikataan joku olennainen osa inhimillisyydestä pois.

ei kai ole loppujen lopuksi edes hyödyllistä syyttää ja miettiä kuka ne mallit kehitti ja laittoi alulle, vaan se, miten voi niistä itse päästä eroon.

mut tiedän kyllä miltä tuntuu, jos on pitkään elänyt "kovana" ja sitten uskaltaa alkaa tuntemaan jotain, niin se voi olla pelottavaa.

olipas vesi-elementtistä juttua  :Smiley  Smiley

« Viimeksi muokattu: 08.11.2006 04:32:14 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #7 : 08.11.2006 04:51:46 »

Kiitos itsellesi vaan! Wink

Hyvänlaatuiseksi tuo lääkäri sitä epäili,mutta silti labrakokeissa oli myös häikkää.Tilasin uuden ajan toiselta lääkäriltä.Haluan että kasvain ultrataan.
Kaikkeen on helpompi suhtautua,kun on tieto,eikä tarvitse epävarmuudessa olla.

Ajankohta nyt vaan on niin osuva,että uskon tunteillani olevan asian kanssa paljonkin tekemistä.
Olisiko muillakin vielä vastaavia kokemuksia?
Vai onko aiheesta jo jossain oma topic valmiina,tämä kun taas kerran lähti luisumaan aiheesta,, Grin

Nyt alkaa kyllä Matti taas painaa luomia ja sänky kutsua.
Hyvät aamuyön unet teille muillekin,jotka vielä valvotte! smitten
 
tallennettu

Cimara
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31



Profiili
« Vastaus #8 : 08.11.2006 12:03:25 »

 Smiley Kiitos Teille kaikille! Itseasiassa pohdinkin ystävääni ja hänen tapaansa kritisoida minulle (ja monille muille) tärkeitä asioita heti kun olin hämmennykseni teille kertonut. Hänellä on paljon käsittelemättömiä asioita, jotka varmastikin nousevat pintaan fyysisenä kipuna läheisyydessä, kosketuksessa... Mutta minä jatkan omaa tutkimusmatkaani ja kiitos vielä teille!  smitten
tallennettu
Cimara
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31



Profiili
« Vastaus #9 : 08.11.2006 12:05:43 »

Itseasiassa kysynkin teiltä taas jotain... Tyttärestäni (7vuotias) on sanottu, että hän on kristallilapsi. Mitä se tarkoittaa?
tallennettu
valoveli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87


Rakkaus on suurin!


Profiili
« Vastaus #10 : 08.11.2006 12:14:39 »

   MOI

Kuuden vuoden kokemuksella voin sanoa tietäväni asiasta jotain.
Olen antanut hoitoja kuin myös niitä saanut.
Reiki on puhdasta energiaa, eikä sitä voi käyttää "kielteisesti".
Se vaan ei toimi silloin.
Olen huomannut että minun kohdallani reiki auttaa paremmin fyysisiin vaivoihin. Joskus myös tunteet nousevat pintaan hoidettavalta.
Reiki vaikuttaa monella tasolla. Tämä on syytä selvittää aina hoidettavalle. Hoidon vaikutus kestää useita päiviä.

Kyllähän ihminen voi aihettaa harmia toiselle vaikka ajattelemalla,
mutta reikiä se ei ole.

Suosittelen kokeilemaan reikiä. Iloinen asia se on.


tallennettu

Aurinko kaksoset, nouseva leijona, kuu kaksoset, merkurius kaksoset. aurinko+kuu+ merkurius 11.huone, metalli-rotta, valkoinen spektrinen peili
Myria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #11 : 08.11.2006 13:55:23 »

Reiki tuskin on väkivaltaa, mutta surullinen tosiasia on, että reiki-ihmisten(kin) joukossa on lukuisia, jotka käyttävät "asemaansa" hoitajana/opettajana väärin.
Vallankäyttöä, jopa hyväksikäyttöä, manipulointia, oman egon pönkittämistä, omien keskeneräisten teemojen prosessointia toisten kautta/avulla/energioilla.
Ihan niinkuin kaikessa muussakin ihmisten välisessä kanssakäymisessä.

Ei se, että on käynyt yhden tai kaksi reiki-kurssia, eikä edes se että on ns. Reiki Master takaa sitä, että ihminen olisi "valaistunut" tai edes päässyt kovinkaan pitkälle omassa kehityksessään henkisellä tiellä. Valitettavasti.

Siksipä jokaisen pitäisi muistaa vastuu omasta itsestään, olla tarkkana, minkälaisen Reiki-hoitajan hoitoon menee tai Reiki Masterin kurssille hakeutuu. Pitäisi myös muistaa, ettei aseta ketään itseään ylemmäs, guruksi tai suureksi mestariksi. Silloin helposti antaa myös vastuun omasta itsestään toisen käsiin.

Hankaluus on siinä, että kun ihminen on hoidon tai kurssin tarpeessa, hän helposti on hyvin hauraassa tilassa ja näinollen helppo saalis niille, jotka haluavat syystä tai toisesta käyttää toisia ihmisiä omiin proggiksiinsa.

tallennettu
Cimara
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31



Profiili
« Vastaus #12 : 08.11.2006 14:44:05 »

En ole koskaan tunkenut väkisin kenellekään hoitoa. Ehdottanut kyllä kokeiltavaksi ja aina kertonut mitä se on ja etten minä anna tai ota mitään, vaan että energia kulkee kauttani. Olen myös pyytänyt sanomaan, jos ei tunnu hyvältä ja aina kunnioittanut sitä. Moni on pyytänyt auttamaan kipujen kanssa, esim. päänsärky ja silloin laitan käden sille alueelle missä kipu on, enkä tee muuta. Pyydän korkeampaa voimaa auttamaan ja siunaamaan. Kipu yleensä helpottaa, joskus jopa poistuu kokonaan, mutta syyksi uskon sen, että ihminen rentoutuu hetkeksi ja lakkaa ajattelemasta, nollaantuu. 
Tiedän kyllä itsekin muutamia energiahoitajia, joiden motiiveja ihmettelen, mutta en usko heidänkään pahaa kenellekkään tekevän tai tarkoittavan.
Asiasta viidenteen...
Tämä meidän maailmamme on siitä kummallinen paikka, että ihmiset eivät voi pysähtyä kuin hyväksyttävästä syystä: menemällä hierojalle, energiahoitoon, kylpylään tms. Ihmiset ovat valmiita maksamaan uskomattomia summia hetken hiljentymisestä...

Voimaa ja valoa!
Cimara
tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #13 : 08.11.2006 14:57:19 »

Onpa ihanan monipuolinen keskustelu.  smitten Kyllähän reiki on rakkaudellista energiaa siinä missä muutkin energiahoidot. Totta toisaalta sekin, että hoitaja ei välttämättä ole ihan samalla tasolla. Reikikursseilla on myös joskus käynyt niin, että kanavia on auottu siihen kypsymättömälle henkilölle. Pahimmillaan tästä on syntynyt vaurioita kurssilaiselle. Siispä ei reikimasterkaan aina ole tehtäviensä tasalla. Ihmisiähän tässä ollaan, joten virheitä tapahtuu koko ajan. Jos hoidettavan omat voimat on vähissä, niin taitamaton hoitaja voi kyllä aiheuttaa suurenkin vahingon. Toisaalta harvoinhan sitä hoitoon mennään, jos kokee olevansa hyvässä kunnossa. Hyvissä voimissa olevalle ihmiselle ei mielestäni voi kovin helposti aiheuttaa vahinkoa, mutta onhan reikissä voimaa. Tärkeintä on sittenkin hoitajan puhtaus - olla puhdas kanava. angel
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #14 : 08.11.2006 15:05:10 »

Lainaus
Tämä meidän maailmamme on siitä kummallinen paikka, että ihmiset eivät voi pysähtyä kuin hyväksyttävästä syystä: menemällä hierojalle, energiahoitoon, kylpylään tms. Ihmiset ovat valmiita maksamaan uskomattomia summia hetken hiljentymisestä...


olipa hyvä oivallus  :Smiley näinhän se on...kauhee vauhti päällä, kuin laput silmillä oleva hevonen.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: