Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 17
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kirkkoon kuuluminen/ ei kuuluminen  (Luettu 115711 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #90 : 16.04.2006 14:08:41 »

niinpä..
9 huone on neitsyttä ja kun sitä isännöi heti ovella pluto,niin kirkon oppeja ei ihan sellasenaan nielläkään,vastauksia etsitään syvemmältä,
yhtymä 8 huoneen uranukseen ja ceres siinä välissä,
jumaluus löytyy luonnosta,luonto löytyy minusta,siispä jumaluuskin on osa minua itseäni,ei minun ulkopuolellani olevaa jotakin mystistä,kaukaista,
selittämätöntä
tunne itsesi-löydä jumaluus itsestäsi
ja tuolla löytöretkellä uranus avaa symbolikielen ,ikiaikaiset merkit niin kirjoituksissa kuin luonnossakin avuksi itsetuntemukseen,
myös pluton sekstiili neptunukseen toimii taikavarpuna tällä matkalla
kaikki uskonnot kiinnostavat,ehkä kuitenkin eniten nuo alkuperäiskansojen
luonnonläheiset symbioosit,omankin kansan ukko

kirkosta rakennuksena,uskon että kaikki kirkot on rakennettu ns. pyhille paikoille,
niiden sijainti ei ole sattumaa,siksi ne olemuksellaan kutsuvat luo myös kirkkoon kuulumatonta,vaikka kirkkokonserttiin,onhan niiden akustiikkakin aivan omaa luokkaansa
tuollaiset pienet kirkot ,joita esim. ahvenanmaalla on joka kylässä tiuhaan,
vastaavat viehättävyydellään sitä kirkon yhteenkuulumisen tehtävää,
yhteisöllisyyttä,toisista välittämistä,mitä varmaan myös ortodoksisuudessa on paljon enemmän kuin luterilaisessa synnintuskassa,
ortodoksien musikaalisuus on kaunista kuultavaa,
ja jotenkin se rituaalisuus viehättää suuresti..
en ole ortodoksi,vaikka heiltä pashan ja kulitsan pääsiäisherkuikseni olenkin lainannut,kuuluu jo omiin pääsiäisrituaaleihin niiden teko ja nauttiminen
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #91 : 16.04.2006 14:12:53 »

kirkosta rakennuksena,uskon että kaikki kirkot on rakennettu ns. pyhille paikoille,
niiden sijainti ei ole sattumaa,siksi ne olemuksellaan kutsuvat luo myös kirkkoon kuulumatonta,vaikka kirkkokonserttiin,onhan niiden akustiikkakin aivan omaa luokkaansa.

Niinpä.  angel
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #92 : 16.04.2006 14:26:30 »

kaikki uskonnot kiinnostavat,ehkä kuitenkin eniten nuo alkuperäiskansojen
luonnonläheiset symbioosit,omankin kansan ukko

kirkosta rakennuksena,uskon että kaikki kirkot on rakennettu ns. pyhille paikoille,
niiden sijainti ei ole sattumaa,siksi ne olemuksellaan kutsuvat luo myös kirkkoon kuulumatonta,vaikka kirkkokonserttiin,onhan niiden akustiikkakin aivan omaa luokkaansa

Yhtyy kuoroon !  Wink
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #93 : 16.04.2006 15:07:23 »

Kuin myös!  smitten
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #94 : 17.04.2006 01:42:45 »

Smiley

    Wink

       Cheesy     TULI  =  Hyvä renki.

               KIRKKO = On hyvä kerho mummoille.

               USKO =  On koti epäuskoisille.

               KIRKOSSA = Hyvä akustiikka.

               KOTI KIRKKO = Kahvitusta varten.

               KIRKKOTIE = Muistele Lutterin teesejä, ja KADU..


                        2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #95 : 17.04.2006 15:52:29 »

Kuulun kirkkoon, mutten käy siellä, paitsi silloin, kun lapseni esiintyy siellä. Se mikä minua pitää kirkossa ja maksan niitä veroja on, että kirkko on tänä päivänä samanlainen palvelujen tuottaja kuin kunnatkin. Itse olen käyttänyt kyllä joka pennin heille kantamastaan kirkollisverosta. Esim. Koululaisten kerho toiminnan kautta ja ym. tapahtumista nauttien. Ei johonki uskontoon kuuluminen tarkoita aina, että kädet ristissä kumarrellaan hallelujaata. Kyllä se riittää, että on itsellä suora yhteys ylöspäin. Se on aika pieni tekosyy väittää kirkollisveroa eron syyksi, sillä vero on aika pieni monille kulutettuun hyötyyn nähden. Jokainen meistä tekee uskostaan sisäisen valinnan ja toteuttaa sen mukaista vakaamusta.
 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #96 : 17.04.2006 16:55:49 »

"Veit sanat suustani" Salomi!  smitten
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #97 : 17.04.2006 17:27:28 »

Se mikä minua pitää kirkossa ja maksan niitä veroja on, että kirkko on tänä päivänä samanlainen palvelujen tuottaja kuin kunnatkin. Itse olen käyttänyt kyllä joka pennin heille kantamastaan kirkollisverosta.

Jos se vain on syy olla kirkossa, että käyttää niitä palveluja niin mihin sitä kirkkoa sitten tarvittaisiin, kun kerran kunnatkin tuottavat aivan samoja palveluja. Ja keräävät myös niitä verojakin, jos se on se tärkein syy siellä oloon???

Eli eiköhän silloin olekin toinen tarpeeton, jos kerran verovaroin pidetään yllä KAHTA samanlaista "palvelulaitosta" vain sen takia, etteivät ihmiset erota enää kirkon tekoja muuhun?Huh

Joten tämähän taitaakin olla loistoidea - eli lopettaa ne kirkollisverojen keruut ja alkaa olla vain siten kuin on. Eli auttaa ihmisille niitä palveluja ilman kahdenkertaisia maksujakin. Sillä sitä on olla "uskossa" oikeasti, kun on se auttaja vapaaehtoisiin maksuihin perustuvin teoin!!!! smitten
« Viimeksi muokattu: 17.04.2006 17:41:35 kirjoittanut Keho » tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #98 : 17.04.2006 18:13:29 »

Enpä ole minä ainakaan törmännyt kunnalla/kaupungilla "ilmaisiin" (verovaroin) järjestettyihin lasten kerhoihin. Kuntien ja kaupunkien kerho palvelut maksavat vielä aina erikseen ja vaativat sitoomuksia; jos otat 'kerho' paikan, siellä on käytävä 'sotilaallisesti' kuten koulussakin ja jokainen poissaolo perusteltava yms.  Wink

En myöskään ole törmännyt kunnissa/kaupungeissa juhlaviin kuoro esityksiin, en konserteihin (sekä lasten koulujen ja kerhojen juhlatilaisuudet yms) yms. pelkin verovaroin kustannettuna....en ainakaan vastaavissa 'akustisissa'ympäristöissä tai muutenkaan vastaavassa ympäristössä.

En myöskään ole diakonialaitoksen palveluja vastaavia palveluja nähnyt kunnilla ja kaupungeilla, ehkä enneminkin tosiaan tukevia, en tosiaan kumoavia.
Lisämaksut kuuluu aina kaupungin/kunnan palveluiden käyttöön verovarojen kustannusten lisäksi....

Kun todellakin vielä miettii kaikkia muitakin palveluja joita tulee käyttäneeksi niin....  :Smiley

Mutta tuo rahan pelko (oman ahneuden kohtaamattomuus) sokeuttaa niin monia sekoittamaan oman sisäisen kasvunsa ihan vain tavalliseen tiettyjen palveluiden ylläpitämiseen tarvittavan taloudenpidon uskontoon ja uskomuksiin.

Ei raha ja taloudenpito tee itsessään mistään 'ei henkistä' taikka 'ei pyyteetöntä', vain ihmismieli haluaa sen niin nähdä, jos on uskomuksien kerrostumia täynnänsä.

Surullista että 'sisuskalut' halutaan levittää fyysisen todellisuuden päälle...mutta mieli on sellainen, se tekee tepposiaan, kun haluaa paeta todellisuutta ....

Niin kauan kuin "henkinen kasvu" on pakoa todellisuudesta ja omien pelkojen maalaamista fyysisen todellisuuden päälle... crazy2  uglystupid2  2funny

Ja jos oikein tarkkaan katsoo....
olisikohan valtio suurempi peikko kuin kirkko...jos peikkoja haluaa maalata.... ja luoda...  2funny

Tyrkyttäminen on jotain, josta pyyteettömyys on kaukana...ei olemassaolevat palvelut, joita voi oman valinnan vapauden kautta valita....vapaasta tahdostaan! Tai olla valitsematta.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2006 18:16:01 kirjoittanut Mi-Olea » tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #99 : 17.04.2006 18:25:59 »

Voi mahdotonta miten sen taas tein, kun avasin sinulta noin suuren syyllisyyden padon sitä kirkkouskovaisuuttamme kohtaan!  Cheesy

Olen pahoillani, kun sen nyt vasta tein, kun sille olisi ollut aikaisemminkin tilausta vaan en ehtinyt paneutua asiaan kuin vasta nyt. Kun se nimittäin vasta nyt on ajankohtainen!  Wink
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #100 : 17.04.2006 18:35:33 »

Voi mahdotonta miten sen taas tein, kun avasin sinulta noin suuren syyllisyyden padon sitä kirkkouskovaisuuttamme kohtaan!  Cheesy
Olen pahoillani, kun sen nyt vasta tein, kun sille olisi ollut aikaisemminkin tilausta vaan en ehtinyt paneutua asiaan kuin vasta nyt. Kun se nimittäin vasta nyt on ajankohtainenWink

 2funny Minulta syyllisyyden.... :Smiley sinä sen teit  uglystupid2
Heh, ei täällä mitään syyllisyyttä ole...  :Smiley Päinvastoin...  angel Mutta jokainen lukee ja näkee sen, minkä haluaa....olevan itselleen totta...
Ihanaa kyllä, mutta asioita voi tehdä jokainen omalla kohdallaan...ihan koska haluaa...ellei halua uskoa toisin.
 smitten
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #101 : 17.04.2006 18:43:39 »

Kovasti tarvitsi kuitenkin sitä kirkon tärkeyttä puolustaa, vaikken puhunutkaan kuin OMISTA tarpeistani olla se aito auttaja sillä tavoin kuin kerroinkin!   angel
Joten kukinhan voi puhua itseilleen, miten sen haluaakin kuulla eli tekemään juuri sen minkä teinkin!  Wink smitten
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #102 : 17.04.2006 19:00:48 »

Tosiasioiden kertominen on eri asia kuin puolustautuminen...  idiot2
Joku vain tulkitsi tekstini puolustamiseksi, vaikkei siinä ollut kuin oman kokemuksen yksi näkökulma yhdestä suunnasta.
Retorista tekstiä vailla mitään emotionaalisia tunnetiloja  Wink
tallennettu
sammaletar
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #103 : 17.04.2006 20:59:55 »

Luulen, että täällä foorumilla syntyy tätä kismaa vain koska pelkkä kirjoittaminen jättää niin paljon aukkoja...ja on niin lukijan armoilla tuo tekstin tulkinta...olen vain ollut huomaavinani, että koko ajan jostain väännetään ja välillä niin aggressiiviseen sävyyn (mikä nyt ei sitten liittynyt tähän aiheeseen)  Wink Sitä se tekee, kun tunnemme toisemme vain virtuaalisesti ja luomme toisistamme kuvia ja mielipiteitä edes näkemättä toisiamme...jää niin paljon sanomatta, rivien välit ovat niin vieraita. Lips Sealed

Eikö se ole rikkautta olla montaa eri mieltä  :Smiley
tallennettu

Aur Kauris
Asc Leijona
Kuu Kauris
Venus Skorppioni
Mars Kauris
Maa-Hevonen
Omenapuu
Valkoinen Kosminen Maailmojen Sillanrakentaja
Keho
Vieras
« Vastaus #104 : 17.04.2006 21:13:38 »

Annoinkin vain esikuvan siitä, miten se OMA mieli on se, joka tulkitsee niitä tekstejä, joita itsekin olen kirjoittanut tälle foorumille!  Wink Smiley
Joten menihän se vihdoin perille!  angel
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 17
  Tulostusversio  
 
Siirry: