Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kirkkoon kuuluminen/ ei kuuluminen  (Luettu 115704 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #75 : 11.04.2006 09:36:38 »

Osa rahoista toki menee hyväntekeväisyyteen, mutta suuri osa myös ihan vain sen instituution pyörittämiseen ja usein ahdasmielisten pappien palkkojen maksuun...  :Smiley

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #76 : 11.04.2006 23:03:10 »

Hienoa Jam0, että tunnet kymmenyksiesi menevän oikeaan kohteeseen angel

Tätä meidän kannattaakin kaikkien kohdallamme miettiä.
mikä on tärkein elementti elämässäni, miten voin sitä tukea ja sille kymmenykseni kantaa

 aspect_tri Toiset maksavat kymmenyksensä kirkolle veron ja kolehtien muodossa, koska arvostavat sen toimintaa (mm. sanan levitys kehitysmaille)
 aspect_tri toiset antavat kymmenyksensä lääketehtaille (jotka voivat sitten puolestaan tarjota matkoja lääkäreille jotka ovat heidän tuotteitaan reseptille kirjoittaneet)
 aspect_tri toiset puolestaan arvostavat kauneutta ja kantavat kymmenyksensä kosmetiikkaosastoille
 aspect_tri toiset taasen tukevat kymmenyksillään alkoholin tuotantoa maassamme
 aspect_tri toiset taasen...
 aspect_tri mihin sinä kymmenyksesi laitat, mikä sinulle on tärkeintä

 :Smiley Wink
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #77 : 11.04.2006 23:10:21 »

Minusta se, että papit saavat työstään palkkaa ei ole ollenkaan huono asia.
Vanhempani nimittäin kuuluivat pieneen uskontoon, jossa kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen. Tietysti sellaisissa porukoissa ollaan aktiivisia yleensä. Ja isänikin oli tuossa seurakunnassa ns. vanhin (eli vasaava kuin pappi).
Mutta kaiken sen työn seurakunnassa, hän teki oman leipätyönsä lisäksi.
Aivan hirmuinen työmäärä. Ja tietenkään omalle perheelle ei sitten aikaa juuri ollutkaan, tai ylipäätään millekään muulle.
Ja nykymaailmassa on kuitenkin pakko tehdä työtä, että voi elää.
Eli siinämielessä minusta on hyvä, että pappi voi keskittyä työhönsä täysin ja hän saa siitä myös elannon. Onpahan hänelläkin sitten aikaa myös perheelleen jne. En ole kateellinen heille ollenkaa siitä.
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #78 : 13.04.2006 22:30:13 »

Mita me olemme tutkimaan , minne muut pistavat rahansa, mutta meilla on oikeus paattaa mihin yleiset rahat menevat.
Meilla on oikeus valita ainakin osittain jos haluamme tukea kirkkoa, lahkoja tai puliukkoja.
Eli yksi paata mitaan eika tuhatkaan, mutta ehka jo miljoona on eri juttu.
Diamond
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #79 : 13.04.2006 23:35:08 »

En kuulu mihinkään kirkkoon itse sen takia, koska kaikki työni kuuluu jokaiselle!

Eli eri uskontokuntien omat tavat eristävät niitä, jotka eivät kuulu samaan ajatusmaailmaan eikä se näin ollen rakenna sitä maailmaa, johon itse uskon.  angel Eli yhteiseen Luojaan, jonka lapsia olemme joka ikinen.  smitten
tallennettu
Minä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 55



Profiili
« Vastaus #80 : 14.04.2006 07:16:45 »

Kuulun  (näköjään) ev.lut kirkkoon,mutta hupaisaa kerran kun täytin papereita ja siinä kysyttiin mihin sarakkeeseen kuulut ,niin piti kysyä toisilta  Grin En tosiaan tiennyt mikä ,koska sillä ei ole merkitystä.(muuta kuin tietty % lähtee tuloista=niin mistä tuloista?? Grin)

Pitää myöntää ,että sitä on varmaan kirkossa ,koska se on "kaava" vanhasta.
Vanhemmat liittää lapsensa ja me taas sitä jatketaan.(?)
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #81 : 15.04.2006 10:36:37 »

Mita me olemme tutkimaan , minne muut pistavat rahansa, mutta meilla on oikeus paattaa mihin yleiset rahat menevat.
Meilla on oikeus valita ainakin osittain jos haluamme tukea kirkkoa, lahkoja tai puliukkoja.
Eli yksi paata mitaan eika tuhatkaan, mutta ehka jo miljoona on eri juttu.
Diamond

Ilmaisin tapani mukaan itseäni epäselvästi? Cheesy

Tarkoitin sitä lähinnä, että jokainenhan meistä päättää itse mihin energiansa laittaa. Mutta moniko meistä toimii automaattiohjauksella? Esimerkkinä mainitakseni: Olin liikuttunut kuullessani siitä, miten elät kulttuurissa, jossa kunnioitetaan kuunkiertoa - ja kohdistat sille energiasi, eikö niin? Meitä on monta, jotka kunnioitamme myöskin kuunkiertoa täällä elämässämme, mutta kuitenkin tämän maan tapoihin kuuluu elää mielivaltaisen ajanlaskun mukaan, ajanlaskun, joka on jo ammoin kuolleiden ihmisten suunnittelema ja luonnonvastainen. 

Mitä useampi meistä havahtuu ajattelemaan mihin energiansa kohdistaa: toteuttaako yksityisessä elämässään luonnonmukaista ajanlaskua - laittaako kymmenyksensä sellaiselle asialle, mikä on oman arvomaailmansa mukainen, vai annetaanko asioiden mennä valtavirran vaatimalla tavalla ja kuljetaan kuin pässit narussa.  Wink

Sitä mukaa kun havahdumme tarkistamaan, onko valintamme automaattinen vai sydämemme valinnan mukainen, niin sitä mukaa muutosta tapahtuu.

Annan siis edelleenkin lantin rantaperkiön pojalle, joka pyytää euroa kahvikuppiinsa, mutten maksa kirkollisveroa instituutiolle, joka julistaa ajatusmaailmani vastaista viestiä tuomiopäivää odottavalle kansalle Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #82 : 15.04.2006 14:35:54 »

Hmm... Tuli vain mieleen, että en itsekään oikein tajua miksi edelleen kirkkoon kuulun  :Smiley (ev.lut) vaikka ajattelen samanlaisesti kuten Keho tekstissään:

Lainaus
kaikki työni kuuluu jokaiselle!

Eli eri uskontokuntien omat tavat eristävät niitä, jotka eivät kuulu samaan ajatusmaailmaan eikä se näin ollen rakenna sitä maailmaa, johon itse uskon.   Eli yhteiseen Luojaan, jonka lapsia olemme joka ikinen. 


En vain jostain syystä ole kuitenkaan kokenut tarvetta erotakaan kirkosta. Ainakaan vielä... Vaikka en sitä sinällään "kannata", siellä kun on niin paljon suvaitsemattomuutta, ahdasmielisyyttä yms. Enkä kirkossakaan käy kuin vain jouluna. Aikoinaan halusin kuitenkin kirkkohäät. Lasteni kastaminen on myös jostain syystä ollut minulle tärkeää.  :Smiley Kirkothan sinällään rakennuksina ovat myös hyvin kauniita ja henkeviä rauhoittumisen paikkoja. Sitäpaitsi, ehkäpä sitä voisikin tällä ajatus/kokemusmaailmalla lähteä muuttamaan ev.lut. kirkon ja yleensäkin kristinuskon "luutuneita", vääristyneitä käsityksiä ja oppeja...  Grin No ei kai sentään... Jokaisellahan on oikeus uskoa mitä ja miten haluaa.
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #83 : 16.04.2006 01:05:10 »

Cool

   Kehon kirkkoon kuuluviahan näkee parhaiten " punttisaleilla ", siellä
 
     kohottavat kehonsa kuntoa, ja se vie kehitystä !! ?  ?  ?


          Kaikki olemme yhtä,,  koitamme kestää !! ?


                  2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
sammaletar
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #84 : 16.04.2006 09:29:08 »

Erosin kirkosta seitsemän vuotta sitten.
En halua maksaa jäsenmaksua järjestölle, jonka periaatteisiin en usko/luota.
Olen mieluummin lähimmäiselle lähimmäinen ja annan "kymmenykseni" sinne. Tai perheeni ruokaan  Smiley
tallennettu

Aur Kauris
Asc Leijona
Kuu Kauris
Venus Skorppioni
Mars Kauris
Maa-Hevonen
Omenapuu
Valkoinen Kosminen Maailmojen Sillanrakentaja
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #85 : 16.04.2006 10:26:27 »



Niin, minulle kirkko on joka paikassa, mielestäni kirkon rakennukset ovat rakennettu tukemaan kirkon asemaa, jos ne ovat kauniita, hyvä, sillä ne tuovat tunnetta jostain pysyvyydestä. Papit siellä tuovat oman näkemyksensä mukaista tekstiä ja kuulijat ottavat oman näkemyksensä mukaisesti vastaan.
Minulle luonto on Jumalan puhetta ja se on rehellistä, elämän totuutta aidoimmillaan angel. Lintujen laulu sykähdyttää enemmän kuin mollivoittoinen virsi, papin lupaus syntien anteeksi antamisesta, kuulostaa minusta väärältä, koska hänen lupauksensa ei pidä paikkaansa, minusta, synti, mitä se on?, se on vain erillainen tapa kohdata elämää ja rakkaus on joka meidät pelastaa
                    smitten             smitten
                         smitten   smitten
                                smitten

 Wink mateve
tallennettu

mateve
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #86 : 16.04.2006 12:29:27 »

Pieni keskustelu ukkoni kanssa tuossa aamulla.
- Senkin ihmisen pelasti sitten uskoon herääminen (helluntalaisuus).
- Niin.
- Niin. Ei sitä uskonasiaa saa pilkata, se auttaa monia ihmisiä.
- En uskokaan, että juuri uskon asiaa pilkataan. Uskot pilkaavat toisiaan.
- Niin sinähän se et usko mihinkään.
- Uskonhan minä Jumalaan.
- Mikähän se sinun jumalasi on? Minä en ainakaan ymmärrä siitä mitään.

 tickedoff Cheesy Shocked
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #87 : 16.04.2006 13:07:00 »


Minulle luonto on Jumalan puhetta ja se on rehellistä, elämän totuutta aidoimmillaan angel.

Aivan! Myös minulle... smitten
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #88 : 16.04.2006 13:16:21 »

Onkohan meidän pahin illuusio se, että etsimme jumaluutta jostakin 'ylhäältä', kun meidän pitäisi löytää se ensin 'alhaalta'? Se on koko ajan vierellämme luonnossa, ihmisen luonnossa ja kaikessa aivan liiankin konkreettisesti.
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #89 : 16.04.2006 13:37:11 »

Ja voihan sitä omaa kirkollisuuttaan arvioida vaikka katsomalla 9.huoneen kärkeä, hallitsijaa, aspekteja, ja tietysti Jupiterin sijaintia. Esim. minulla 9.kärki Kaksosissa, Merkurius 2.huoneessa  aspect_con Saturnukseen skorpionissa, Jupiter 3.huoneessa Kauriissa. Ei mikään ihme ettei kirkko ole mun juttu.  Cool
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17
  Tulostusversio  
 
Siirry: